Podsjetnik: Jedina pobjeda Jarna Trullija – Monako 2004.

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 3 min 9 komentara

Jarno Trulli

Jarno Trulli je proveo 14 godina u F1 i ostvario 252 starta. Nažalost pobijedio je samo jednom i to u Monaku. Za utrku u kneževini govore da razlikuje prvake od običnih vozača. Jarno nije imao prilike ni mogućnosti češće osvajati pobjede, kao uostalom niti mnogi drugi vozači.

Karijeru je počeo vozeći za Minardi i Prost. U svojoj drugoj potpunoj sezoni kod Prosta osvojio je čak 2. mjesto na VN Europe (Nurburgring) – na utrci koju je završilo samo 9 bolida. Karijeru nastavlja u Jordanu kod kojeg je proveo 2 sezone. U toj ekipi osvojio je nekoliko četvrtih mjesta, ali i dosta puta odustao. 2002. godine dolazi u Renaultovu ekipu, ali prve dvije sezone su bile prosječne. 2004. osvaja svoju prvu i jedinu pobjedu u F1. Bila je to 6. utrka sezone koja se održavala u Monacu.

Jarno Trulli iznenadio je sve svojim pole positionom. Na startu je iza sebe ostavio Ralfa Schumachera, Buttona, Alonsa, Michaela Schumachera i Raikkonena. Trullijev krug od 1.13.985s je bio najbrži odvoženi krug ikada na ulicama kneževine. Ralf je mijenjao motor tako da je pomaknut za 10 pozicija na startu. Trulli je nakon starta bio pod napadima Alonsa, ali Fernandove nade da će prestići momčadskog kolegu su završile u trenutku kada je htio prestići za puni krug Ralfa Schumachera u tunelu. Naime, došlo je do teške nesreće i Fernando je odustao. Michael Schumacher je svoje nade za pobjedu pokopao u udesu sa Montoyom. Jarnu je jedini konkurent tako ostao Button koji ga je žestoko ganjao do kraja utrke. Razlika je na kraju iznosila samo pola sekunde, ali je Talijan obranio svoju prvu i jedinu pobjedu.

Kraj sezone nije dočekao u Renaultu jer se sukobljavao s Flavion Briatoreom (šefom ekipe). Preselio se u bogatu, ali neuspješnu Toyotu. Na taj način izgubio je priliku dokazati se 2005. u Renaultu s kojim je Fernando Alonso osvojio naslov. U Toyoti je u 5 punih sezona osvojio 7 postolja, ali bez prave šanse za pobjedu. 2010. prelazi u Lotus Racing u kojem ostaje 2 sezone u nekonkurentnom bolidu. Ostao je bez vozačkog mjesta za 2012. sezonu.

Mnogi Jarna, nažalost, pamte po izreci “Trulli vlakić” koja se često spominjala na domaćoj TV postaji – aludirajući pri tome na kolonu koju je često stvarao sa svojom Toyotom. Trulli je, međutim, bio malo više od toga.

https://www.youtube.com/watch?v=pTS0qM7BJ6s


Odgovor

9 komentara

  1. Marros Prikaži

    Trulli je za mene osobjo jedan od največih “luzera” u povijesti F1. Time ne mislim ništa loše. Sječam se da sam povremeno tamo 95′, 96′ preko Eurosporta pratio rezultate iz F3. I tada sam Boga mi bio uvijeren, da ako ovaj dođe u F1, onda imamo novu zvijezdu. Vožnje u Minardiu su bile vrlo dobre, no u Prostu 97′, koji je bio vrlo dobar bolid, pokazao je svoj talent. Vodstvo u Austriji to je svakako potvrdilo. No već te godine bili su postavljeni temelji za njegovu F1 budučnost. Odlične vožnje (pogotovo u kvalifikacijama), problematični bolidi (zvučnih imena), i relativno malo odlićnih rezultata na kraju utrke. Jedna pobijeda u F1 u 15 sezona je malo, premalo. No Jarno Trulli ipak je ostavio dobar trag u povijesti F1. Veliki ljubitelj vina, mirni povučeni čovjek, dobar “racer”, sa moje strane kapa dolje. Pobjeda 2004. godine je zaslužena i dugo očekivana, šteta što ih nije bilo više. A ratovati sa Briatoreom nikada nije pametno, pogotovo ne za osjetljivog čovjeka kao što je Jarno Trulli.


    0
    0

    0
  2. F1puls
    David Vidović Prikaži

    Uf, ovaj krug, meni jedan od omiljenih pole krugova, baš ga je razvalio. :D


    0
    0

    0
  3. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    najbolji start sata, ikad! :)


    0
    0

    0
  4. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Sjećam se te utrke, tad sam bio još skroz mali i navijao sam za Trullija zbog Renaultovih boja i znam da sam skakao od sreće i derao se “Trulli je pobijedio” :D Kad je otišao iz Renaulta prestao sam navijati za njega i počeo navijati za Alonsa i tako već 10 godina navijam za njega.

    Trulli je bio jako dobar u kvalfikacijama, što mu je i donijelo tu jedinu pobjedu u Monaku 2004., ali u utrkama nije bio tako dobar i često smo imali “Trulli-vlakiće”. Vozio je prvu sezonu FE u vlastitoj momčadi, ali nije bio preuspješan, jedno četvrto mjesto mu je jedini rezultat u bodovima, ali može se pohvaliti da je i dalje jako dobar kvalfikant jer ima jedan pole position iz Berlina.


    0
    0

    0
  5. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Šteta što Trulli nema koju pobjedu više. Zaslužio je da ima barem 4-5 pobjeda, a za ovu VN Monaka u “datom momentu” sam volio da je osvojio neko drugi (pa bi imao niz od 13 uzastopnih pobjeda). Sezona je ionako bila nezanimljiva, što se tiče borbe za titule. Ali eto, mali trenutak Michaelove (nije bio u boxu) i Juan-Pablove (zaostajao krug) nepažnje iza SCa (!!) je učinio svoje.
    Bez obzira na sve, Jarno je maestralno odradio kvalifikacije, poveo trku, odupirao se Fernandu, a na kraju i Jensonu, te zasluženo pobijedio.


    0
    0

    0
    • Kush Prikaži

      Mene nije to mučilo, to je sve šbbkbb što se tiče Šumija i te trke, da je pobjedio, pitanje je nebi li već u Njemačkoj ili Kanadi imao nekakav peh, i tako je porušio dosta rekorda, meni je bilo drago što je baš Trulli uzeo tad, jer unatoč super polu, nisam prije trke vjerovao da će ga obraniti iako je MC, i bio sam ugodno iznenađen (kad je već Michael odustao) što je uspio, od tada mi je i postao simpatičan, tj počeo sam ga cijeniti kao vozača!


      0
      0

      0
  6. Kush Prikaži

    Sasvim solidan vozač, da je ostao u Renaultu vrlo vjerojatno i prvak, ali je Briatore držao stranu svojoj mladoj zvijezd (Alonsu se to vratilo u McL sa Ronom i Lewisomi), a Jarno nije bio, niti želio biti tipičan vodonoša.
    što se tiće Truli-vlakića, to nije bio niti njegov problem niti njegova krivica, on je bio u Toyoti koja je bila kanta od šasije, ali je imala najjači motor, tako da je uvijek solidno startao, a ni u kvalama nije bio loš, s obzirom na držanje auta, i u trci bi napravio što je mogao na startu, a onda sjajnim defenzivnim putanjama u tom kršu i solidnom ubrzanju i top spidu na ravnom, zagorčavao život mnogima u puno boljim autima, tako da mu to po meni služi na čast, to što lolek i bolek nisu baš previše kužili situaciju dalje od onog što piše na prolaznim vremenima, nije njegova krivnja, šteta što se nikada nije dočepao dobrog auta sa statusom prvog vozača ili tima bez odredbi, ali prije nije bilo tima bez takvih odredbi, bar od uvođenja prvenstva za konstruktore, kada je kod Kena Tyrella bilo tako, kako je onda bilo u drugim ekipama, da usput skinem mit o Ferrariju, to je bila uobičajena praksa, a drugo su bile iznimke koje potvrđuju pravilo, i zbog toga se svašta dešavalo u vozačkim postavama, ali to je druga tema..


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.