F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Raikkonen: vozači imaju iskrivljena sjećanja starijih F1 bolida

Luka Jurić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kimi Raikkonen smatra kako je debata o tome je li Formula 1 postala lagana iskrivljena jer „sjećanja se poigravaju [s vama]“ kad se prisjećamo prijašnjih godina.

Usred planova da se drastično promijeni nekoliko elemenata Formule 1 za 2021., neki vozači – uključujući i peterostrukog svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona – traže da se fizički izazov poveća.

To je dovelo do komentara Romaina Grosjeana koji je usporedio lakoću utrke F1 u 2019. s naporom u kartingu, izjava za koju je Max Verstappen izrazio svoje žustro neslaganje.

Raikkonen je rekao:

„Je li sad teže ili nije? Nemoguće je reći. Kad počnete razmišljati deset godina unazad, sjećanja se poigravaju [s vama] i ne možete [se dobro prisjetiti].

Možda nije isto. Da ste me pitali prije deset godina rekao bih ‘u redu je’ zato što je sve oko toga kako se naviknete.

Kad dođete nakon zime i vozite, vidite je li teško ili nije jer je vaš vrat u biti gotov nakon 20 krugova i osjećaj je užasan.

Ali na drugom testu, osjećate malo bol tu i tamo i zatim se naviknete. To je kao bilo koji sport, naviknete se na to što radite i ne čini se teško.“

– Kimi Raikkonen

Dio Hamiltonovog argumenta je bio taj da mu se čini kako je taj izazov smanjen za tinejdžere koji debitiraju u Formuli 1.

Raikkonen je debitirao u Formuli 1 2001. kad je imao 21 godinu, ravno iz Formule Renault.

Od tad je vozio različitu F1 mašineriju, počevši s bolidima s V10 motorima, preko V8 motora do trenutnih V6 turbo hibrida. Također se i natjecao u utrkama s različitim pravilima, od nadolijevanja goriva do utrka bez promjena guma.

„Mislim da osjećaj nije bio drugačiji u ranijim danima. Neke utrke su teže od drugih. Tad smo obavljali puno testiranja te se tad i naviknete više.

Ali ako vozite, uvijek će biti teško voziti brzo i biti na granici. Nekad se čini lakše. Sjećam se, ponekad kad bi imali jako dobar bolid i sve je apsolutno savršeno, to kao da ništa ne osjetite.

Vozite lagano i vremena su odlična, sve je odlično, i čini se malo prelagano. Ali u drugim vremenima, to je bolno iskustvo kad se morate boriti.“

– Kimi Raikkonen

Jedan prijedlog da trenutni bolidi budu teži za voziti, doduše prijedlog o kojem se ne razmišlja ozbiljno, je smanjiti pomoć serva.

Međutim, Raikkonen kaže kako se mogao priviknuti na to 2001. kad „nisam imao snage u sebi u usporedbi s time koliko sad imam“.

„Prvi Sauber koji sam vozio na  testiranju u Mugellu nije uopće imao servo. 2001., dobili smo ga u Monzi, dakle već pola godine bez serva. Stvar je u tome da radite ono što morate raditi.“

– Kimi Raikkonen

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Italija senna66 Donator Prikaži

    Da se ti bolidi voze do nekih limita ne znam baš da bi neki vozači pričali tako…Danas se više nego ikad štedi na svemu za vrijeme utrke, gorivo, gume (koje se ili pregrijavaju vrlo brzo ili ih je teško dovesti na optimalnu temperaturu), motori moraju izdržati po 7 utrka….tako da kad se sve zbroji nije ni čudo. Malo je blesavo da F1 ispada prejednostavna, upravo zbog takvih kritika su mijenjali pravila 2017. Atraktivniji izgled i teži za vožnju. A sada odjednom nisu teški?
    Kimi je u pravu, oni su na to jednostavno naviknuli. Da je Hamilton u žestokoj borbi protiv Bottasa, Vettela, Leclerca i Maxa mislim da bi mu bilo itekako teško. Svaku utrku bi morao pritiskati. Jbg ovako kad nemas konkurencije nema druge nego “krstariti” do pobjede i čuvati motor.



    24

    1
  2. Blue Flag BrrZiiii Prikaži

    servo, mijenjanje brzina na volanu, drugačiji ovjesi, gume u nekoliko tvrdoća, diferencijali 5 generacija napredniji od ondašnjih, kočnice koje skoro nikad ne možete pregrijati a ohlade se do drugog zavoja, pouzdanost motora…sigurno je teže danas?

    pogledajte koji stariji klip od devedesetih pa usporedite samo rad volanom….i potpuno se slažem sa Lewisom koji je probao MP4 i više je nego jasno da su stariji vozači bili zapravo benzinski gladijatori, a ovi danas pomalo baletani

    Mansell je rekao za Williams…”taj auto vas je htio ubiti na svakom zavoju”…a to mu je bio najdraži auto. imali su preko 1200 konja a samo su tvoji osjeti kontrolirali tu neman bez skoro ili jako malo elektronike poznate danas.



    12

    1
  3. e moj kimi da samo vozači imaju iskrivljena sjećanja starih F 1 bolida . ja bi doda i trka bar kad su u pitanju fanovi :) neki vozači uključujući i LH bi želili da se fizički napor poveća pa bi li onda npr vraćanje na manualne mjenjače povečalo napor vozača ? pronaša sam podatak da npr u MC vozač svakih 61 m minja brzinu = 57 X u krugu = 4212 X tokom trke . sad zamislite da se vrate manualni mjenjači kakav bi to napor bija za vozače ? ko bi to moga “odradit” kad su naviknuti na ove “komforne” ? ako nešto nisam pobrka ostalo mi je u pamćenju ( blažićko priča još dok je LH vozija McL ) razgovor baš LH o tim vrimenima MC dok su mjenjači bili manualni . za vožnju jednom rukom ulicama MC dok druga minja brzine LH je kazao da on to ne bi moga . možda s e zato na you tubu ( i posli Q ) vrtila ona snimka di je MS u kompleksu bazena ( vozi se 250 otprilike ) jednom rukom “pilotira” , drugom podešava bias kočnica . to bi danas od cile garniture vozača jedino kimi bija u stanju . ostali svi uživaju u “komforu” napredka tehnike , a žele veći fizički izazov . kimi je sve objasnija , bilo je teško , a ni danas nije lako . ono koji to žele možda se makar donekle pribojavaju talentiranih momčića pa misle da bi ih fizički napori “usporili” . današnji momčići ( a i svi drugi vozači F 1 ) izgledaju krhko ali su čini mi se čvrsti ka kevlar . jer kako kimi kaže “Ali ako vozite, uvijek će biti teško voziti brzo i biti na granici. ” čemu onda tražit
    težinu tamo di ona već egzistira ? zbog spomenutih momčića koji dolaze ?



    13

    3
  4. Sergio Perez 11 LedeniSplicanin Prikaži

    “Stvar je u tome da radite ono sto morate raditi.”
    Cila zivotna filozofija.



    3

    1
  5. ”A fine example of the latter, was the Brazilian Nelson Piquet, who finished 1st at his home grand prix of 1982, driving a ridiculously high-downforce Brabham BT49D in the scorching Brazilian heat. As the reigning world champion went up on the podium amid a cheering home crowd to lift the trophy, he slumped, and collapsed on the podium. Driving with ground effects had taken its toll.”

    https://www.youtube.com/watch?v=aSlXoeLHxvY



    3

    1
  6. Definitivno da se servo ukine mislim da bi im ruke otpadale,vidjet cemo sta ce celni ljudi FIA-e reci i kakva ce pravila napravit za 2021 godinu,samo se nadam da ce bit dobro i uzbudljivije nego sada.



    1

    2