Izdvojeno

Brawn želi da F1 isproba kvalifikacijske utrke već 2020. [anketa]

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 22 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Ross Brawn, generalni direktor za motosport Formule 1, izjavio je kako želi da F1 već iduće sezone isproba nove formate trkaćeg vikenda. Među njima se najviše ističe promjena klasičnog formata kvalifikacija u kvalifikacijsku utrku.

Otkad su postali vlasnici Formule 1, čelnici Liberty Medije nikad nisu krili da žele promjenu formata trkaćeg vikenda, stoga ovo nije prvi put da se spominje mogućnost uvođenja kraće subotnje utrke.

2021. će doći do velikih promjena na samim bolidima, a Brawn uoči toga želi isprobati različite ideje. S obzirom na to da za 2020. nisu planirane nikakve veće promjene tehničkog pravilnika, Brawn vidi nadolazeću sezonu kao idealnu priliku za testiranje tih ideja – smatra kako je testiranje na pravom vikendu jedini način na koji mogu vidjeti je li ideja uistinu bolja od trenutnog formata.

“Volio bih da 2020. isprobamo nekoliko stvari. Mislim da u 2020. imamo stabilnu platformu bez većih promjena bolida i ostalog te mislim da bi 2020. mogla biti dobra prilika za isprobavanje određenih varijacija na jednoj ili dvije utrke.”

“Ne vidim drugi logičan način kojim bismo mogli poboljšati trkaći format. Mislim da je bazični trkaći format dobar, no bi li sprint utrka ili neka promjena u kvalifikacijama bile zanimljive?”

“Mislim da su momčadi za što se tiče isprobavanja određenih promjena tijekom subote kako bismo vidjeli možemo li doći do boljeg rješenja.”

– Ross Brawn

Brawn je spomenuo i skraćivanje cjelokupnog vikenda, nešto što je također već ranije razmatrano. Ranije je bilo govora o potpunom izbacivanju petka, no to ipak nije prihvatljivo rješenje iz više razloga. Svejedno, Brawn želi skratiti operativni dio vikenda za F1 momčadi koji počinje prije petka.

“Želimo da bolidi voze petkom, ali postoji li način kojim bismo skratili vikend u operativnom smislu za momčadi? Zato što se one pojave utorkom ili čak ponedjeljkom kako bi se pripremile. Kad bismo mogli to ograničiti, povezati to s parc fermeom i kontrolirati količinu vremena koju momčad provodi na stazi, onda bismo mogli skratiti njihov operativni vikend i pretvoriti ga u trodnevni vikend.”

“Mislim da je petak važan za promotore, on započinje vikend. Ali, bismo li mogli, primjerice, imati dva treninga u petak popodne? Možda nešto kraće treninge što bi značilo da se momčadi mogu pripremati petkom ujutro.”

Njemački AMuS je prenio vijest o uvođenju kvalifikacijskih utrka na četiri vikenda 2021. i to na stazama gdje je pretjecanje teško, ali ne i nemoguće, poput Šangaja, Barcelone, Paul Ricarda ili Zandvoorta. Startni poredak za te subotnje utrke bi odredio obrnuti poredak vozačkog prvenstva, stoga bi takav format na stazi poput Monaka bio previše nepošten za vodeće u prvenstvu. Također tvrde da je ranije spominjani povratak nadolijevanja goriva jednoglasno odbačen od strane momčadi.

Momčadi će o mogućim promjenama trkaćeg formata raspravljati idućeg mjeseca, a Vi ih raspravite u komentarima!

Podržavate li ideje o promjeni trkaćeg formata?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

22 komentara

  1. ja bi radije sprint utrke umjesto kvali utrka, ali dobro.



    1

    3
    • Ajde mi daj jedan dobar prijedlog kako bi to izgledalo bolje nego kvale? Kako bi ih poredali u toj sprint utrci bez kvala i zar vjerujes da bi to ista ptomjenilo odnose snaga? Mozda bi bilo bolje imati sprint utrku kao dodatni event uz kvale i normalnu utrku a bez kvala mi to nekako nema smisla.


      0

      1
      • ja kvale ne bi dirao. ovaj prijedlog je na pola puta od moje vizije, tako da ‘ali dobro’ je ono… može proć, da vidimo što će bit.
        citiram sam sebe od prije 3 godine, okrugli stol o gp vikendu:
        -u subotu kvale za nedjelju sa sadašnjim formatom. bod za pp. poslije sprint utrku (oko 45 min. bez mijenjanja guma) . prvu utrku u sezoni startaju suprotno od poredka iz prošle godine. svake sljedeće reverse grid od prošle glavne. prvih 8 osvaja bodove po sitemu 10-8-6-5-4-3-2-1.



        2

        3
  2. Unajmi si neku 20godisnju fufu ili vise njih pa tamo furaj ideje krize srednjih godina.. Nemoj nam silovat f1..



    18

    2
  3. Kimi Raikkonen
    Iceman 7 Prikaži

    Kvalifikacije sigurno nebi bilo loše izmjenit…. Zašto nebi probali sustav kao u skijanju? 20 vozača vozi prvu vožnju redoslijedom s posljednje utrke ( nešto tipa kao 2005.). 10 ili 12 najbržih ulazi u 2.vožnju gdje ponavljaju opet jedan brzi krug… Ovaj kvalifikacijski sustav dopušta vozačima da isprave pogreške, tako da uvijek imamo sličan poredak… 1 slobodan trening petkom od 2 sata, 2.treninig prije kval. od sat vremena…. Ako pogledate zanimljive utrke koje smo imali, to su bile uglavnom one gdje je poredak u kval. bio izmješan.


    0

    5
  4. Ma kakvi utezi i gluposti.

    Ako se hoće dobiti na zanimljivosti utrka postoji jedno jedino rješenje.

    Kvalifikacije out a Sprint utrka umjesto kvala in subotom.

    Zaključno sa ovom sezonom uzmeš poredak na kraju sezone. Početak iduće na prvoj utrci poredak sprint utrke je obrnut kao ukupni poredak na kraju prošle sezone. Glavna utrka u nedjelju sa pobjednicima sprint utrke koji startaju zadnji odnosno opet obrneš grid. Iduća trka sprint utrka sa obrnutim poretkom od glavne i glavna sa obrnutim sprintom.

    Dobio si kvale za sprint utrku prvu (ukupni poredak iz prošle sezone), sprint utrka određuje pozicije za glavnu utrku. Dobio si uzbuđenje. Najlošije ekipe prijašnje sezone startaju prve u prvu utrku. Najlošiji startaju prvi u glavnu utrku. Balansiraš bodove da glavna utrka daje 66 % a sprint 33 % ili tako nešto slično.

    Voila bućkuriš gdje će najbolji bolidi i vozači uvijek imati neki hendikep (ne umjetni tipa težina dodana) i gdje će se svaku utrku probijati kroz poredak svi najbolji vozači i momčadi ergo ultra zanimljive utrke. Dobre šanse da dobije i netko tko nije u top bolidu. itd and so forth.

    Ili jednostavno ne dirat sadašnje stanje i bog.

    My 2 cents.



    2

    10
  5. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Ja bih da malo gore, pardon dolijevaju gorivo.



    1

    1
  6. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Po meni je to umjetno stvaranje nekih borbi tj. degradiranje najboljih k će morati startati sa začelja. Nisu oni krvii ako su dobri ili im je bolid najbolji. Pa za to su se naradili i zato su najbolji na gridu. Tko je kriv timovima što nemogu ništa MB ili konkretno Hamiltonu. Napravi bolid kako treba pa će biti zanimljivije. Nije F1 sport koji će favorizirati slabije. Dapače. Ovaj sport mora pomicati granice, limite, vozači moraju biti na rubu rizika, a nekad i preko kako bi pobijedili. I onda će netko reći e da pobjedio si, sliejdeću utrku krećeš zadnji.
    Najbolje da geldaju kako se tko paralelno parkirao sa bolidom ili po poligonu sa čunjevima pa onda dva najbolja igraju sa dva zadnja papir kamen škare za poziciju. i onda kad krene utrka na pola utrke mijenjau bolid ovaj dobar ide u lošiji i obrnuto.
    To bi mogli kako bi dignuli glednaost.



    14

    1
  7. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Također tvrde da je ranije spominjani povratak nadolijevanja goriva jednoglasno odbačen od strane momčadi.

    Jedino što bi valjalo mijenjati, ne mijenjaju



    9

    0
  8. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Sve mi se čini da ću za dvije ili tri godine prestati pratiti ovaj divni sport zbog smjera u kojem odlazi.


    0

    3
  9. Robert Kubica
    Mr0410 Donator Prikaži

    Zasto su odbacili nadolijevanje goriva? :o



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni