Izdvojeno

Brown: Napredak u F1 omogućio je proširenje McLarena u IndyCar

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Momčad McLarena od iduće će se godine po prvi put nakon 1979. natjecati u punoj sezoni IndyCara, a izvršni direktor McLaren Racinga Zak Brown kaže kako to ne bi bilo moguće bez napretka ostvarenog u Formuli 1.

McLaren je po prvi put u modernom dobu zagazio “preko bare” nastupom na 500 milja Indianapolisa 2017. u suradnji s Andrettijevom momčadi. Za volanom je tada bio Fernando Alonso koji je tek počeo svoj lov na tzv. trostruku krunu motosporta. Nakon vrlo uspješnih kvalifikacija gdje je Alonso bio peti, u utrci je Španjolac nakon vodstva dijela utrke i konstantne vožnje u vodećoj skupini morao odustati zbog kvara na motoru. Motor je bio Hondin, stoga je to dodatno poljuljalo njihov odnos koji je krajem godine i završio.

McLaren se na Indy 500 vratio ove godine, no ovaj put s Chevroletovim motorom i u manje bliskoj suradnji s neiskusnim Carlinom. Neiskustvo momčadi je u konačnici rezultiralo fijaskom u kojem se Alonso nije ni uspio kvalificirati za utrku.

Unatoč tom debaklu, McLaren nije odustao od želje za povratkom u IndyCar te je prije nekoliko dana potvrđeno kako će 2020. odraditi punu sezonu u suradnji s Arrow SPM-om kao Arrow McLaren Racing SP. SPM je dosad surađivao s Hondom, no od iduće sezone će prijeći na Chevrolet.

McLaren je ove sezone u Formuli 1 doživio svojevrsni preporod – nakon iznimno loše prve sezone s Renaultom u kojoj su završili šesti, uz nimalo obećavajuć drugi dio sezone, ove su sezone iznenadili mnoge čvrstim mjestom na vrhu sredine poretka. Carlos Sainz i Lando Norris su u dosadašnjih 12 utrka uspjeli zaraditi 20 bodova više nego Alonso i Stoffel Vandoorne tijekom cijele 2018. te imaju čak 43 boda više od Renaulta.

“Definitivno smo napredovali, ali dug je put još pred nama. Prioritet kod odluke o IndyCaru je bio da nam to ne ometa F1 program. F1 momčad mora imati čvrstu podlogu.”

“Na stranu komercijalni partneri…Da nisam osjećao da se u F1 krećemo u pravom smjeru i da imam cijelo vodstvo na mjestu – Andreasa Seidla, Jamesa Keya itd. – ne bih progurao IndyCar da nisam imao osjećaj da to dvoje može biti vođeno paralelno, komercijalno komplementarno, ali da jedno drugo ne ometa u smislu onoga stazi.”

“Da je ovo 2018., mislim da ne bih gurao IndyCar jer bih osjećao da nismo spremni za drugi projekt.”

– Zak Brown

Alonso nije jedini kojeg zanimaju tri najveće utrke na svijetu (Monako, Le Mans i Indy) – Zak Brown bi u budućnosti volio vidjeti McLaren i u WEC-u, odnosno na 24 sata Le Mansa. WEC 2020. uvodi velike promjene u najjačoj klasi, umjesto prototipa natjecat će se hiperautomobili, a to je nešto što bi moglo biti primamljivo za McLaren. Brown kaže kako će to ovisiti o promjenama u F1:

“Le Mans je nešto poput Indyja, nešto što bismo htjeli probati i odraditi te smatramo da bi to bilo sjajno za naš automobilski odjel. Više se odnosi na cestovni automobil.”

“Ograničenje budžeta u F1 je nešto što moramo uzeti u obzir kad pričamo o rasporedu resursa za budućnost. Moramo znati kako će izgledati budućnost Formule 1 kako bismo mogli završiti našu analizu potencijalnog WEC programa.”

Naravno, ne bi to bilo to da se s ovim projektom ne poveže ime Fernanda Alonsa. Iako se čini da je Alonso nakon debakla na ovogodišnjem Indyju odlučio prebaciti fokus na Dakar, mnogi bi ga, uključujući Browna, voljeli vidjeti u jednom od McLarenovih IndyCara. Alonso je izjavio kako ga ne zanima puna sezona u IndyCaru, ali najavio je povratak na Indy 500, jedini dio trostruke krune koji mu nedostaje.

Dvostruki F1 prvak je najavio kako će biti prisutan na F1 vikendima u Italiji, SAD-u i možda Abu Dhabiju, a upravo će u Italiji on i Brown popričati o IndyCar programu.

“Fernando je i dalje ugovorom vezan vozač McLarena i očito velik prijatelj McLarena. Ne vjerujem da se njegova želja za osvajanjem Indyja 500 smanjila, kao ni naša želja za pokušaj osvajanja istog s njim.”

“Vidjet ću se s Fernandom na VN Italije. On je već neko vrijeme dobro upoznat sa svime što se događa oko naših aktivnosti u IndyCaru. Nije pokazao interes – zasad, moram reći – za punu sezonu u IndyCaru.”

– Zak Brown

Za SPM trenutno voze James Hinchcliffe te rezervni vozač Alfa Romea Marcus Ericsson. Šef momčadi Sam Schmidt je potvrdio kako će na Indyju 500 nastupati s tri bolida, stoga je to sigurno mjesto na koje bi se Alonso mogao smjestiti.

“Sigurno ćemo imati treći bolid na Indyju, ali naš je glavni prioritet staviti dva bolida identičnih boja u poziciju da se bore za pobjede, pobjeđuju, osvoje Indy 500 i prvenstvo.”

“Treći bolid za punu sezonu zasad nije na radaru, ali ni to ne bih isključio.”

– Sam Schmidt

Komentiraj

10 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Mclaren ima vrlo jaku auto industriju i bogatu povijest, ali tek smo sada, po prvi puta u novije vrijeme, vidjeli kako sve moze pasti preko noci. 2012. su okarakterizirani kao najjaci tim na gridu s klasicnim problemima vezanim uz pouzdanost (ala 2005.) a vec sljedece sezone je poceo njihov veliki pad koji je trajao sve do ove sezone. Trajalo je duze nego sto smo ocekivali, ali konacno stvari sjedaju na svoje. Nadam se da ce Mclaren napraviti od Norrisa ili Sainza ono sto je i Kimi bio na pocetku 2000-ih i da ce vratiti staru formu. Cinjenica da se sire i na druge kategorije samo pokazuje koliko je njihov brand jak i koliko su samo sposobni pratiti svijet motosporta u svim smjerovima. Nadam se da ce imati uspjeha jer tim s takvom reputacijom donosi brojne navijace i veliku dozu postovanja u sportu. Najveca imena ovog sporta su prosla njihovom garazom (sto od poslovnih ljudi, a i vozaca) i neka nastave tradiciju.



    15

    0
  2. Treba biti ambiciozan. Bravo.
    Ali samo nesmije projekt u F1 nahebati niti 1 % , jer steta bi bilo kompromitirati ovako dobru pricu pa makar i za najmanju sitnicu zbog drugih serija.
    Ali u svakom slucaju podrzavam.
    Naravno da ce Nando voziti Indy 500 za njih , a cijela sezona je skoro pa nemoguca. Ali Fernando zna cesto iznenaditi :D



    6

    0
  3. Williams
    Montoya Prikaži

    Chevrolet u F1 2021. ?



    1

    0
  4. Aston Martin
    Lewis Norris Prikaži

    Strah me da zbog ovoga ne bi pali u f1 iako vjerujem da će zbog ovoga dobiti puno američkih fanova


    0

    0
  5. Da nema kapacitete sigurno ne bi petljali sa ostalim segmentima autosporta. Working se izgrađuje svaki dan, velike radne površine i ”asembly line” pod zemljom, novi zračni tunel i još mnogo toga.

    BTW, otišao sam na McLarenovu stranicu i naišao na oko 350 oglasa za posao. Inženjeri, elektronika, IT, asembly, logistika … Eto ljudi prilike za posao iz snova, samo udrite :) :)



    5

    0
  6. Nisam McLarenovac, dapače to su vjekovni suparnici, ali malo me strah gubitka fokusa. Tek su se malo izvukli iz ponora i sad si nekako mislim da trebaju svu pamet koju imaju na rapsolaganju da se uspon prema vrhu nastavi.

    Ovaj Indy mi ima smisla samo ako to može odraditi neka C ekipa koja će pri tome zaraditi da donese novce za F1 ekipu.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni