Putopis: Napokon u Monzi!

Izdvojeno / Putopisi

Pulsmedia portal

Prije 4 godina 7 min 20 komentara

Napokon sam i to dočekao. Dugo sanjani san, odlazak na utrku Formule 1, postaje stvarnost. Napokon, nakon dužeg nagovaranja oca i ostatka obitelji (mlađi brat i majka), odlučeno je da se ove godine ide na utrku Formule 1, u sklopu putovanja kroz sjever Italije, što znači odlazak na Monzu. Za navijača Ferrarija, nema bolje staze od Monze. Iako, odlazak na Monzu je zapravo bio splet okolnosti.

Prvotno u planu je bio Red Bull Ring ili Hungaroring pa bi se obišla Austrija ili možda Mađarska, ali se odustalo od Red Bull Ringa jer se poklapalo sa mojim pismenim ispitom mature, a za Hungaroring se odustalo jer otac je već bio na Hungaroringu (2009.) i nije baš uživao :)

Isprva smo planirali uzeti karte na Variante Ascariju za 200 eura (to nam je bio limit za kartu po osobi), ali su se nažalost rasprodale tako da smo uzeli GA karte za 85 eura preko bookf1.com stranice.

Smještaj za utrku smo našli u Milanu za otprilike 3000 kn za 3 noći, i to u blizini stanice podzemne željeznice, što je bilo najvažnije u traženju apartmana obzirom na prometnu kulturu i parking u Milanu. Uz Milano, odluka je pala da se posjeti i Padova i Venecija, a za smještaj tamo smo se isto pobrinuli. Obzirom da je plan da se krene nakon posla (oko 4 popodne), odlučili smo isto tako prespavati u Puli te ju malo i obići. I sad je ostalo samo da se krene.

Krenulo se u srijedu popodne iz Splita i išlo se u Pulu gdje smo namjeravali prespavati, sljedeći dan ju malo obići i u petak se uputiti u Milano. Kasno navečer smo stigli u apartman koji je bio smješten nekih 20-ak minuta hoda od pulske Arene. Sljedeći dan smo krenuli u obilazak Pule i moram reći da me pomalo razočarala jer smo relativno brzo bili gotovi s obilaskom grada i nismo baš puno vidjeli osim Arene i Pomorskog muzeja, ali svakako bih preporučio svakome da posjeti Pomorski muzej i to mogućnosti predvečer kada se sa vrha muzeja/dvorca može posvjedočiti jednom predivnom zalasku sunca gdje se u jednu sliku stapaju pulska Arena i industrijski dio grada (pulski škver Uljanik).

Foto-galerija 1: https://imgur.com/a/eXiKsKP

Grad je bio i dalje dosta pun, unatoč što je bio početak rujna i postsezone, pogotovo navečer, ali daleko je to bilo od Splita po pitanju gužvi i vreve. U petak smo krenuli prema Milanu kamo smo na putu u blizini graničnog prijelaza Plovanija proveli sat vremena u gužvi te smo napokon nakon gotovo 9 sati vožnje stigli u Milano.

Inače, putujući talijanskom autostradom i malo kroz Sloveniju (Koper), zamjetio sam par zanimljivih stvari:

• Svaka druga ili treća kuća u pograničnom naselju u Sloveniji i Kopru ima mjenjačnicu za konverziju eura u kune i obrnuto
  • Talijanske autoceste su puno prometnije te se oko njih cijelom dužinom nalaze razni hangari, skladišta ili tvornice
  • Autoceste u Italiji su osjetno uže nego u Hrvatskoj
  • Hrana, piće i općenito bilo što na talijanskim odmaralištima je osjetno skuplje nego na našim, a kvaliteta je malo lošija nego u nas
  • Cestarina na autocesti je dosta veća nego u nas

Sljedeći dan smo krenuli u obilazak Milana te smo posjetili San Siro i muzej San Sira u sklopu stadiona te pokupovali ponešto sitnica AC Milana u fan shopu San Siro, Galleriu Vittorio Emanuele i njihove dućane u kojima su cijene s minimum 3 znamenke (tamo se nalazi Ferrari Store u kojem smo gledali kvalifikacije i kupili neke kape i majice), Il Duomo i Rinascente. Cijene hrane nisu malene, ali su podnošljive. Pohvalio bih podzemnu željeznicu u Milanu zbog vrhunske povezanosti, čistoće, točnosti i brzine.

Foto-galerija 2: https://imgur.com/a/Qigccjk

Jedva sam dočekao nedjelju i odlazak na utrku. Išli smo gradskim busem koji je bio krcat ljudima, čak i krcatiji od Prometovih buseva u Splitu u najgorim urama. Od autobusnog kolodvora do staze nam je trebalo otprilike pola ure, a u međuvremenu sam se sprijateljio sa grupom Poljaka, koji su za ne falit, bili u bojama Williamsa i BMW Saubera. Zbog lošeg vremena dan prije, bilo je blatnjavo, ali ne previše. Oko staze i na samoj stazi je bilo puno, puno štandova koji su prodavali sve vezano za F1(majice, kape, makete bolida itd.) i naravno da su dominirali Ferrarijevi rekviziti. Na stazi smo nabavili čepiće za uši jer smo mislili da će nam trebati (ali na kraju nije bilo toliko glasno da sam ih trebao upotrijebiti) i tu smo doživjeli neugodnu scenu u kojoj su Arapi koji su nam prodali ćepiće pokušali meni i mome ocu uzeti više para iz novčanika na silu i zamalo je došlo do incidenta.

Nakon te scene smo otišli put Parabolice i putem smo stali do štanda Magneti Marellija gdje su bili izloženi Mclaren MP4/30. Ferrari F14T i Alfa Romeo Sauber C37 u bojama nasljednika iz 2019. Kad smo smjestili i kad je počela utrka, upozna sam jednog Talijana moje dobi i njegovog starog i onda smo pratili utrku preko streama jer nije baš da se sve može vidjeti sa Parabolice. Kad je krenulo, obuzeo me jedinstven osjećaj sreće koji mi se možda nikada neće ponoviti. A zvuk bolida je uživo i vrlo dobar, možda ne tako glasan kao V8 ili V10 (po očevim komentarima jer je više puta gledao F1 na stazi), ali svejedno jako glasan i lijep, pogotovo Torro Rosso i Red Bull. Cijelo vrijeme je atmosfera bila vrhunska i bio je stvarno pravi gušt.

Foto-galerija 3: https://imgur.com/a/KOwyim3

Par krugova prije kraja utrke kad je bilo jasno da će Leclerc pobjedit, počelo je veselje i pjesma. Jedna mi je scena ostala u posebnom sjećanju i koja mi je pokazala koliko je Ferrari Talijanima bitan. Jedno dva -tri kruga prije kraja, uočio sam djevojčicu od 12-13 godina koja je plakala od sreće što će Ferrari pobjedit i jednostavno mi je bilo jasno da je Ferrari utkan u DNA Talijana. Kad je utrka završila, nastao je stampedo iz kojeg smo se ja, brat i otac jedva izvukli. Slavlje je napokon počelo. Na podiju, kad je krenula talijanska himna, svi su je pjevali, bez obzira na to odakle si. Nakon dodjele, uputili smo se prema autobusu te sam uzeo na štandu majicu Alfa Romeo Racinga. Nakon toga smo se uputili u apartman te napustili Milano sljedeće jutro. Tijekom sljedećih nekoliko dana smo posjetili još Padovu, Veneciju i Rijeku pa evo par crtica o svakome.

Padova
Jako miran grad obzirom na veličinu (nešto veći od Splita)
Vjerski turizam cvjeta, ali ne na način kao u Međugorju
Nakon 7 sati navečer u gradu nema nikog
Sv Ante nije zaštitnik Padove, nego sv Justina (bio sam iznenađen hehe)

Venecija:
Predivan grad
Krcat turistima
Parking se plaća za cijeli dan, a ne za par sati
Jako su skupe gondole (80 eura vožnja)
Golubova toliko da se i jedan nužno morao posrati i na moje hlače

Rijeka:
Grad koji me nije uopće oduševio
Korzo ništa posebno
Na Korzu samo kafići i poneki dućani
Gradski prijevoz očajniji i voznim parkom gori od Splita (iako sam mislio da to nije moguće)
Ukratko, izgleda kao Zagreb bez glavnih atrakcija kojeg si preselio na more

Foto-galerija 4: https://imgur.com/a/QbmU7FE

Cijene:
Pizza i mineralna voda u restoranu La Granaio(kod Gallerie Vittorio Emanuelle) 16 eura
Apartman u Milanu za 3 noći cca 400 eura
Smještaj Rijeka: 40 eura
Sendvič na stazi: 5 eura
Razni magneti na Milano, Veneciju, Padovu: 1 – 2 eura komad
Hrana u dućanima: Ponešto skuplja nego ovdje
Gledati utrku u Monzi+Ferrarijeva pobjeda: Neprocjenjivo

tifosoante

Želite na utrku?

Odgovor

20 komentara

1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

Unatoc talijanskim cijenama, Leclercova pobjeda s Ferrarijem bila je neprocjenjiva. Prisustvovati tako necemu, pogotovo ako je netko navijac Ferrarija, jedno je predivno i nezaboravno iskustvo. Lijepo napisano i s puno korisnih informacija. Ocekivao sam malo vise detalja o atmosferi, ali vjerujem da je sve bilo samo crveno ?

P.S. – jesi li vidio podij od “Capljinske” zastave

2. Michael Schumacher
    IvanxFerrari Prikaži

Mogu li ja svoj napisati i potkrijepiti kojom slikom ?

3. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

prosle godine bio u Austriji, ove godine nadam se Monza i ovaj putopis je jos vise zapalio tu vatru :thumbs:
    Super putopis !!

• dar05 Prikaži

Ej, ja sam isa 3 puta zaredom u Mađarsku i ove godine idem sigurno u Austriju( vec kupljene karte) a mozda cak i u Monzu iza ljeta. Mađarska ima dosta dobru atmosferu van staze… kako je u Austriji??
      Pozz.

• Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

Austrija – super organizirana, cijene tu negdje kao i u Italiji, ako imas GA karte imas dosta mijesta na kojima mozes vidit doslovno pola staze,ali ima i dosta onih TV-a, takoder opremi se samo sa kremom za suncanje :rofl: K
        Kako su u Italiji svi obuceni u crveno tako su u Austriji svi narancasti, ludi za maxom

4. Honda
    scarpetta Prikaži

Hvala na putopisu, uvijek je gušt pročitati….. definitivno zavidim pobjeda Ferrarija u Monzi sigurno je bilo posebno:)
    Više puta smo bili u Monzi, ali mi valda donosimo nesreću…nikad pobjeda, ali jednom na kvalama su bili u prvom redu, pa je nakon kvalifikacija bila velika fešta i to se zbilja pamti, no nedjelja je donijela razočaranje.
    Zvuk je Hondin:)) najbolji!
    Zanimljiv mi je doživljaj Rijeke, i ne samo da imamo definitivno najgori gradski prijevoz nego je ako se ne veram i daleko najskuplji….

5. Nico Hulkenberg
    Zec Prikaži

Kad sam išao u Veneciju na 3 dana, odlučili smo svratiti do Padove u petak nakon prijave u kampu i to je bila iznenađujuće dobra odluka. Prošli smo malo po centru, ali je dobar utisak ostavila na mene. Venecija je zanimljiva zbog onih svojih kanala, mada mi osobno nije nešto, ali Padovu ću posjetiti ponovo i detaljnije ju proći.
    U Monzi bio 2012. isto na Parabolici. ?

6. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

haha kako si popljuvo Rijeku hahha

7. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

Dobar putopis…a doživljaj mogu točno zamisliti…ja sam bio 5 puta na Hungaroringu, ove godine će biti ili pauza ili Austrija, a možda baš i Monza :)…btw što nisi obukao novu Alfinu majicu i u njoj šetao po Padovi, Veneciji itd.? :D

8. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

odličan putopis, nasmijah se više puta. zapažanja su spot on. :D
    cijene smještaja su za cijelu obitelj, za 4 osobe?

9. Robert Kubica
    Mr0410 Donator Prikaži

Ja sam dvoumio između Parabolice i Ascari zavoja. Na kraju sam odabrao ovo drugo i nisam pozalio :)

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.