Izdvojeno

Yamamoto uoči Hondine odluke o ostajanju u F1: Nismo mogli napraviti puno više od ovoga

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Hondin direktor F1 projekta Masashi Yamamoto vjeruje kako u F1 nisu mogli napraviti puno više od onog što su napravili ne bi li osigurali nastavak sudjelovanja u F1.

Japanski proizvođač zasad nije odlučio hoće li ostati u Formuli 1 nakon 2020., a to ovisi o odluci vrhovnog menadžmenta kompanije.

Honda se nakon tri neuspješne sezone s McLarenom 2018. prebacila na suradnju s Toro Rossom. Red Bull je postajao sve nezadovoljniji s Renaultom, a Honda je u njihovoj juniorskoj momčadi pokazala dovoljan napredak da i glavna momčad austrijskog proizvođača energetskog pića od 2019. prijeđe na njihove motore.

Zasad se čini kako je to bio pun pogodak – Max Verstappen je na VN Austrije Hondi donio prvu pobjedu nakon 13 godina, a nakon je što u Njemačkoj ponovio taj uspjeh, u Mađarskoj im je donio i prvi pole position nakon jednako dugog perioda – u oba je slučaja dosad posljednji bio Jenson Button s tvorničkom momčadi. Također, Red Bull trenutno ima više bodova nego što je imao prošle sezone u ovom dijelu prvenstva s Renaultom, čak i unatoč lošoj formi Pierrea Gaslyja. Pouzdanost je također na visokom nivou, Gaslyjevo odustajanje u Azerbajdžanu je jedino odustajanje bilo kojeg bolida s Hondinim motorom ove sezone zbog kvara.

Toro Rosso također ostvaruje solidne rezultate, nakon što su prošle sezone na kraju bili deveti, trenutno drže peto mjesto u konstruktorskom poretku na krilima drugog podija u povijesti za momčad kojeg je u Njemačkoj osvojio Daniil Kvjat.

“Nismo mogli napraviti puno više od ovoga.”

“Ono što smo stalno govorili jest da želimo nadmašiti Red Bullov prošlogodišnji rezultat. Nismo rekli da želimo pobijediti na pet utrka, već želimo nadmašiti broj bodova koji je Red Bull osvojio prošle godine, ali pet pobjeda je možda moguće. “

– Masashi Yamamoto

Što se tiče bodova, Honda je na dobrom putu, a što se tiče pobjeda i podija, još uvijek im nedostaju tri pobjede i devet podija kako bi nadmašili Red Bullove prošlogodišnje uspjehe. Do kraja ima još devet utrka u kojima mnogi očekuju još konkurentniju Red Bull-Hondu u lovu na drugo mjesto – za Ferrarijem kasne samo 44 boda.

Sasvim je jasno zašto je Yamamoto optimističan oko nastavka sudjelovanja u F1, a kaže kako je dodatni plus bio tajming Verstappenove pobjede u Austriji koja se dogodila neposredno prije važnog sastanka uprave. Kaže kako bi jedino bolje mjesto i vrijeme za pobjedu bila Suzuka gdje se za nešto manje od dva mjeseca vozi VN Japana.

Yamamoto je dodao kako je ozračje u kompaniji i japanskoj javnosti vrlo pozitivno nakon ovogodišnjih rezultata:

“Mislim da će nas to potaknuti na nastavak. Honda i društvo [u Japanu] su općenito dobro raspoloženi sad kad je Honda pobijedila. Mislim da će to biti vrlo dobro za nas.”

“Teško je u ovom trenutku odrediti vrijeme [odluke o ostanku]. Istina je da raspravljamo unutar kompanije, no zaista u ovom trenutku ne možemo reći kad ćemo objaviti to. “

– Masashi Yamamoto

Odluče li se Hondini čelnici za šokantno povlačenje unatoč ovogodišnjim rezultatima, na čekanju je Aston Martin – izvršni direktor Red Bullovog glavnog sponzora Andy Palmer izjavio je prije dva mjeseca kako su spremni zamijeniti Hondu ako se oni odluče povući 2021.

“Očito područje u koje bi se Aston mogao uključiti bi bio motor. To ovisi o tome hoće li Honda nastaviti razvijati motor. Ne vjerujem da ćemo se gurati u to dok suradnja s Hondom postoji.”

“Zadovoljni smo odnosom i bili bismo sretni kad bi se on nastavio [Red Bull-Honda]. Međutim, nitko ne zna kakva će biti pravila nakon 2021. i tko će biti uključen u to. U tom pogledu čekamo spremni, ali se nadamo da će Honda nastaviti.”

– Andy Palmer

Komentiraj

12 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Honda je ucinila ono sto je malotko mislio da je moguce. Ako bi se vratili u Jerez 2015 shvatili bi da smo na prste mogli izbrojati krugove koje je MP4-30 odradio u 4 dana, a samo nekoliko tjedana kasnije Hondin je motor bio dodatno na udaru jer se vjerovalo da je ispustao kemikalije zbog kojih je Alonso zavrsio u zidu, a kasnije i u bolnici. Dolaze na grid u Australiji s jednim bolidom (Magnussenov je odustao i prije pocetka) i debelo zadnji zavrsavaju utrku, a u Maleziji samo 2 tjedna kasnije smanjuju zaostatak za otprilike sekundu. Godinu i pol je Arai davao lazne nade navijacima dok nije smjenjen, a u samo malo blazem tonu nastavlja njegov nasljednik i sve tako dok se nisu odlucili promijeniti “size zero” koncept. Promjenili koncept za 2017. kada je novi izgled bolida bio zvan “Mclarenov paket” i onda opet tuga i zalost. Alonso je na pocetku gurao bolid gdje mu nije mjesto, kasnije se Vandoorne ukljucio i donio vrijedne bodove timu, no motor je bio truba. Sjecam se opet onog Spa kada je Alonso u kvalifikacijama bio zakinut za jos jedan krug i u utrci bio izprolazen sa svih mogucih strana na ravnicama. Nakon dogovora o raskidu ugovora, Honda odlazi u Red Bull obitelj i ako izuzmemo prvu itrku sezone, pouzdanost su doveli na jednu prihvatljivu razinu (malo bolje nego u 2016.) , no brzine i dalje niie bilo. Ove sezone se cini da su napravili najveci pomak po pitanju snage pogonske jedinice. Cini se da su uhvatili prikljucak po pitanju snage, a po pitanju pouzdanosti su cak i presli Renault. Uvelike im pomaze naravno fantastican tim Red Bulla i njihovi izvrsni bolidi tako da trenutno imaju razloga ostati u sportu. U 4 i pol sezone su bili na totalnom dnu, popeli se, promijenili koncept i ponovno dotaknuli dno i s tim performansama sklopili ugovor s Red Bull obitelji u kojoj su na kraju krajeva i uhvatili prikljucak s ostala tri proizvodaca motora. Mclarenov mentalitet i frustracije zbog dugih sezona bez naslova u kojima su imali top vozace je bila veliki razlog zbog cega projekt s Hondom nije funkcionirao. Tko god da je bio tada zaduzen za to, nije uspio sloziti stotine ljudi da radi zajedno i produktivno, a sada se pokazuje da je ipak bilo moguce raditi s japancima. Mislim da je Red Bull vecinom zasluzan za ove rezultate, ali sada kada su u istom kosu sa svim ostalima za 2021. imaju priliku dokazati da mogu napraviti pogonsku jedinicu sposobnu za pobjedivanje utrka.



    10

    3
    • Magnussen, koliko znam Vandoorne je vozio McL, btw slazem se, McLaren je platio cijenu Hondinog napretka, no opet je to daleko od onog gdje su trebali trenutno biti, Japanci su samokriticni, ne vjerujem da su zadovoljni ovakvim rezultatima i da bi se povukli sad kada su na dobrom putu, mozda dobiju i Williamsa kao klijenta, never know!


      0

      1
      • Fernando Alonso
        Alonso king Prikaži

        Sto se tice Magnussena on je mijenjao Alonsa na prvoj utrci Mclaren Honde 2015., ali ju nije ni imao priliku startati zbog pouzdanosti. Williams bi bio jedan kandidat, ali mislim da su i vise nego sretni s Mercedesom. Njihov problem lezi u svemu samo ne u pogonskoj jedinici, ali tko zna mozda s Hondom i oni procvatu jednog dana ?


        0

        1
  2. Odluče li se Hondini čelnici za šokantno povlačenje unatoč ovogodišnjim rezultatima, na čekanju je Aston Martin – izvršni direktor Red Bullovog glavnog sponzora Andy Palmer izjavio je prije dva mjeseca kako su spremni zamijeniti Hondu ako se oni odluče povući 2021.

    Jel ovi imaju nešto spremno?
    Mislim, moraju imati, ne mogu tek tako sad početi razvijati motor koji bi za 18 mjeseci trebao funkcionisati u bolidu.



    2

    1
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Točno.
      Ne kužim, kakva je to sada, odjednom,…. spika o mogućem povlačenju Honde!!??


      0

      0
    • aston martin? dobra fora.

      nema ekonomske krize, nema nikakvog povlačenja. :D
      a zašto sad ta spika? pa gore je objašnjeno. ugovori sa tr i rb traju do kraja 2020. sezone.



      2

      0
      • Stefan Bellof
        pigmalion Prikaži

        Nije mi to dovoljan odgovor: “ugovori traju do kraja 2020.” Hm,……
        Zar nije Honda dugoročno u F1!? Zar nakon svega otići? Koliko tu ima kontroverznih izjava……. eh, ta F1.


        0

        0
      • U Hondinom upravnom odboru sjede jednaki idioti kao u Renaultovom. Svakih par godina se premišljaju jel p… ili bi k… Pa se onda malo povlače, pa se vraćaju, pa …. Uglavnom dok se o F1 raspravlja na Upravnom odboru nema niš od rezultata



        1

        0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Ma vjerojatno spika sa rebrendiranjem…

      Ono moguće je da dioničari Honde odluče da više ne žele financirati projekt F1, no onda bi to vjerojatno značilo da će RB u buduće kupovati Hondine motore (a ne dobijati besplatno), samo što će si isti onda zvati Aston Martin iz razloga što će Aston u principu platiti reklamu na način da će oni platiti motore Hondi, RB koristiti iste na način da će i dalje imati iste motore i dalje za badava, samo će se sada drugačije zvati…



      4

      0
  3. Istina da im fali jos 3 pobjede da stignu lanjiski rez sa renaultom no ni lani Mercedes nije bio toliko bolji od ostalih kao u prvom djelu ove godine. Ove godine je Mercedes takoder puno bolji nego sto je bio prosle sezone.



    2

    1
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      I broj postolja. Prošle godine su imali dva vozača koja su pobjeđivali i peli se na postolje. Ove godine za sada samo jednog. Vidjećemo u nastavku hoće li se pridružiti i drugi.



      4

      1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni