Unatoč teškoj sezoni bez pobjede i velikom zaostatku za Mercedesom, Ferrari ne namjerava zaustaviti razvoj trenutnog bolida te prebaciti fokus na 2020.
Nakon obećavajućih sezona 2017. i 2018. te zimskih testiranja uoči ove sezone, Ferrari nije uspio ispuniti velika očekivanja. Iako je Vettel u Kanadi ciljem prošao prvi, kazna mu je oduzela pobjedu, stoga Ferrari ni nakon 12 utrka ne zna za pobjedu. Mercedes je u konstruktorskom poretku odmaglio na ogromnih 150 bodova, a Red Bull je, ponajprije zahvaljujući odličnoj formi Maxa Verstappena i njegovim dvjema pobjedama, stigao na vrlo dostižna 44 boda zaostatka za Scuderijom – za posljednjih devet utrka su se zato odlučili pojačati zamjenom Pierrea Gaslyja i Alexa Albona.
Očekivano, ništa bolje nije ni stanje u vozačkom poretku, Sebastian Vettel drži četvrto mjesto s 24 boda ispred Charlesa Leclerca te čak 94 boda iza vodećeg Lewisa Hamiltona.
U takvim situacijama momčadi često odluče potpuno prebaciti fokus na razvoj bolida za iduću sezonu, no šef momčadi Mattia Binotto planira nastaviti razvoj Ferrarija SF90 i tako postaviti temelje za 2020.
“To je težak zadatak”, rekao je Binotto na pitanje o određivanju prioriteta između razvoja za 2019., 2020. te 2021. kad dolaze potpuna nova tehnička pravila.
“Kao prvo, mislim da će nam štogod možemo napraviti ove godine koristiti za iduću, stoga mislim da ne bismo trebali stati s razvojem za trenutnu sezonu ni u jednom trenutku, jer opet, mislim da se to može prenijeti u 2020.”
“Međutim, nema sumnje da se moramo organizirati za 2021. Sad imamo odgovorne ljude u tehničkom odjelu i zajedno s njima moramo pažljivo donijeti odluke u skladu s prioritetima.”
– Mattia Binotto
Jedan od glavnih problema Ferrarijevog ovogodišnjeg bolida je manjak downforcea – nešto što se prilično jasno vidjelo po utrci u Mađarskoj. Binotto svejedno ne želi odustati od filozofije bolida s niskim dragom, odnosno niskim otporom zraka.
“Nadam se da možemo dobiti više downforcea sa sličnom razinom učinkovitosti. Mislim da bi nam to trebala biti dva cilja.”
“Mislim da bismo trebali staviti više downforcea i biti koliko god učinkoviti možemo. Zatim moramo pravilno koristiti taj downforce, što ovisi o tome kako postavimo bolid te o njegovom balansu – ovdje i dalje vjerujem da postoje područja koja možemo i trebamo poboljšati.”
Binotto priznaje da je dosadašnji dio sezone bio iznimno naporan te da mu je drago da je napokon stigla ljetna stanka. Ističe pozitivno ozračje u momčadi kao jednu od najvećih Ferrarijevih prednosti:
“Start sezone je, bez sumnje, iz više razloga, bio zahtjevan – pogotovo uz promjenu organizacije u siječnju. Nije bilo lako.”
“Sve u svemu, bilo je zahtjevno – ali, ako se mogu sjetiti ičega što pomaže, to je timski duh kojeg imamo. Kao što znate, kad vam je teško, ali oko sebe osjećate sretne ljude koji vas podržavaju i raspoloženi su, puno je lakše.”
“Ako mi je zbog ičega ugodno, to je zbog ljudi oko mene. Mislim da je to istina za sve nas i da je to trenutno naša prednost.”
– Mattia Binotto
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Naravno da sada ne smiju zaustaviti razvoj kada je Red Bull puše za vratom, to bi bila katastrofa. Sada moraju dobro pritisnuti da sačuvaju drugo mjesto u poretku.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ili bili drugi ili treci, mislim da nije toliko strasno, osim ako im nije cilj prvo mjesto dogodine (svake godine), kada bi se fokusirali sada odmah na 2020. naravno da to ne bi bila garancija za naslov, ali sigurno ne bi odmoglo.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne preostaje ništa drugo nego nastaviti s ovim što sad imaju u borbi protib RB-a i usput shvatiti bolid što je više moguće za 2020.
Vjerujem da im ova sadašnja filozofija i nije toliko loša, već jednostavno nisu shvatili puni potencijal. Uz nešto malo više downforcea bio bi to odličan bolid, no poznavajući njih 2020. opet neka kontra filozofija i upoznavanje bolida do Abu Dhabija.
2017. su imali odličan bolid koji je kaskao samo u snazi motora. Nije mi jasno zbog čega nisu nastavili s tom filozofijom pa makar i čekali još koju godinu…jer ni ovim tempom kojim oni idu sada neće biti plodova tako skoro.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
I ja mislim da su trebali nastaviti s tom filozofijom. To je bio high downforce bolid i sa današnjom snagom motora to bi bila odlična kombinacija. Previše lutaju u dizajnu, tad su 2017. ti sidepodi bili mala revolucija i većina momčadi je to kopirala, čak i Red Bull. Sad su krenuli u bolid sa puno top speeda, a Mercedes je to već napustio. Šteta, jer su bili predvodnici u novim pravilima.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ove godine je i Red Bull napravio bolid sa manje downforcea. Ali ne zato što nisu mogli napraviti bolid sa više downforcea, nego zato što su računali da će zaostajati sa snagom motora, pa da to nadoknade efikasnijim bolidom. Ali Honda ih je iznenadila jačim motorom nego što su očekivali. To je Helmut Marko izjavio. Ali evo, vrlo brzo dodaju downforce, i stižu Mercedes, što je dokaz da im nije problem napraviti bolid sa puno downforcea. U tome su uvijek bili najbolji.
Ferrari je 2017 imao dobar bolid za staze koje zahtjevaju puno downforcea. Pa čak i 2018 do pola sezone. Ali onda su sjebali sa onim nadogradnjama, i u Singapuru, gdje su trebali pokazati da su i dalje dobri u tom području, sve je otišlo u krivom smjeru. Prošle dvije godine su bile pokazatelj da predstave dobar bolid na početku sezone, ali zakažu u razvoju kroz sezonu. Ove godine trebaju barem pokušati da riješe taj problem, i da pokušaju poboljšati bolid do kraja sezone. Valjat će im za sljedeću godinu, ako nauče kako to uraditi. Zato je dobro što će nastaviti razvijati ovaj bolid.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Razvoj ne treba zaustaviti. Ako postignu to što žele, a to je bolid s dobrim kompromisom downforcea i top speeda koji je konkurentan na 80% staza onda je to odlično.
Ovako imati bolid za Monzu, Spa i Kanadu nije baš dugoročno isplativo. No znaju oni to i sami najbolje. Prošlogodišnji bolid u prvom dijelu sezone je bio blizu tome idealu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pastor
To je zanimljivo a i naso izjavu od Marka mozda ipak Ferrari ima problema sa snagom motora kad su isli na mali downforce ili ak pobjede u Monzi onda su bolid napravili samo da doma pobjede sto im bas nije pametno al nadajmo se da nisu tak blesavi
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ma to važi za Red Bull. A i pokazuju u nastavku sezone da im nije problem nabaciti downforcea. Još ako Honda donese još snage…
A Ferrari, mislim da nisu namjerno išli sa malo downforcea. Mislim da im koncept bolida nije pogrešan, nego da jednostavno nešto ne funkcioniše. Ima još bolida sa sličnim prednjim krilom, kojima ide odlično. Možda im je FIA nešto zabranila oko ovjesa nakon predsezonskih testiranja. Ko će znati. Izgledali su dobro u predsezoni. Čak su i izjave bile pozitivne, kako nisu nikad spremniji došli na predsezonsko testiranje. I odmah prvi dan su imali izbalansiran bolid. Da bi onda od početka sezone uvijek taj balans bio problem… U predsezoni se pričalo o promjeni visine bolida na kočenju. Čak je bila i snimka na kojoj se to jasno vidjelo. A kad je počela sezona više se to nije spomenulo. A Ferrariju loše ide razvoj u sezoni, standardno, tako da su još uvijek u problemima.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mattia mi se cini kao ekspert u svome poslu (neki inzinjer za pogonske jedinice ako se ne varam) ali ne moze covjek s takvom (ne)energijom biti na vrhu momcadi. Njegov je zadatak spojiti sve razlicitosti u jedan sklad, svakog covjeka motivirati i postaviti na poziciju gdje njegov talent dolazi do izrazaja, mora pokazati tko je on i zbog cega se tamo nalazi. Nazalost mi ne znamo sto se dogada iza crvenih zidova, ali kad vidim da za vrijeme trkaceg vikenda on kao depresivni penzic gleda u jednu tocku dok mu strateski tim vrti pozicije medu vozacima i gubi utrku onda stvarno ne znam sto bih rekao. Mozda sam potpuno u krivu, mozda je Binotto covjek s energijom poput Ronalda na finalama EP 2016, ali oslanjam se na ono sto kamere govore. Ne znam sto Mattia ceka. Ako se on uskoro ne trgne mogle bi se i u Ferrariju dijelii cokoladice.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vuko je po meni savršen za to mjesto. Hladan i proračunat njemac, menadžer a zna dovoljno o f1.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
austrijanac.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nijemci ionako vole kad im Austrijanci šefuju :)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Austrijanci na šefovskim pozicijama su obično najveće Švabe ;)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
& bio je neki Austrijanac, pa htio pokoriti Evropu …
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ahh, onaj moler s brkovima
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kad uopće dolaze felge i gume od 18 cola ?
Bojim se da bu to za Ferrari još veća katastrofa, jer ak već godinama nisu u stanju shvatit Pirelli gume i napravit bolid koji funkcionira na njima, koji bu to tek raspašoj kad se dogodi ta ogromna promjena koja će promijenit kompletan bolid….
Kaj se tiče Binotta to je klasična priča lošeg kadroviranja, koja je itekako prisutna i kod nas kad se nagrađivanjem ili degradiranjem po firmama dovede do stanja da se praktički pa potpuno uruši cijeli sustav jer pravi ljudi završe na krivim mjestima, a krivi ljudi na vodećim pozicijama i sve ode kvragu…
Binotto može bit odličan u svom poslu i imat ogromno znanje, no to ne znači da može biti i dobar šef…
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
2021. u F1, godinu ranije u F2.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne treba zaboraviti da je baš pokojni Marchionne htio Binotta na tom mjestu. Čovjek takvog kalibra ne bi se igrao i postavljao nesposobne ljude. Treba Binottu dati još vremena.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Slazem se i ja. Binoto mi i pored neuspjeha ove godine odise mirnocom i veoma je stalozen. Mislim da ima viziju iako to spolja ne djeluje tako. Ja i dalje vjerujem u njega
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nisam rekao da je nesposoban, dapače…
No to što je sposoban ne znači nužno da na sadašnjem mjestu iskorišten njegov potencijal te da mu to mjesto odgovara, lako moguće da je on trenutno na krivom mjestu u krivo vrijeme…
A da je mogao bit puno bolji na nekoj drugoj poziciji, te tamo potpuno briljirat…
Recimo uzmi jednog Teslu i stavi ga danas u neku firmu tipa Rimac…
Stavi ga na mjesto šefa razvoja i daj mu otvorene ruke – uf bolje ne može !
Stavi ga na mjesto šefa prodaje – ?
Stavi ga na mjesto šefa nabave – ??
Stavi ga na mjesto šefa računovodstva – ???
Ono kaj je najgore kad genijalca staviš na mjesto koje mu ne odgovara ne samo da to neće dobro radit zato što mu ne paše, nego će i potonut jer na žalost ne radi ono što voli i ono što najbolje zna…
Meni ovo sa Binottom u Ferrariu izgleda kao da RB sad eto odluči Neweya maknut sa njegove pozicije i metnut na mjesto Hornera ili Marka, a njih na Neweyevo mjesto…
A to baš nikako ne zvuči kao dobro…
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ta ti usporedba baš nema veze. Čovjek je bio šef ekipi za razvoj motora. Sada je šef cijele ekipe. Ako je mogao napraviti odjel motora uspješnim, odnosno postaviti prave ljude na pravo mjesto, vjerujem da može i čitav tim napraviti uspješnim. Samo mu treba dati vremena, u zavisnosti koliko promjena je potrebno napraviti. Mi ovako izvana ne znamo šta je sve potrebno promijeniti da bi Ferrari profunkcionisao. Ali promjene su evidentno potrebne.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Što je htio pokojni, zna samo on. Cijela jedna grana Islama je nastala oko toga što neki vjeruju da je pokojni htio, a drugi ne.
Dakle to sa željama pokojnika je klizav teren. Ja se nadam da nije bio toliko blesav da misli kako bi Binotto bio dobar šef momčadi. Šef momčadi mora biti karizmatični motivator, vizionar…. Binotto je vrhunski inženjer…..
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
O mrtvima sve najbolje, ali taj je Marchionne uspio sj…t cijeli Fiat, a preko njega također Lanciu i velikim dijelom Alfu Romeo pored onih avantura s Chryslerom i Opelom.
Dok Fiat preko 10 godina proizvodi jedan te isti Punto (konkurencija je u tom vremenu promijenila više modela u klasi) ogromna lova se ulupala u F-1 team Ferrari, a rezultati nisu nimalo proporcionalni tim novcima.
Tako ispada da stavovi Machionnea baš i nisu neka referenca uspjeha, ali u svakom slučaju nema drugog puta do razvijati postojeći bolid umjesto potpuno novog koji bi igrao samo ljeto pošto već 2021. nastupaju nova pravila koja također zahtijevaju potpuno novi bolid.
Prema tome, Ferrari baš i nema nekog izbora, barem ne racionalnog i pametnog, osim ako misle i dalje bacati ogroman novac pa uskoro nizu uništenih brendova dodaju i Jeep.
1
0