F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Historia est magistra vitae

Ivan Papak

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Latinska izreka kaže: Povijest je svjedok vremena, svjetlo istine, život pamćenja, učiteljica života, glasnica starine.

Napoleon I. Bonaparte bio je francuski vojskovođa i državnik. U francuskim je revolucionarnim ratovima brzo napredovao do čina generala te dobio zapovjedništvo nad francuskim snagama koje su jug zemlje trebale braniti od neprijatelja. Zahvaljujući svom britkom umu u nizu je bitaka i vještih manevara porazio nadmoćne tuđinske kolonije i prisilio ih na sklapanje mira. Njegovi vojni uspjesi i naglo stečena popularnost učinili su ga favoritom političara i narodnih masa koji su željeli stabilnost nakon godina revolucionarne anarhije i nasilja. Godine 1799. proveden je državni udar i urotnici su uspostavili novu vlast koju su činila trojica konzula – Konzulat. Napoleon je imenovan Prvim konzulom i postao je neograničeni vladar. U zemlji je uspostavljena vojna diktatura, vlast je centralizirana, a uloga parlamenta bila je neznatna. Građanima su osigurana prava i slobode stečene u doba revolucije. Ono što je mnogima bilo najvažnije bilo je uspostavljanje mira i reda u državi.

Jean Todt je bivši francuski relijaš te jedan od najuspješnijih voditelja trkaćih operacija jedne od najvećih motosport ekipa u povijesti. U političkim ratovima u Formuli 1 brzo je napredovao do direktora ekipe te dobio zapovjedništvo nad talijanskim snagama koje su Italiju trebale obraniti od neprijatelja sa sjevera. Zahvaljujući svom britkom umu u nizu je bitaka i vještih manevara porazio nadmoćne tuđinske kolonije i prisilio ih na kapitulaciju. Njegovi uspjesi i stečena popularnost u Ferrariju učinili su ga jednim od najomiljenijih likova među tifozima koji su željeli stabilnost nakon godina anarhije. Nakon što je došao u Ferrari, postao je glavni menadžer te skupa s Ross Brawnom i Michaelom Schumacherom napravio jedan od najuspješnijih sportskih timova gledajući sport općenito. Imenovan je šefom ekipe I postao neograničeni vladar. U Ferrariju je uspostavljena sportska diktatura, vlast je centralizirana a uloga vozača strogo određena. Osigurana su im prava i slobode sukladno ugovorima. Ono što je mnogima bilo najvažnije u tom trenutku, bilo je uspostavljanje mira i reda u ekipi.

Toto Wolff je bivši austrijski vozač utrka te jedan od najuspješnijih voditelja trkaćih operacija jedne od najvećih motosport ekipa u povijesti. U političkim ratovima u Formuli 1 brzo je napredovao do direktora ekipe te dobio zapovjedništvo nad britanskim snagama koje su trebale Britaniju obraniti od neprijatelja s juga. Zahvaljujući svom britkom umu u nizu je bitaka i vještih manevara porazio nadmoćne tuđinske kolonije i prisilio ih na kapitulaciju. Njegovi uspjesi i stečena popularnost u Mercedesu učinili su ga jednim od najmoćnijih likova među voditeljima timova na gridu te navijačima Mercedesa donijeli prve titule nakon povratka u oktanski cirkus. Nakon što je došao u Mercedes, postao je glavni menadžer te skupa s Norbertom Haugom, Nikijem Laudom i Lewisom Hamiltonom napravio jedan od najuspješnijih sportskih timova gledajući sport općenito. Imenovan je šefom ekipe i postao neograničen vladar. U Mercedesu je uspostavljena sportska diktatura, vlast je centralizirana a uloga vozača strogo određena. Osigurana su im prava i slobode sukladno ugovorima. Ono što je mnogima bilo najvažnije u tom trenutku, bilo je uspostavljanje mira i reda u ekipi.

Kažu da nijedna vlast ili vladavina nije idealna i to je vjerojatno jedina istina. No, vladavina može biti uspješna ili neuspješna. O samim elementima uspjeha, načinima mjerenja, mjernim instrumentima itd. vjerojatno se nećemo nikada složiti. No u Formuli 1 ponekad je vrlo lako vidjeti je li neka vladavina idealna odnosno da li je uspješna. Ovo nije “general poslije bitke” tekst o Ferrarijevim strategijama jer već i bakice u poodmakloj životnoj dobi na placu diskutiraju o nelogičnostima talijanskih inženjerskih lumena na pitwallu jedne od najvećih ekipa u motosportu općenito. Ovo čak nije ni tekst kako riba smrdi od glave, jer glave jednostavno nema. Ovo je tekst o totalnom krahu nečeg što se zove jasna organizacijska struktura i jaka hijerarhija. F1 momčad nije kreativna agencija u kojoj se potiče „kreativni cirkus“ kako bi se stvorila dodatna vrijednost i na kraju isporučio još bolji rezultat za klijenta. Formula 1 nije dječji vrtić gdje djeca kolo vode dok tete plješću i smiju se. Formula 1 je autokratski, centralizirani aparat koji melje sve pred sobom. Ili ste vi ti koji melju ili ste vi oni koje melju. Možete voljeti ili mrziti Mercedes, no oni su živi primjer ovog što sam gore naveo: jasna struktura i još jasnija hijerarhija. Jedino ona u ovakvoj Formuli 1 može donijeti rezultate onakve kakve svjedočimo unazad 5-6 godina. I ono što najviše treba zastrašiti sve ostale konkurente: nemaju nikakvu namjeru stati na ovome. Žele postati bez ikakve dileme najuspješnija ekipa koja je ikad kročila u F1 i ako se nešto ne promijeni, ne samo da će postati nego će tamo i ostati sljedećih 100 godina. Kada radiš stvari na toj razini, unaprijed planirane do najsitnijeg detalja, mogućnost pogreške nije eliminirana ali je svedena na minimum. Pogreške se uvijek dešavaju i u Mercedesu to znaju. No, možete li zamisliti da Mercedes “zakuha” onakvu situaciju kao Ferrari na startu u Sočiju? Mislite da bi tolerirali Bottasovo kmečanje na radiju 20 krugova o tome da ga Lewis treba propustiti jer je to, eto fer? Mislite da je Lewis Hamilton glavni kreator ovakvog neslomljivog i savršenog Mercedesa? On je vrhunski egzekutor pomno osmišljene strategije u kojoj se točno zna tko što radi te tko je za što odgovoran. Pravi plan nije pola bitke, pravi plan je bitka.

Lewis Hamilton može kmečati na tim radio koliko god hoće. Ali on u rukama ima vrhunski pripremljeno oruđe koje rabi na najbolji mogući način. Kada to više ne bude tako, budite uvjereni da Toto Wolff to kmečanje neće tolerirati. Vuk je sit, ovce su na broju, psi laju, karavane prolaze, pehari dolaze u Mercedes. Ako secirate današnji Mercedes Tota Wolffa, te ondašnji Ferrari Jeana Todta formula uspjeha vam je jasna. Toto to zna, Mercedes to zna.

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

20 komentara

  1. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    I onda, dogodine tko dobija, Mercedes ili Ferrari, Toto ili Binotto?



    5

    0
  2. Extra tekst… 👍👍👍



    11

    2
  3. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Odlična kolumna Ivane! :thumbs:

    Naročito mi se svidjelo povezivanje Wolfove i Todtove priče s Napoleonovom :)



    6

    1
  4. Pierre Gasly Frantic Donator Prikaži

    Dakle, Korzikanac “brani” Francusku, Francuz Italiju a Austrijanac Britaniju…. :mrgreen:
    Korzikanac “pade” na ruskom frontu, Francuz “pade” od udruženih francusko-britansko-španskih snaga, a na čemu i od koga će pasti Austrijanac?
    Odličan tekst, svaka čast :klanjam: :thumbs:



    9

    0
    • Svaki vladar mora imati podršku ključnih ljudi koji su jednu stepenicu ispod njega u hijerarhiji. Napoleaon, Jean i Toto ne sastavljaju oružje, oni vode ljude. Bez ključnih ljudi oni su ništa.

      Korzikancu su se vjerojatno neki smrzli u Rusiji; Francuzu je jedan potjeran u mirovinu i jedan otišao u Hondu. Totov Mercedes će vjerojatno “pasti” kad mu ode netko ili više ključnih ljudi iz bilo kojeg razloga. Paddy Lowe očito nije bio toliko ključan, ali neki drugi možda i budu.



      6

      1
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Austrijanci padaju od udruženih rusko-američko-britanskih snaga.


      0

      0
  5. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Pratim f1puls, …. pardon…..pulsmedia.hr od 2015. – tada su krenuli u ovoj reinkarnaciji……
    Ovo mi je NAJBOLJI članak / tekst do sada. Objektivan, duhovito napisan, poučan, jezgrovit,…… sve je jasno napisano – poanta i smisao izrečeni….. nema dvojbe, dvosmislenosti i sličnoga.

    Hvala, Ivane…….

    I, love it……



    12

    1
  6. Ne vidim nekog kraja ovakvog Mercedesa. Možda ne bude dominacije, ali u vrhu će biti još dosta.
    Kapa dolje, potpuno zasluženo se rugaju sa ostatkom već 6 godina.



    4

    1
  7. lukarak Donator Prikaži

    Nekak mi se cini da je forma F u drugoj polovici 2019. isto kao sto je i bila forma Rosberga na 4 zadnje utrke 2015. I mislim da ce 2020. F ponoviti Rosbergovu 2016.



    7

    1
  8. Kada mečka poskida rekorde nakon 2021.povuči če se kao ekipa i ostat kao proizvođač motora kao i ranije.zapamtite svi



    2

    1
  9. Odlično rečeno, svaka čast.



    1

    1
  10. Lewis Hamilton 44 NRteamLH44 Prikaži

    Super tekst. Uzivao sam citajuci. Hvala Vam.



    1

    1
  11. Mercedes Tomislav43 Prikaži

    Mercedes je svjetlosnu godinu ispred Ferarrija i vrlo vjerojatno će to i ostati…



    1

    5
  12. Renault Alpine Prikaži

    Mercedes je jednostavno i bez puno filozofije, trenutno najbolje “pogođena” momčad. Od proizvodnih pogona, ekipe, vodstva, strategije, razvojnog odjela, buđeta, vozača, “političkih igara”…baš svega. I zato su tu gdje jesu. Oni su jednostavno top momčad isto kao što su na kraju krajeva i najveći proizvođač premium vozila na svijetu. I tako dugo dok su u f1 možda neće baš svake godine biti prvaci, ali uopće ne sumnjam da će biti pri samom vrhu.



    1

    0
  13. Stefan Bellof mario550 Prikaži

    Bravo jedan od najboljih tekstova ikada za razliku od onog proljeva Gorana Dijakovica sa gp1 portala.

    Bravo Ivane



    1

    1
  14. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    odličan članak i još bolja analogija!


    0

    1
  15. Sebastian Vettel TifosiJopa Prikaži

    Jako zanimljiv tekst. Bravo!


    0

    1