F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

In memoriam: Anthoine Hubert (1996.-2019.)

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Proteklog nam se vikenda nakon mjesec dana vratio omiljeni sport i to na jednoj od najboljih staza u kalendaru, belgijskom Spa-Francorchampsu. Nažalost, u tom vikendu nitko od nas nije mogao uživati onako kako smo namjeravali jer nam je taj omiljeni sport u suradnji s dragom nam stazom ponovno odlučio pokazati svoju mračnu stranu.

Spa-Francorchamps je uzeo svoju 48. žrtvu u povijesti. Na izlasku iz kompleksa Eau Rouge-Raidillon daleko prerano ugašen je život mladog i perspektivnog Francuza Anthoinea Huberta.

Činjenica je da posthumno iz poštovanja često preuveličavamo neke stvari vezane uz preminule, no isto tako je činjenica da nije preuveličavanje kad kažemo da je Anthoine bio uistinu talentiran momak s velikim potencijalom.

Rođen je u Lyonu 22. rujna 1996., a već 2004. započinje svoju trkaću karijeru u kartingu. Prvi veći uspjeh ostvario je 2008. u francuskom kadetskom prvenstvu gdje je završio drugi, iza Estebana Ocona, a ispred Pierrea Gaslyja. 2010. je ponovno bio viceprvak, u CIK-FIA-inom Karting Academy Trophyju, gdje je iza sebe ostavio najnovijeg F1 pobjednika, Charlesa Leclerca.

Slijeva nadesno: Pierre Gasly, Charles Leclerc i Anthoine Hubert u svojim kartingaškim danima

2011. je osvojio treće mjesto u ERDF Masters Kartu, a konkurenciju su mu činili Leclerc, Russell, Ocon, Stroll i drugi. Iste godine treće mjesto osvaja i u CIK-FIA-inom U18 Svjetskom prvenstvu, a 2012. u istoj klasi ponavlja rezultat, još jednom odmah iza Leclerca.

Unatoč nedostatku naslova, Hubertova karting karijera zvuči prilično respektabilno. Pravi pokazatelj velikog potencijala mogao se vidjeti već 2013. u njegovoj prvoj sezoni u jednosjedima. Tada je 17-godišnji Hubert pokorio Francusku Formulu 4 s 11 pobjeda u 21 utrci.

Nakon toga se prebacio u Formulu Renault 2.0 – u Eurocup prvenstvu je vozio punu sezonu, dok je u Alpsu nastupao kao gostujući vozač na šest utrka. Takav program je radio dvije sezone zaredom. 2014. nije bilo ni pobjeda ni postolja, no zato je 2015. izgledala daleko bolje – u Eurocupu je završio peti u prvenstvu nakon dvije pobjede i još pet postolja, dok je u Alpsu u šest odvezenih utrka pobijedio na njih četiri.

2016. je proveo u Europskoj Formuli 3. Uspio je pobijediti jednom i još dvaput stati na postolje, što mu je bilo dovoljno za osmo mjesto u poretku. 2017. se prebacio u GP3 seriju s ART GP-om. Odradio je solidnu sezonu s četiri podija te je završio četvrti u ukupnom poretku iza timskih kolega Georgea Russella, Jacka Aitkena i Nireija Fukuzumija.

2018. je ostao u GP3 seriji i tamo ostvario najveći uspjeh karijere. Iako je pobijedio samo dvaput, osvojio je ukupno 11 podija te tako konzistentnošću nadmašio Nikitu Mazepina i Calluma Ilotta u borbi za naslov. Renault je prepoznao njegov talent već početkom sezone te se u svibnju Hubert pridružio njihovom juniorskom programu.

Hubert slavi osvojeni naslov u posljednjoj sezoni GP3 serije

Nakon toga je dobio priliku na post-sezonskom testiranju Formule 2 u Abu Dhabiju s MP Motorsportom. Tamo nije postavio impresivno vrijeme, no svejedno je uspio dobiti mjesto za 2019. s Ardenom. S njima je odradio oba predsezonska testa, no niti tamo nije izgledao puno bolje, ponovno je bio pri dnu tablice, stoga ni očekivanja od posljednjeg GP3 prvaka nisu bila velika.

Hubert je bio jedan od osam debitanata u ovogodišnjoj F2, ali nitko nije posebno isticao Francuza kao nekog tko bi mogao biti među najboljima. Zato je mnogima njegovo četvrto mjesto nakon starta s 11. u debiju u Bahreinu bilo pravo iznenađenje. Malo mu je nedostajalo do bodova i u sprint utrci. U Bakuu je ponovno osvojio bodove samo u glavnoj utrci, a zatim je uslijedio niz od sedam utrka u bodovima – i to velikim bodovima.

Najveća berba bodova dogodila se u Monaku. Hubert je u kontroverznoj glavnoj utrci završio deveti, no nakon Ghiottove diskvalifikacije je promaknut na osmo mjesto i pole position za subotnju sprint utrku. Unatoč konstantnom pritisku drugoplasiranog Louisja Deletraza koji mu je cijelo vrijeme prijetio sa zaostatkom od oko sekunde, 22-godišnji debitant je izdržao svih 30 krugova u vodstvu i tako s prednošću manjom od desetinke uzeo svoju prvu pobjedu u Formuli 2.

Hubert slavi prvi F2 pobjedu nakon velike borbe s Louisjem Deletrazom

Uslijedila je runda na Paul Ricardu gdje je Anthoine pred domaćom publikom u subotu uzeo osmo mjesto i drugi uzastopni pole position za sprint utrku. Ponovno je savršeno iskoristio priliku – dobro je startao i ovaj put uz manje drame, s većom prednošću uzeo svoju drugu pobjedu u F2 ispred debitantskih kolega Juana Manuela Corree i Guanyu Zhoua. Ta mu je pobjeda ispred tisućama sunarodnjaka u publici koji su mahali francuskim zastavama zasigurno bila još slađa od prve pobjede.

Osvojio je četvrto mjesto na idućoj utrci na Red Bull Ringu, no onda je ušao u loš niz s pet utrka bez bodova. Ljetna stanka je bila sjajna prilika za reset i utrka na Spa-Francorchampsu je trebala donijeti novi početak.

Nažalost, bio je to kraj priče koja je tek počela. Anthoine se kvalificirao na 13. mjesto i tako se našao u gužvi sredine poretka. Prvi krug je prošao bez ikakvih incidenata, ali već u drugom krugu dolazi do tragedije. Hubert se jednostavno našao na krivom mjestu u krivo vrijeme i sve se poklopilo kao da se ovaj ishod iz nekog razloga morao dogoditi. Giuliano Alesi je izgubio bolid na izlazu iz Eau Rougea te je udario u zaštitnu ogradu. Hubert je pokušao izbjeći nesreću, ali je pritom izgubio kontrolu i ogromnom brzinom kojom se prolaze ti zavoji udario u zaštitnu ogradu. Teško oštećeni bolid se odbio prema stazi, a upravo je u tom trenutku jednako ogromnom brzinom naletio Juan Manuel Correa.

Amerikanac jednostavno nije imao vremena za reakciju te je udario direktno u već ranije teško oštećeni bolid Anthoinea Huberta. Režiser je na trenutak pokazao scenu Correina bolida okrenutog naglavačke u kojoj se vidjelo kako je Hubertov Arden ostao u dva dijela. To nikako nije bio dobar znak, a čim je režiser kasnije izbjegavao kadrove incidenta i nije pokazivao snimke sudara, bilo je jasno da je nešto pošlo po zlu. Nadao sam se kako je „samo“ riječ o nekim težim ozljedama, no kako je vrijeme prolazilo, a informacija i dalje nije bilo, zabrinutost je rasla. Sve me to podsjetilo na onu crnu VN Japana 2014. u kojoj smo ostali bez jednog također vrlo talentiranog i mladog Francuza, Julesa Bianchija.

Pratio sam vijesti, osvježavao Twitter, čekao i nadao se dobrim vijestima, a onda je stigao tvit poznatog F1 novinara Jona Noblea u kojem je pisalo kako je FIA potvrdila smrt Anthoinea Huberta. I dalje sam se nadao da nije istina, nitko drugi barem pola minute nije tvitao o tome, nadao sam se da je riječ o pogrešnoj informaciji, ali nažalost, nije bila.

Svaka pogibija u motosportu teško pada svakoj osobi uključenoj u njega pa tako i nama gledateljima. Užasno bi bilo izvještavati i pisati o smrti bilo kojeg vozača, no ova je mene osobno još snažnije pogodila. Kolega Luka Kolak, koji mi pomaže oko praćenja Formule 2, i ja smo imali internu foru oko pisanja Hubertova imena pa je on nekako postao „naš“ vozač. Pomalo mi glupo zvuči kad kažem da sam zbog toga osjećao određenu povezanost s Hubertom, čovjeka u životu nisam vidio uživo, ali to mi je nekako dodatno pojačalo neugodan osjećaj tog subotnjeg popodneva.

Smrt je, nažalost, sastavni dio motosporta i teško da ćemo je ikad u potpunosti iskorijeniti. Juriti ovakvim ogromnim brzinama kakve ti bolidi postižu teško da će ikada biti potpuno sigurno. Iako su današnji sigurnosni standardi nevjerojatno visoki, zbog čega zaista zaboravimo da svi ti ljudi. ne samo u F1, već i u drugim kategorijama, i dalje stavljaju glavu u torbu kad god izađu na stazu – sigurnost uvijek može biti bolja. Neki će reći da ta opasnost daje dodatnu čar ovom sportu – u neku ruku i daje, ali nikome nije drago kad se ovako nešto dogodi. Upravo zato bismo trebali izbjegavati stavove kakve rijetki nisu imali kad je 2017. obznanjeno da će halo sustav biti uveden u F1 – jasno, oku nije najugodniji, ali ako spasi samo jedan život, drago mi je da je tu. Ova se situacija, nažalost, nije mogla izbjeći – jednostavno se poklopilo previše stvari koje su morale poklopiti da bi došlo do tragedije. Zato je ovo još jedna brutalna lekcija i upozorenje da sport nikada ne smije prestati unapređivati sigurnost.

Floskula da je barem otišao radeći ono što je volio i nije neka utjeha za Hubertove bližnje, ali to je jedino „pozitivno“ što možemo reći nakon ovakve tragedije. Počivaj u miru i uživaj u vječnim trkalištima, Anthoine!

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donator je: zekohonda.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Svaki vozač koji pogine u motorsportu ostavi iza sebe dubok trag. Mi naše heroje ne zaboravljamo.

    Počivaj u miru, Anthoine.



    20

    0
  2. Mercedes QFlash82 Donator Prikaži

    Dok je Formule 1 biti će i smrti, ljudsko tijelo nije dizajnirano da preživi sve što se može dogoditi pri takvim brzinama, bez obzira na količinu i level zaštite vozača.

    Do trenutka pogibelji mladića nisam znao ništa o njemu, što isto govori o okrutnosti sporta kojeg volimo, malo tko dobije priliku za velike rezultate a da pišaju krv i znoj cijelo vrijeme to je sigurno.

    Stoga mu naklon i vječna slava, kapa doli svim tim mladićima koji riskiraju živote dok rade ono za što su rodjeni, a često u sjeni i krpanju kraja s krajem da jednog dana uspiju.
    Svaka čast njihovim roditeljima na kojima je najveći teret, a pogotovo u situacijama poput ove tragedije.



    16

    0
  3. Esteban Ocon 31 Krstas Donator Prikaži

    Ova slika đe su njih 4ca na slici, nije na Hubert na fotografiji. Okon objavio prije 2,3 dana. Nego nego neki lik skroz deseti..



    3

    0
  4. Pitanje za Vetmu. Dali su F2 bolidi sigurni kao F1? Ukoliko je šasija napravljena od karbona kao F1 teško da može samo tako puknuti bez obzira na 270km/h udar Correinog bolida.
    Moje mišljenje je da se ne ulaže u sigurnost bolida toliko kao u F1 jer se ne vrti toliko novaca, preskupe su šasije bolida od karbona.
    Netko tko ima imalo znanja o karbonu kao materijalu zna da ta šasija ne puca samo tako, pogotovo ako je napravljena iz jednog dijela. Žlice



    3

    0
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      F2 je jednako sigurna kao F1 jer udovoljava standardima za sigurnost koje je F1 postavila prije dvije godine, a koje i sama poštuje. Čak bih rekao da je F2 sigurnija od F1 jer su brzine niže.

      Ovi sportovi nisu sigurni i da bi se preživjelo potrebno je najprije znanja, sportske suradnje kolega, a onda svejedno i puno sreće. Hubert nije imao nimalo sreće jer se dogodilo sve tako kako se dogodilo, a u Formuli 1 u zadnje vrijeme ima sve manje sportske suradnje jer vozači misle da su besmrtni i da u pravom životu također ima “restart” opcija u izborniku kad se rokne u zid. Činjenica da nitko u F1 nije nastradao od tih mangupa je samo zato jer su imali viška sreće i viška sportske suradnje iskusnijih kolega.



      19

      0
    • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

      Karbonska šasija ne moze podnijeti 2 brutalno brza i jaka udara, a tocno to se dogodilo Hubertu. Prvo se zabio u zadnji kraj bolida, bio lansiran u barijeru i tu je šasija već načeta, a zatim i udar od 270km/h drugog bolida.
      Jednostavno, poklopilo se previse tragicnih stvari.



      2

      0
  5. F1puls Nikola Klobučarić novinar Prikaži

    Što ti je život. Danas jesi, sutra te nema. Danas radiš ono što voliš najviše na svijetu, sutra pogineš radeći ono što voliš najviše na svijetu. Ostali smo bez još jednog mladog i talentiranog vozača koji je samo radio ono što voli i jurio prema Formuli 1.

    Iako nisam detaljno pratio Hubertovu karijeru, sjećam ga se s nekoliko utrka GP3 prvenstva prošle sezone, a ove me godine ugodno iznenadio u Formuli 2. Njegov talent bio je neosporan, a mjesto u Formuli 1 dočekao bi prije ili kasnije.

    Često uzimamo posao ovih ljudi zdravo za gotovo. Istina, sigurnost se povećala, no ti nadljudi i dalje nisu sto posto sigurni da će izaći iz svojih bolida neokrznuti. Sport kojeg toliko volimo jedan je od najopasnijih, i mi navijači trebali bi se češće sjetiti da vozači riskiraju svoje živote svake druge nedjelje kako bi mi uživali pred svojim televizorima.

    Anthoine, počivaj u miru i nastavi s utrkama sa Sennom, Laudom, Bianchijem i ostalim herojima ovog sporta.



    12

    0
  6. Nažalost uvijek se nađu pametnjakovići koji vrijeđaju vozače koji svakom utrkom reskiraji život,to je jadno,bijedno i tužno
    Razumijem da se navija za ekipu,za određenog vozača,ali čemu vrijeđanje vozača a i protivničkih navijača
    Argumentirana rasprava je uvijek dobro došla i požaljna ali čemu vtijeđanje i to još ljudi koje isto vole moto sport,uistinu to ne razumijem
    Pozdrav



    7

    0