Tko je pažljivo čitao vijesti ovih dana mogao je primijetiti da “Mercedes ostaje u F1 najmanje do 2025”.
U isto vrijeme prestalo se govoriti o kraju lipnja kao roku za nova pravila. Pojavila se vijest o Porscheu koji je od 2017. navodno razvijao F1 motor po nalogu svoje Uprave. Da li taj razvoj još uvijek traje? Da li je uključivao MGU-H? ili samo turbo KERS? Za sada nije jasno.
Po svemu sudeći jedino što su mogli dogovoriti je da se ne mogu dogovoriti pa su si dali još 4 godine. Na poslovnoj strani najvjerojatnije će trenutni Concorde bez ikakvih izmjena biti produžen do 2025., a na tehničkoj strani čini mi se da će biti manje aero promjene i nove gume. Tim razvojem događaja bit će više njih zadovoljno:
A što mi fanovi možemo očekivati?
Načelno približavanje performansi, jer to se uvijek događa kad pravila miruju. Zato je 2008. bila jedna od izjednačenijih godina, to je bio kraj ere čistih V8 motora. 2009. je došao KERS pa je otišao, pa se vratio 2011.
Raspodjela novca ostaje ista, dakle i dalje će najskuplje biti nedovoljno dobar.
Liberty mijenja ploču s TVima, vraća se FTA televizijama, to će značiti momčadima više sponzorskog novca i malo lakše disanje.
Možda F1TV proradi!
Navodno se snima sezona 2 “Drive to survive”, to će dovući neke nove klince u F1, prvenstveno u Americi.
Što vi očekujete? Kako će Formula 1 izgledati 2025.?
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svi su u istoj kaši i promjena pravilnika ne može biti izlika za loše rezultate, sad je na drugima da uhvate Mercedes.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ipak očekujem neke promjene u poretku, Renault bi se mogao pridružiti vrhu, novi konkurentni timovi bi mogli ući u F1, a Ferrari bi prvo trebao dobro promijeniti vodstvo momčadi, a tek onda mogu biti konkurentni za naslov.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da mi je dozivit dan da na zadnjem spojleru f1 bolida vidim natpis BMW POWER!!! I jos da bude NAJMANJE V8 uf….
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam što bih rekao, osim što nijemo mogu ponoviti pitanje iz naslova: otkud sad 2025!?
Očito, da se nešto kuha u pozadini, kao i uvijek. Možda zato ide i Lewisova izjava:
https://www.f1puls.com/39987/hamilton-definitivno-se-mogu-utrkivati-jos-barem-5-godina/
Ne kažem da mi je jasna ta situacija za 2025.-u, i da razumijem to.
Ali ako će doći više proizvođača, onda sam za…..
Sve u svemu, bar se nadam da će se obistiniti wapijeva rečenica:
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
…ja ću biti zločest i reći da su se preračunali (bolje reći podračunali) koliko će to sve koštati pa žele nešto i zaraditi još 4g…otvara još pitanja prvenstveno ono ipak mogućem (barem) jednogodišnjem prekidu dominacije radi opet jedne te iste stvari…novaca…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@wapi pa ti si se ozbiljno raspisao. još ćeš postati redovni kolumnista ovdje. :)
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tek kad pogledaš tekst s odmakom vidiš da je to moglo bolje, tečnije…. kaj ja znam.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Otkud sad 2025.?” možda odavde “Hamilton: Definitivno se mogu utrkivati još barem 5 godina” . možda izgleda smišno ali ako će se “desit” tek manje aero promjene i nove gume kome će to maksimalno pasat ? da nije možda mercedesu/LH ? 2024 . će imat 39 godina i teško je špekulirat šta će se desit ili dešavat npr 2023. ili 2024. ali s obzirom na sve beneficije ili “diplomatski” rečeno “slučajne slučajnosti” , pravila , vrlo moguć status quo ( samo manje aero promjene i nove gume , a znamo iz povjesti da se mercedes i pirelli dobro slažu po tom pitanju još od “onog testiranja” pa se nove gume mogu zanemarit ka novina u nadolazećim sezonama , a za manje aero promjene će u mercu lako ) šta je “slučajno” voda na mlin mercedesa tj njegovoj dominaciji bar još 3 ili 4 ( uključujući i ovu 2019. … znači do 2021./22. ) sezone jer teško da ih itko može dostić , a i kad ili ako neko to i uradi onda će ih trebat još i prestić tj pobjedit na stazi šta će bit vraški teško . može izgledat da pretjerujem ali treba se sjetit da tek zbog “susreta” u boxu nisu postavili nestvaran rekord tj 6 X dvostruka pobjeda u 6 trka mada je i uzastopnih 5 dvostrukih dosada nezabilježeno i “govori” o snazi mercedesa . u svaku sezonu zahvaljujući rezultatima iz prethodne ulaze samopouzdaniji , “nabrijaniji” od vozača pa do mehaničara . takav pristup je vjerovatno “nabija” makar donekle komplekse najbližim konkurentima tj ferrariu , RB . veće šanse u ovoj borbi do 2025. dajem RB jer uvjetno rečeno austrijanci su kudikamo manje emotivni od talijana kojima je ferrari neka vrsta nacionalnog ponosa ( uz ducati .. valjda ) dok je RB valjda austrijancima “samo” red bull . bilo mi je čudno odakle ovakva “snaga” mercedesa u odnosu na glavne konkurente jer dok su ferrari/MS ili RB/SV nastojali “usporit” da ne bude preduga dominacija , predvidljiva , dosadna prvenstva čini mi se da FIA sve radi da “ubrza” mercedes !?!?!? a onda mi pada na pamet kako su englezi ( Great Britain ;) ) “obožavali” npr MS ka njemca koji je dominira ( valjda je tako bilo i sa sebom ) u sportu di su oni oduvik bili … šta ? začetnici , pobjednici , dominantni , prvaci ? naravno , od 2013. “uspostavljen” je kompromis njemačkog tima/PU i engleskog vozača koji će svojim rekordima konačno postavit Great Britain tamo di joj je misto u F 1 , čemu se valjda težilo svo vrime dominacija nijemaca . možda se sve moglo “obavit” i bez kompromisa da brawn posli 2009. nije “sve” proda mercedesu koji konačno posli sezona “prodavača” motora McL ne kreće sa svojim timom . dennis je zna da više nema šanse u borbi sa novim tvorničkim timom čiji bi motor i McL koristija , pokuša sa hondom , sad sa renaultom ali dok se sve posloži za engleski ( GB ) tim … znajući to , a vjerovatno i privučen pričom brawna o budućnosti ( a ross je vjerovatno po berniu moga puno toga šta drugi nisu znali ispričat lewisu ) LH je potpisa i “slučajno” pogodija . od talentiranog vozača , osvajača jedne titule posli samo jedne sezone sa “klasičnim” motorima u novoj eri F 1 postaje superman skoro pa nepobjediv ( da ga jednom nije “omeo” rozberg ali opet je sve ostalo u mercedesu ) , osvajač 4 titule za novi tim s tendencijom da i ove 2019. “repetira” uspjeh . s obzirom da bi do 2025. promjene mogle bit samo “kozmetičke” tj malko aero , malko gume velike su šanse da možda i do kraja tj te 2025. zadrži ovakvo stanje u F 1 ako nešto ne uradi RB/honda jer na ferrari , emotivan pristup talijana , poljuljanog seba koji nije čelik ka šta je bija MS , te talentiranog ali još zelenog leclerca skoro da ne računam ….. i kad jednom dođe najduži zlatni period jednog tima u povjesti F 1 zadovoljni će bit englezi jer će imat vozača koji ih je doveo tamo di su stalno stremili … na individualni vozački vrh po pitanju svih relevantnih rekorda koje je nekad drža englezima “omiljeni” nijemac , no bit će zadovoljan i mercedes jer će bit daleko najuspješniji tim u povijesti F 1 mada su već danas statistički najuspješniji tim ako gledamo odnos odvoženih trka i pobjeda . eto primjera da je kompromis odlična stvar jer ovo može bit velika stvar za aktere ( mercedes/LH ) pošto ne znamo kako će se moto sport dalje razvijat , kojim će putem dalje . možda sve krene prema E formuli , možda ne 2025. ali npr 2030. ili koju godinu posli , s obzirom na trendove auto industrije kojoj je F 1 nekakva “prezentacijska platforma” pa će ovi pobjednici postat legenda F 1 koju svi volimo i o kojoj će mo pričat sinovima , unucima … englezi će bit great , glavni ( čemu teže od prvih kolonija pa do danas … da ne zaborave svoju ex veličinu ) , a nijemci maheri za preciznost , PU , mehaniku , tehniku šta ih je krasilo od …. ma znate svi od kada … od programa apollo …… fon brauna ;)
5
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@avalon
U najvećoj mjeri dijelim mišnjenje o iznijetoj stvari. Već sam više puta pisao da je primat Mercedesa do kraja ovog formata takmičenja “zacementiran”. Zadnji puta sam to rekao u trećem mjesecu (https://www.f1puls.com/38181/vettel-sto-su-ono-u-mercedesu-govorili-da-su-sporiji/). Tada sam naveo predviđanje da će zadnja sezona “hibridne ere” biti i najdominantnija po Mercedes jer više neće morati da se kriju nego da mogu potpuno otvoriti puni potencijal koji imaju. Jer ja vjerujem, ne baš čvrsto kako je nemoguće naći dokaze, da su pobjednici u ovoj eri takmičenja određeni daleko prije nego što je i nastupila ta famozna 2014. godina. Ako je moje pamćenje dobro Mercedes je pred početak hibridne ere predstavljen više kao partner FIA-e nego kao tek jedan od sudionika u takmičenju. Sjetimo se kako je obećana jeftina tehnologija poglavito motori za “satelitske” ili B timove. Pretpostavljam da je to zvučalo lijepo umjesto jednog Andrian Newey-a koga ne mogu klonirati, imaćemo jeftinu tehnologiju koju možemo distribuirati timovima koji nisu baš potkovani s novcem. Danas znamo da su to odreda bila jalova obećanja i za niske cijene komponenti i veću kompetitivnost slabijih timova. Zauzvrat i “srebrenom partneru” se moralo osigurati mnogo toga “po discountnim cijenama”. No, u jednom sam pogriješio, a to da sam očekivato ovakvu dominaciju Mercedesa tek naredne, posljedenje godine pod ovim pravilima. Iz vida sam izgubio odlazak Dieter Zetsche-a pa su u Mercedesu željeli uz fanfare i počasnu kanonadu(seriju dvostrukih pobjeda) ispratiti starog vođu. Nekako sam vjerovao da nakon 2020. neće ići sve na ruku Mercedesa jer bi to bilo destruktivno gotovo pa pogubno po samu F1. No, možda sam se i tu prevario: Sasvim je moguće da je Mercedes sada u tako dobroj poziciji za pregovaranje da će za mali ustupak (ne ići na sve pobjede u ovoj i narednoj sezoni) zauzvrat dobiti još pet godina “ekskluzivnih prava”? Možda to i ima smisla ako ne zna da li ćemo imati više F1 u formatu kakvu je imamo danas? Sada mi se čini više nego ikada realna perspektiva da će Hamilton uzeti dvocifren broj titula prvaka. Imaćemo dostojan pečat kojim će nova F1, u vrijeme društvenih mreža i “pljuska brojeva” i kolektivnog zaborava(gdje svako čudo kratko traje) pokušati potisnuti priču o minulim “starim vremenima” F1 kojoj se tako rado vraćamo. No, treba biti realan nije to tako ni loše moglo je biti mnogo gore: mogli smo imati npr Bottasa kao peterostrukog ili sedmostrukog prvaka pa bi sve bilo gorčije nego što se sada čini. Ili nekog vozača poput Jolyon Palmer-a što bi tek bio problem jer je riječ o britanskom vozaču pa bi bilo teško nositi se sa salvama hvalospjeha Sky-jevaca bez pokrića. Iako je očigledno da Mercedes ima status koji je “jednakiji od drugih” nije sve ni do favoriziranja i a priorne glavne uloge. Tim iz Brackley-a radi, gledamo iz ljudske perspective, gotovo pa savršen posao.
Ne mogu da naći onaj Wollf-ov komentar da računaju na Hamiltona još 15 ili čak 20 godina….. ako neko naći bio bih zahvalan.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dakle ferrari ima šansu pobijediti mercedes u narednih 5 sezona. Možda da im opet dozvole neograničena privatna testiranja kao od 96. do početnih godina novog tisućljeća.
0
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Dani
Da li su privatna testiranja, u vrijeme koje pominjete, bila dostupna samo Ferrariju ili su i drugi imali mogućnost koristiti to pravo sve do 2010. godine? Ako su i drugi timovi imali to pravo, zbog čega ističete samo ekipu Ferrarija u tom kontekstu? Kada se pročita Vaš post stiče se dojam da ukazujete na povlasticu koja je Scuderiji data u miraz ili na neku “nepravilnost” koju su Crveni koristili?!!
Ako ste već željeli reći da je Ferrari imao bolje uslove za iskoristiti (posjed staze Fiorano) pravo na testiranje trebali ste to transparentnije napisati.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako ćemo pravo, poslije Britanaca i Nijemaca, dolaze na red Francuzi i Talijani po svoju zadovoljštinu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se sa “avalonom” , a narocito sa dijelom …jer dok su ferrari/MS ili RB/SV nastojali “usporit” da ne bude preduga dominacija , predvidljiva , dosadna prvenstva čini mi se da FIA sve radi da “ubrza” mercedes !?!?!?
Tome u prilog ide i “prica” o gumama …hajdemo riješiti Mercedesov problem sa gumama iako je i sa tim problemom bio dominantan …nema logike.
Ovo je definitivno postao samo jedan veliki biznis ..i prije su ga zvali cirkus ali mislim da sada taj naziv zaslužuje više nego ikad. Sport nije ni u tragovima ..dođe poletarac i ostvari drugo najbolje vrijeme u Barceloni …to samo znaci da je udio auta
90 % a vozaca 10% ili manji ..
2
0