FIA: Nova procedura starta i suzbijanje timskog radija od VN Belgije

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 2 min 2 komentara

FIA, Formula 1

Ekipe F1 su informirane od strane FIA-e o novim procedurama starta koje će se primjenjivati od Vn Belgije. FIA je odlučila postrožiti pravila i uvesti ograničenja – prvenstveno se to odnosi na sustav starta koji će osigurati da vozači imaju više utjecaja na vlastiti start u utrku. Cilj je suzbiti mapiranje motora i startove navođene računalom. Većinu startne procedure do sada su obavljale momčadi koje su preko radijske komunikacije vozačima davale informacije o tome što i kako napraviti kako bi im start bio uspješniji. Od Vn Belgije, dakle, možemo očekivati zanimljivije startove.

FIA je napisala momčadima dokument nazvan “Članak 20.1” – koji objašnjava kako “vozač mora voziti automobil samostalno i bez pomoći”. Praksa svih vozača je bila vježbanje startova prije utrke i naknadno traganje za optimalnom točkom prianjanja kvačila sa svojim inženjerima. FIA je ovim dokumentom strogo zabranila primjenu točke primanja kvačila od strane ekipe i računala.

Charlie Whiting je rekao kako će regulacije biti primjenjivane i kontrolirane vrlo rigorozno: “Cilj je osigurati da vozači budu potpuno odgovorni za pripremu startova.”

Tehnička direktiva TD/017-15 – nazvana “Vježbanje startova i startne procedure” – objašnjava kako će traganje za optimalnom točkom primanja kvačila biti na vozaču. Cilj je i suzbijanje bilo kakvih prijenosa informacija o tome između vozača i ekipe na Pit-wallu. Drugim riječima nema više “čavrljanja” vozača i ekipe u formacijskom krugu koji se do sada redovno koristio za detaljne instrukcije oko startne procedure. Od sada na dalje, optimalna točka primanja kvačila ne smije se mijenjati od vremena kada automobil napusti garažu po prvi puta nakon što je pit-lane otvoren.

Lewis Hamilton bio je prvi koji je pohvalio ovakvu izmjenu pravila:

“Što više kontrole imamo, to bolje za nas. Veoma sam sretan. Ovog trenutka mi otpuštamo kvačilo, ali momčad diktira sve potrebne performanse. Oni vam govore trebate li ići gore ili dolje s okretnim momentom i sličnim stvarima. Momčad, dakle, ponekad napravi dobre kalkulacija, ali ponekad promaši. Najbolji startovi za mene su bili u Formuli 3 kada smo imali normalno kvačilo. Imao sam potpunu kontrolu i bilo je zaista zabavno. Učine li istu stvar u F1, moglo bi biti sjajno.”


Odgovor

2 komentara

  1. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Ajde barem nešto dobro da je od FIA-e došlo.


    0
    0

    0
  2. Luka Prikaži

    ovo bi moglo biti jakooooo dobro. veselim se BELGIJI ionako, ali uvođenjem ovog pravila, još i više :)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.