Izdvojeno

Uskoro dobivamo VN Saudijske Arabije?

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 66 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

F1 kalendar se iz godine u godinu sve više širi – on trenutno broji rekordnu 21 utrku, nešto što smo prvi put vidjeli 2016., a iduće bi godine mogli gledati čak 22 utrke.

Dvije nove utrke u Vijetnamu i Nizozemskoj su već potvrđene, a očekuje se kako će sve ovogodišnje utrke osim VN Njemačke ostati u kalendaru. Toto Wolff je prije nekoliko dana potvrdio da su momčadi odobrile povećanje kalendara za 2020. na 22 utrke.

Širenju kalendara tu ne bi trebao biti kraj – vlasnici Formule 1, Liberty Media, za sezonu 2021. navodno žele čak 24 utrke. Poznato je kako Liberty silno želi drugu utrku u SAD-u, najvjerojatnije u Miamiju, često se spominjala druga utrka u Kini, a jedna od želja im je i povratak u Afriku, jedini naseljeni kontinent na kojem se ne održava utrka Formule 1.

Liberty Media konstantno pregovara s brojnim zemljama, a u zadnjih se nekoliko dana istaknula Saudijska Arabija.

Kontroverzna zemlja u kojoj su ljudska prava, pogotovo prava žena, na vrlo niskim granama je ujedno i najveći svjetski izvoznik nafte, stoga je jasno zašto bi za čelnike sporta unatoč potencijalnim kritikama ta lokacija bila primamljiva. Britanski Times tvrdi kako su momčadi već konzultirane oko moguće utrke u Saudijskoj Arabiji, upravo zbog mogućih problema vezanih uz ljudska prava.

Jedini veći automoto događaj u toj zemlji održava se od prošle godine kad je tamo vožena prva utrka pete sezone Formule E. Serija će i šestu sezonu krajem 2019. započeti u Diraji, gradu u blizini glavnog grada Rijada. Iako su naišli na kritike zbog održavanja utrke, uspjeli promovirati ženska prava održavanjem testiranja na kojem su vozile samo žene – sve do ljeta 2018. žene u Saudijskoj Arabiji nisu smjele voziti.

Formula 1 se vrlo vjerojatno ne bi vozila na uličnoj stazi koju koristi Formula E jer je ta staza više od kilometra prekratka za F1.

Kao moguću lokaciju za F1 utrku portal RaceFans navodi Qiddiyu. Qiddiya je saudijski “giga projekt” koji bi u budućnosti trebao postati središte zabave, sporta i umjetnosti. U projektu se spominje “Speed Park” koji bi trebao ponuditi događaje iz svijeta motosporta, a u svojim promotivnim videima koriste virtualne kadrove bolida Formule 1, zbog čega se može pretpostaviti da imaju ambiciju za održavanje utrke.

Times spominje utrku već 2021., no ona se u Qiddiyi ne bi mogla održati prije 2022. jer tada završava prva faza izgradnje.

Kad bi ova utrka ušla u kalendar, bila bi to treća utrka na Bliskome istoku – zasad u kalendaru imamo VN Bahreina koja je također bila kontroverzna te je 2011. čak otkazana i VN Abu Dhabija koja zadnjih nekoliko godina tradicionalno zatvara sezonu.

Komentiraj

66 komentara

  1. Lando Norris
    Zola Prikaži

    A da sad stavite i veliku nagradu tibeta bokte e



    6

    4
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    igrala bi se djeca u pijesku



    8

    0
  3. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Pobjednik za nagradu dobije 20 udarca bicem



    21

    1
  4. ne znam čime su Arapi to zaslužili. ali ok. vruće pjesak umjetne zgradurine
    Jedno moje promišljanje:
    Oduvijek sam mislio nakon grobnika gdje bi moglo u Hrvatskoj biti F1. Stvar je više nego podobna za dubrovnik- “Velika Nagrada Raguze”. To mi zvuči onako jako ponosno, sa Grad ili Republika svejedno, ali je gordo. Ne gradska utrka već napraviti stazu negdje oko Stona na kopnenoj strani.. Moramo iskoristiti trenutnu poziciju a i eu fondovi bi mogli pokriti takav projekt. Možda bi se trebalo pozabaviti time. Možda neki “ludi” neretvljanin odluči da ebo mandarine i udri na pistu oko mandarina. Krš pretvoriti u oazu, iskoristiti prirodnu konfiguraciju. Svašta se može, ali mi smo šupljikavi pa od toga ništa



    10

    1
    • Ayrton Senna
      madgalico Prikaži

      U Hrvatskoj zaboravi da ces vidjet F1. Imali smo priliku na grobniku ali sa novom stazom, jer trenutna nije pogodna za F1. Sve je propalo kad je nas 1. predsjednik dao “da se objavi” da je Slavica Ecc.. bila prostitutka da bi se njegov unucic mogao vozikati po grobniku. Trebala je drzava uloziti lovu, a oni su mislili da ce im Bernie to sve izgraditi…hehe

      Prije tog clanka smo dobili zeleno svijetlo od Bernija za F1 u Hr….

      Koliko su politicari ukrali love mogli smo imat 10 tak staza za F1, cak mozda po jednu u svakoj zupaniji….Hehe



      8

      1
    • Charles Leclerc
      F12000 Prikaži

      Ma koji Dubrovnik, nema mjesta dolje. Neka stave lijepo negdje u Liku, Slavoniju, Moslavinu ili Turopolje i reklamiraju kao Velika Nagrada Zagreba, ionako se u F1 uvijek prodavalo muda za bubrege (Imola – San Marino npr.) a udaljenost od Zagreba je najviše 1 sat autocestom.

      Ne treba ugroziti kulturnu i prirodnu baštinu Hrvatske već revitalizirati zapostavljene i slabo naseljene krajeve.



      3

      1
      • Zaboravljate mnoge važne faktore i epitete koja ta regija, grad i povijest uz opću prepoznatljivost. Postoji visoravan sa prirodnom pozicijom prirodnih tribina sa kojih bi se mogla gledati cijela staza sa najviših mjesta., dovoljno prostorno veliko za mnoge sadržaje. Mi smo imali “Monte Carlo” utrke u Opatiji na preluci, ali je jedne godine bilo puno mrtvih pa je tako nastao Grobnik. Grobnik ima prostor i dalo se kroz Bernia i Slavicu, ali to je bilo bez rezultata iz čiste pohlepe, sve otišlo kako i obično odlazi. Kako su EU političari hedonisti i vole žderat, biti na lijepim mjestima itd, mogli bi ih iskoristiti, ali ne za pistu u kukuruzištu ili u fucking Rijeci (Opatija je biser, ali nije kao Dubrovnik) već tu sa najpovijesnijom konotacijom u odnosu na bilo koju stazu u današnjim utrkama.
        Jasno je da je to bilo samo jedno maštanje kad sam prošao tuda.



        7

        2
      • Mick Schumacher
        tifosoante novinar Prikaži

        Onda bi po tome trebalo gradit stazu čak i u Dalmatinskoj Zagori, npr u Cetinskoj Krajini, Vrličkoj Krajini, oko Kijeva, Knina, Drniša i da dalje ne nabrajam, ako negdje stanovništvo odumire, onda je to tamo, a i to bi turistički oživjelo to područje što zbog Peručkog jezera, što zbog Izvora Cetine i još mnogih drugih znamenitosti, ali Slavonija bi svakako bila dobro rješenje, možda i bolje jer ima tamo prostora koliko hoćeš, a i puno je bolja prometna povezanost nego u Dalmatinskoj Zagori. A Lika bi bila idealna za WRC zbog svojih specifičnosti



        5

        0
      • tifosoante
        moglo bi i sa sjeverne strane Neretve ali to je daleko ako Split ne iskoristi što bi morao ali stari moj, tko može sa dalmatincima na kraj? Kad se Split ispropagira kao Dubrovnik, a zapravo je 1500 godina stariji mogla bi i zagora.
        Na tome se mora raditi ali ne ovako kako se sada radi, da ne ulazimo u politiku, strategiju i ekonomiju-sve snage
        Ali zapravo kad bolje razmisliš, Split bi mogao imati utrku kroz grad! Ima i tunel, ima brijegove ima i rivu. Ali mi to ne možemo organizirati
        https://www.google.com/maps/place/20231,+Točionik/@42.8770919,17.7964029,14z/data=!3m1!4b1!4m13!1m7!3m6!1s0x134b97beda7573e1:0x96652f440a9ca03d!2s20230,+Ston!3b1!8m2!3d42.8386685!4d17.6963235!3m4!1s0x134b9a55fd889971:0xe2cf863f51d024f2!8m2!3d42.872367!4d17.8111124



        3

        2
      • Mick Schumacher
        tifosoante novinar Prikaži

        @nebum kopiral U Splitu nema šanse da napraviš stazu, a da uključiš Rivu, većina Splićana bi se doslovno digli na sve četiri i spalili onog koji je to odlučio jer mnogi Splićani bi radije da im spališ cijeli Split nego da izgube štekate na Rivi. Šta će ti F1 kad možeš pit na Rivi kavu. Realno, ja bi se čak i odrekao Rive da se može održat F1 u Splitu, a rođeni sam Splićanin. A vezano za Dalmatinsku Zagoru, dobro poznajem teren tamo(otac rodom iz Vrlike, a mater iz Imotske Krajine) i znam da tamo ima jako puno prostora gdje se može napraviti solidna F1 staza, povezanost sa Splitom bi bila dobra, pa čak i sa Šibenikom i Zadrom, ali tamo za stazu ne bi bili toliki problem ni političari koliko lokalno stanovništvo koje precijeni svoja zemljišta, što zbog velikog emotivnog značaja, što zbog toga da sebi i djeci priušte veći stan, bolji auto itd.



        4

        0
      • tifosoante

        marmontova,prima,pa uz zidine na kralja tomislava,pa malo prema sud Zagrebačka u, pa lijevo sinjskom prema starom stadionu, pa na tunel, pa nazad uz hotel marjan ?
        čak bi i bila oko 4,4 km,malo ispod.. ulice sam pobrkao ali pogledaj,



        2

        2
      • Mick Schumacher
        tifosoante novinar Prikaži

        @nebum kopiral Pa čak i nije loše, ali čisto radi bokseva i mogućnosti borbe bi maknuo dio oko Zagrebačke te umjesto toga uključio ulicu Domovinskog rata koja bi se nastavila na Ulicu Hrvatske Mornarice i sve do tunela pa onda kako si ti rekao.



        2

        0
      • može i na gundulićevu. zaboravio sam ulice



        4

        1
      • Mick Schumacher
        tifosoante novinar Prikaži

        @nebum kopiral Ovo je cisti dokaz da Split ima potencijala za takvo sto



        3

        0
      • Charles Leclerc
        F12000 Prikaži

        Do kad će kojekakve neznalice grdit jedan od najljepših dijelova Mediterana (Jadransku obalu i gradove) kojekakvim brodogradilištima, lukama, tvornicama i drugom teškom industrijom.

        Sav razvijeni svijet takva postrojenja (uključujući i F1 staze) radi izvan velikih gradova, na lokacijama koje su i dalje lako pristupačne cestama.

        Dakle ponavljam: Lika, Dalmatinska zagora, Moslavina… nikakav Dubrovnik, Split, Šibenik, Opatija…

        Rally i gradske utrke su nešto drugo.


        0

        1
      • F12000
        Haha,baš smo svi na svoju ruku.Pa ovo je maštarija!
        A ona zona sa Točionika je čista makija,niti ovaca nema tamo. Idealna za iskoristiti.A to što “kulturan” svijet radi, ja bih ostavio za njih tamo koji koriste svoje adute. Ne bih rekao da bismo morali uzeti sve njihovo.Neke stvari su vrlo štetne za kopirati.



        2

        1
      • Ma kakav Split, Dubrovnik itd… kakve gradske utrke? Nismo mi niti cemo bit Monte Carlo. Sta mislis da ce krema dolaziti da u pauzama gleda kamene zidine i onda da udju u lokalnu pizzeriu na pizzu od 200kn i da ide u shopping u Varteks? Mi jedino sta imamo vece je cijena proizvoda a sve ostalo je nula. Prodajemo sunce, kamen i more i to naplacujemo masno a infrastrukture nigdje. Nasi bi u Dubrovniku odmah sa 60kn digli kavu na 120kn da dodje Formula. Grobnik je idealna lokacija. Ima mijesta za siriti se di hoce a povezan je odlicno. Zagreb i zracna luka na sat vremena, Rijecka luka, auto put, more, granica sve blizu i dostupno. Ko ce u Dubrovnik dolazit? Albanci i Crno Gorci? Problem je samo sta Grobnik i Rijeka nisu Zagreb i sta nisu pod vladajucom strankom bili niti su i sad. Da je to bilo negdje blize mudonjama u Zagrebu sve te trzavice, parcele, ovo ono itd bi se rijesilo. Sve se svodi na to da bi svi samo grabili a nitko ne bi malo i ulozio!



        4

        0
    • Nigel Mansell
      The Simpsons Prikaži

      Velika nagrada Hr i BiH.
      Jedinstveno u svijetu.. Voziti će se preko pelješkog mosta pa malo u hercegovinu pa malo po Pelješcu. Imaće dva pravca i dva zavoja. (Ovaj zavoj koji ide kroz hercegovinu će biti makadamski dok se lokalni hdz političari ne dogovore o debljini asfalta i kako se “ugradit” u projekt.) ali dogovorit će se oni brzo.
      Jedna drs zona preko mosta ali samo u jednom smjeru. Ovisno jel jugo oli bura. Pravac dug 3 km i na svakom kraju ovalni zavoji.
      Majka svih staza, jedina ” mostovska,” utrka na svijetu gdje je start u jednoj državi a cilj u drugoj.



      4

      0
  5. Ayrton Senna
    madgalico Prikaži

    Jedva cekam VN Afganistana…



    5

    1
  6. Ljudi se zgražaju kao što će u F1 u Azerbaijanu, što će u Saudijskoj Arabiji sve negativni komentari. Platežna moć građana tih zemalja je daleko veća od platežne moći prosječnog Europljanina. To što mi smatramo da se F1 treba isključivo voziti po Europi je naš problem. F1 ide tamo gdje je novac, a novac je koliko god mi bili negativni danas u pustinji i zemljama koje su religiozno gledano daleko od nas u EU. Trend je takav da će sve više “takvih” zemalja doći u F1 jer im novac ne predstavlja problem. Dok se staze u Europi muče s istim tim novcem da to sve isfinanciraju. A i nama barem većini koji F1 gledamo ispred ekrana je tako nebitno gdje se vozi jer sjedimo doma ispred TV pa samim time i nema potrebe da se uzrujavamo.



    7

    1
  7. Coming soon: Gp of Iraq & Gp of Sirija.



    3

    2
  8. Maurizio Arrivabene
    Dean 13 Prikaži

    Ha čujte. Nek se dečki utrkuju po pijesku. Samo problem je što će Pirreli morati napraviti posebne gume za pješčane staze. Ma to je sjajno, imati ćemo F1 Paris Dakar



    2

    1
  9. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    A da za trkacu stazu stavite…. trkacu stazu a ne parking od konzuma, pa nemogu virovat da in staza ala san marino nije niti na pameti a dodavaju trke



    2

    1
  10. Sergio Perez 11
    LedeniSplicanin Prikaži

    Sad ce mi jos vise falit grid djevojke.
    Bilo bi interesantno vidit 40 ninja na gridu.



    4

    4
  11. Formula1
    f1zd Prikaži

    E da, zaboravih. Zašto su ono makli gridsice prije koju godinu? Znog seksizma ili kako se već to zove? A sad lijepo u Saudijsku Arabiju. Koji debili.



    7

    1
  12. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Umjesto vatrometa ce amerikanci sibati rakete po stazi. Real life F1 race stars



    9

    1
  13. Sergio Perez 11
    LedeniSplicanin Prikaži

    A stazu nek nazovu jamal khashoggi international circuit.


    0

    2
  14. Lewis Hamilton
    shaxlele Prikaži

    Vratite Indiju i Južnu Koreju!



    2

    2
  15. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Još samo da 2023. se održi izraelski GP i evo derneka.



    3

    1
  16. VN Indije treba vratiti, ali u Kašmiru???



    1

    0
  17. Jebali vas razno razni šeici, glavno da ce izbaciti njemačku i ostale daleko bolje staze. Ovaj šef od F1 cirkusa je daleko gori od Bernija. Najbolje mi je kad kazu da silverstone, monza dolaze u pitanje. Znam da je u pitanju lova, al jebo vas Vietnam i svi ostali cirkusi od staza



    1

    1
  18. Williams
    Nigel Prikaži

    moze i vn iraka sramota kalendar trpaju glupim stazama maleziju itursku izbacili.



    1

    1
  19. neka vrate indianapolis ili adelide


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni