F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vozači žele „posljedice“ za odlazak sa staze

Luka Jurić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

FIA-in trkaći direktor Michael Masi kaže kako su F1 vozači jasni u tome kako žele da ih prostor za izlijetanje kazni kad odu van staze.

Sve češće korištenje asfaltnih staza za izlijetanje umjesto trave i pijeska na stazama je umanjila prirodnu kaznu s kojom se vozači suočavaju ukoliko izlete sa staze. Posebne ‘trake za povratak na stazu’ su uvedene na zavojima nekih staza, poput Paul Ricarda prije dva tjedna, ali je Masi naglasio kako se sigurnost ne smije ugroziti pri instalaciji preventivnih mjera protiv iskorištavanja granica staze.

„Jedna od odluka koja je donesena prije dosta godina su asfaltne staze za izlijetanje, [koje] po pitanju sigurnosti, apsolutno igraju svoju ulogu te su važan dio toga kako su staze evoluirale.

Je li to imalo utjecaja na granice staze? Vozači možda ne vraćaju pozicije ako postoji neka terminologija: ‘da je tu betonski zid’, ili ‘da je tu trava’, ili ‘da je tu pijesak’? Mislim da je to promijenilo mentalitet.“

– Michael Masi

„Imali smo veliku raspravu s vozačima u Kanadi te su svi rekli ‘mi želimo posljedice’. Najbolji primjer je ovdje [u Austriji]. Sa svim narančastim rubnicima koji se nalaze na vanjskoj strani, zbog njihove prirode, na nekima je bilo posljedica. Tako da je jedan od tih koje ćemo nastaviti gledati i razvijati s vremenom.“

„Ali na kraju dana sigurnost, pobrinuti se da 20 dečkiju koji započnu utrku, da se vrate živi i zdravi, je glavni cilj. Postoji balans tih dviju stvari te je to nešto što ćemo nastaviti razmatrati i razvijati.“

– Michael Masi

Ranije spomenute ‘trake za povratak na stazu’, koje su korištene na Paulu Ricardu, bi se mogle pojaviti na još nekim stazama, nagovijestio je Masi, iako svako rješenje mora biti prilagođeno da dovoljno kazni vozača. Sergio Perez je dobio kaznu nakon što je pretekao dva bolida u prvom krugu VN Francuske koristeći se trakom za povratak na stazu u petom  zavoju.

„Isprobali smo nekoliko stvari u Francuskoj – stupić o kojem smo raspravljali u drugom zavoju i očito onaj u petom. Onaj u drugom zavoju je bio uspješan, a onaj u petom, da vratili su se na stazu, ali nisu gubili na vremenu.“

– Michael Masi

Govoreći na Red Bull Ringu, Masi je također sugerirao kako su neki vozači bili glasniji po ovom pitanju u javnosti nego što je to slučaj na sastancima s vozačima.

„Mislim da su vozači više rekli nekim od vas o žutim rubnicima i posljedicama nego što su meni. Tako da je tišina potvrda na neki način i odobravanje.“

– Michael Masi

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donator je: zekohonda.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

23 komentara

  1. Dobro da jos vozaci ne zatraze da u bolid sjednu u odijelima. Zasto ne kaznjavaju kad vozac s bolidom udari drugog vozaca i sebi napravi korist ima dosta primjera ili kad vozac udari u drugog vozaca i sjebe mu gumu ili ga izvrti na stazi. Kako ces kaznit vozaca ako je isti nema kamo nego je primoran izaci van trkace linije.



    4

    12
    • Mercedes Jester Donator Prikaži

      Promašio si temu totalno, nije riječ o incidentima već o izlascima van granica staze. Povećati izletne zone i vratiti šljunak, mislim da bi nakon par ‘zakopavanja’ pored staze broj prekršaja drastično pao.



      15

      5
      • Van teme. Ono kad osoba citira kaj mu odgovara. Asfaltne zone su se pokazale efikasnije i sigurnije od sljunka i trave. O cemu ti pricas. Izvlacis rijeci iz konteksta.



        3

        5
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        @Kiki_GP stvar je u tome da asfaltne zone ne kažnjavaju vozače kada idu NAMJERNO široko i postavljanje šljunka ili trave/astroturfa bi bilo puno bolja solucija za taj problem, nekih 2-3 metra od bijele linije ili rubnika i tjt ili jednostavno kobasica rubnik, pa ti struži krilo, podnicu i difuzor dokle hoćeš, nećeš se proslaviti, kao Lewis prošlu trku. Poslije toga asfaltiraj do zida, nikakav problem.



        4

        0
      • Mercedes Jester Donator Prikaži

        @Kiki_GP

        Ne kužim….lupetaš o trkačim incidentima udaranja kotačima i kažnjavanju istog u temi o nekažnjavanju izlazaka sa staze , a ja citiram (ne znam samo koga i što) ono kaj mi odgovara i izvlačim riječi iz konteksta? Svašta, daj se dogovori prvo sam sa sobom o čemu misliš raspravljati i probaj pogoditi adekvatnu temu.


        0

        1
  2. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Odmah uz granicu staze (ili pasica, tamo gdje ih ima) treba biti 2-3 metra trave ili šljunka, a nakon toga izletne zone (asfaltirane, kad su vec sigurnije).
    Rješena stvar.



    11

    0
  3. ja želin opet 80-e jeli mi može ko uslišit želju



    3

    4
  4. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Mislim da pijesak nije baš pametan. Sporo zaustavlja bolid, pa je zbog toga sigurnosni problem. Vidjeli smo u Austriji, iako su izletne zone bile velike, pijesak jednostavno ne usporava bolid, pa se bolid skrši, koliko god da je duga izletna zona. Pametniji su oni visoki rubnici koje smo vidjeli u Austriji. Ono jednostavno treba staviti na svako mjesto gdje se izlaskom van granica staze može steći prednost. Pa ko voli nek izvoli. Prelaskom preko tih rubnika rizikuješ oštećenje bolida, a preko pijeska posljedice mogu biti puno gore. Jes da pijesak kazni grešku puno gore, ali može i ozlijediti vozača, jer je i onaj zid, koliko god da je udaljen, gotovo neizbježan kad izletiš na pijesak.



    9

    1
  5. Pada mi napamet kao laiku jedno “blesavo” rjesenje: a da se u izletnim stazama stavi grublji asfalt? Sigurno je, usporilo bi bolid zbog veceg trenja, a i “kaznilo” bi vozaca malo vecom potrosnjom guma…



    3

    0
  6. Mattia Binotto Tuzlaensis Prikaži

    Oni “kobaja” rubnici su se pokazali kao dobro rješenje u Austriji iako ima asfaltiranih izletnih zona. Možda neka kombinacija toga i trave, pa onda asfalt..



    3

    0
  7. Mercedes Frizby Prikaži

    Nisam za postavljanje visokih rubnika zbog F3 nesreće koja se dogodila prošle godine u Macau. Zamislite ako otkažu nekome kočnice ili se desi udes pred kočenje, taj visoki rubnik postaje lansirna rampa.



    2

    1

  8. drago mi je šta se vozači ne protive . šta se tiče “kažnjavanja” … možda bi dobra bila kombinacija trave , pijeska pa onda u “nastavku” asfalta . kako je pastor ispravno ( po meni ) primjetija spominjući bottasa sam pijesak je za kur jer vozač može nastradat . isto tako i trava . na travi je riskantno “taknut” kočnicu jer se vozač može izvrtit ( ricciardo kad se osvrnija na sebovo izljetanje u kanadi ) pa se ako je loša krma u tom vrćenju zbog skoro nikakve kontrole bolida vratit na stazu i eto sra*a . pijesak … ne sjećam se da su se bolidi prevrtali ( ako su neka me neko podsjeti ) ali postoje drugi problemi . npr kad bolid izleti na pijesak usljed “poskakivanja” nisu mu stalno svi kotači na podlozi , a kad i jesu pijesak je zbog svoje strukture nezahvalan za kočenje . možda je i zbog toga bottas usprkos naporu da zaustavi bolid prije udara u zid ipak udrija . kombinacija trave di se ne dira kočnica , pijeska di se preventivno koči koliko je moguče i onda grubi asfalt di vozač sigurno uspori ali i “plati” za svoju pogrešku jer opet mora proči preko pijeska , trave , a prljave gume treba “očitit” na stazi pa tada “dovođenjem guma u trkači mod” gubi vrime i poziciju ako mu je konkurent blizu . “kobasice” su OK ALI i nisu ( bar tako mislim ) jer mogu oštetit bolid do odustajanja . bolje je da se vozač uspije vratit u trku bez oštećenja ali ako i kad pretjera kazni ga “bog mjere” zbog jer je izljetanjem preša mjeru tj granicu staze ;)



    10

    0