F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Wolff: Pregledali smo podatke, Ferrari je u Austinu očigledno nešto radio drukčije

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedesov šef Toto Wolff kaže da su pregledali podatke nakon utrke u Austinu i zaključili da je Ferrari prošle nedjelje radio nešto drukčije nego na prethodnim utrkama. Dok je Mattia Binotto par puta ponovio da se ništa nije mijenjalo zbog tehničke direktive FIA-e, Wolff komentira:

“Ako je netko radio ono što je pojašnjeno u tehničkoj direktivi – bilo bi to ilegalno.”

“Način na koji je napisana ta direktiva je jasan i ne radi se o sivim zonama nego bi očigledno bilo kršenje pravila.”

“Upravo smo pregledali podatke s utrke i vidimo da je kod Ferrarija to drukčije nego na prethodnim utrkama. Ne znamo radi li se o prilagođavanju tehničkoj regulativi ili nekom drugom problemu, očigledno, mi ne možemo vidjeti što je Ferrari točno napravio.”

Red Bullov šef Christian Horner kaže da bi oni i Honda bili prisiljeni razviti takav sustav da je FIA kojim slučajem rekla da je legalan:

“FIA je bila vrlo jasna. To ne znači da je itko to radio, ali ako netko jest – to bi očigledno bilo ilegalno.”

“Pogonska jedinica je nevjerojatno kompleksna mašinerija i hardverski i softverski tako da ovakva razjašnjenja konstantno idu od FIA-e prema ekipama.”

“Očigledno, uvijek je dobro dobiti pojašnjenje prije nego uložite trud u razvijanje nečeg.”

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

44 komentara

  1. Max Verstappen 33 Mario Prikaži

    Znači Ferari nije koristio neku sivu zonu nego je vjerojatno varao.
    Ali ajmo pogledati naredne dvi utrke i ako neće biti na onoj razini ka nakon litnje stanke onda sigurno je.



    5

    17
  2. Mclaren KERS Prikaži

    Ne vjerujem da se “varalo” ciljano..tanka je linija između dobra i zla. Ako Ferkan bude bio ovakav po završetku sezone zasigurno je nesto bilo kontra regula.. ali sva sreca nije utjecalo na konacni rezultat i ta greška je sada popeglana. Sretno im bilo i nadam se da nece biti repova od ovog slučaja.



    3

    2
  3. Ja ću biti cinik i reći da je to vaše zgražanje pomalo komično. OVO JE FORMULA 1. Naći prečicu i sakriti je od FIAe i ostalih ekipa je način kako se radilo od prvoga dana. Pravila su samo “guidelines” što bi rekao pirat iz filma.



    27

    0
  4. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    Varamje je teška riječ.
    Ferrari je našao neki dio pravilnika kojeg je iskoristio i tesko mogu utvrditi sto je Ferrari tocno radio da dobije toliko na snazi, a da vec ne postoji senzor na tom dijelu pogonske jedinice.
    A mozda je sasvim druga stvar zasluzna za fijasko u Austinu.
    Vrijeme ce pkazati pravu istinu.
    Imali su 7 utrka fore da tu rupu u pravilniku iskoriste, ali tih 6-7 PP nisu pretocili u rezultat, sto losim strategijima, sto losijem race paceu.
    Ako se utvrdi da je sve regularno, Merc ce imati malo vece brige za sljedecu sezonu.
    Binoto se kunio u regularnost i pozivao da se stave senzori, da pokaze kako su svi ostali papci …. ako se dokaze nerugularnost neka kupi prnje iz Ferrarija.



    11

    2
  5. hehehe…max…hehehehe…je budala?
    priča se da je ta snaga bila zbog curenja ulja iz turbine u usis te na taj način se dobije jš koji energetski dobitak. uglavnom, napaviš sitan kanalić na brtvama i dolazi do “preljevanja” ulja u sustav….ono, greška na brtvi



    4

    4
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      moraš bit budala za optužit drugu ekipu za varanje bez dokaza.

      što se tiče curenja, renckenov komentar od 28.10.:
      rencken u zadnjem dnevniku:
      I speak to an official who has knowledge of the engine’s workings.
      They tell me that after the FIA inspected the system with the full co-operation of Ferrari, there were no discernible high pressure points within the system from which fluids could leak. Three distinctly different liquids are used for cooling.



      10

      2
      • ne znam otkud maxu ispad i informacije koje je dobio…i hvala na ovom pojašnjenju, nisam ga stigao ufatit…a ovo sa tri različita medija za hlađenje je odlična fora…jednom tekućinom pojačavaš hlađenje iduće i nizu…mmmm….super termodinamika … (p.s. niti meni to ne bi palo napamet 😂)



        3

        1
      • Robert Kubica Mr0410 Donator Prikaži

        Kaj znace 3 tekucine za hlađenje? Moze netko detaljnije objasnit? Hvala


        0

        0
        • PLINOVI U TEKUĆEM STANJU SU TAKOĐER TEKUĆINE…dakle trebati nekoliko osnovnih stvari…plin+pritisak(kompresor)+isparivač+izmjenjivač topline to napraviš 3 puta i imaš 3 sistema u sustavu.. u zadnjoj izmjeni je sigurno ulje kao najgušći medij i direktno je na turbini kao sredstvo za hlađenje i podmazivanje, slijedi srednje gust medij pa tek na kraju najlakši medij što može biti i tekući dušik kojeg možeš dobiti iz okoline uz odgovarajući postupak. vjerovatno svaki od sistema se još dodatno hladi coolerina i pametnim prebacivanjem-switchem kroz sustav. kako se inženjeri igraju sa svime, igraju se i sa hlađenjem pojedinih komponenti motora sa jačim ili slabijim hlađenjem…ukoliko imaš višak struje, možeš i izbječi neke od glomaznih hladnjaka i postaviti termodinamičke module (Peltier modul) koji su jako dobri ukoliko imasš dobar o rashlađivanje jedne strane modula, a fala Bogu zraka ima kolko hoćeš u vožnji



          10

          1
    • A koliko bi trebalo bit ulja u tom bolidu da bi se to moglo iskoristit za dodatnu snagu



      2

      0
  6. Iz Mercedesa kao i uobičajeno psihološke igrice, a Red Bull se postavlja kao moralna vertikala, ne daj bože da su oni ikad lovili u sivoj zoni.

    Btw još nije ništa ni dokazano, Leclerc je vozio sa starim motorom, a Vettel ovo što je i vozio imao je problema s gripom, a i nekih drugih, odmah od starta. A u kvalama je skoro uzeo pole tako da im ne drži vodu priča da su odjednom osjetno sporiji. Jednostavno im race pace ne prati kvale cijelu sezonu, ova utrka nije bila ništa drugačija.



    9

    1
  7. Max Verstappen F1ST Prikaži

    Ako Max kaze da su varali onda tu nema nikakve dileme , nebi im bio prvi put ….. kmeeee



    1

    7
  8. Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

    Koliko ja pamtim postoji jedna jedina ekipa koja je varala po pitanju “fuel flowa” i koja je kažnjena zbog toga…
    Samo kaj se ta ne zove Ferrari, nego Red Bull.
    Jer eto Ricc kojeg je FIA diskvalificirala zbog toga je vozio RB, a ne Ferrari…

    I vidi vraga zanimljivo kak je eto baš njima pala na pamet ideja da drugi varaju na identičan način kak su to i oni probali još na samom početku hibridne ere…



    17

    1
  9. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Varanje nikako nije termin koji bi koristio ovdje čak i ako se pokaže da su plovili po sivoj zoni sa protokom goriva.
    Uvijek se u F1 lovilo u mutnom i pomicalo granice sivih zona. Nije Ferrari kriv što su pravila omogućavala takve malverzacije sa protokom. I to govorim kao netko tko ne navija za Ferrari, zvati ih varalicama je smiješno u najmanju ruku. A prije svega treba vidjeti u zadnje dvije utrke kako će izgledati situacija prije donošenja zaključaka.



    3

    3
    • Max Verstappen 33 Mario Prikaži

      Aj dobro.
      Ajmo to ovako,mi ipak tu na forumu možemo reći što želimo ali ako neće imati brzinu na iduće dvi utrke ka prije. Što onda?
      Budi siguran da je do varanja.



      3

      4
      • Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži

        Što je varanje? Za nekoga je pronalaženje sivih zona ili iskorištavanje rupa u pravila koja nisu do kraja razriješenja sposobnost inženjera. Možemo kroz povijest naći puno primjera od Alfe fancara, Lotusa 88, Renault mass damper ili baš varanja kao Tyrell sa olovnim kuglicama ili sa vodom za hlađenje kočnica. Možda je optužba za varanje način štednje u razvoju motora ili ljubomora da drugi zna više od tebe? Tko će ga znati. Možda je i Mercedesovo flexi prednje krilo isto siva zona. FIA mjeri fleksibilnost na određenom mjestu sa određenim pritiskom i odredila je toleranciju u pomaku. Danas postoje pametni materijali koji imaju određena svojstva samo u određenim uvjetima i to su recimo otkrili. Da li je legalno? Je ako prolazi test a da li je to varanje ili siva zona jer nije dobro razrađeno od strane nadležnih a netko je to iskoristio.



        4

        1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Mario
        Ako bude tako onda su bili lukavi i iskoristili slabo definirana pravila, a nisu varali. Varanje bi bilo da to netko radi nakon što je izdana ta tehnička direktiva.



        2

        0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Ne znam čemu spominjanje Ferrarija uopšte u ovom kontekstu? Red Bull (ili Honda) je otkrio način kako povećati snagu motora. Honda je to testirala na svom motoru. Red Bull pitao FiA-u za pojašnjenje. I dobili su odgovor da nije legalno. I onda FiA izdala direktivu da i ostali znaju da će korištenje takvog nečeg biti ilegalno. Nije potvrđeno da je iko koristio taj trik. Ovo što se odmah digla priča protiv Ferrarija je obična kleveta, jer pričaju bez ikakvih dokaza. Ja bi ih da sam mjesto Ferrarija sve tužio. Od novinara, do ekipa, i njihovih vozača koji ne znaju držati jezičinu za zubima.
      Neko nedavno reče da ne znamo jeli Ferrari legalan ili ilegalan. Ne, znamo. Ferrari je legalan, jer FiA odlučuje šta je legalno. I dok FiA ne kaže suprotno, Ferrari je legalan. I kraj priče.



      8

      2
  10. Bernie Ecclestone Dani Prikaži

    Ferrari nešto ima. Ali mislim da u SAD- nije bio slučaj smanjenja snage već slabije razumijevanje guma. Uz sve probleme na treninzima čak je i ovaj p2 i p4 bio dobar. Očito su mercedes i honda skužili trik i žele pojašnjenje kako bi i oni mogli to riješenje implementirati za sljedeću godinu. A ne da ih recimo odbe kao Racing Point.



    4

    2
  11. Ferrari Mrgud Prikaži

    Da razjasnimo:

    Ako je Ferrari (ili bilo tko drugi) nasao nesto i to mu donosi prednost, a nije jasno zabranjeno nekim pravilnikom, onda je to inovacija.

    Ako FIA to zabrani, i ekipa nastavi to dalje koristiti, e to je varanje.

    Puno ljudi ovdje preolako koristi preteske rijeci, a mislim da prvo treba definirati i terminirati neke pojmove.

    Treba razluciti kad je tehnicka inovacija, a kad je varanje.

    Jer ako cemo svaku inovaciju koja je kroz povijest nekoj ekipi donijela prednost, a poslije bila zabranjena nazvati varanjem onda bi prvi Williams i McLaren ostali bez pola naslova svojih…

    Toliko od mene, pozdrav..



    7

    0
  12. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    A koliko je teško skinuti oči sa GPS ekrana i pogledati malo sliku u realnom svijetu. I onda bi bilo lako zaključiti da je Ferrari imao high downforce krilo kao u Meksiku… A na ovoj stazi se inače ne koristi full downforce setup.



    2

    0
  13. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    https://www.formulapassion.it/manifestomotore/zoom/f1-tutti-i-nodi-vengono-al-flussometro-465815.html?fbclid=IwAR1iLTHt0oUUaUFaFzFq9q0XT0vMDSWuueXdMsKemOVMO_KjdygSRLKF1Zo

    Ako znate talijanski ovdje je nešto detaljnije objašnjena problematika… Meni kao prvo strši to da je RB našao mogućnost varanja i onda upitao FIA-u oko legalnosti (totalno bezveze jer je i mojoj babi jasno da je nelegalno) i onda optužio ferrari da to imaju…



    4

    2