Izdvojeno

Oba Renaulta diskvalificirana s VN Japana!

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg diskvalificirani su s rezultata VN Japana nakon što je FIA-ina istraga otkrila prekršaj sportskog, ali ne i tehničkog pravilnika.

Racing Point je nakon VN Japana optužio Renault za korištenje ilegalnog sustava namještanja balansa kočnica, a FIA je ubrzo pokrenula istragu.

Danas je objavljena presuda kojom Ricciardo gubi šesto, a Hulkenberg deseto mjesto osvojeno u Suzuki.

FIA je objavila detaljne dokumente u kojima je objasnila cjelokupnu istragu i objavila svoju konačnu odluku. Ovo su najbitniji dijelovi odluke:

“1. Softver za kontrolu stražnjih kočnica kojeg koristi Renault integralni je dio kontrolnog sustava na kojeg se odnosi članak 11.9 tehničkog pravilnika FIA Formule 1. Kao takav, koristi se u skladu s člankom 11.1.3 i 11.1.4 tehničkog pravilnika FIA Formule 1.

2. Opisani sustav kontrole nije unaprijed namješten ovisno o broju krugova kako je navedeno.

3. Renaultovi vozači koriste gumbe na volanu kako bi kontrolirali balans kočnica u skladu s člankom 8.6.3 tehničkog pravilnika FIA Formule 1. Oni su povezani sa standardnom FIA-inom elektronikom.

4. S obzirom na gore navedeno, suci zaključuju da, iako je Renault koristio inovativna rješenja kako bi iskoristio određene dvosmislenosti tehničkog pravilnika i ostalih potpornih dokumenata, njihov sustav ne krši trenutni tehnički pravilnik.

5. Međutim, iako je legalan prema tehničkom pravilniku FIA Formule 1, kao što je gore navedeno, suci utvrđuju kako Renaultov sustav tvori pomoć vozaču i samim time nije u skladu s člankom 27.1 sportskog pravilnika FIA Formule 1 koji nalaže da vozač vozi bolid sam i bez pomoći. Sustav namještanja balansa kočnica u pitanju služi kao pomoć vozaču, pošteđujući vozača brojnih podešavanja tijekom kruga. Suci naglašavaju kako postoji jasna razlika između ovog sustava i onog koji pruža stvarnu kontrolu feedbacka, što bi bila zamjena za vozačeve vještine i reflekse. Svejedno, i dalje je riječ o pomoći, što stoga nije u skladu s člankom 27.1 sportskog pravilnika FIA Formule 1.

6. Suci priznaju da je kazna dodijeljena u ovom slučaju oštrija nego u recentnim slučajevima koji su se odnosili na kršenje članka 27.1 sportskog pravilnika FIA Formule 1 [slučaj Alfinih bolida s VN Njemačke, op.a.]. Relativna prednost stečena prekršajima članka 27.1 u prethodnim slučajevima i dva slučaja s ove utrke su posebno procijenjeni i ova kazna je rezultat te procjene.”

– dio službene odluke FIA-e

Kao izvor informacija za Racing Point naveden je bivši zaposlenik Renaulta:

“Racing Point je pretpostavio Renaultovo korištenje zabranjenog sustava na temelju tvrdnji bivšeg zaposlenika Renaulta koji nije bio upoznat sa svim važnim detaljima Renaultova sustava kontrole kočnica.”

Renault je ovim diskvalifikacijama izgubio 9 bodova, odnosno umjesto sa 77, u Meksiko odlazi sa 68 bodova u konstruktorskom prvenstvu. Četvrtoplasirani McLaren im sada bježi za 43 boda, dok su se Toro Rosso i Racing Point približili na samo 6, odnosno 10 bodova zaostatka.

Komentiraj

22 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Auuuuu…… koji crnjak.


    0

    0
  2. Eto bodava za oba Pointa i oba TRa…


    0

    0
  3. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Koji šok, teško sranje za Renault.



    2

    0
  4. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Nije da branin renault, ali odakle force indiji ta informacija?



    6

    2
  5. To je špijunaža čim bivši zaposlenik daje informacije



    1

    3
  6. Docekao komentare da mogu napisat: koji maleri hahahah francuzi



    2

    1
  7. veseli me kazna, pojašnjenje baš i ne.
    amo tr!!!



    2

    1
  8. Robert Kubica 1
    Stipe Prikaži

    Meni je malo čudna kazna, brišu im se bodovi iz Japana, ali što je sa ostalim utrkama? Nije valjda da su ovo razvijali samo i isključivo za Japan, tim više što je RP dobila info i napisala prijavu puno prije Japana.



    1

    0
  9. Nisu se žalili, jel??


    0

    0
  10. Ma to im je Ricciardo napunio glave da su im kocnice sr.nje naspram RB i da ne moze s time u Dive-bomb, pa oni brze bolje isli prčkat ilegalno po kompjuterima… a sta ce drugo jadni, kad ih je ovaj pravilnik u Mercedesovoj režiji kastrirao… ?



    3

    0
  11. A ništa, mislili su da su našli rupu u pravilniku, očito su se zeznuli, sad budu morali malo bolje paziti kad naprave nekakva nova rješenja da li mogu ići s tim na stazu ili ne, pogotovo s takvim glupostima koja im nisu ništa donijela na brzini, a ostali su bez dosta bodova.


    0

    1
  12. Mclaren
    raca Prikaži

    Kako se ovo odražava na Puls Manager ?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni