Eric Boullier – McLarenovi problemi neće ugroziti planove za 2016.

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 6 min 2 komentara

Eric-Boullier-McLaren4

McLarenovi originalni planovi za 2015. koji su uključivali redoviti ulazak u Q3 do Silverstonea polako su napušteni. Podaci s testiranja pokazuju da je puno nerealizirane brzine u MP4-30 bolidu. Trkaći direktor Eric Boullier objašnjava zašto i gdje se ekipa muči, koji je plan rješavanja problema i zašto katastrofalan start neće prenijeti kletvu i na 2016.

P: Eric, krenimo s optimizmom: Koje pozitivne stvari su u zraku? Da li ste dosegnuli dno tako da se možete samo penjati?
EB: Svi znamo nivo predanosti McLarena – o tome ne moramo diskutirati. Pozitivna stvar je nivo predanosti Honde i činjenica da naši bolidi nemaju desetinke, nego sekunde potencijala koje treba otključati. Mi ne možemo koristiti do kraja sve što imamo jer imamo probleme s pouzdanošću. Ukoliko se to riješi, bit ćemo u mogućnosti raditi ogromne korake naprijed, vjerujte mi.

P: Hondin novi CEO, Takahiro Hachigo, počeo je obavljati posao u lipnju i bio je na utrci u Austriji samo nekoliko dana kasnije. To je indikator da je F1 projekt vrlo visoko u njegovom gledištu. Kako mu je bilo gledati ekipu tako nisko na gridu – jer se morao prošetati prije starta sve do kraja kako bi vidio svoje bolide?
EB: To je bio njegov prvi posjet tako da je morao vidjeti cijeli grid – mi smo bili šećer koji ga je čekao na kraju grida! (smijeh)
Budimo ozbiljni – bilo je dobro vidjeti ga kako dolazi samo nekoliko dana nakon preuzimanja dužnosti zbog toga jer to pokazuje njegovu predanost Hondi. To je definitivno dugoročan plan. On je došao u ovom teškom trenutku – to je bio iznimno pozitivan znak za nas. Mogu reći da je i to dobar izvor motivacije.

P: Nije bilo teških riječi? Nije bilo prigovora?
EB: Ne, ne. Mi nismo spremni, ne radimo dovoljno dobar posao za sada – ali znamo da imamo mnogo potencijala u bolidu. Samo nam dajte vremena. Kada jednom riješimo neke od problema s pouzdanošću možemo ići samo naprijed.

P: Koliko ste umorni odgovarajući na sva ta pitanja oko raspoloženja u ekipi?
EB: To je dodatni izvor motivacije da radimo i zaustavimo ova naporna pitanja!

P: Ali nije li to znak da je ljudima stalo?
EB: Ha, jest! Hvala vam što ste mi rekli. (smijeh)

P: McLaren i Honda imaju plan – raspored do kada moraju biti konkurenti. Kako daleko ste odmakli, odnosno, gdje ste sada?
EB: Teško je reći. Ako mi kažete sutra da možemo koristiti puni downforce onda ćemo biti nekoliko sekundi brži. Bit ćemo konkurenti kada ćemo moći u Q3 cijelo vrijeme i boriti se za top 6 u utrci. To bi bilo sjajno postignuće iako ne zvuči vrlo uzbudljivo, jer smo tu da pobijedimo. I dalje nam je cilj biti konkurentna ekipa do kraja sezone.

P: Nije li bio plan ulaziti u Q3 do Silverstonea?
EB: Da, to je bio plan. Istina, nismo uspjeli.

P: Gdje je onda zastoj, kvar? Oba vozača govore kako je auto ok – ali nije dovoljno brz ni dovoljno pouzdan.
EB: Da, jer ne možemo dići snagu automobilu. Auto je prilično dobro balansiran. Radimo da omogućimo više downforcea kao i svi na pit laneu. Gubimo brzinu na svakom dijelu staze.

P: Zašto ne možete dići snagu automobilu?
EB: Nije samo stvar u snazi – moramo poboljšati karakteristike motora, koji se pokazao jako težak i kompleksan za korištenje. Dajte da vam dam primjer: mi svi imamo istu snagu ako gledamo električni izvor snage, ali neki motori rade bolji posao u povratu energije i jači su. To je razlog zašto vidite razlike u kvalifikacijama i utrkama. Nismo u mogućnosti otključati puni potencijal povrata energije jer je to povezano s problemima s pouzdanošću – i to nas pogađa kada su performanse u pitanju. Moramo naći prave lijekove da izliječimo to.

P: To znači da ako riješite sve probleme s motorom da će sve biti super – da je vaša šasija isključivo pozitivna strana bolida?
EB: Ah, da bi imali više downforcea također bi bili brži. Auto je balansiran, da, svi koncepti koje smo iskušali rade – ali na kraju moramo biti bolji svugdje!

P: Ponekad se čini kako se nesreća okomila na vas: oštećen automobil i užasni uvjeti su pokvarili testiranje u Austriji oduzeli su vam toliko mnogo potrebnog vremena i mogućnosti. Koliko jako vas je to pogodilo?
EB: Gurnulo nas je ponovno iza. Svaki put kada ne vozimo ne možemo vrednovati auto – tako da nastane zastoj sa sljedećim aerodinamičkim dijelovima zato jer ne znamo jesu li dobri ili ne, trebamo li ići desno ili lijevo! Taj jedan bod kojeg je Alonso osvojio na Silverstoneu nije nikakva kompenzacija za to.

P: Kako je Austrija bila posljednji test u sezoni, biti će te primorani testirati svaki petak na trkaćem vikendu…
EB: …i svaku subotu, čak i u utrci!

P: Jenson Button je rekao da podij ove sezone nije realan. Da li ste to emocionalno prihvatili?
EB: Ne. Ponavljam sebi: ako uspijemo otključati potencijal možda ćemo se boriti – s nekom dozom sreće – za podij. Ako možete razviti svoju MGU-K snagu na ravninama u svakom krugu, to je vrijedno itekako mnogo. Danas mi to još ne možemo.

P: Fernando je izjavio da će do značajne promjene doći za 2,6 ili 8 utrka?
EB: … ili čak 10 utrka!

P: Nije li to nejasno, da bi se moglo dogoditi bilo kada?
EB: Ne, ne bilo kada. Nije tako jednostavno – nije to promjena nečega u autu i onda to radi i poboljša vrijeme. Ako popraviš problem možeš skočiti ne nekoliko desetinki nego čak pola sekunde; novi problem – novih pola sekunde…

P: Jenson je rekao nakon Silverstonea da bi mogli smanjiti zaostatak na kraju sezone – ali da će zaostatak za vodećima i dalje biti oko 2 sekunde po krugu, da li će to pogoditi McLaren-Hondu i njene planove u 2016.?
EB: Ne, zato jer smo vidjeli kako su Mercedes i Ferrari bili sposobni napraviti značajne korake naprijed između prve i druge godine uporabe svojih motora. To se očekuje i u našem slučaju.


Odgovor

2 komentara

  1. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Smatra san da je čak relativno lako sustići zaostatak ali zadnjih nekoliko desetinki su najteže i naskuplje za skiniti. Međutim kako Boullier tvrdi izgleda da je obrnuto pa tako oni ako bi samo malo poradili na pouzdanosti i skinili zaostatak na par desetinki u odnosu na sadašnju formu nakon toga bi poletili i počele bi padati i sekunde. Da je čovik u govnima do grla i da laže i maže najbolje govori činjenica što poboljšanja bolida mjeri sekundama, ko da su pitali neko dite a ne stručnjaka koji jako dobro zna što je sekunda u F1.


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.