Izdvojeno

Pirelli traži način za poticanje više zaustavljanja u boksu

Piše: Ante Vetma

Prije 4 godina, 18 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Pirellijev šef za motosport Mario Isola kaže da žele vidjeti vozače kako se zaustavljaju u boksu više od jednog puta koliko su obvezni sportskim pravilnikom.

“Ako pogledate brojeve i pokušate napraviti simulaciju – imate opciju jednog, dva ili tri zaustavljanja koji su u krajnjem rezultatu vrlo slični. Ali, ono što smo naučili jest da ako imate tri slične strategije – sve ekipe će odabrati samo jedno zaustavljanje jer im je tu najmanji rizik. Nema pretjecanja, nema gužve u prometu i tako dalje.”

– Mario Isola

“Pokušali smo prošle godine birati komponente guma koje bi poticale dva zaustavljanja gdje bi pritom prednost bila oko 5 sekundi u odnosu na jedno zaustavljanje. Shvatili smo da tih pet sekundi nisu dovoljni jer ekipe i dalje radije ciljaju na jedno zaustavljanje. Sad pokušavamo shvatiti koja je prava razlika. Vjerojatno između 8 i 10 sekundi.”

Isola je istaknuo i druge stvari koje treba uzeti u obzir:

“Radimo simulacije trenutaka za promjenu guma jer je posljednji pit-stop onaj koji vam definira vašu završnu poziciju u poretku. Ne radi se samo o matematičkom izračunu kompletnog vremena, malo je kompliciranije od toga. Morate uzeti u obzir kad će biti obavljen zadnji pit-stop i koliko krugova nakon toga ostaje za osvajanje pozicija.”

“Prema tome, malo je kompliciranije i svi zajedno radimo s ekipama ne bismo li pronašli brojeve koji nam daju željeni rezultat.”

Pirelli je donedavno bio pod pritiskom skupine ekipa koje su tražile povratak na prošlogodišnje specifikacije guma pod izlikom da bi to priuštilo zanimljivije utrkivanje. Isola je bio protiv te ideje, što je onda bio i krajnji rezultat nakon glasovanja ekipa.

“Nije nam lako, mi marljivo radimo na poboljšavanju zabave. Ovo je dobar sistem. Ono što sam im rekao jest da smatram kako pretjerane reakcije i iznenadne promjene nisu dobra metoda. Mijenjanje specifikacije nije dobro ako nema problema.”

– Mario Isola

Komentiraj

18 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    zoka Prikaži

    Skratite ulazak u boks da vozači ne gube 25 sekundi, to je mnogo za nadoknaditi



    12

    0
    • boksevi su dugački i nisko je ograničenje brzine. Samo da se proveze kraj bokseva traje 12 sekundi, pa još malo ceste prije i poslije….



      3

      0
    • To ja uvijek govorim, na većini staza ima mogućnosti da ulazak u boks presijeca zadnji ili zadnja dva zavoja i tako izlaz 1. i/ili 2. zavoj. Na taj način se dobrih 5 s može skinuti, a na nekima čak i više, možda i do 10 s. I automatski će svi htjeti u boks više puta. Ovako svu prednost pojede samo pokrivanje izgubljenog vremena, plus moraš prestizati vozače.



      4

      0
  2. Oni trebaju prestati marljivo raditi i sljedeće godine proizvesti identične gume kao ove godine. To će najviše poboljšati show.



    11

    0
  3. Moje mišljenje da se nebi nista promijenilo da ideju 2,3 puta u boks, eventualno na sredini prema kraju poretka jer su tu manje razlike.



    1

    0
    • Vjerovatno si u pravu. Jer onaj koji je drasticno sporiji tesko da bi i sa vise ulazaka u boks sto promjenio osim da netko ispred bas kiksa s strategijom. Mogle bi se dogoditi iznimke no u pravilu mislim da bi odnosi snaga bili slicni jer ne moze Ferrari pobjediti npr mercedes u Francuskoj kad je pola sekunde sporiji po krugu. Ne bi to ni 3 ulaska u boks promjenilo. Mozda bi neke utrke ispale zanimljivije no nemora biti da bi bilo ista drugacije. Bilo bi zanmljivo i ovako kako je sada samo da imamo barem dvije ekipe podjednake u borbi za vrh. Cim je u austriji Mercedes bio malo losiji odmah je utrka bila za prste polizat. Tako da se u principu slazem da boksevi nisu problem dosadnih utrka i da se tu nebi puno toga promjenilo.



      1

      2
      • meni tu pada na pamet još moguća ideja po kojoj će momčadi “morati” iskoristiti sve vrste guma od tri ponuđene. tada će morati koristiti i onu gumu koja im nikako ne paše pa će još više zaostajati… ove sezone su većinom na trci koristili samo dvije vrste jer su morali, ako ovi krenu primoravati momčadi da koriste sve tri bit će kontra produktivno po meni


        0

        0
  4. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Utrke se dogadjaju na stazi, a ne u boxovima. Tako da ce se na kraju odvijati undercuttovi ili overcuttovi a ne prelasci na stazi. Kakvi boxevi. Ukinuo bi pravila guma. Izaberi koje god gume hoces i neka naprave gume koje traju cijelu utrku pa neka same ekipe odluce.



    2

    2
    • Neslažem se, smatram da su boxevi, izmjene guma dio tog sporta. Zato je prije dok je bilo nadoljevanja goriva bilo puno taktiziranja. I to je isto bio draž tog sporta. Naravno da je prestizanje isto toliko važno, to jest važnije.



      4

      1
  5. Neka uvedu nadoljevanje goriva, pa će riješiti taj problem.



    3

    0
  6. Blue Flag
    BrrZiiii Prikaži

    meni je ovo pomalo idiotski….pa smekšaju sve komponente za jednu razinu pa hard traje kao soft….da im ne treba superkomp da bi to shvatili?



    4

    0
  7. Mozda bi se i islo u boks vise puta da soft nije smece od gume skoro na svakoj stazi. Da je soft dovoljno brzi od ostalih guma itekako bi se isplatio dodatan ukazak u boks. No posto ta guma realno jako tesko nadoknadi vrijeme potrebno za ulazak u boks to svi zivi izbjegavaju. Znaci jedini krivac za to je gumar u F1 koji je napravio losu smjesu mekanih guma koje gotovo i da nemaju neku prednost naspram tvrdih komponenti guma. Da momcadi znaju kad odu po svjezi soft da mogu biti brzi 2 sec po krugu itekako bi bilo zaustsvljanja. Razlike izmedu guma su male a tvrde traju daleko vise stoga svatko ko bi isao na vise ukazaka u boks bi gubio pozicije.



    3

    3
  8. Super Aguri
    luke990 urednik Prikaži

    Ako dodatno smekšaju gume, vozači će ih više štedjeti, i na taj način će utrke biti dosta sporije jer im se više isplati gubiti po sekundu 25 krugova nego ući jednom u boks. Manje će biti vožnje na rubu, više kalkuliranja… nije dobra solucija za sport po meni. Pirelli se treba domisliti kako da se gume nakon predviđenog trajanja drastično pogoršaju, čak i da pucaju. A ne da se Hamilton 50 krugova vozi na istrošenim gumama, a svejedno ga nitko ne može obići zbog bedastih pravila s aerodinamikom.



    8

    1
    • Pirelli se treba domisliti kako da se gume nakon predviđenog trajanja drastično pogoršaju, čak i da pucaju.

      Apsolutno se slažem sa ovime. Predviđaju da će trajati 30 krugova, a on odvozi 50. I još preko radia dramatizira da nezna dal će izdržati do kraja, a svi znamo da hoće i da će pobijediti.



      8

      1
  9. Kimi Raikkonen 7
    Hydroid prime Prikaži

    Ako vec idu mjenjati to onda radije neka stave obavezno mjenjanje guma 2 puta tako da onda vozaci ne moraju paziti na gume nego mogu stiskati do kraja jer znaju da moraju obavezno 2 puta u box. Iako nisam za ovaj nacin pokusavanja da se utrke ucine zanimljivijima.



    7

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni