F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Koja je prava formula za budućnost ovog sporta?

Luka Jurić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Ponukan sličnim člancima, kako na drugim, tako i na ovom portalu, i ja sam osjetio potrebu pričati o trenutnom stanju u Formuli 1, njenom budućnosti, trenutnim problemima, ali i nekim „problemima“, djelomično zato što mi se čini da sam ja nešto drugačijeg mišljenja od većine. Prije nego što krenem u problematiku, želim naglasiti da ako mislite kako je ovo jedan od onih „umno poticajnih“ članaka u kojem ću ja pisati o tome kako Mercedes potplaćuje FIA-u i slično, u krivu ste. Takve izjave su toliko apsurdne i besmislene da je s njima, za mene, svaka ozbiljna rasprava o F1 gotova.

Za početak, nakon prošlotjedne utrke vidio sam dosta komentara poput „najdosadnija utrka sezone“, „katastrofa, zaspao sam nakon 15 krugova utrke“ te se čak i fraza „jedna od najdosadnijih utrka u zadnjih 20 godina“ pronašla u naslovu kolumne našeg urednika. Ovakvih komentara je bilo mnogo, što meni nije jasno jer ovo nije bila čak ni najdosadnija utrka sezone, a kamoli zadnjih dvadeset godina.

Navijači kao da su zaboravili VN Kine, tisućitu utrke F1, u kojoj je jedini događaj bio sudar Kvyjata s dva McLarena. S druge strane, ovdje smo vidjeli Ricciardov proboj kroz sredinu poretka (i krajnji gubitak pozicija zbog pogreške u zadnjem krugu), dvoboj između Raikkonena i Hulkenberga koji je trajao gotovo čitavu utrku, Magnussena, koji je u Haasu ponovno imao problema sa zagrijavanjem guma, kako se pokušava oduprijeti napadima svih koji su se našli u blizini, solidan dvoboj između dva Toro Rossa, i na kraju krajeva, Leclercov pokušaj na Bottasu u zadnjem krugu utrke. Istina, osim ovog zadnjeg dvoboja, na vrhu poretka se ništa bitnije nije dogodilo, ali borba u sredini poretka je bila dovoljno zanimljiva da nadomjesti manjak akcije među prvom petorkom.

Dakako, to je moje mišljenje o ovoj utrci i svatko ima pravo na svoje, ali sam nakon određenog vremena provedenog na ovom portalu, ostao pod dojmom da prosječni navijač utrku smatra „dobrom“ i „zanimljivom“ ako se dogodi barem jedna od ove dvije mogućnosti: 1) Ako Mercedes ne pobijedi utrku, 2) Ako se dogodi neki kontakt, sudar ili imamo potrebu za sigurnosnim automobilom. Upravo ova druga mogućnost me dovodi do moje iduće točke.

Sigurnost

Svi smo gledali dokumentarce, neki su tad čak i pratili Formulu 1, o vremenima kad je Formula 1 imala barem jednu žrtvu svakog vikenda. Svi znamo što se dogodilo Nikiju Laudi ili Gillesu Villeneuveu. Ako to sve znamo, zašto je sigurnost onda konstantno viđena kao nešto negativno u očima dosta navijača? Halo je bio krajnje kritiziran i jako negativno primljen od strane navijača na početku prošle sezone. Štoviše, nedavno ga je naš urednik cinično spomenuo u svojoj kolumni nakon VN Kanade, s čim se nikako ne mogu složiti jer kao da ste zaboravili Belgiju 2018. kad je halo spasio život Charlesu Leclercu u incidentu u kojem mu je McLaren Fernanda Alonsa preletio preko bolida. Zar nam treba još jedan Jules Bianchi? Još jedan Ayrton Senna? Halo je odličan pomak u sigurnosti vozača te se tako treba i nastaviti.

Još jedan veliki sigurnosni problem, koji iz nekog razloga dosta navijača (i Romain Grosjean) želi nazad u F1, je nadolijevanje goriva. Iako razumijem privlačnost nadolijevanja goriva u smislu dodatnih strateških opcija za vrijeme utrke, nadolijevanje goriva u boksevima je bio izvor brojnih nesreća u povijesti F1, od Masse u Singapuru 2008., Kovalainen i Raikkonen u Brazilu 2009., do Josa Verstappena u Njemačkoj 1994. Brzine i zahtjevi ovog sporta su se s vremenom samo još povećali. Stoga, sigurnost i poboljšanje iste treba biti i ostati imperativ Formule 1, bez iznimki.

Strategija

Dvije stvari su oduvijek obilježavale Formulu 1: Tehnološka inovativnost i strateška kompleksnost te su te dvije stvari uvijek ovisile jedna o drugoj. Zbog konstantnog pomicanja tehnoloških i inženjerskih granica u F1 ne samo da vidimo konstantno rušenje rekorda, već i promjene u strategijama momčadi i vozača. Formula 1 je oduvijek bila mjesto gdje se razvija tehnologija koja će u budućnosti biti dio naših cestovnih automobila te ne vidim razlog zašto bi se to promijenilo.

Između ostalog, većina nezadovoljnih navijača lupa po nostalgiji i „nekim boljim vremenima“, a Formula 1 radi isto već jako dugo. Samo što se meni čini da tim nezadovoljnim navijačima smeta smjer u kojem Formula 1 ide, što je po meni savršeni spoj starih i novih tehnologija. F1 neće postati FE, barem dok se u potpunosti ne odluče zabraniti normalni automobili u korist električnih. Dotad, F1 će nastaviti pomicati granice i stvarati savršeni sklad između električnih motora s onima s unutrašnjim izgaranjem, što je po meni jedini logičan smjer u kojem može krenuti.

Posljedično s time, zasigurno će se i strateška kompleksnost nastaviti razvijati. Da, nadolijevanje goriva više ne igra ulogu u samoj utrci, ali i dalje igra važnu ulogu u ishodu iste. Na početku hibridne ere sjećamo se da su mnogi imali problema sa završavanjem utrke unutar dozvoljenih limita goriva, dok sad većina momčadi zna uliti i manje goriva te na taj način dozvoliti svom vozaču da obavi bolji posao na stazi. To što fizički, za vrijeme utrke, nadolijevanje goriva ne pridonosi „zanimljivosti“ utrke, ne znači da isto nema svoju ulogu u strategiji.

Kao što svi znamo, gume su isto tako ključan dio strategije u modernoj F1 te svi se žale na njih i zahtijevaju jednostavne gume na kojima bi se praktički bez problema mogla odvesti cijela utrka. Što je krajnje ironično s obzirom da su ti ljudi isti oni koji se žale kako je današnja Formula 1 prejednostavna i treba se vratiti nadolijevanje goriva kako bi bilo kompleksnije. Upravo odabir vozača hoće li malo štedjeti gume ili ih gurati do samih granica pridonosi kompleksnosti Formule još više te je samo jedan od faktora u ljepoti ovog zahtjevnog i za nove gledatelje, često konfuznog sporta.

Unatoč svemu ovome rečenom, slažem se s činjenicom da su utrke s jednim zaustavljanjem postale norma, što umanjuje strateške mogućnosti, a samim time i zanimljivost utrka. Stoga rješenje koje bih ja predložio za razmatranje jesu dva obvezna prolaska kroz bokseve te da svaki vozač mora na svoj bolid staviti sve tri vrste guma na utrci. Na taj način se poveća neizvjesnost, jer možda određene gume neće raditi jednako dobro na svim bolidima (kao što smo vidjelu Bahreinu kad je Hamilton stavio mekše gume za drugi stint u nadi da će uloviti Leclerca, što je bila potpuno kriva odluka jer su srednje gume radile puno bolje). Također se poveća broj različitih strategija na gridu, što možda poveća šanse za podij momčadi iz sredine poretka. To je ideja koju su određene osobe iz svijeta F1 već spominjale te smatram kako je to jedna od boljih opcija za budućnost.

Nekonzistentnost sudaca

Pravila i primjenjivanje istih, što ponekad dovodi do nekonzistentnosti u odlukama sudaca, su trenutno jedni od najvećih i najkompleksnijih problema u F1. Nekoliko stvari je dovelo do toga. Za početak, s rastom milimetarske preciznosti ovog sporta, rasla je i želja vozača i momčadi za milimetarskom preciznošću u pravilniku o utrkivanju, što je paradoksalno s činjenicom da je svaka situacija na svakoj utrci drugačija i nemoguće je donositi odluke na tako standardiziran način. Nemoguće je donijeti poštenu odluku u svakoj situaciji ako je pravilo jako precizno, ali za jednu specifičnu situaciju koja je donekle slična onoj koja se dogodi, ali ne i potpuno ista. I u tome leži problem trenutnih pravila, što se dogodilo i u Kanadi s Vettelom. Njegova situacija je slična presedanima koji su se dogodili u zadnjih nekoliko godina, ali nije ista i zahtijeva odvojeno suđenje, kao i svaki incident u budućnosti.

Moje osobno mišljenje je to da se treba uvesti osnovan set pravila, koji ne ide previše u detalje te je otvoren interpretaciji, i da se onda svaki incident sudi zasebno jer je svaki incident drugačiji. Presedani bi se i dalje uzimali u obzir, ali ne bi bili ključni u donošenju odluka jer sam siguran kako taj presedan ne bi bio identičan s nekim budućim incidentom.

Želim napomenuti da nije sve negativno jer smatram kako je odluka da se suci izmjenjuju na utrkama odlična, pod uvjetom da su to vrhunski suci s vozačkim iskustvom i temeljitim znanjem pravilnika, jer ne samo da umanjuje mogućnosti potplaćivanja sudaca, također donosi i svježu perspektivu na postojeća pravila i može biti presudno u donošenju kvalitetnih odluka.

Međutim, želja vozača i momčadi za preciznim pravilima nije jedini problem. Nekonzistentnost navijača i njihovih želja nas je također dovela u ovu situaciju. Na primjer, određeno vrijeme mnogi žele da se odluke donose što je brže moguće da ne pokvari podij ili da ne dovede do situacija da se pobjednik utrke mijenja dan ili dva nakon same utrke. Onda ipak ti isti navijači promjene mišljenje i žele da se sačeka i pogleda sva moguća telemetrija i svi mogući kadrovi incidenta jer se ne slažu s donesenom odlukom i jer je donesena odluka protiv vozača/momčadi za koju oni navijaju. Shvaćam da smo svi subjektivni, to je tema o kojoj sam već i pisao, ali kao što sam i tad rekao, pokušajmo to maknuti sa strane i voditi diskusiju za boljitak Formule 1, a ne kako bi se žalili jer je naš najdraži vozač kažnjen.

Sa svime ovime rečenim, mislim da možemo zaključiti da situacija u kojoj se Formula 1 trenutno nalazi nije plod dobrih ili loših djela jedne osobe ili organizacije, već svih nas u F1 zajednici: od FIA-e, Libertyja, vozača, momčadi, novinara, navijača. Također smatram kako situacija nije toliko loša kao što neki drugi smatraju. Međutim, uvjeren sam da su za trenutno stanje na kraju dana i dalje najviše odgovorni FIA i Liberty, ali ne iz razloga za koji sam siguran da će dosta vas prvo pomisliti. FIA i Liberty su odgovorni zato što su previše dopuštali da prigovaranja vozača, momčadi i navijača utječu na ovaj sport. Da, definitivno se trebaju posavjetovati s vozačima i momčadima jer oni su ti koji rade i voze te Formule i oni će jako dobro znati što ne valja s njima; definitivno trebaju slušati ono što navijači žele jer oni su ti koji donose prihod i zaradu ovom sportu; ali na kraju dana, uzevši sve to u obzir, FIA i Liberty moraju gledati na širu sliku i čvrsto donositi odluke. Kome se to ne bude svidjelo, neka slobodno ode u neku drugu trkaću seriju.

Luka Jurić

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

49 komentara

  1. Ajme u svemu se 100 % ne slazem.. To moze napisat samo neko ko prati F1 od 2014 premda nije ni to razlog. Uzas.



    20

    14
    • Ayrton Senna Hr1982 Prikaži

      Ova sa benzinom mi je naj jaca ko da nema pojma o f1 za vrijeme nadoljevanja goriva se niko nije ozljedio kolko ja znam jedino grdo zgleda kad sve gori pa 21 je stoljece mehanicari imaju odjecu otpornu na vatru jos od kraja 20 stoljeca .Ti se brines za sigurnost a pogle kolko mehanicara ruku polomilo dok nisu stigli izvadit pistolj za gume odsarafit posto sve morajh napravit izmedu 1.5 do 3sec a da ne govorim o ispadanju kotaca zbog zurbe koje nebi bilo da se gorivo toci.Majmuni sajlom vezali kotac da ne odleti pa sa pravilom ne nadotakanja opet ugrozili navijace da ih ne pogodi ta guma , vozace koji mogu imat nekontroliran sudar odpadanjem kotaca i mehanicare koji mogu bez ruke ostat ak ne izvade alat u manje od stotinke
      Odlican primjer sigurnosti za ljude koji ne razmisljaju



      11

      1
  2. ne slazem se ni po cemu…..zanmljiv tekst….ali bajo moj ti si promasio cijlu bit i postajenje F1 kroz povjest…..
    slazem se sa ovim kometarom,ti koda pratis F1 od 2014…….



    17

    6
  3. Zar u svoj silnoj tehnologiji u kojoj plivamo nema načina i sistema da nadolijevanje goriva bude proces siguran koliko i promjena guma, ako ne i sigurniji?
    Stvarno ne vidim da je to velika prepreka.



    13

    1
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Ne vidim načina da uz svu tehnologiju svijeta spriječiš incidente ko Massin di jednostavno nisu izvadili crijevo iz auta, pa je povukao tank za sobom po cijelom pit laneu.
      A ako ga i ima sumnjam da u vrijeme di pokušavaju smanjiti troškove da troše lovu na R&D takvog rješenja.



      3

      9
      • Pa npr, stoji vozaču crveno svijetlo sve dok gorivo teče ili je crijevo priključeno. Senzor tehnologiju hvala bogu poznajemo već dugo. Kao što im stoji crveno dok im sve gume nisu prišivene kako treba.



        8

        1
      • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

        Taj je problem već riješen. Izbačen je lolipop man. Tada su vukli crijeva jer bi čovjek sa lizalicom pogriješio, i pustio bolid prije nego je spreman. A nije baš da se to desilo tako mnogo puta. Više puta smo gledali spadanje točkova. Ili udaranje ili gaženje mehaničara…



        9

        1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Pošteno, ali sumnjam da će se to dogoditi jer nisam u ni jednoj verziji pravila vidio tu opciju, a mislim da samo po sebi nebi ništa puno promjenilo.
        Mislim da je bitnije da se bolidi naprave na način da mogu pratiti jedni druge na svim stazama nego da se vrati nadolijevanje jer to neće pomoći puno ako bolidi ostanu ovakvi.
        Vodeći će opet htjeti ići na jedno zaustavljanje jer je najbrže i opet će biti utrke sa jednim zaustavljanjem samo će zaustavljanja biti 5 sekundi duža zbog tankanja.
        Čim će bolidi moći prelaziti jedni druge kad budu malo brži to će sve popraviti i niko neće spominjati nadolijevanje.


        0

        3
      • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

        Spominjat će se nadolijevanje, jer je brzina u utrci kriminalna u odnosu na kvalifikacije. Nemam ja problem ni da bolidi budu općemito sporiji nego danas. Ali da su i u utrci pritisnuti do limita, kao i na kvalifikacijama. Kao što je nekad bilo, kad je Schumi imao 4 stajanja, i vozio čitavu utrku na limitu.
        Ali samo ne bih volio da u tom slučaju vrate i one kvalifikacije gdje se starta sa gorivom sa kojim završiš kvale. Tada broj pp-a nebi imao smisla, jer ga neko namjerno neće ostvariti zbog taktike. Isto kao što danas najbrži krug nema smisla, jer ga osvaja onaj sa najsvježijim gumama u završnici. Prije je najbrži krug imao smisla, jer je svaki bolid u nekom trenutku bio lagan sa gorivom, i na dobrim gumama…



        5

        2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        To što se u utrci ne vozi na limitu sve krugova je zbog jako puno faktora, gorivo je tu najmanji od njih.
        Prvo zbog guma ne mogu voziti na limitu, drugo nemaš dvije jako izjednačene ekipe koje bi stiskale jedna drugu cijelu utrku, a treće i najbitnije zbog motora koji treba trajati 7 utrka.
        Ne možeš to uspoređivati sa vremenom Schumija koji je mogao nakon svakog treninga i utrke mijenjati motor ako je htio.
        To što bi ti htio bi zahtijevalo promjenu gotovo svih pravila koje su danas na snazi, a s obzirom da se ide na cap budget me vidim načina da se vrati na staro.



        2

        4
      • Kaze nadolijevanje goriva je dosnosilo nesrece a pit stop koji se obavlja za 2 sekunde je siguran pa Kimi (ako se nevaram) pokupi svog mehanicara, to je valjda sigurno. F1 je opasan sport bio i biti ce. A nadoljevanje goriva je bio jedan dio koji je donosio puno uzbudenja i moguce kombinacije u taktiziranju i neizvjesnost. Na kraju krajeva sa nadoljevanjem bi se moglo i dobiti vise ulazaka u boks a ne sa gumama . Npr manji rezervoar a gume koje su trajnije i u boks moras a imas gume koje mozes ganjati. Meni je besmisleno da se danas sve vrti oko guma.



        5

        1
    • Imas na Rosbergovom kanalu kako bi poboljsao f1 izmedu ostalog rece za dolijevanje goriva jednostavno dok ne izvade crijevo nazad bolid tj vozac je blokiran softverski tj ne moze krenuti.



      15

      1
    • Ukoliko postoji tehnologija, kao što je Rosberg spominjao u svom videu (što je netko i napomenuo), nemam ništa protiv povratka nadolijevanja goriva. Ali ako se ne može osigurati sigurnost vozača, mehaničara ili bilo koga drugog u boksu, protiv sam vraćanja nadolijevanja.



      3

      4
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Bilo je više sranja zbog promjena guma, pogotovo nakon što je dolijevanje ukinuto, pa o ukidanju promjene guma nitko ne priča.

        Dolivanje je ukinuto jer se štedi 5-6 ljudi po momčadi koji se time bave.



        7

        1
      • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

        Istina.. O tome nitko ne govori.. Nadolijevanje goriva je bilo sporije, sad kad ga nema, sama zamjena guma rasteze granice koliko je brza..



        2

        0
      • Ja nisam rekao da drugi sigurnosni problemi ne postoje. Nadolijevanje goriva sam uzeo kao primjer jer sam primijetio da dosta navijača želi da se to vrati u Formulu 1 jer smatraju da bi zbog toga utrke bile zanimljivijie, s čime se u potpunosti slažem, ako mogu osigurati sigurnost vozača i ljudi u boksu.



        2

        2
  4. Ayrton Senna Lakinen Prikaži

    Moje licno misljenje a i mnogih ljudi je da bolidi pod hitno trebaju biti laksi i bucniji,neka vrte motori vise,naravno dolijevanje goriva i zamrznuti to mjenjanje pravila kao carapa,kako bi se timovi izjednacili,preteski su bolidi,mislim da je to najveci problem,eh kad se sjetim kako sam 2000-ih kukao za bolidima iz 90-ih,iako sam bio dijete,prezao mi je



    6

    1
  5. Williams Montoya Prikaži

    Omašio ceo fudbal



    11

    2
  6. Pierre Gasly Frantic Donator Prikaži

    ….ali sam nakon određenog vremena provedenog na ovom portalu, ostao pod dojmom da prosječni navijač utrku smatra „dobrom“ i „zanimljivom“ ako se dogodi barem jedna od ove dvije mogućnosti: 1) Ako Mercedes ne pobijedi utrku,….

    Ovdje ne vidim ništa nenormalno.
    Ja sam isto to slušao u periodu 2000.-2004., s tim što su komplet 2000., početak 2001. i komplet 2003. bile zanimljive, dok su ostatak 2001., a pogotovo 2002. i 2004. bile dijametralno suprotne.
    Ako ćemo reći da je halo spasio život Leclercu (bio je zvaničan izvještaj da jeste, iako je Alonsova guma prvo udarila rub kokpita i otišla malo poviše, te bi vjerovatno promašila Leclercovu kacigu, ali nema veze), nije mi jasno da li je autor halo doveo u kontekst sa Bianchijevom nesrećom ili ne. Pretpostavljam (nadam se) da nije jer Julesu nikakav halo ne bi pomogao.
    Mogu se složiti da se suci mijenjaju svaku trku, ali da to bude 15 sudaca iskusnih vozača, po mogućnosti likova sa pobjedama i titulama, te da na svaku trku ide kombinacija drugačije petorke (možda bi mogli imati jedno petoricu u rezervi). A odredio bi im i delegate koji bi ih ocjenjivali (takođe bivši vozači).
    Doljevanje goriva, zašto ne?
    Kimi je polomio mehaničaru nogu, a nije bilo doljevanja….
    Ono s čim bi se bez pogovora složio bi bilo korištenje sve 3 komponente guma u trci.



    10

    1
    • Nico Hulkenberg Zec Prikaži

      Ako ćemo reći da je halo spasio život Leclercu (bio je zvaničan izvještaj da jeste, iako je Alonsova guma prvo udarila rub kokpita i otišla malo poviše, te bi vjerovatno promašila Leclercovu kacigu, ali nema veze), nije mi jasno da li je autor halo doveo u kontekst sa Bianchijevom nesrećom ili ne. Pretpostavljam (nadam se) da nije jer Julesu nikakav halo ne bi pomogao.

      Slažem se s ovom izjavom. Sumnjam da je halo spasio Leclerca, ali trebao bi premotati par puta snimku jer sam već zaboravio. A Julesa ne bi spasilo ni 5 halo zaštita. To je nesreća kakva se rijetko viđa. Vjerojatnost, da je baš izletio na dijelu gdje dizalica odvozi bolid, je valjda 1:1000. A udario je tako da je odigao dizalicu. Ne sviđa mi se taj sigurnosni detalj (a i sjetimo se Hulka da je jedva izašao nakon prevrtanja) i što je najvažnije nitko nije nastradao, prije Julesa, još od pogibje Senne. Čak ni Massu ne bi spasio halo od Rubensovog federa, ako čak i ne bi pogoršao situaciju da se od njega, recimo, odbio direktno u vizir.



      3

      2
  7. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    nadolijevanje goriva u boksevima je bio izvor brojnih nesreća u povijesti F1, od Masse u Singapuru 2008., Kovalainen i Raikkonen u Brazilu 2009., do Josa Verstappena u Njemačkoj 1994.

    Kojih nesreća? Šta je najgore od svih tih “nesreća” što se desilo? Nemoj mi samo šta je potencijalno moglo biti. Kao ni za ovo da je Halo spasio Lelcercu život. Nisam protiv Halo-a nikad bio, ali pričati ovako nešto mi je niđe veze…
    U boksu se dešavalo puno opasnijih stvari od tih “nesreća”, npr. udaranje i gaženje mehaničara. Spadanje točkova, i kolutanje kroz pit lane, u želji da se zamjeni za 2 sekunde…



    12

    3
  8. ovo je sad h2o eto koja formula



    2

    3
  9. Ja mislim da bolidi moraju biti uži i lakši.
    Treba se vratiti nadolijevanje goriva.
    Utrke trebaju biti kao sprint utrke a ne kao maraton gdje se čuva gorivo i gume. Čim će se voziti punim gasom i ne paziti na gorivo i gume utrke će biti zanimljivije.
    Treba ukinuti team radio. Ako mogu motogp vozači voziti bez toga mogu i ove mimoze.
    Maknuti iz kalendara Francusku, Rusiju, Singapur,itd jer su staze uske i nemogu pružiti zanimljivosti.
    Motore treba pojednostaviti. Maknuti mguh i takve gluposti jer drugi proizvođači ne žele ući u F1 zbog zahtjevnih i pre kompleksnih motora.
    Sudci trebaju pustiti vozače da se utrkuju a ne da se svaki klinac kaznjava.
    Treba ukinuti broj dozvoljenih motora po sezoni.
    Treba ograničiti budžete momčadi. Npr. Mercedes ima najmanje novaca u budžetu zato jer su najbolji a wiliamsu, Renaultu i lošijom timovima pustiti neograničeno. I tako nekoliko sezona dok ostali ne uhvate priključak. Sistem kvalifikacija treba napraviti po uzoru na motogp.
    Smanjiti dužinu utrka jer se to pretvorilo u enduro a ne utrkivanje.
    Pojednostaviti aerodinamiku.
    Vratiti neke dobre stare staze koje mogu pružiti dobro utrkivanje.
    Ima još stvari koje se mogu srediti al ovo je što sam se sada mogao sjetiti što bi po meni bilo dobro.
    I ovo što govorite za sigurnost. Normalno nitko ne želi da se ikome ista desi ali ovaj sport je postao sigurniji nego šah malo adrenalina nebi skodilo.



    4

    4
    • i v10-v12 ili 1.5t sa 1500 ks :klopa:



      1

      4
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Vozač motogpa ima neusporedivo manje stvari koje mora kontrolirati tijekom utrke, ovi danas imaju 50 komandi na volanu tako da ta usporedba ne stoji.
      Također ne možeš imati i budget cap i neograničene količine motora to ne ide jedno s drugim. Ili jedno ili drugo.
      A ako nešto ne treba dirati i dobro je napravljeno to su kvalifikacije.
      Williamsov problem nije to što nemaju love, imaju više od nekih drugih ekipa, ali očito je cijela momčad loše posložena.
      Racing Point je bio u bankrotu prola prošle sezone i svejedno su ispred njih.
      A Renault ima love samo ne žele potrošiti više nego sad troše, oni su jedni od najglasnijih za budget cap.
      Motori neće biti jednostavniji jer su ova 4 proizvođača potrošila pola milijarde do milijardu na razvoj tako da sigurno neće pristati da to sve padne u vodu da bi netko drugi ušao, uostalom 4 proizvoda su sasvim dovoljno nije da bi sa još 1 ili 2 utrkivanje bilo bolje.
      Bili su nekoć jednostavniji motori, pa se Toyota usprkos neograničenom budegtu nije proslavila.



      2

      4
    • Ferrari blejky Donator Prikaži

      Treba ograničiti budžete momčadi. Npr. Mercedes ima najmanje novaca u budžetu zato jer su najbolji a wiliamsu, Renaultu i lošijom timovima pustiti neograničeno

      Ovo ti baš nema smisla nikakvog.
      Zaboravljaš jednu sitnu činjenicu da su momčadi kao Merc, Ferrari i Red Bull potrošili gomilu novca da bi bili tu gdje jesu i da bi se održali tu na vrhu.
      Tražiti izjednačavanje buđeta je čista glupost kao Renault naprimjer koja 5–6 godina sudjeluje kao tvornička ekipa pa 10 godina samo dobavljaju motore drugima i za to masno naplačuju dok sa druge strane nemju nikakvih drugih troškova kao razvoj šasije ,aerodinamike, mehaničari i bog zna šta god još postoji dok sudjeluješ aktivno kao ekipa u F1.
      Koje silne novce je Mercedes ili Ferrari potrošili u tom razdoblju na razvoje svojih bolida dok su ovi samo dovbavljali motore i za to dobivali masne pare.
      Izjednačio bi ja buđet samo ako te momčadi koje to traže namire potrošeni novac ostalim ekipama jer nitko im nije kriv što nisu više ulagali.
      I nikada F1 nije bio jeftin sport. Tražit ravnopravnost sa velikanima jer eto mi smo siromašni i nemamo dovoljno novca nije nikakav razlog. Ako nemaš novca nemaš šta tražiti u F1.



      7

      1
  10. AirMike Donator Prikaži

    Ne slazem se sa ovim razmisljanjem, ali svatko ima pravo na svoje misljenje.

    Da ne ostane samo na tome, sa ovim se vise mogu sloziti: https://youtu.be/O_mvlCFYhNA



    3

    1
  11. Michael Schumacher ruzinavi Prikaži

    Mogu reć da baš ne slažem sa svime ovime. Utrka u Francuskoj je bila dosadna, ne iz razloga što je Merc pobijedio nego jer je bila siromašna sadržajem (čitaj pretjecanjima). Slažem se da treba pojednostavnit pravila i dati iskusnim ljudima/vozačima da budu suci i odluče, vratiti nadolijevanje goriva (neka izmisle neki softwareski stop/go, da ne može krenuti dok je crijevo spojeno), tehnologija je napredovala, gume koje imaju ravnomjerniju degradaciju a ne gume koje 8 krugova rade super a 9. su mrtve, pojednostavniti ERS, …. i još štošta bi se dalo napisati.



    3

    1
  12. Michael Schumacher monkeyseat Prikaži

    Sinonim za F1 su bili brzi bolidi koji su se nerijetko raspadali na utrkama jer su bili na samoj granici izdržljivosti i tjerani preko svojih limita.
    F1 je bio miris benzina, spaljenih guma, reklama cigareta, dobrih sisa i guza na gridu i oko pit-lanea. Trošenje love bogatih sponzora na bjesomučan razvoj i lov na stotinke. Vozači koji opsuju, a ne budu uškopljeni influenceri i PR roboti.
    Jbg, kažu da su se probile sve granice troškova, ali F1 nije curling i onaj koji nema para nek se pokupi gledat pikado (mada se i u profesionalnom pikadu na svjetskoj razini vrti ozbiljna lova…doduše višestruko manja od renomiranih sportova, ali opet).
    Raznorazni tilkedromi koji su krojene za kakvo BMX prvenstvo nisu sigurno jamac uzbuđenja. Pojednostavnit izgled bolida tipa prednje krilo sa jednom fiksnom pločom i jednom koja se može podešavat radi količine downforcea, maknut sve vortex generatore po podnicama, bargeboardove i poradit na ground efektu. Motori…nek ostanu hibridi, ali nek maknu limit protoka, pa nek pametnjakovići i njihov softver izkalkulira koliko će im trebat goriva da drže gas do daske, a da stignu do cilja bez lift and coast-a.
    Nadolijevanje ionako nema šanse da vrate jer kao opasno je (a brzina od 350 kao nije, ali kako je rekao Clarkson: ne ubija brzina nego naglo zaustavljanje). To je opasan sport i vjerujem da su svi svjesni da uvijek može nešto poći po krvu. Pa na Isle of Manu sve godine netko pogine, pa ga još nisu zabranili niti je gledanost pala.
    Jednostavno F1 je skup sport i riječ štednja ovdje ne bi trebala postojat.
    A može se jednostavno najbržem bolidu na sljedećoj utrci stavit vreća cementa na stražnje krilo kao penalty balast (ili kao dodatan downforce :-)).
    Uglavnom…kasno je, kad sam gladan nisam svoj, imam susjede kretene, tablete mi baš ne djeluju…idem sanjat Čarlija kao pobjednika.



    4

    4
  13. Mclaren wilson Prikaži

    Recimo, Hamiltonov prijedlog da se izbaci servo. Da vozačima osim zbog ovakvih vrućina izbije koja kap znoja na čelu. Da Pirelli prestane slušati momčadi kakve bi oni gume htjeli jer vidimo da to nikuda ne vodi. Nek naprave gumu koja će omogućiti vožnju na nož uz obavezne 2 promjene guma ili kao što je gore spomenuto, korištenje svih tipova guma u utrci. Restrikcija telemetrije na najmanju moguću mjeru. I svakako čim prije uvesti smanjeni budžet. Bez milijun iznimaka. I smanjiti utjecaj momčadi na donošenje odluka. Jer je vidljivo da njihov primarni interes nije interes dobro ovog sporta. Što je razumljivo. Ne nužno za dobrobit F1. Pogotovo ne ljubitelja sporta. I za boga miloga, ovi apsurdi oko kažnjavanja. Što je previše, previše je. Više puta sam napisao da je Bernie u jednoj stvari bio u pravu. A to je…..niks demokracija u F1.



    3

    2
  14. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …mislio sam da ne postoje odrasle osobe koje vjeruju u djeda mraza…očito sam se prevario…nažalost ne slažem se s ničim napisanim u članku-kolumni po prvi put od kad pratim ovaj portal…



    6

    2
  15. Brawn Gp Majki2111 Prikaži

    Vjerujem kako formuli pothitno treba malo faktor nasumičnosti. Imaju hrpu vremena se pripremit za utrku što je apsurdno. Ukinuti sve slobodne utrke i stardni red neka se određuje po jednom brzom krugu. Pritisak na vozačima na najjače. OPritisak na ekipama na najjače.

    Srezat troškove i pojednostavit tehnički dio pravilnika ali ne da bude strog.


    0

    5
  16. Nigel Mansell dusko Prikaži

    Ja sam malo istražio povijest prvaka u zadnjih 25 godina (od 1994.).
    Te 1994. je Schumi bio prvak u benetonu a njegovi drugi vozači (da, Lehto i Verstapen) su skupili zajedno 10 bodova dostatnih za 10. mjesto. To je bilo najuvjerljivija razlika između prvaka i njegovog timskog kolege.
    Već slijedeće sezone Schumi je imao prosječnog Herberta za kolegu (4.) i to je već znak da taj bolid nije bio loš i nije čudo schimijevo prvenstvo.

    Onda slijede prvaci Hill (Vil 2.) i Villnuve (Frenzen 3.) gdje je očito da prvak ima najbolji bolid.
    Poslije ide Hakkinen 2x (Coultard 3. i 4.) gdje je jedini pravi konkurent bio Schumi u dobrom Ferrariju.
    Onda ide Schumi u najboljem bolidu 5 x (Barichello 2×2., 1×3. 2×4.)
    Pa Alonso 2x (Fisichella 4. i 5.) s obzirom na ispodprosječnost Fisica, teško je reći da Renault nije bio bar ravnopravan najboljima ako ne i najbolji…
    Pa Kimmi (Massa 4.) je imao drugi naajbolji bolid (Mclaren s Ham, Alonso je sam sebi kriv što si je puco u noge).
    Onda Hamilton (Kovalainen 7.) – to je druga najveća razlika između prvaka i kolege…
    Button (Bar 3.)
    Vettel 4x (Weber 3×3. 1×6.) s obzirom na prosječnost Webera teđko je reći da Vettel nije imao najbolji bolid.
    Ham 2x (Ros 2×2.) sigurno uvjerljivo najbolji bolid
    Ros (Ham 2.) sigurno uvjerljivo najbolji bolid
    Ham 2x (Bottas 3. i 4.) najbolji bolid ali ne više tako nedodirljiv.

    Šta hoću reć?
    Pa to da je u velikoj većini prvenstava prvak postao u najboljem bolidu… vole se uljepšavati priče i raditi heroje ali statistika ne laže…
    Kad bih sumirao sve godine, evo mogu se izdvojiti slijedeći prvaci:
    Schumi 1994. prvak u možda 3.-4. bolidu
    Schumi 1995 prvak u 2. najbolidu
    Hakkinen 1999. prvak možda u 2. bolidu, ali ravnopravnim s prvim.
    Alonso 2005. prvak u 2. bolidu
    Raikkonen 2007 prvak u 2. bolidu
    Hamilton 2008 prvak u ne najboljem bolidu
    Vettel 2012. ajmo reći da u 4. prvenstva u jednom se morao pomučiti

    Ostalo je sve u najboljem bolidu… znači kako tako max 7/25 je prvak koji nije u uvjerljivo najboljem bolidu…
    Naravno, ja sam se referirao na konstantnost i pokušao sam uključiti vrijednost drugog vozača (je, to je malo subjektivno, ali pokušao sam biti objektivan).
    Isto tako 2014-2016 je bilo najuvjerljivija prednost jedne ekipe (istina je da su možda imali najjačeg drugog vozača, ali…)
    Zanimljivo je da su u tih zadnjih 25 sezona 6 puta drugi vozači završavali prvenstvo na 2. mjestu (2x Ferrari Schumi-Bar), 1x Williams (Hill-Vil) te 3x Merc (Ham-Ros). To su bila najveće dominacije jedne momčadi, te posljedično najmanji utjecaj kvalitete vozača na prvaka. Znači onaj tko oduzima vrijednost Hamovim naslovima, oduzima određen broj i Schumiju…



    2

    2
    • Pierre Gasly Frantic Donator Prikaži

      Za 2000. se ne može jednoznačno reći da je Ferrari imao najbolji bolid. Michael je to teškom mukom izvukao, jer je Mclaren možda malo kaskao u kvalama, ali je u trkama bio na istom nivou, a nerijetko i bolji. Uostalom Rubensov plasman dovoljno govori.
      2003. Ferrari definitivno nije bio najbolji bolid. Bio je negdje u egalu sa Mclarenovim (to je bila D verzija – dakle, četvrta – Mclarenovog bolida iz 2002.), a Williams BMW je bio bolji od oba ta bolida. I tu je Michael izvukao titulu, s tim što mislim da su u Williamsu zayebali, jer su trebali dati Montoyi prednost u nekim duelima/situacijama sa Ralfom.
      Za 2012. možemo reći da je Mclaren bio sigurno u egalu sa Red Bullom, ako ne i za dlaku bolji.
      1999. Mika ne bi uzeo titulu da Michael nije polomio nogu. Ipak se pokazalo da je za klasu bolji vozač od Irvinea, ali zbog Michaelovog loma noge, može se izvući krivi zaključak uzimanja titule sa drugim najboljim bolidom (a i to je upitno).
      2005. Mclaren je bio brži bolid od Renaulta, ali se puno kvario, tako da ako ubacimo u računicu i pouzdanost, ja bi te bolide stavio u egal.



      2

      1
      • Nigel Mansell dusko Prikaži

        Ma apsolutno se slažem da tu ima još detalja koji su različiti po godinama i sam pogled na bodove nije 100% točan… od forme, ozljeda, kvarova,…
        Evo iz glave se mogu složiti s tvojim dodacima, a bilo bi ih još…


        0

        1
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Bio je McL egal sa RB 2012., ali džaba kad su bili užasno nepouzdani, Ham je te godine imao više DNFova zbog kvarova na bolidu nego ostali iz top 3 zajedno. Zato je i otišao u MB.


      0

      2
      • Pierre Gasly Frantic Donator Prikaži

        U pravu si, imao je DNFova, ali nije bio bolid toliko nepozdan, jer je imao jedno puknuće gume i 3 sudara (Pastor u Valenciji, Grozni u Spa, kada je izbacio i Alonsa i Hulk u Brazilu). Opet, i on i Button (a i Button je imao DNFova ili plasmana izvan 10) su bili ispred Webbera.


        0

        0
  17. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Moram reći da se u POTPUNOSTI NE SLAŽEM sa ovim tekstom.. Barem u djelu sa nadoljevanjem goriva.. Pa dobro zar u svoj ovoj tehnološkoj revoluciji i savršenstvu inžinjeri nemogu pronaći i naoraviti sistem za sigurno nadoljevanje goriva..? I još samo jedna stvar.. Mislim da je to možda i najbitnija stvar.. Formula 1 je nekad bila popularnija upravo zbog svih tih nezgoda i nesreća i zajeba koji su se događali.. Zašto pitaju se mnogi.. Pa zato što su nam takve stvari jednostavno genetski predodređene.. Što je uzbuđenje i kako nastaje.. Pa nastaje upravo nekim neočekivanim i neplaniranim događajem a manifestira se povećanjem adrenalina u krvi što dovodi do ushićenja i osjećaja napetosti i neizvjesnosti.. To je nešto što nam je u DNK kodu i takvi smo i upravo nesreće i nezgode i nepredviđene situacije to potiču.. E sad naravno nitko ne želi smrt na stazi ni bilo gdje drugdje ali.. Sjetite se samo situacije u kojoj se velika većina sigurno našla.. Vozite se po cesti i ispred vas saobraćajka.. Ma tko nije bar malo zastao i barem malo htio pogledati i vidjeti što se događa.. Priznali mi to ili ne smrt i katastrofe nas jednostavno privlače i to je to.. Zanimljive su.. Rekoh to nam je u DNK i takvi smo htjeli to priznat ili ne.. Naravno u konačnici nitko ne želi nikome smrt ili nesreću.. Osobno bih beskrajno rado da se mogu vratiti 1.5.1994. u Imolu i nekako spriječiti ono što se tada dogodilo ali nemogu.. pa kako onda udovoljiti ljudima za uzbuđenjem.. Da budem iskren neznam ni sam kako ali mislim da je Formula 1 danas postala previše “sigurna” i “zatvorena” sa svim mogućim pravilima i pravilnicima.. Naravno da sigurnost treba i mora biti ali bojim se da će sa sve većom “sigurnosti” i interes za Formulom 1 sve više opadati.. U konačnici mislim da bi svaki vozač danas morao biti svjestan da čim uđe u bolid i izađe na stazu nosi glavu u torbi i riskira život i nikad neće biti 100 posto siguran.. Ali upravo ta opasnost je ono što ljude najviše uzbuđuje htjeli to priznati ili ne.. A raznolike opasnosti i taktičke mogućnosti su ono što treba Formuli 1.. Može netko reći da sam lud ili da nisam normalan ali neka krene od samog sebe i bude iskren prema sebi i prema o ome što osjeća u dubini duše i što ga uzbuđuje.. Možda mu se neće svidjeti to što pronađe tamo ali to je nažalost jednostavno tako i takvi smo i protiv svoje prirode čovjek jednostavno nemože..



    1

    1
  18. James Hunt Luca Badoer Prikaži

    Oce li punit gorivo kad bude full electric? Garant ce najbrzi boks obavljat momcad sa brzim punjacem, npr Samsung… :D


    0

    2
  19. Ross Brawn 27Ferrari28 Donator Prikaži

    Neovisno o članku ne mogu shvatiti zbog čega pokušavaju formulu ujednačiti. Prvenstveno ovo nije karting sport, nije niti NBA pa će najlošija ekipa imati prvenstvo prvog izbora. Formula nije takav sport. Za mene nikad neće ni biti. Ne razumijem potrebu sputavanje ekipe koja je napravila najbolji bolid ili pogodila njegov razvoj. Ne ulazeći u sivu zonu. To je isto kao da kažu evo Barca i Real stalno sve pobjedjuju od slijedeće sezone oni igraju sa pet igraća ili igraju sa kockastom loptom.
    I još jedna stvar koja me svrbi je to što se izgubila moć pretjecanja. Pretjecanje je takodjer dio palete koji čini rszliku od vozaća do vozaća. Ovako on udje u DRS zonu i ode. Ja sam recimo obožaval Trulli vlakiće. Naslagao ih je kao metar drva iza sebe i blokira. Pa ga ti pretekni. Čovjek je na poziciji ispred tebe i brani je svim silama i nek je brani. A ne pravilo jednog pomicanja. Ako hoćeš obraniti poziciju care radi osmice po stazi a ti ako si baja proći ćeš ga ako treba kroz HALO.
    Hoću reći ovaj sport je kao i atletika brže više jače sport koji treba glorificirati najbolje.


    0

    3
    • Formula 1 je biznis koji je kombinacija marketinga, tehnologije i sporta. I momčadi su u tom biznisu iz interesa – zato svaka momčad treba imati šansu, a ne ona s najviše novca. Problem sadašnjeg stanja je što se, zbog složene tehnologije i kompliciranih bolida, vrlo teško mijenjaju stečene pozicije. I zato, jedino što bih mijenjao u trenutnoj situaciji, jest da se olabavi zabrana razvoja i motora i šasije tijekom sezone (naravno, i tada bi male momčadi bile zakinute, ali ovako su zakinute i neke veće).


      0

      2
  20. Čestitam na hrabrosti. Isto razmišljam, ali ne bih imao hrabrosti napisati. A znam da će budućnost pokazati da je tako.
    I mi, tzv. obični ljudi, moramo shvatiti (tj. ne smijemo podcjenjivati) one koje rado zovemo “birokratima”. To je grupa ljudi koja nikad ne odlučuje naprečac, uvijek se dobro razmotre svi aspekti i, što je najvažnije, gledaju se dugoročni ciljevi.
    P.S. Ipak naši ljudi imaju opravdanje jer se često ravnaju prema lokalnim birokratima – srećom, nisu svi takvi.


    0

    3
  21. Za budućnost ovog sporta:

    -Bacit ove hibridne zujalice i vratit V8/V10 motore
    -Ukinut DRS sistem
    -Dati momčadima mogućnost da imaju više od jednog mjenjača (trenutno se koriste mjenjači sa istim prenosnim odnosima, i mercedes i williams imaju iste prenosne odnose)
    -Vratit’ dosipanje goriva tokom trke



    3

    1
    • Hm, znači za budućnost se treba vratiti u prošlost? Nikada, i ni u čemu što se mijenjalo kroz vrijeme rješenje problema nije bilo u vraćanju na staro, već su se neprestano dograđivala i poboljšavala nova rješenja. Može se kao primjer uzeti bilo što – software, stočna hrana, motor, umak za divljač…
      Napredak postavlja potpuno nove paradigme i sasvim druge varijable – ključna riječ je PRILAGODBA. Onako kako se živa bića bića evolucijski prilagođavaju svim mogućim promjenama, tako će se i Formula 1 prilagoditi novim vremenima.



      1

      3
      • Treba vratit Formulu 1 tamo gdje joj je mjesto. To je Formula JEDAN, nisu autići na sudaranja.
        Formulu 1 je karakterizovalo “zujanje” V8 V10 i V12 motora. ČISTA SNAGA. 600-700 konja ali čiste snage, atmosferske, sirove. A ne sad 10% kruga imaju 1000 konja ostalo puni baterije
        Ovo treba da bude najbrži cirkus a ne samo cirkus. Slažem se da treba da prati korak sa vremenom i da se modernizuje. Ali ne na ovakav način.
        Očekuj da ćeš 2030. godine imat hibrid (možda čak i čisti elektro pogon) sa 80% snage iz baterija, sad je iole tolerantno imaju taj ERS i pune ga, zapitaj se šta će bit za 10 godina…

        Njima TURBINA puni baterije… Okej hoćete turbo motor u formuli, norme, smanjenje potrošnje itd. itd. Zašto onda 40% potencijalne snage turbine KRADETE na punjenje BATERIJA?? Mislim glupost živa…



        1

        2
  22. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Pa za ovo mogu reći slijedeće:

    Svi smo gledali dokumentarce, neki su tad čak i pratili Formulu 1, o vremenima kad je Formula 1 imala barem jednu žrtvu svakog vikenda. Svi znamo što se dogodilo Nikiju Laudi ili Gillesu Villeneuveu. Ako to sve znamo, zašto je sigurnost onda konstantno viđena kao nešto negativno u očima dosta navijača?

    Ne mogu baš ni sam biti siguran, zašto to neki ljudi tako vide – ni dan, danas mi nije jasno, zašto su neki ljudi “željni” krvi i smrti?
    Ali ima takvih ljudi – grubo gledano, i iz distance u TV fotelji, koliko vidim SUVREMENIM moćnicima sve to jako odgovara, pogotovo kada ima krvi. Ispravite me, ako griješim, ali Bernie Ecclestone i Max Mosley nisu bili poželjni na sahrani Ayrtona Senne.
    Moguće je da se takvi ljudi i kaju, ali čim takvi ljudi kroje pravila, ništa im nije bilo značilo par smrti na stazama u par godina.
    Možda sam naveo krivi primjer, ali vjerovatno ima zlih likova kojima odgovara takva “popularnost” ovoga sporta. Jer, novac je najbitniji.

    Ja osobno poznajem ljude kojima je bitno da je stalno frka, nekakav rat i negativa…… nisu to krv i smrt, ali mogu vam reći da su ti ljudi onako narodski rečeno: bez duše i srca. Tako da, nekima odgovara krv i smrt drugih – brutalno rečeno.

    Znam da općeniti ljudi vole gladijatorstvo – i ono na neki način uopće više nije prisutno u F1.
    Citiram jedan forum:

    F1 nikada više neće biti ona stara F1 jer se svijet promijenio, a i F1 proizviv zajedno s njim. Delvecchio vam je dobro napisao da nema nikakvog povratka natrag, jedino u slučaju da netko počne organizirati potpuno novo natjecanje nevezano uz FIA-u. Automobilizam i F1 potječu iz svijeta gdje su rizik, vožnja s glavom u torbi, vatra i smrt bili sastavni dio tog sporta. Auti nisu bili savršeni, staze nisu bile savršene i sve to skupa je bilo vrlo ljudski nesavršeno i opasno. F1 je bila igralište pravih mamojebača koji su živjeli od danas do sutra radi ljubavi prema oktanu i brzini. Javnost i navijači su imali istinski respekt prema tim ljudima. Danas je F1 tehnološki svijet čuda gdje se bilo kakav rizik svodi na najmanju moguću mjeru. Sve je dizajnirano, prilagođeno, regulirano da bude dosadno i bez ikakve opasnosti. Ja to već godinama ne gledam, prvi put kad sam vidio da postoji DRS sam ugasio TV i nikada više nisam vratio na F1. Šteta jer danas ima zaista monstruznih vozača koji bi nekoć bili top legende, ali danas su samo zaposlenici u korporativnom ispoliranom proizvodu. Nema taj sport više krvi i mesa, premalo je one prave utrkivačke sirovosti koja podiže strasti. To su sve utrke na autopilotu.

    Ja prvi nisam protiv sigurnosti, dapače. Nikome ne trebaju smrtni slučajevi na stazi, ali to je ugrađeno u povijest F1 i njene legende. Imena iz prošlosti zaista se s pravom mogu smatrati istinskim herojima. Danas svaki dodir na stazi kažnjavaju, doslovce ne možeš više nikoga preteći bez kontroverze. Svaki sport koji želi biti top sport mora imati velika uzbuđenja, heroje, mora plesati malo i na rubu.



    1

    0