F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Jordan: Jules je mogao biti uz Sennu i Schumachera

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Eddie Jordan

Nekada šef momčadi Jordan, a danas novinar na BBC-u, Eddie Jordan, smatra kako je Bianchi imao potencijal da se svrstava uz najveća imena Formule 1, i da ga je jednog dana čekala titula.

“Vrlo rijetko pronalazimo dragulje kao što su Lewis Hamilton, Ayrton Senna ili Michael Schumacher. Jules je imao potencijal da bude u toj grupi. Nesretne okolnosti su ga spriječile. F1 još uvijek ima stvari koje treba naučiti, ali čini mi se da je virtualni sigurnosni automobil jako dobro rješenje i da će popraviti sigurnost utrka.

“Bianchi je bio jako poštovan, voljen i obožavan. Momak koji je bio jako konkurentan, i jednog dana trebao postati prvak.”

Bivši vozač Formule 1 i trostruki osvajač Le Mansa, Allen McNish, se također oglasio za BBC i izjavio da je gubljenje Julesa velika tragedija.

“Imao je veliki osmjeh. Ne pričamo samo o tome što je Jules radio na stazi, već i što je radio van nje. On je podigao momčad. Ako se vratimo vremenom i pogledamo što je uradio u Monaku prošle godine, bila je to jedna od najboljih vožnji koje sam vidio, i podarila je Marussiji prve bodove, i još važnije, dala im je nadu da isto mogu postići i ove godine i da ožive tim za neke naredne sezone. Nismo izgubili samo prijatelja i kolegu, izgubili smo nekoga s ogromnim talentom. Otišao je premlad.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: Kico.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Jordan, kao bivši “insider” i kao čovjek koji još uvijek ima popriličan dostup u svijet F1 ima u ovome primjeru poprilično pravo. Osobno ne mogu reći da bi Jules postao prvakom u svakom primjeru, no mišljenja sam da bi u top momčadi bio isto toliko dobar koliko su dobri i svi sadašnji vozači na vrhu F1 poretka. Njegove vožnje u nekonkurentnom bolidu, njegovo ponašanje pa na žalost i njegova sudbina podsječaju me na još jednog mladog lava iz 80-ih. Zvao se je Stefan Bellof i još dan danas postavljaju se pitanja među starijim pratiocima F1 pitanja što bi bilo kad bi bilo.


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Ima sličnosti. Možda mnogi ne znaju, ali Bellof je radio sjajan posao u Monacu 1984 po kiši (svi pamtimo Ayrtona). Stefan je vrtio sjajne krugove po kišom natopljenoj stazi, završio treći, kasnije diskvalifikoavan, navodno zbog neregularnosti sa težinom bolida. I to u jedinom bolidu na stazi koji nije bio pokretan turbo-motorom (Cosworth), čiji je nedostatak snage od nekih 150ks bio kompenzovan kišom. I ta diskvalifikacija je bila, navodno, posljedica Tyrrellovog neprelaska na turbo motore.
      Usput, čovjek drži apsolutni rekord na Nurburgringu (verzija od 20,8 km) u kvalifikacijama (sportcar serija, današnja LM serija). Legenda kaže da je mogao još brže (staza je bila mokra), ali mu nisu dali (iako je insistirao) jer je drugoplasirani bio daleko iza njega, pa nije bilo potrebe “popravljati” vrijeme.
      Bellof je poginuo u 28-oj godini, na Spa, na izlasku iz Eau Rouge, pri dodiru sa Ickxom.
      Potencijalni budući prvak, ili barem ozbiljan pretendent na naslove, odličan po kiši.
      Jules, ako ga je već čekalo mjesto u Ferrariju, barem je mogao pokazati svu raskoš svog talenta, uz pretpostavku da bi Ferrari bivao sve bolji i bolji, tj. dizao formu. Možda bi se borio i za titulu, možda u drugoj-trećoj sezoni u Ferraiju, lupam. Na žalost, nikad nećemo saznati.
      Kao što nismo ni za Bellofa.


      0

      0
      • Da i još nešto vezano za Monaco. Stefan je u stvari lovio Sennu i Prosta, i sam Bog zna kako bi se stvar završila da Jacky Ickx (koja ironija), nije prekinuo utrku. Još prije utrke u Monacu, na utrkama u Belgiji i San Marinu, Stefan je radio čuda sa nekonkurentnim Tyrrellom. I još jedna potencijalna sličnost sa Bianchiem: priča se da je Bellof imao potpisan neki ugovor baš sa Ferrariem za 1986. godinu. Naime fantastičan je bio i 1985., 6. po kiši u Estorilu, te 4. u Detroitu.


        0

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Da, što ti je sudbina i ironija (ovo vezano za Ickxa). Ickx je vozio Porsche 956/962 u Supercar seriji, a Porsche motor (dobro, imao je dodatak TAG u imenu, ali je Porsche stajao iza toga) je bio u Mclarenu, te da bi “zaštitio od sramote” Prosta (i Porscheov motor), tj. da ga ne bi pretekao nekakav rookie iz Brazila u Toleman-Hartu, Ickx prekida trku. Pobjeda se piše Prostu, ali pošto nije odvezeno 75% trke, dodjeljuje se pola bodova, pa Prost umjesto 9 dobija 4,5 boda, i na kraju godine gubi titulu za pola boda. Da je trka nastavljena, možda bi bio drugi (ne znamo šta bi Bellof uradio) i osvojio 6 bodova! Opet ironija. Ovo za Bellofa i Ferrari nisam znao.
        Elem, malo smo otišli od teme. Jules je definitivno bio talentovan. To im je bilo u krvi. Djedov brat je bio vozač F1. Lucien Bianchi. Nije ostavio traga u F1 (samo 6 bodova), ali je pobijedio 1968 na 24h Le Mansa. Godinu poslije poginuo na testiranjima baš u Le Mansu. Bila mu je 35-a.
        Opet, na žalost, za Julesa nikad nećemo saznati šta bi postigao.


        0

        0
      • @Marros – nažalost, to što si spomenuo da je Steffan dostizao i Prosta i Sennu, malo tko zna jer je u biti tu počela priča o Senni kišnom čudotvorcu. A činjenica je da bi vrlo vjerojatno Bellof bio taj koji bi pobijedio.
        Njegova karijera je nažalost naprasno prekinuta, a stručnjaci tvrde da je bio najveći talent koji je ikada viđen – bolji i od Senne i Schumachera. Odgovor nećemo nikada saznati.
        Što se tiče Julesa ovo mi se ipak čini malo pretjeranim. Očigledan je talent, to je neosporno (iako moram priznati da ga nakon gledanja u GP2 nisam smatrao takvim talentom), ali da je baš u kategoriji Senne i Schumachera… Čini mi se da su te izjave ipak pod utjecajem pogibije.


        0

        0
  2. Da, Franticu, frendu stari, ajmo još malo o sličnostima. Lucien Bianchi isto tako nikada nije vozio super konkurentni bolid u F1. No svoj najveći uspijeh postigao je baš u Monacu, kao i Jules. Obojica su otpriike godinu poslje svojih največih uspjeha u F1 završili svoje životne putove. P.S nije da bi radio reklamu ali postoji odličan dokumentarac na youtubu o Stefanu Bellofu od cirka 50 minuta. Govore njegov otac, tadašnja zaručnica, Jochen Mass, Jackie Ickx, njegov prijatelj itd. Doduše na njemačkom je jeziku ali tko razumije i koga zanima neka slobodno pogleda.


    0

    0
  3. @Blackhawk, kao što se kaže “O mrtvima sve najbolje”. No u primjeru Bianchi, osobno bih rekao da je potencijal bio zbilja ogroman. Evo na primjer ja i ti koji smo u osnovi navijači F1 možda možemo nešto realnije pogledati na stvari. Ako uzmamo tri nove momćadi od 2010. (Hispania-HRT, Lotus-Caterham, Virgin-Marussia), i ako procijenimo sve njihove vozače u svih pet sezona, onda zbilja dolazimo do zaključka da je Jules bio nešto posebno. Sve te momčadi imale su bar u jednoj sezoni i iskusne i provjerene vozače (dobro pitanje je njihove motivacije), no jedino je Jules bio sve to vrijeme 100% “u akciji”. I ako još dodamo da je više-manje bio mlad i neiskusan onda dolazimo još više do zaključka da je postojala poprilično velika mogučnost da bi u budučnosti bio jedan od vodečih. No sada što se tiče naslova prvaka…to zbilja nikada nečemo znati. Cijeli kup stvari mora da se “složi” da bi se došlo do toga. Dosta super talenata naslov nije osvojilo. Evo baš mi pada na pamet Jean Alesi. Kakve vožnje na početku u Tyrrellu, a onda Ferrari i Benetton. Nije se poklopilo i to je to. Stefan Bellof je bio super talent. O tome dvojbe nema. Na kraju krajeva čovjek je pobijedio i u svoje prve dvije utrke F2. U stvari, i to možda dosta ljudi ne zna, bio je prvi njemački svjetski prvak (grupa C, svjetsko prvenstvo prototipova). Ako je i Tyrrell 1984. bio “neregularan”, 1985. bio je legalan, no još uvijek nekonkurentan. A majstorstva su ostala. Naravno po čistoj statistici to se ne vidi toliko, no po vožnjama i probijanjima i te kako. No Bellof je imao jedan problem, kojega obični promatrači utrka nisu primjetili. Bio je, ne znam kako da se izrazim, malo lud. Ili čak poprilično. Granice za njega nisu postojale. I to ga je na kraju i koštalo života. Prirodno je bio brži od Senne. U to sam uvijeren. Pitanje je samo da li je bio u cijeloti bolji od Ayrtona. Da li bi sastavio samoga sebe kako je to uspio Ayrton. Osobno mislim da ne bi. I još jedan zanimljivi detalj. Dan prije utrke u Spa, otišao je na šetnju sa svojom zaručnicom. Izjavila je da je u jednom trenutku “nestao”. Kao da je nešto osjetio. Možda dodir sudbine. Priča se i o tome da ga Jacky Ickx (tada najbolji vozač prototipova) nije baš previše trpio, da ga je Bellof poprilično živcirao…


    0

    0