Vijesti

McLaren već radi na bolidu za 2020.: Cilj nam je prepoloviti zaostatak za vodećima

Piše: Nikola Klobučarić

Prije 3 godina, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako je prvi dio sezone tek nedavno završen, momčad McLarena već se bavi s dizajnom bolida za iduću sezonu.

Britanska je momčad završila sveobuhvatnu rekonstrukciju dolaskom šefa momčadi Andreasa Seidla i tehničkog direktora Jamesa Keya, i etablirala se na više nego ugodnom četvrtom mjestu u poretku konstruktora s lijepom prednošću u odnosu na najbliže rivale.

Odličan start u sezonu omogućio im je da već sad krenu raditi na bolidu za 2020., a nešto slično nije im uspijevalo posljednjih nekoliko godina.

Seidl kaže da McLaren nije vidio razloga da Key radikalno promijeni koncept dizajna za prvi bolid na kojem će raditi, ali smatra da je moguć veliki napredak s obzirom koliko su daleko došli s dizajnom bolida za 2020.

“Rekao bih da će iduća godina za nas više biti evolucija nego revolucija,” objašnjava Seidl.

“Trenutno imamo dobru brzinu. Puno smo naučili o našem bolidu, znamo koje su nam slabosti i to je ono što želimo popraviti za iduću godinu.”

“Nakon dugo vremena krenuli smo raditi na novom bolidu u pravo vrijeme, i to je ono što bi nam trebalo donijeti dodatne performanse.”

“Odmah nakon zimskih testiranja napravljen je početni koncept za novi bolid, što nije bio slučaj prošlih godina, i činjenica da smo zajedno s tim dobili “čistog” tehničkog direktora daje mi mnogo nade.”

“Optimističan sam da možemo napraviti sljedeći korak prema naprijed”:

“Međutim, trebamo biti realni. Kao što sam ponovio već nekoliko puta, magija ne postoji. Zaostatak za vodećima još uvijek je velik, ali cilj nam je prepoloviti ga iduće godine.”

-Andreas Seidl

Seidl kaže da momčad trenutno ima u planu obaviti što bolje prebacivanje fokusa na 2020.

“Ključno za drugu polovicu sezone bit će kada doći do točke gdje ćemo u potpunosti moći prebaciti fokus na novi bolid.”

“Očito je da nam rezultati poput onog u Mađarskoj u tome olakšavaju, no jedna je stvar po pitanju performansi sigurna: zaostatak za vodećima još uvijek je velik i očigledno je da moramo ciljati na sljedeći korak iduće godine.”

McLaren trenutno ima 39 bodova prednosti u odnosu na najbližeg rivala (Toro Rosso), ali nalaze se čak 182 boda iza Red Bulla, a od vodećeg Mercedesa čak 356.

“Naš cilj je da se iduće godine nađemo negdje između trenutnog zaostatka koji postoji između top tri momčadi i nas.”

“Ako pogledate vremena, sporiji smo između sekunde, sekunde i pol. Cilj nam je stići negdje između toga,” zaključuje Seidl.

Komentiraj

14 komentara

  1. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Cekam dan kada ce se Ferrari i Mclaren opet boriti za titulu jedni protiv drugih.



    9

    0
    • Mick Schumacher
      tifosoante novinar Prikaži

      I Williams isto.



      3

      0
    • Načekaćemo se….. :mrgreen:



      10

      0
    • Volio bi vidjeti to, no nekako imam dojam da je danas u sportu prvi uvjet za uspjeh novac i tko ga nema kao oni najjaci tesko uspjeva parirati. Mclaren i Ferrari su male firme koje vrtr mali novac naspram jeenog Mercedesa ili Red Bulla koji da trebaju ulozuti i milijardu godisnje vjerovatno im ne bi bio problem. Svaka cast izuzecima, kao kada Liecester osvoji premiership ili kada je Porto uzeo ligu prvaka kao Brawn gp u F1 no to su izuzeci i dogode se rijetko. Jesu Ferrari i McLaren velikani u f1 ali oni su vec godinama kao i Inter i Milan u nogometu. Ferrari jos nekako to navlaci i pokusava se boriti no cinjenica je da je vec 11 godina bez trofeja. Jesu slavni, jesu mocni i dalje u autoindustriji, imaju povijest no financijski i ljudstvom jako tesko mogu parirati spomenutom dvojcu gore. Jos kada tome dodamo da imaju najbolje ljude na pitwallu i u bolidima imamo ovo sto imamo.



      2

      4
      • Pa Mercedes i Ferrari troše najviše, oko $400mil, onda ide RBR $300mil, pa tek onda McLaren i Renault oko $200mil, a onda ostali između $100mil i $150mil.

        Ferrari ima jake sponzore i dobijaju najveći komad pite od same Formule 1 jer su tu od početka. Ove sezone su potrošili više od Mercedesa.



        9

        1
      • Dali ti znas sto od njih tko radi iza zavorenih vrata? Kako ako Ferrari trosi vise Mercedes donese dva koncepta bolida na testiranje i doslovno treci bolid u spanjolskoj jer na bolidu je bila vecina novih komponenti. Kako takav pristup ne moze Ferrari odraditi? Ferrari godisnje kao girma ostvaruje 300-500mil eura profit a Mercedes i Red Bull? Rb trosi malo manje od Ferrarija i Mercedesa no njihov ukupni trosak je samo na bolidu jer motor nerazvijaju oni. Ne bitno je koliko oni trose sto netko pokaze na papiru. Bitne su mogucnosti u globalu svake od tih firmi. To sto Ferrari dobije nekakav bonus 80 mil je naspram Mercedesovih finacija smjesna lova. Ferrarijev godisnji profit gotovo je jednak trosku razvoja i nastupanja u F1. To je nesto sto nije za usporediti.



        10

        1
      • Alonso1983

        Je li Renault isto vrti male pare?
        Pa cekaj zar i Ferrari nije dio konglomerata FIAT?

        Uvijek neko trece opravdanje za taj Ferrari…



        1

        5
      • Ferrari je zaseban dio te organizacije koji posluje sam sam. Fiat neraspolaze novcem Ferrarija kao ni obrnuto. Btw reanult je druga prica, oni imaju takoder no ocito da ne zele ulagati ogorman novac u f1. Nisi to momak opravdanja, to je realnost. Koliko je na platnoj listi ljudi u Ferrariju koliko u Mercedesu? Koliko jedni i drugi imaju razvojnih centara ,tvornica itd? Mercedes za one koji ne znaju provrti na godisnjoj bazi 20 ukuonih vrijednosti Ferrarija cijelog. Valjda ti je sada jasniji omjer finacija i ljudi obje ekipe. Naravno novac nuzno nije znak za uspjeh (primjer toyota i bmw) no bez njega takoder uspjeha nema kao ni bez glavnih ljudi u sportu kao npr newey u rbu itd a da nepricam o vozacima. Jedan hass da ima najbrzi bolid na gridu i najvise para dabe im kad nemaju ostalo. No samo laici u ovom spprtu finacijski mogu usporediti Mercedes s Ferrarijem. I koliko ja znam Fiat grupa nije zaduzena za F1, niti ulaze u taj segment Ferrarija niti ikad je ulagala.



        4

        1
      • Alonso1983

        Kako ti pricas izgleda da svi ljudi koji su zaposleni u Daimler AG(a i Red Bull GmbH) barem djelomicno zaokupirani njihovom momcadi u F1, odnosno u tom slucaju ti ne odvajas njihovu F1 momcad “Mercedes AMG Petronas Motorsport ” od kompanije Mercedes (Daimler). Ne znam na osnovu cega ti mislis da Mercedes zeli i moze “neograniceno” ili “ogromno” ulagati novac u svoju F1 momcad, pa bih te zamolio da mi to bolje objasnis. Mozda zbog dobre raklame i stvaranja prestiza?

        Napisao si “Ferrari godisnje kao firma ostvaruje 300-500mil eura profit a Mercedes i Red Bull?”

        To je njihov netto “visak”, sve sto oni potrose za F1 se vodi kao trosak poslovanja odnosno ne ulazi u taj “visak”, tako to funkcionira.. e onda jos pogledaj cim se sve bavi Mercedes pa sta oni moraju platiti kao “firma” ili npr. koliko Red Bull odvaja samo na reklamiranje kroz adrenalinske sportove itd. a di je tu Ferrari? Na sto oni trose “sa strane”?
        (ovim ne zakljucujem da Ferrari ima vise novca za F1, ali ne mozemo niti reci da ga ima manje!)

        Prema tome to sto pricas nije nikakva realnost…



        1

        5
      • Objasnio sam ti sve lijepo gore, nemam namjeru ko papiga ponavljat jedno te isto. Ako je tebi Mercedes u velicini isti kao Ferrari samo zivi u tom svjetu. To sto tko potrosi na F1 su nagadanja i pretpostavke. A resursi jednih i drugih su neusporedivi. Evo samo si za primjer pogledaj koliko ljudi u red bullu radi na bolidu a koliko u ferrariju. Skoro duplo vise a toboze je cudno sto uvijek sloze najbolji auto, ako ne u startu onda kroz sezonu. Reci ti meni po cemu ti smatras da je Ferrari jednakih mogucnosti kao Mercedes? Na osnovi papira na kojem pise da je potrosnja jednih i drugih ista? Vidio sam to jako lijepo na predsezonskim testiranjima koliko je tko jak i tko sto moze. Pokazi mi kroz povjest ekipu koja je donjela dva bolida na testiranje…. osto tako mnogi pljuju ferrari kako nedonesu nove dijelove dok drugi donose…to su mogucnosti, prostor za razvoj, ljudi, pare itd… Na kraju krajeva Mercedes ima i gdje isppd stola razvijati stvari i novaca za to a ekipe kao Ferrari , McLaren itd bas i ne. A to sto ti pokusavas okrenuti pricu na svoj mlin pricanjem da ja mislim kako svaki covjek u mercedesu radi za f1 su gluposti. Niti sam to rekao niti mislim o tome vise pricati. Progooglaj o jednima i drugima …



        3

        2
      • Broj zaposelnih u Ferrariju 3115 a u Mercedesu (2008 godine) 273 000 zaposlenih.
        Ferrarijeva netto dobit je godisnje od 300-500mil eura. Mercedes je 2016 imao netto dobit 10.9 milijardi eura, 2017 12 milijardi eura , i 2018 preko 13 milijardi eura dobiti. Znaci Ferrari i da hoce nema odakle preuzeti ljudi iz tvornice u Maranellu da ih prebaci na vec i ovako velik broj ljudi koji rade u F1 (900) . Dok Mercedesu nije problem naci medu ovih 273000 ljudi (vjerovatno i vise jer je ovo ppdatak iz 2008) koji ce raditi na F1 odjelu ako za to ima potrebe. Sto se tice financija, valjda ti je jasno da Ferrari u prosjeku kroz 30 godina zaradi ono sto Mercedes zaradi u jednoj godini. Pa ti meni dalje pricaj svoje price…30 puta veci novci godisnje na raspolaganju za sto god hoce i samo skoro 100 puta vise zaposlenih…bas nemaju mjesta za izvuci koju kintu vise u f1 i pokojeg covjeka…zar ne?



        3

        2
      • Opet to nema neko znacenje

        Kao prvo broj zaposlenih je sada vec 300.000+ (bez “posudjenih” radnika), od cega 100.000 niti ne zna da im se “firma” natjece u F1, pa onda sigurno 250.000 nema pojma o aerodinamici/high-end mehanici ili bilo cemu sto je vezano uz F1

        Novaca Mercedes sigurno ima vise od Ferrarija ali opet samo kao “firma”, za izlet u F1 isto ili neznatno vise/manje…


        0

        5
      • Da li su ovo kruške i jabuke? Da li se ovaj broj zaposlenih odnosi na koncern Daimler koji ima firme, tvornice i više marki vozila po cijelom svijetu ili samo na Mercedes koji proizvodi osobne automobile, kamione, autobuse, dostavna vozila…?
        Jednako tako, ova brojka u Ferrariju se očigledno odnosi samo na tu firmu, ali ne i na cjelokupnu Fiat grupaciju.
        Naposljetku, F-1 ekipe su veliki dijelom proračunski odvojene od matičnih kompanija i imaju daleko šire izvore prihoda. To su npr. sponzori, a prema navedenom Mercedes na bolidu ne bi trebao imati nijednu naljepnicu. Kad je u pitanju samo ova ekipa ista je kupljena od Brawna koji je nedugo prije toga kupio tvorničku ekipu Honde.
        Puke brojke o proračunu i broju zaposlenih govore mnogo, ali ne sve. Ispada da “nije u šoldima sve” niti koliko ljudi koja ekipa ima ako nema one prave.
        Na tu temu ne znam što je Ferrari učinio kako bi zadržao Allisona umjesto što je isti prešao direktnoj konkurenciji.


        0

        0
  2. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Mercedes već radi bolid za 3020..?



    10

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni