McLaren odlučio značajnije promijeniti bolid za 2020.

Izdvojeno

Filip Petković

Prije 4 godina 3 min 5 komentara

2019. godina donosila je veliku nesigurnost za momčad iz Wokinga. Nakon iznimno razočaravajuće suradnje s Hondom, 2018. godine angažiran je Renault, s kojim su se rezultati popravili, ali nedovoljno za brz povratak na staze stare slave britanske momčadi. Uslijedila je i potpuna promjena vozačke postave i odlazak McLarenovog najjačeg aduta u vremenima velikih razočaranja, Fernanda Alonsa.

Zatim je došla 2019. sezona, a s njom i preporod. Vozačka postava Sainz – Norris jedna je od najtalentiranijih na gridu, a uz to su i momčadski kolege koji održavaju vrlo prijateljske odnose, što je rijetkost u današnjoj Formuli 1. McLaren je složio vrlo solidan bolid, atmosfera u momčadi je dobra, a jedina slabija točka može se naći u čestim kvarovima Renaultovog motora. Taj problem je ionako već riješen sklapanjem dogovora sa Mercedesom i preuzimanjem njemačkih motora od 2021. godine.

McLaren već sada ima 49 bodova više nego u cijeloj prošloj sezoni (111 – 62), a lako je moguće da će do kraja sezone udvostručiti prošlosezonski rezultat. Također, prednost od 34 boda pred Renaultom čini izvjesnim osvajanje četvrtog mjesta u poretku, što bi bio najbolji njihov rezultat još od davne 2012. godine.

Ipak, ekipa s toliko bogatom povijesti kao što je McLaren ne može biti potpuno zadovoljna pozicijom četvrte najbolje momčadi u Formuli 1, koliki god napredak u rezultatima postojao. Ambicije za povratak u vrh pokazali su promjenom koncepta dizajna njihovog bolida za iduću sezonu koja se događa pod palicom tehničkog direktora Jamesa Keya. Iako je njihova ovogodišnja odluka o favoriziranju aerodinamičke efikasnosti nad downforceom iznjedrila bolje rezultate, očito se sprema novi smjer razvoja bolida.

Šef momčadi Andreas Seidl obranio je takvu odluku ne smatrajući ju riskantnom:

“Rekao bih da s obzirom na našu trenutačnu situaciju to nije rizik, već nova prilika. Naš cilj je sljedeći – mi želimo napraviti korak dalje. Nadamo se da možemo doći na razinu između naše trenutačne i razine na kojoj su najbolje momčadi. To bi bilo sljedeće veliko postignuće za nas.”

“Ne bih promjene za iduću godinu nazvao radikalnima. Ali s obzirom na zaostatak koji imamo za vodećima i činjenicu da se pravila za sljedeću sezonu ne mijenjaju, pokušat ćemo novi iskorak napraviti tako da napravimo određene konceptualne promjene na bolidu.”

“Pravila ostaju ista, pa neke ovogodišnje stvari možemo prenijeti i na iduću godinu, ali to ne znači da ćemo već ove godine testirati novosti koje smo pripremili za 2020.”

McLarenove ambicije su sasvim jasne, a to je povratak u sam vrh. Zanimljivo je da nisu odlučili čekati 2021. godinu i veliku promjenu pravila kako bi uveli značajnije promjene na bolidu, već su što prije htjeli tražiti prostor za napredak. Možda im baš ta činjenica, u trenutku dok svi ostali već jednim okom gledaju ka 2021., pomogne u ostvarenju još boljih rezultata dogodine.


Odgovor

5 komentara

  1. Robert Kubica
    Mr0410 Donator Prikaži

    Nadamo se napredku. Sretno im bilo :)



    9
    8

    1
  2. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Inace bih se pribojavao vece promjene na bolidu u smislu da se opet ne srozaju skoro do dna. Ali kad palicu ima Key onda straha nema. Ne sumnjam da ce to biti jos 1 korak naprijed



    3
    1

    2
  3. Ferrari
    Boris_CRO Prikaži

    Ferrari i Mclaren sa malo začina Williamsa. To je glavni obrok formule 1. Ovo ostalo dođe i ode.



    10
    10

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.