F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Kako će smrt Bianchija utjecati na F1?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Jules Bianchi

Jules Bianchi

Iako se kobni incident dogodio prije više od devet mjeseci, on nije imao preveliki utjecaj na Formulu 1, možda iz razloga što je Bianchi još uvijek bio živ, ali Julesova smrt bi sada mogla imati znatno veći utjecaj na Formulu 1, i mogli bi vidjeti neke brze i radikalne promjene u sportu. Već 21. godinu svijet Formule 1 se nije suočio sa smrti vozača, i kao da nas je taj period pomalo razmazio, zaboravili smo kako je to bilo prije 50 godina kada su vozači relativno često gubili živote, ponekad i više njih u istoj sezoni. Za sve je nas ovo bio šok, ali i upozorenje da su takve stvari moguće i u 21. stoljeću i da ih samo dobra ljudska volja može spriječiti. Formula 1 je nakon zadnje tragedije, one u Imoli 1994. u kratkom vremenskom periodu doživjela promjene, a sada možemo očekivati još radikalnije i brže promjene zbog ogromnog pritiska javnosti i ljudi unutar sporta.

Zatvoreni cockpit

Zatvoreni cockpiti bolida su bili tema rasprava odmah nakon Julesovog incidenta, a vjerujem da će se sljedećih tjedana napraviti još veća hajka oko sigurnosti vozača, te da bi vjetrobran u Formuli 1 mogli vidjeti jako brzo. Ključni zadatak FIA-e i svih nas je da se ovakvo što više ne ponovi, a da bismo to uradili neke mjere moraju biti poduzete.

Neki nostalgičari će reći da se zatvoreni kokpiti protive tradiciji dugoj preko 60 godina, ali jedna stvar svima mora biti jasna, tužno je da vozači u 2015. godini pored sve tehnologije i inženjerstva umiru na stazi. Sramotno je vidjeti prizore kakvim smo svjedočili u Suzuki, i devet mjeseci kasnije. FIA nešto mora poduzeti da smiri javnost i medije, te da unese mir i stabilnost unutar sporta, a smatra da su zatvoreni kokpiti najjednostavnije i najbrže rješenje u ovakvoj situaciji.

Veći oprez prilikom incidenta

Još jedna stvar koju možemo očekivati jeste puno veći oprez kontrole utrke prilikom izlijetanja ili incidenta. Tijekom tekuće sezone smo vidjeli puno crvenih zastava tijekom slobodnih treninga, te je gotovo za svaki bolid parkiran pokraj staze pokazivana crvena zastava, ali očekujte još češće prekidanje utrkivanja. Kontrola utrke će od sada biti jako osjetljiva na svaki bolid u šljunku i u narednim utrkama će biti jako oprezna prilikom svakog izlijetanja, sesija će se vjerojatno prekidati sve dok se staza u potpunosti ne očisti i osigura.

Tijekom utrka također možemo očekivati češće izlaske sigurnosnog automobila. Više neće biti pomahnitalog izlijetanja redara na stazu i pretrčavanja iste, niti će biti iznošenja bolida iz izlijetne zone, a da se ne pokazuje barem dvostruka žuta zastava.

Sustav koji je uveden nakon Julesovog incidenta i tek je u fazi razvitka, Virtual Safety Car, odnosno virtualni sigurnosni automobila će zadobiti veću i češću upotrebu, te bi se mogao koristiti kao jednostavno i sigurno rješenje u slučaju da se bolid zaustavi pokraj zaštitnih ograda zbog tehničkog kvara ili lakšeg izlijetanja.

Moguće kontroverze i promjene na vrhu?

Iako situacija za sada izgleda bezopasno za ljude na vrhu i vodstvo Formule 1, nakon što se prašina slegne i prođe nekoliko utrka, smrt Julesa bi mogla prouzrokovati promjene na čelu. Iako je malo moguće, imamo pravo razmišljati hoće li i kako će se cijela priča obiti o glavu vodstvu Formule 1. Tu prvenstveno mislim na Ecclestonea, kojeg niti čvrste optužbe za mito i korupciju nisu skinule s trona, ali pitanje je – je li Bernie potrošio svojih 9 života?

Ako ne bude velikih zamjena na vidljivom, gotovo je sigurno da će promjena ‘ispod površine’ biti, jer FIA, a pogotovo Bernie koji je već na udaru javnosti, sebi ne smiju dozvoliti da se ovakav ili sličan slučaj ponovi.

Ecclestone se oglasio povodom smrti Bianchija:

“Bilo je teško čuti vijesti o Julesu. Izgubili smo veoma talentiranog vozača i prekrasnu osobu. Ne smijemo dopustiti da se ovakvo nešto ponovi.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. za ovo su krivi Berni i Pirelli.Da su gume kvalitetnije do ovoga nebi došlo


    0

    0
    • Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

      Ne pretjeruj,kakve god gume bile vozači “ako su pravi rejseri što vjerujemo da u f1 jesu” uvijek će voziti na rubu drugačije niti ne može.Možemo svi biti sretni jer mislim da 21 godina je super nek sad bude 49 … Alonso je isto mogao poginuti u Spa 2012 kad mu je Grozni skoro otkinuo glavu a ovdje 99% fanova ne želi zatvorene kokpite ali glavno da mogu kritizirati Charlija i Bernija da su krivi za Julesovu nesreću.


      0

      0
    • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

      LOL, Kako je i tu sad Bernie kriv??


      0

      0
    • berni je želio da se gume brže troše ,pirelli mu je to ostvario, a prošle godine su se svi vozači žalili na kišne gume.tu je krivica i FIA kaj nije pozvala SC.moje mišljenje da trenutne gume nisu dovoljno kvalitetne i izdržljive za Formulu 1


      0

      0
    • Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

      To je auto moto sport da bi pobijedio moraš riskirat šta bi po tebi trebalo napraviti?Kad je Senna poginuo su bile gume dobre,uvijek će biti neki faktor.Eto ti Masin feder samo je imao sreće a nažalost Jules nije jer da je doletio 1 sekundu ranije nebi mu ništa bilo …


      0

      0
  2. Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

    Pravi problem u cijeloj prici je Fia i nepozivanje SC-a, jer tu je lako mogao izletit i Magnussen pa i svi ostali.
    Ja osobno nebi stavljao zatvoreni kokpit jer to narusava “DNA” F1. Poslije ce doc nesreca sa gumama, pa ce i to zatvorit i onda ce cijela F1 izgubit smisao. Nesreća će uvijek bit nažalost u ovom sportu, ali na organizatorima je da to sprijeće…
    Još jednom, dizalicama nije mjesto ni vrijeme da budu na stazi dok je utrka u tempu, pogotovo ako pricamo i sliskim i mokrim uvjetima i ako se ona nalazi na izletnoj zoni, jednoj od najopasnijih zavoja…


    0

    0
    • Fernando Alonso r.u.m. Prikaži

      Lako je sad biti pametan dizalice su uvijek tu bile a da ti zaustavi utrku 15 minuta onda opet nebi valjalo.Ne tražite krivca kad ga nema,svi su oni svjesni rizika u koji ulaze dok voze preko 300 kmh.Sranja se dešavaju i dešavat će se,ponavljam možemo svi biti i sretni koliko se je od Senine smrti radilo i radi za sigurnost vozača.


      0

      0
      • Izvini, več dok sam gledao utrku pomislio sam da je Sutilov auto na opasnom mjestu. Pa ako ja, kao nitko i ništa, ustanovim da stvari ne stoje kako bi trebale, šta rade ljudi koji su odgovorni i dobro plačeni za takav posao. To što su vozači svjesni rizika u koji ulaze, to je normalno da je istina. No da li to znači da zbilja žele da završe na način na kakav je završio Bianchi? Trebao je doći Safety Car na stazu. To je sada več potpuno jasno. No da je i bila prekinjena utrka ja osobno ne bi ništa rekao. Na kraju krajeva ni 1991. u Adelaidi kada je utrka bila prekinuta poslje 14 krugova nisam rekao ništa. J… ga preopasno je nema smisla. No slažem se sa tvojim zadnjim dijelom komentara i nadam se da se ovakve tragedije više neće ponavljati. No mogučnosti da se dogode uvijek će biti, jer apsolutne sigurnosti nikada neće biti.


        0

        0
      • Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

        Nitko se ne pravi pametan, to je razmišljanje manje više većine kad su vidjeli dizalicu kako ulazi dok je utrka u tempu. Svaki vozač ima osobinu da prođe zavoj što je brže, pa ako se radi o 100kmh, on će je pokušati proć sa 100,99 km/h, bez obzira o kakvom se smanjenju prica, ako govorimo o žutim zastavama. Ali opet se vraćamo nesretnoj dizalici koja je bila, jos jednom ponavljam na vanjskoj strani zavoja, onoj u kojoj se nalazi izletna zona. Vrijeme nije bilo idealno, vidljivost je bila slaba, bilo je sklisko pobogu. Ovo se moglo bilo kojem vozacu desit. Primjer ti je Nurburgring, kada je dizalica čilala po stazi dok su ostali letili. Na sreću nije bilo sudara, ali je Liuzzi bio jako blizu. Imas videe na YT pa pogledaj.
        I ko prvo ovdje se ne radi o 15 minuta, nego o maksimalno 3 kruga. Dok je dizalica ušla i pokupila bolid, ona se je vec vracala natrag i onda je Bianchi pogodio u nju. 3 kruga (3*2=6min). Ali Fia nije htjela zaustavit utrku nego kud i kamo prije završit nju, ne uzimajuci u obzir situacije koje bi se mogle dogoditi…
        Počivaj u miru, Jules, gore je ogroman grid, uživaj :)


        0

        0
  3. Juan Manuel Fangio rudi Prikaži

    Pa ne znam koliko će utjecat,ali sigurno ćemo vidit na svako izlijetanje SC ili barem žute zastave na pet-deset krugova.Tragično je to što sada svi pokušavaju Julesovu smrt povezat sa nekim novotarijama u svezi utrka.Jules je umro slijedom teških povreda mozga,ja osobno sam imao tešku nesreću izlijetanjem na Dubcima(kod Makarske)naravno svojom krivicom preticanje kolone ,bez alkohola samo brzina i misleći da sam najbolji vozač od ostalih(koji debil)bio sam 18 mjeseci u komi,sreća u nesreći da nisam oštetia mozak,iako sam dobio pomak mozga tijekom udarca,to je ono što je Julesa ubilo,toliko jaki udarac da mu je mozak unutar lubanje promiješan bože mi oprosti ali nemam bolje riječi),danas 24 godine od moje nesreće fala bogu sve je ok imam i unuke i sve ok osim što desnu ruku i nogu još uvijek ne mogu koristiti .naime paraliziran sam na desnu stranu.želim kazat da sada tražit krivce u drugima je glupo.Tada je splet okolnsti bio takav da je nažalost pokojni Jules bio žrtva,a ako promislite vrlo lako je moglo njih više nastradat na istom mjestu.Ja smatram da je F1 dovoljno sigurna,a da li može bit sigurnija to svakako.nažalost nesreće se događaju i događat će se.samo ne daj Bože sa ovakvim ishodima.Još jednom Jules laka ti zemlja.Počivaj u miru.


    0

    0
    • Pastor Maldonado vlado Donator Prikaži

      Vec je stariji tekst… Ali mislim da mnogi ne znaju za dubce ili ti lokalno vrulja. Dole sam proveo godine na lovu na komarcu i mnoge druge. Ne znam koliko si otisao niz provaliju, ali kako god hebeno si sretan. Poz.


      0

      0
  4. Fernando Alonso Alen13ASC Prikaži

    Svi dobro znamo ko je pravi krivac za smrt Bianchia – Charlie Whiting.Koju pm nije pozvao SC nakon Sutilovog udesa.Ili pak Sutilov bolid je mogao tamo stojati do kraja trke,nikome nebi smetao.
    FIA je nakon svega celi slučaj gurnula pod tepih,iznela par sitnih promena pa i VSC i to je “to”.Znamo da je FIA imala smelosti indirektno okriviti vozače što su jurili pod žutim zastavama,pa i Jules koji je prešao granicu te je nesretno udario u traktor.
    Hej Charlie,vozači se vole utrkivati.To im je u krvi.Na tebi je posao da ih smiriš kada na stazi vlada opasnost (u ovom slučaju traktor koji nosi Sutilov bolid).Pa što ih nisi “smirio” s SC?Sad su kao vozači krivi jer su se takmičili..
    VN Japana se trebala završiti kao Koreja 2010,uzbudljiva s puno kontrolisanih udesa i završnicom u mraku.
    Umesto toga kao rezultat propusta Whitinga ovih dana čitamo nesretnu vest o Julesovoj smrti,mlada nada je zauvek otišla a to se nije trebalo desiti.

    Neću više,nema smisla.Počivaj u miru Julese.


    0

    0
  5. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ne znam, ne mogu biti pametan. Moja mati, kad sam joj pokazao Julesovu sliku i rekao šta je bilo (žena nema blage veze sa F1), je pustila par suza.
    Sve se izgleda svodi na vodstvo trke – (ne) izlazak SCa, dizalicu, micanje (ili ne micanje) Sutilovog bolida, jbga,…. ode jedan mladi život.
    Što se tiče zatvaranja kokpita, to ne bi radio, jer mi onda F1 ne bi bila F1. A šta i u slučaju da neko (ned`o Bog) pogine i sa zatvorenim kokpitom (ili zbog zatvorenog kokpita).
    Uglavnom, ne ponovilo se.


    0

    0
  6. Najlakše je sada biti general poslije bitke, i najlakše je sada biti pametan i prozivati ovog ili onog.
    Idemo redom.- Da je slučajno na SC bio pozvan SC mi bi svi, kao što to uvijek bude, kasnije kukali kako su današnji vozači pi..ice i kako SC izlazi na stazu radi svakakve gluposti. I nije ovo nagađanje, nego se vratite malo po forumima i pogledajte komentare na utrke u kojima je bio SC. Najviše bi pljuvali navijači Hamiltona, kao i teoretičari zavjere koji bi bili uvjereni da je SC izašao kako bi se pružila prilika Rosbergu da dostigne i pretekne Hamiltona i tako prvenstvo učini zanimljivim.
    Drugo – po čemu je to Pirelli kriv? Pirelli ne pravi gume kako oni žele, nego onako kako dobiju naredbu. Bernie želi viže zaustavljanja u boks, Pirelli napravi gume koje se brže troše. Bernie shvati da je to pogreška, Pirelli napravi tvrđe gume. Vrlo je jednostavan način na koje Pirelli pravi gume i svi koji pljuvaju po njima prvo bi trebali malo proučiti kako i zašto se neke stvari rade u F1.
    Treće – F1 je opasan sport, i to zna svaki od vozača. Kimi Raikkonen je sam rekao, a složila se većina vozača, da je F1 postala previše sterilna i previše sigurna. Naravno da sigurnost treba biti na maksimumu, ali zatvoreni kokpiti? Tko želi voziti u zatvorenom kokpitu neka pređe u WEC ili WTCC. I zar stvarno mislite da bi zatvoreni kokpit spasio vozača od nekaog jakog frontalnog udara. Da je Bianchi imao zatvoreni kokpit opet mu spasa ne bi bilo jer je udarac bio silovit, i opet bi došlo do naglog usporavanja – što je ponovo pogubno za mozak.
    Četvrto (ili možda bolje da je bilo prvo) – Nesreća Bianchia je jednostavno bio splet nesretnih okolnosti. Neprilagođena brzina, blokiranje kotača, autodizalica na stazi… Tko je mogao predvidjeti tako nešto? Znate li koliko se puta već ovako nešto moglo dogoditi? Koliko je i utrka do sada održano. Do prije 20 godina bolidi su ostavljani uz stazu (a u gradskim utrkama i na samoj stazi) tamo gdje su odustali. Vozači, osoblje pa čak i navijači su pretrčavali preko staze za vrijeme utrkivanja. Fotografi su stajali tik u stazu dok su bolidi jurcali niti metar uz njih… Pravo čudo da se neka glupost nije dogodila i prije.
    Zaključak – Nažalost F1 je opasan sport i smrti se događaju. Nešto treba poduzeti kako se ovakve stvari ne bi događale, ali pretvaranje bolida u oklopna sredstva je glupost. Za izbjegavanje smrti na način na koji je Bianchi poginuo dovoljan je VSC koji je odlična stvar i čudno mi je da ga prije nisu uveli. VSC usporava bolide dovoljno da neće izletjeti, a što je važnije – ne poništava prednost vodećeg u odnosu na ostale. Izlazak SC-a svako malo bi od utrka napravio lakrdiju u kojoj bi esto do pobjede dolazili i oni koji to nisu zaslužili.


    0

    0
    • Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

      Samo da se nadovežem za prvu rečenicu. Ne nitko nebi nazivao vozace pi..ice jer se dizalica nalazila uz stazu a oni nisu imali hrabrosti odvesti uz nju. Druga je stvar kad je je staza “prazna”, a druga kad se nalazi neki objekt uz stazu koja može biti potencijalna opasnost
      Ne razumijem ljude koji brane nepozivanje SC


      0

      0
      • @Ferrari1345 – ne branim nepozivanje SC-a, niti je moje mišljenje da SC ne bi trebao izaći kada je potrebno, nego ti samo govorim kakva bi bila reakcija ljudi, a kakve su reakcije kada je u prošlosti izlazio SC – pogledaj forume i komentare, dovoljno da ti potvrdi moje mišljenje da bi u Suzuki svi drvljem i kamenjem po Charlieu.
        VSC je za ovakve stvari savršeno riješenje.


        0

        0
      • Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

        @blackhawk
        Razumijem te i slažem se sa VSC, ali ipak mislim da malo pretjerujes. Siguran sam da se ljudi nebi tolko bunili da je tad Safety car pozvan. Naravno uvijek ce bit odredenih ali oni su uglavnom oni koji ne razmisljaju potpuno. Drugo je usporedivat kad su uvjeti na stazi opasni zbog kojekakvih okolnosti (primjer Japan) a drugo kad tih okolnosti nema. Tipa zbog jake kiše je uveden SC, iako se nije nista dogodilo, to je po meni glupi razlog i tu razumijem bijes odredenih fanova. Ima puno takvih primjera od Koreje 2010, Kanade 2011. Isto tako drugo je gledat suhe utrke, zbog cega su uvedeni nekad pretjerano SC (zbog par dijelova) i kad su mokri uvjeti koji su skliski i zbog koje je vidljivost smanjena…


        0

        0
      • Ja se s tobom potpuno slažem da je SC trebao izaći u slučaju Suzuke (iako SC rijetko izlazi ako bolid nije na samoj stazi ili tik uz stazu), ali hoću ukazati na to kako smo svi generali iza bitke. Da je izašao SC mnogi bi rekli da nije trebao izaći (jer se naravno u tom slučaju ne bi dogodilo ovo što se dogodilo), a ovako većina govori da je trebao izaći. Sada znamo što se dogodilo, imamo više informacija i lako nam je sada donositi odluke i biti pametan. U slučaju Suzuke je (moje skromno mišljenje) trebao izaći SC čim je Sutil izletio, ali ne zato što je autodizalica trebala izaći, nego zato što je veliki broj vozača u trenucima prije samog izljetanja na team radio upozoravala da su uvjeti jako loši i da je vidljivost mala (što se može vidjeti na FIA-inom F1 službenom pregledu sezone).
        Druga stvar, FIA i svijet F1 se treba odlučiti što se stvarno želi. Neki vozači žele da F1 ne bude sterilna već da bude “opasnija” i da bude sport za prave muškarce. Drugi žele 100% sigurnost. Fanovi isto tako se dijele na one koji žele utrkivanje kotač uz kotač bez kažnjavanja za svaku glupost (a i agresivnost u vožnji može dovesti do teških sudara), a drugi ne žele više gledati sudare i ovakve tragedije.


        0

        0
  7. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Prvo se moramo dogovoriti kako se kod automobila-i F1 je automobil-govori o dvije razine sigurnosti,aktivnoj i pasivnoj.Prvonavedena se odnosi na ponašanje bolida na pisti a druga govori o sigurnosti vozača prilikom udesa.Sreča da je pasivna sigurnost izuzetno dobra jer više proklizavanja,driftanja,lock upova.izljetanja van staze u životu vidio nisam i još kad tome dodam ljudsku glupost-Whiting-protiv koje zaštita još nije izmišljena,vozači prolaze sasvim dobro,no toplo se nadam,kako će se poraditi na gumama,kočnicama,aerodinamici u cilu poboljšanja aktivne sigurnosti i zbok povečanja kvalitete utrka i zbog sigurnosti vozača.


    0

    0