Izdvojeno

Alfa će se žaliti na kazne, tvrde da imaju dokaz za promjenu odluke

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako su na kaotičnoj utrci za VN Njemačke ciljem prošli kao sedmi i osmi, Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi ostali su bez bodova zbog vremenskih kazni nakon utrke koje su u bodove promovirale Hamiltona i Kubicu.

Suci su nakon pregleda podataka s oba bolida utvrdili da je Alfa Romeo na oba prekršila članak 27.1 Sportskog pravilnika Formule 1 koji glasi:

“Vozač mora voziti bolid sam i bez pomoći.”

Naime, problem na obje Alfe je bio u okretnom momentu kvačila – stvarni okretni moment mora se podudarati s vozačevim inputom unutar granice od 70 milisekundi. Iako momčadi koriste istu elektroniku za kontrolu kvačila, imaju pravo mijenjati određene parametre na njoj – pravilo o podudaranju okretnih momenata kvačila postoji kako momčadi ne bi imitirale traction control ili bilo kakav sličan sustav koji bi pomagao vozaču prilikom starta.

Na Alfinim je bolidima vremenska razlika bila gotovo 200 i 300 milisekundi, a to donosi potencijalnu prednost na startu na mokroj stazi. Momčad se pokušala opravdati neuobičajenim vremenskim uvjetima zbog kojih nisu uspjeli dovoljno dobro prilagoditi postavke, no suci nisu prihvatili takvo opravdanje te su obojicu vozača kaznili stop-go kaznom od 10 sekundi koja je pretvorena u 30 sekundi vremenske kazne.

Premda je momčad prilikom saslušanja prihvatila činjenicu da njihovi bolidi nisu u skladu s pravilima, šef Frederic Vasseur izjavio je kako će se oni žaliti na ovu odluku:

“Iznimno je razočaravajuće što su nam oba bolida kažnjena i izbačena iz bodova u tako uzbudljivoj utrci. Situacija je započela tijekom krugova iza sigurnosnog automobila uoči stajaćeg starta – došlo je do greške na kvačilu koju nismo mogli kontrolirati, a taj ćemo problem dodatno istražiti.”

“Poštujemo FIA-in proces i rad sudaca, ali ćemo se žaliti na ovu odluku s obzirom na to da vjerujemo da imamo osnovu i dokaz za poništavanje kazni. Što se toga tiče, uskoro ćemo kontaktirati FIA-u.”

– Frederic Vasseur

Vasseur je prije kazne priznao da nije u potpunosti zadovoljan prvotnim rezultatima:

“Mislim da smo propustili priliku kod zadnjeg sigurnosnog automobila, ušli smo u boks krug prekasno. Problem je što se borimo s Toro Rossom, a oni su osvojili više bodova od nas.”

“Uvijek želite više u ovakvim uvjetima, uvijek želite u pravo vrijeme ući u boks i tako dalje.”

Ovom je kaznom Alfa Romeo sa šestog pala skroz na deveto mjesto u konstruktorskom poretku s jednakim brojem bodova kao osmoplasirani Haas (26). Racing Point je četvrtim mjestom Lancea Strolla zadržao sedmo mjesto, dok je Toro Rosso zahvaljujući trećem mjestu Daniila Kvjata i šestom mjestu Alexa Albona s osmog skočio na visoko peto mjesto ispred Renaulta. Kad bi se Alfi vratili bodovi, preskočili bi Racing Point.

Posljednja žalba na kaznu u Formuli 1 nije prošla, iako je i tad momčad tvrdila da ima dobre dokaze – vidjet ćemo ima li Alfa Romeo išta bolje od analize Karuna Chandhoka.

Komentiraj

10 komentara

  1. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Nemojte se zalit pustite Williamsu taj bod.



    6

    3
    • A zasto bi trebalo pustiti williamsu taj bod? Cijelu utrku su proveli na zacelju sa ogromnim zaostacima i sa hrpom izlijetanja i odustajanja drugih opet nizmsu bili ni blizu bodova do ovih kazni. Stoga ne znam po cemu je williams zasluzio taj bod? Zato sto nema niti jedan ili? I alfe su zasluzile bodove i do cak 10 pa nece dobiti niti jedan. To je u redu? Kimi je vozio odlicnu utrku i krivim potezima boksa sa 4 mjesta pao na 7. Drzao je Vettela dobar dio utrke iza sebe. Zasluzio je bodove prije nego bilo tko iza njega po plasmanu.



      15

      3
  2. Fernando Alonso 14
    Lukica Prikaži

    Samo da ne budu analize nekih tamo likova sa Sky Sporta medju tim dokazima…



    2

    0
  3. Ja to gledam ovako, razlika je znaci od dozvoljenih 70 milisekundi do 200-300 koje su navodno alfe imale (namjerno ili slucajno , kako pise u pojasnjenju) je desetinka ili 2 desetinke sekunde drugacija rekacija pri gasu odsnsno kasnila malo vise od dozvoljenog na reakciju vozaca. Kimi je startao 5 i na startu je prosao 2 red bulla koji su imali ocajni start , dok A.G nije imao nekakav bajan start jer je ako se nevaram na startu bio 12 nakon prvih par zavoja. Stoga moje misljenje je da je prvo glupo obrazlozenje da su najmjerno ili slucajno imali takvu reakciju jer ako je slucajno onda mi nema smisla za nekakvu slucajnost nekoga kaznjavati . No opet ako im vec ide kazna s obzirom da se sc maknuo 4 kruga prije kraja sa staze je 30 sekundi ipak previse. Jer npr Lewis je onim presjecanjem linije boksa dobio 5 sekundi kazne a da je odradio cijeli krug sa takvim ostecenjem na bolidu bi izgubio daleko vise nego tih 5 sekundi. Hocu reci da im kazne s obzirom na neke stvari koliko nesto vozacu pomogne su prevelike razlike. Po meni za ovakvu razliku od desetinke ili dvije kasnije rekacije kvacila na reakciju vozaca je manji prekrsaj nego sjecenje linije boksa a kazna je 6 puta veca. Mislim da je bilo daleko gorih prekrsaja kroz povjest koje nisu sankicionirane tako rigorozno pogotovo s obzirom na to kada se sc maknuo sa staze. Mislim da bi za to primjerenija kazna bila npr 10 sekundi obojici.



    8

    0
    • Ali nije poanta u tome koliko su profitirali. Pise i u obrazlozenju. I nije poanta u tome koliko je to ms nego sto je to nekakav indikator da racunalo radi izmedju vozaca i spojke. A to se ne smije.



      1

      1
      • Pa ako ćemo gledati tako onda je to za DSQ, zar ne?
        Njje Alonso1983 baš u krivu kad kaže da bi nekad možda trebalo sagledati i posljedice….


        0

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Pitstop Prikaži

        Ne smije se ni nesigurno propuštati vozača kad je u boxu (Leclerc), gdje je po meni napravljen odličan potez sudaca da se kazni momčad jer vozač nije kriv, nije dobio bogzna kakvu prednost te nema smisla da ga se kazni. Isto tako se u slučaju Alfi moglo postupiti, vozači niti su bili krivi niti su dobili bogzna kakvu prednost i mogli su samo financijski kazniti momčad. Međutim, svaki slijedeći isti takav propust bi se trebao rigiroznije kazniti da se ne bi takvi propusti momčadima “isplatili”



        3

        1
      • Pitstop

        Novcana kazna je nikakva kazna, zamisli da ekipe koje imaju dovoljno novca svaki pitstop iskoristavaju tu prednost (nebitno koliko ona tanka bila). Ali eto ovaj put se to dogodilo Ferrariju pa se nije imao tko uspaliti oko toga… zamisli samo da je to bio Hamilton/Mercedes, lomila bi se koplja


        0

        2
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        A šta se tu ima iskoristiti, jbt. Samo rizikovati da te neko pokupi. Niko tu ništa ne pokušava iskoristiti. I šta ste se svi uhvatili Ferrarijevog nesigurnog puštanja. Kako reče onaj iz FIA-e, prije utrke su razgovarali, pošto su znali kakvo će vrijeme biti, i da će biti puno ulazaka u boks… Bilo je još opasnih situacija u toj gužvi. Evo na primjer u ovom videu na 1:02: https://www.youtube.com/watch?v=pg-CLxE2-PQ



        1

        0
  4. Kimi jebi im majku majčinu????



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni