Motorsport: Ferrarijevi rivali traže pojašnjenje pravilnika oko pogonske jedinice

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Motorsport: Ferrarijevi rivali traže pojašnjenje pravilnika oko pogonske jedinice

Ante Vetma

Novinar Jonathan Noble s Motorsport portala piše kako su Ferrarijevi rivali nedavno poslali dopise FIA-i u kojima traže razjašnjenje legalnosti određenih koncepata za koje smatraju da su Ferrariju donijeli trenutnu prednost po pitanju pogonske jedinice.

Jedan “visoki izvor” Nobleu je rekao da je prednost Ferrarijevog motora na nekim stazama čak i do 8 desetinki sekunde, a bila to istina ili ne – činjenica stoji da su od ljetne stanke bili najbrži na svih pet kvalifikacija. Unatoč tome, u uvjetima utrke bili su brži samo u Rusiji.

Jedna od teorija se odnosi na Ferrarijev interkuler i navodno “kontrolirano curenje” male količine ulja u motor čime bi se dobilo više snage u kratkom vremenskom periodu.

Motorsport piše kako “barem jedan” Ferrarijev rival misli da je trik upravo u tom iskorištavanju interkulera, a pravilnik je oko toga nejasan jer kaže da takvi sistemi “ne smiju s namjerom” koristiti bilo kakve tekućine osim goriva.

Ferrarijev sustav obnove energije podignuo je par obrva kod “još jednog rivala” koji je navodno također poslao dopis FIA-i u kojem traži pojašnjenje. Međutim, to pojašnjenje još nije došlo.

Bez obzira na informacije koje Noble i Motorsport dobivaju od “konkurentskih ekipa”, jedini citat kojeg su objavili jest od strane FIA-e, a on kaže:

“Nastavljamo motriti sve parametre po kojima pogonske jedinice moraju biti u skladu s tehničkim pravilnikom. Nismo dobili nikakav protest od bilo koje ekipe, a da se tiče trenutnog dizajna.”

– FIA

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3657 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

26 komentara

  1. Nekoć su timovi pokušavali kopirati nešto dobro od protivnika u tišini i tako doći do prednosti nad ostalima. A sada samo kuknjava. Ferrari pokušava godinama nešto napraviti da prekine lošu podjelu karata od zadnje velike promjene pravila. Da igraju na očito nikada ne bi stigli Mercedes po performansama. Po Mercedesu i njihovim manjim timovima Ferrari ne bi mogao ništa novoga eksperimentirati na motoru. Poanta svega toga i je traženje sivih zona u pravilima, uvijek je tako bilo.



    18

    1
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Pa traže objašnjenje. Očito i oni mogu napraviti takav trik, pa ne žele na pola razvoja zabranu takvog sistema.



      3

      5
      • Pitanje je kako netko zna za Ferrarijev trik.



        2

        1
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          Vjerojatno je do toga da su ovi motori blizu vrhunca razvoja i ekipe znaju kolko još se može raviti po trenutačnim pravilima. I kreneš metodom eliminacije, imali su već 15 utrka za proučavati šta bi moglo biti.


          0

          4
        • Pricamo tu pricu vec par sezona kako su ti motori blizu savrsenstva a ono nas uvijek iznenade sa jos brzim i jacim bolidima tako da se ne slazem s tom teorijom. Snage u motoru ili baterijama i generiranju struje se moze izvuci na jako puno nacina pa mi je u najmanju ruku sumnjivo kako uvijek netko zna gdje to Ferrari nalazi dodatnu snagu.



          2

          1
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          A kako? Kako su otkrili mercedesov fric ,pa pasivni fric. Pa zatim ove godine onaj trik sa diferencijalom. Postoje kamere, fotići. Sve se snima i slika.


          0

          1
  2. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    i tako se ponavlja priča od prošle godine… čim se Ferrari pokaže bržim idu senzori, istrage, itd… ovo je očito zalog za iduću godinu. ipak mora hamilton dobi… pardon, osvojit i 7 naslov .sramota!



    16

    6
    • Kao i Skysport – kad god ferrari dobije uvijek vide urote i kršenje pravila. Kada Mercedes dobije Hamilton sa onim corn rowsima na glavi je “najlepši” i najpametniji.



      17

      4
    • Ferrari AMG Prikaži

      Stvarno zivite u neko svom svijetu u kojem samo vidite Ferrari i nikoga vise… Ferrari se sabotira, Ferrari nema srece, Ferrari je zakinut itd… E onda naravno i negeativan komentar o Mercedesu i Hamiltonu, cisto neka se nadje.

      Mozda Mercedes nije jedini koji kuka vec 6 godina :)



      11

      12
      • Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

        A jel tko provjeravao kako se kuri ulje od 2014. – 2017. u Mercedesu? Jel Mercedes dobivao senzore po motoru zato jer imaju najjači motor? Priča se i da je Mercedes znao pravila o motoru puno prije svih. Zašto je razvoj bio zamrznut do 2017.? Ne kažem da je serija naslova 1999. – 2004. sve “by the book” ali su se svi puno više trudili zeznut Ferrari u tome vremenu nego što se sad trude smanjiti prednost koju Mercedes ima. I nije istina da vidim samo Ferrari i posrat ću ih svaki put kad to zaslužuju i kad će mi se dati pisati komentar :) Cheers!



        7

        3
    • Aston Martin Roby_Cro_ Prikaži

      Problem su Hass i Alfa. Ferrari u većini ovogodišnjih kvala ima oko 5-7km/h veću brzinu na pravcima od ostalih, dok su Hass i Alfa na razini ostalih a koriste identične motore.. Slična stvar je i u utrci, Ferrari je gotovo nemoguće prestić čak i s DRS-om, dok Alfu i Hass obilaze bez većih problema. To je dovoljan okidač za sumnju da ovi nešto muljaju. Naravno ovo je samo moje mišljenje.



      1

      1
      • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

        Ne, nego je to očiti dokaz da nije sve u motoru, nego da je Ferrarijev bolid zaslužan za tu prednost u brzini. Aerodinamička efikasnost, kako je Binotto više puta rekao… A ljudi iz struke već par godina pričaju o tome kako Ferrari ide u tom smijeru da imaju što efikasniji bolid. Ali ovdje se samo priča o motoru.
        Pa jbt, onda i Renault ima čudo od motora, jer su i Renault i McLaren znali biti u vrhu po top brzinama. Ali ko je upućeniji odmah će shvatiti. McLaren isto ima efikasan bolid. A za Renault se govorilo da imaju neki trik sa DRS-om.



        1

        1
  3. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Ovo je kuknjava ne bi li se kroz odgovor FIAe naslutilo kakvo je to rješenje u Ferrariju.
    Sva sreća pa Jo Bauer je još živ i dovoljno iskusan.
    Da na njegovom mjestu imamo nekog greenhorna već bi na internetu imali nacrte Ferrarijeve PU.



    14

    1
  4. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Hahaha.. Njušim opet senzoreeee.. Najbolje mi je ono “konkurentske ekipe”..Daj me nemoj j***t.. Zna se dobro koje ekipe.. Al dobro nek im bude.. Neka se sve ispita i propita.. Barem će onda sve diti čisto..



    11

    1
  5. A da malo pojasne pravilnik oko aerodinamickih rijesenja na konkurenciji Ferrariju koje donose prednost njihovim konkurentima?



    12

    0
  6. Ja da sam na čelu ferrarija mislim da bi odmah povuko potez odlaska iz F1.pa neka si misle


    0

    5
  7. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Here we go again
    Dugo im je trebalo :chill:



    8

    0
  8. Meni nije jasno kako uopće dođu do ovakvih informacija…ili krtica iznutra ili FIA



    2

    0
    • Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

      Imaju gps podatke i vidi se da ferrari jako ubrzava na početku ravnica. ovo im je način smanjivanja ili anuliranja bilo kakve prednosti koju bi mogli imati iduće godine. ništa drugo…



      8

      2
    • Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

      Litra, dvije vina i neko propriča ;)



      4

      0
    • Kako? Jedan koji radi na kontroli legalnosti bolida je dovoljan da proprica. Ili npr kad jedan od ljudi koji radi na tome ode u neku od momcadi pa zna tko sto ima pa onda krene pricati. Ja bi opcenito zabranio takve gluposti. Fia je tu da to kontrolira i ako netko postavi pitanje da se preispita legalnost Ferrarija mogu dobiti samo odgovor na taj upit legalan je ili nije legalan a ne da sazna svaka baba na pijaci kao lani kako je Ferrari lani radio sa baterijama. Uostalom ako je tako onda treba pitati ove iz kontrole sto rade ako netko moze voziti cijelu godinu nelegalan. Ako postoji kontrola legalnosti sto tu imaju momcadi oreispitivati neciji posao i dali sve stima? Ako mogu naci da je Renault dobio 0.01sekundu po krugu zbog prelaska dopustene snage po krugu ili da su Alfe krenule mozda nenamjerno sa zakasnjelim reakcijama na gas 0.2 sekunde kasnije onda vjerujem da mogu vrlo lako ustanoviti dali Ferrari krsi ikakva pravila. Jer ako je to upitno nakon 17 utrka ove sezone onda ljudi u fia ne znaju svoj posao.



      5

      1
  9. Mattia Binotto monkeyseat Prikaži

    Svi timovi love u mutnom. Meni samo nije jasan Ferrari koji dopušta da se sere po njemu svako malo. Fore da gledaju samo svoja posla mogu objesit mačku o rep. Imali su prilično šansi da dignu glas i izraze javnu sumnju, ali su šutili.
    Ovu hajku su dignli gospoda iz Mercedesa: Stassi i Allison, a kladim se i da jedan Doktor ima prste u tome.



    7

    2