F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Brown uvjeren da će limit budžeta poboljšati utrkivanje

Luka Jurić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Zak Brown vjeruje kako će odluka F1 da limitira budžet učiniti sport „manje predvidljivim i donijeti više iznenađenja“.

Iako je odlučeno da će se odgoditi službena potvrda pravilnika za 2021. do listopada, objavljeno je kako je donesen sporazum o limitiranju budžeta.

Limit je stavljen na 175 milijuna dolara te Gazzetta dello Sport prenosi kako Liberty Media inzistira da svi timovi prihvate tu odluku te ako se neka momčad pokuša izvući, Liberty Media će „jednostrano“ objaviti pravilnik za 2021.

Osoba kojoj se posebno sviđa limitiranje budžeta je McLarenov direktor Zak Brown. Štoviše, Brown smatra da ako F1 stvarno želi priuštiti navijačima dobru predstavu, limit bi čak mogao biti i manji od 175 milijuna dolara.

„I dalje se radi o velikoj svoti“, rekao je Brown za njemački Auto Motor und Sport.

„Najbitnija stvar je priuštiti navijačima dobru zabavu. Mislim da toliko novaca nije potrebno za to.“

„Tako da zašto ne dati svih deset momčadi da se natječu sa sličnim budžetom? To bi učinilo sport manje predvidljivim i donijelo bi više iznenađenja. Na kraju krajeva, najbolji će ionako pobijediti.“

„Pogledajte IndyCar. Penske, Ganassi i Andretti [momčadi] i dalje osvoje prvenstvo. Ali ne pobijede na svakoj utrci. S vremena na vrijeme pobijedi i neka druga momčad.

To je dobro za sport. Manji budžet bi to dopustio.“

– Zak Brown

A što se tiče ostatka pravila, koja će biti potvrđena u listopadu, Brown je rekao:

„Nije bilo iznenađenja u tom dokumentu. Pričamo o tim pravilima već neko vrijeme.

Naravno postoje stvari za koje bih volio da budu odrađene drugačije. Mislim da su i drugi istog mišljenja. Ali ne vjerujem da će se puno toga promijeniti.

Treba obaviti još neke prilagodbe, ali nema smisla boriti se za promjene gdje promjena neće biti. To je [samo] trošenje energije.“

– Zak Brown

Podrži F1puls

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput F1pulsa koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: limitmaker1, Kvarner45.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Kimi Raikkonen zoka Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Pa ko ima više novca, nema šanse da ga ograniči neko na manje, baš me zanima kako bi npr merc od 1000 ljudi spao na npr 450, a ovih 550 bi na papiru radilo na npr “amg project one” a zapravo za F1 i opet smo na istom :P
    Dajte jednostavnija pravila tako da tih 500 ljudi više ne može donjeti osjetnu prevagu na preformansama



    1

    0
    • Bernie Ecclestone Dani Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

      Glupo je bilo kaj ograničavati. Tko nema novaca neka se ni ne natječe u prvenstvu. Uostalom neka Liberty pravednije raspodijeli novac između ekipa i vlasnika formule1 i biti će novaca.



      5

      0
      • Lewis Hamilton Har Kl Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        Problem je što je sve manji broj onih kojih imaju novac, a hoće da investiraju u F1.
        I ja bih volio kad bi se u F1 uključio BMW VW i Toyota pa da vidimo pravi rat, ali iz nekog razloga njih nema.



        4

        1
      • Sebastian Vettel 5 tifosoante Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @Har Kl Ne žele ulagati puste milijune u projekt koji im vjerovatno neće donijeti veliki rezultat, a može lako rezultirati padom ugleda branda(to vrijedi za Toyotu i VW). A vezano za BMW, uz sve navedeno, BMW si ne može priuštiti da ih Mercedes pomete kao što pomete ostatak grida zbog duge povijesti rivalstva tih dviju momčadi, a imaju ne baš pretjerani uspjeh u prošlosti u F1, baš kao i Toyota. Danas svi koji žele u F1, žele instant uspjeh, a toga u F1 nema. Ako Liberty želi privući nove momčadi ili barem nove dobavljače motora, uz izvjesni budget cap, trebaju uvesti i jednostavnije i pouzdanije motore od ovih koji su trenutno prisutni, najbolja opcija bi bila, po mom mišljenju(kao što sam već prije rekao), V8 motori iz razdoblja 2006-2013 uz možda malo povećanje kubikaže(+0,1-0,2 l) bez limitatora okretaja ili bar da je limit najmanje 18000-19000 okretaja i samo sa mgu-k, ali nažalost, trenutnim dobavljačima i momčadima to apsolutno ne odgovara. Bilo bi mi jako drago da se BMW vrati u F1 ili da još jedan se proizvođač ukljući u F1, ali to neće biti moguće u bližoj budućnosti.



        3

        1
      • avalon Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        tifosoante …. “…trebaju uvesti i jednostavnije i pouzdanije motore od ovih koji su trenutno prisutni,…” ovi motori jesu složeni ali to je “danak” napretku tehnike koji je prisutan i u drugim segmentima . npr današnji mobiteli su jači od računala kad uzmemo u obzir gabarite . ljudi su još do prije 10ak godina kupovali foto aparate , kamere , a danas i je sve “uništija” mobitel ili tablet . složeni su ali moćni . pričat o pouzdanijim motorima je smišno jer ovi motori su itekako pouzdani šta je evidentno iz “količine” motora koji su “dodjeljeni” svakom timu po sezoni . rijetki prekorače limit i motora i ostalih komponenti . a šta se tiče okretaja bez limitatora ili želje da je limit bar 18 000 – 19 000 o/m tih V8 koje spominješ … pa oni su se i “vrtili” na tim okretajima . npr Mercedes FO 108Y 18 000 o/m , Renault RS26 čak 19 500 o/m . “limitator” broja okretaja je izdržljivost , trajnost materijala . “limitator” još većem broju okretaja može bit i razvod ventila pa bi valjda sa hidrauličnog trebalo prijeći na elektromagnetni čime bi se nešto /( bar za sada ) izgubilo na pouzdanosti , a poskupilo motore . a šta se tiče povratka npr BMW -a … “veliki” su u F 1 zbog svoje promicije koja im može donit “dokaz” kvalitete ili poboljšat prodajne rezultate . za to su spremni ulagt ali samo ako ima rezultata . BMW je u F 1 bija prisutan šta kroz motore , šta kroz sauber BMW 21 sezonu , “usipa” novac , a sav “uspjeh” su im jedna titula piqueta 1983. sa brabham BMW – om , 20 pobjeda , 33 FL , 33 PP i 86 podija . mršavo za toliko sezona i toliko ulaganja zar ne ? toyota je “”usipala” ogromna sredstva pa ? 8 sezona , a “uspjeh” 3 PP , 3 FL i 13 podija ! virujem da BMW – u i toyoti dobro ide i bez F 1 u kojoj su se uloženim/dobivenim već opekli pa zašto se vraćat ? da nama bude interesantnije ?



        2

        0
  2. Lotus weki66 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    hahhaahahhaahahahahaahah…..ovo je smijurija…….pa niko nemoze kontrolirat proracun mercedes,ferrarija ili McLa,renaulta…..kad oni to sve mogu zamskirat u civilne potrebe…….
    ma smjesno sve zajdeno…….cijela F1 je otisla krivim smjerom………nema tu vise pomoci……jer boja zelinih novcanica odredjuje sve……



    4

    0
  3. Niki Lauda wapi Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    1. Liberty ne može jednostrano objaviti pravilnik jer Liberty ne objavlljuje pravilnik nego FIA. Ako FIA ne donese pravila do 30.06.2019 i nema koncenzusa momčadi onda mogu vrijediti samo od 2022.
    2. U ponoć 31.12.2020 ističe Concorde, komercijalni ugovor momčadi. Liberty i FIAe. Taj ugovor je nekad bio jedan, a sad svaka momčad ima svoj.. Dakle, to je ugovor, pa ne može biti jednostran,
    3. nije poznato vrijedi li još uvijek Ferrarijev veto, prije ovog zadnje COncordea Bernie je spominjao da ga želi ograničiti samo na komercijalna pitanja.. Pitanje limita je čisto komercijalno pitanje.
    4. Spominje se 2025. što znači da će COncorde biti jednostavno produžen za 5 godina.
    5. Kao i zadnji put ako se veliki pobune, Liberty će podviti rep jer ima jako puno za izgubiti.



    5

    0
  4. Ferrari AlijA Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Ako želite bolju F1 , treba limitirati budžet na 300 milijuna eura . Tj. tko nema minimalnu navedenu cifru nema što tražiti u F1. Znači od 300 milijuna pa do nebo je limit .



    1

    1
    • Honda Alonso1983 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

      Tko moze kontrolirat npr jedan mercedes sto raditi diljem svojih tvornica po svijetu? Moje misljenje je da pojedine ekipe trose daleko vise nego sto prikazuju, jer eto mogu. Najbolji primjer koliko su mocni je da su na testiranjima imali dva koncepta a u spanjolskoj je doslovno donesen novi bolid s obzirom na broj nadogradnji. U pet utrka toliko posla odradit i onda reci da trose otprilike kao Ferrari i Rb? Moje misljenje je da zapravo nitko nema pojma koliko stvarno top ekipe potrose da ostvare cilj a papir trpi sve pa tako i neke okvrine brojke s kojima mi baratamo. Najveci problem danasnje F1 su monopol odredenih ekipa koje stimaju sve po sebi a ostali kupe mrvice. Kad budu pravila za sve ista onda mozda vidimo ovo gore sto spominjes no kao sto sam u prvoj recenici to spomenuo, tako i dalje rvrsim da to izkontrolirati nemoze nitko i da trenutno nitko nije finacijski toliko mocan kako ni ljudstvom kojim raspolaze Mercedes. A ocito im je i utjecaj na cijelo vodstvo f1 najjaci od svih ekipa tako da ta ogranicenja budgeta budu bila kao i tokeni kad Mecka bude imala sekundu brzi bolid od ostalih a ti ih stigni sa limitiranim troskovima. Prvo bi trebali promjeniti glupa pravila koja uvode godinama koja unistavaju utrkivanje. A taj budget od 300m bi imao smisla kada bi ga se svi drzali no nekako mi tehnicki pravilnik, testiranje guma, tlak u gumama, ulje za dodatnu snagu pa cak i sudci u danasnjoj f1 nepokazuju da tu postoji nekakava jednakost i da je ista cilj svima.



      3

      0
  5. Niki Lauda wapi Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Uspostava momčadi košta puno (imaš dvije-tri godine prije nego kapne prvi novac od FOMa), razvoj motora košta. RB danas troši stotinjak milijuna vlastitog novca (ili manje – ovisi o dealu s Hondom). Nije to tako skupo za globalne korporacije, to je komadić njihovog marketing budžeta. Najskuplje je biti McLaren, velik a nedovoljno dobar.

    Ako se zadržimo na istom konceptu motora, za godinu dvije postat će common knowledge kako se ti motori rade jer će dovoljno ljudi procirkulirati između motorista….pa to više neće biti tako visoka barijera.

    Ja im ne bi dopustio homologaciju automobila ako si u prvih 10 proizvođača automobila, a nemaš momčad u F1. Naravno, to je tlapnja, ali nikako ne razumijem Toyotu, VW i BMW:


    0

    0