F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Gostujuća kolumna: Otkud sad 2025.?

Pulsmedia portal

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Tko je pažljivo čitao vijesti ovih dana mogao je primijetiti da “Mercedes ostaje u F1 najmanje do 2025”.

U isto vrijeme prestalo se govoriti o kraju lipnja kao roku za nova pravila. Pojavila se vijest o Porscheu koji je od 2017. navodno razvijao F1 motor po nalogu svoje Uprave. Da li taj razvoj još uvijek traje? Da li je uključivao MGU-H? ili samo turbo KERS? Za sada nije jasno.

Po svemu sudeći jedino što su mogli dogovoriti je da se ne mogu dogovoriti pa su si dali još 4 godine. Na poslovnoj strani najvjerojatnije će trenutni Concorde bez ikakvih izmjena biti produžen do 2025., a na tehničkoj strani čini mi se da će biti manje aero promjene i nove gume. Tim razvojem događaja bit će više njih zadovoljno:

  • Mercedes jer se nastavlja dominacija – business as usual
  • Ferrari jer je dobio još koju godinu da ih stigne (a Ferrari uvijek treba još koju godinu)
  • svi proizvođači motora jer će još malo derati istu kozu i ne trošiti novce za razvoj novog koncepta, a možda i dostignu Mercedes…
  • svi ostali su zadovoljni jer su nove gume 2021. sasvim dovoljan potrošač budžeta da im neki drugi ne trebaju.
  • također svi osim četiri proizvođača motora će biti zadovoljni jer će cijena motora još malo pasti…
  • kibiceri dobivaju još malo za razmišljanje. Očito se aktivno snubi VW da uđe u F1, ali to se ne može brzo obaviti – do 2025. možda i može.

A što mi fanovi možemo očekivati?

Načelno približavanje performansi, jer to se uvijek događa kad pravila miruju. Zato je 2008. bila jedna od izjednačenijih godina, to je bio kraj ere čistih V8 motora. 2009. je došao KERS pa je otišao, pa se vratio 2011.

Raspodjela novca ostaje ista, dakle i dalje će najskuplje biti nedovoljno dobar.

Liberty mijenja ploču s TVima, vraća se FTA televizijama, to će značiti momčadima više sponzorskog novca i malo lakše disanje.

Možda F1TV proradi!

Navodno se snima sezona 2 “Drive to survive”, to će dovući neke nove klince u F1, prvenstveno u Americi.

wapi

Što vi očekujete? Kako će Formula 1 izgledati 2025.?

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

13 komentara

  1. Svi su u istoj kaši i promjena pravilnika ne može biti izlika za loše rezultate, sad je na drugima da uhvate Mercedes.



    1

    2
  2. Sebastian Vettel VettelFerrari Prikaži

    Ipak očekujem neke promjene u poretku, Renault bi se mogao pridružiti vrhu, novi konkurentni timovi bi mogli ući u F1, a Ferrari bi prvo trebao dobro promijeniti vodstvo momčadi, a tek onda mogu biti konkurentni za naslov.



    1

    1
  3. Da mi je dozivit dan da na zadnjem spojleru f1 bolida vidim natpis BMW POWER!!! I jos da bude NAJMANJE V8 uf….



    5

    2
  4. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Ne znam što bih rekao, osim što nijemo mogu ponoviti pitanje iz naslova: otkud sad 2025!?

    Očito, da se nešto kuha u pozadini, kao i uvijek. Možda zato ide i Lewisova izjava:

    https://www.f1puls.com/39987/hamilton-definitivno-se-mogu-utrkivati-jos-barem-5-godina/

    Ne kažem da mi je jasna ta situacija za 2025.-u, i da razumijem to.
    Ali ako će doći više proizvođača, onda sam za…..

    Sve u svemu, bar se nadam da će se obistiniti wapijeva rečenica:

    A što mi fanovi možemo očekivati?

    Načelno približavanje performansi, jer to se uvijek događa kad pravila miruju. Zato je 2008. bila jedna od izjednačenijih godina, to je bio kraj ere čistih V8 motora.



    1

    0
  5. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …ja ću biti zločest i reći da su se preračunali (bolje reći podračunali) koliko će to sve koštati pa žele nešto i zaraditi još 4g…otvara još pitanja prvenstveno ono ipak mogućem (barem) jednogodišnjem prekidu dominacije radi opet jedne te iste stvari…novaca…



    1

    0
  6. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    @wapi pa ti si se ozbiljno raspisao. još ćeš postati redovni kolumnista ovdje. :)



    2

    0
  7. “Otkud sad 2025.?” možda odavde “Hamilton: Definitivno se mogu utrkivati još barem 5 godina” . možda izgleda smišno ali ako će se “desit” tek manje aero promjene i nove gume kome će to maksimalno pasat ? da nije možda mercedesu/LH ? 2024 . će imat 39 godina i teško je špekulirat šta će se desit ili dešavat npr 2023. ili 2024. ali s obzirom na sve beneficije ili “diplomatski” rečeno “slučajne slučajnosti” , pravila , vrlo moguć status quo ( samo manje aero promjene i nove gume , a znamo iz povjesti da se mercedes i pirelli dobro slažu po tom pitanju još od “onog testiranja” pa se nove gume mogu zanemarit ka novina u nadolazećim sezonama , a za manje aero promjene će u mercu lako ) šta je “slučajno” voda na mlin mercedesa tj njegovoj dominaciji bar još 3 ili 4 ( uključujući i ovu 2019. … znači do 2021./22. ) sezone jer teško da ih itko može dostić , a i kad ili ako neko to i uradi onda će ih trebat još i prestić tj pobjedit na stazi šta će bit vraški teško . može izgledat da pretjerujem ali treba se sjetit da tek zbog “susreta” u boxu nisu postavili nestvaran rekord tj 6 X dvostruka pobjeda u 6 trka mada je i uzastopnih 5 dvostrukih dosada nezabilježeno i “govori” o snazi mercedesa . u svaku sezonu zahvaljujući rezultatima iz prethodne ulaze samopouzdaniji , “nabrijaniji” od vozača pa do mehaničara . takav pristup je vjerovatno “nabija” makar donekle komplekse najbližim konkurentima tj ferrariu , RB . veće šanse u ovoj borbi do 2025. dajem RB jer uvjetno rečeno austrijanci su kudikamo manje emotivni od talijana kojima je ferrari neka vrsta nacionalnog ponosa ( uz ducati .. valjda ) dok je RB valjda austrijancima “samo” red bull . bilo mi je čudno odakle ovakva “snaga” mercedesa u odnosu na glavne konkurente jer dok su ferrari/MS ili RB/SV nastojali “usporit” da ne bude preduga dominacija , predvidljiva , dosadna prvenstva čini mi se da FIA sve radi da “ubrza” mercedes !?!?!? a onda mi pada na pamet kako su englezi ( Great Britain ;) ) “obožavali” npr MS ka njemca koji je dominira ( valjda je tako bilo i sa sebom ) u sportu di su oni oduvik bili … šta ? začetnici , pobjednici , dominantni , prvaci ? naravno , od 2013. “uspostavljen” je kompromis njemačkog tima/PU i engleskog vozača koji će svojim rekordima konačno postavit Great Britain tamo di joj je misto u F 1 , čemu se valjda težilo svo vrime dominacija nijemaca . možda se sve moglo “obavit” i bez kompromisa da brawn posli 2009. nije “sve” proda mercedesu koji konačno posli sezona “prodavača” motora McL ne kreće sa svojim timom . dennis je zna da više nema šanse u borbi sa novim tvorničkim timom čiji bi motor i McL koristija , pokuša sa hondom , sad sa renaultom ali dok se sve posloži za engleski ( GB ) tim … znajući to , a vjerovatno i privučen pričom brawna o budućnosti ( a ross je vjerovatno po berniu moga puno toga šta drugi nisu znali ispričat lewisu ) LH je potpisa i “slučajno” pogodija . od talentiranog vozača , osvajača jedne titule posli samo jedne sezone sa “klasičnim” motorima u novoj eri F 1 postaje superman skoro pa nepobjediv ( da ga jednom nije “omeo” rozberg ali opet je sve ostalo u mercedesu ) , osvajač 4 titule za novi tim s tendencijom da i ove 2019. “repetira” uspjeh . s obzirom da bi do 2025. promjene mogle bit samo “kozmetičke” tj malko aero , malko gume velike su šanse da možda i do kraja tj te 2025. zadrži ovakvo stanje u F 1 ako nešto ne uradi RB/honda jer na ferrari , emotivan pristup talijana , poljuljanog seba koji nije čelik ka šta je bija MS , te talentiranog ali još zelenog leclerca skoro da ne računam ….. i kad jednom dođe najduži zlatni period jednog tima u povjesti F 1 zadovoljni će bit englezi jer će imat vozača koji ih je doveo tamo di su stalno stremili … na individualni vozački vrh po pitanju svih relevantnih rekorda koje je nekad drža englezima “omiljeni” nijemac , no bit će zadovoljan i mercedes jer će bit daleko najuspješniji tim u povijesti F 1 mada su već danas statistički najuspješniji tim ako gledamo odnos odvoženih trka i pobjeda . eto primjera da je kompromis odlična stvar jer ovo može bit velika stvar za aktere ( mercedes/LH ) pošto ne znamo kako će se moto sport dalje razvijat , kojim će putem dalje . možda sve krene prema E formuli , možda ne 2025. ali npr 2030. ili koju godinu posli , s obzirom na trendove auto industrije kojoj je F 1 nekakva “prezentacijska platforma” pa će ovi pobjednici postat legenda F 1 koju svi volimo i o kojoj će mo pričat sinovima , unucima … englezi će bit great , glavni ( čemu teže od prvih kolonija pa do danas … da ne zaborave svoju ex veličinu ) , a nijemci maheri za preciznost , PU , mehaniku , tehniku šta ih je krasilo od …. ma znate svi od kada … od programa apollo …… fon brauna ;)



    5

    5
    • @avalon
      U najvećoj mjeri dijelim mišnjenje o iznijetoj stvari. Već sam više puta pisao da je primat Mercedesa do kraja ovog formata takmičenja “zacementiran”. Zadnji puta sam to rekao u trećem mjesecu (https://www.f1puls.com/38181/vettel-sto-su-ono-u-mercedesu-govorili-da-su-sporiji/). Tada sam naveo predviđanje da će zadnja sezona “hibridne ere” biti i najdominantnija po Mercedes jer više neće morati da se kriju nego da mogu potpuno otvoriti puni potencijal koji imaju. Jer ja vjerujem, ne baš čvrsto kako je nemoguće naći dokaze, da su pobjednici u ovoj eri takmičenja određeni daleko prije nego što je i nastupila ta famozna 2014. godina. Ako je moje pamćenje dobro Mercedes je pred početak hibridne ere predstavljen više kao partner FIA-e nego kao tek jedan od sudionika u takmičenju. Sjetimo se kako je obećana jeftina tehnologija poglavito motori za “satelitske” ili B timove. Pretpostavljam da je to zvučalo lijepo umjesto jednog Andrian Newey-a koga ne mogu klonirati, imaćemo jeftinu tehnologiju koju možemo distribuirati timovima koji nisu baš potkovani s novcem. Danas znamo da su to odreda bila jalova obećanja i za niske cijene komponenti i veću kompetitivnost slabijih timova. Zauzvrat i “srebrenom partneru” se moralo osigurati mnogo toga “po discountnim cijenama”. No, u jednom sam pogriješio, a to da sam očekivato ovakvu dominaciju Mercedesa tek naredne, posljedenje godine pod ovim pravilima. Iz vida sam izgubio odlazak Dieter Zetsche-a pa su u Mercedesu željeli uz fanfare i počasnu kanonadu(seriju dvostrukih pobjeda) ispratiti starog vođu. Nekako sam vjerovao da nakon 2020. neće ići sve na ruku Mercedesa jer bi to bilo destruktivno gotovo pa pogubno po samu F1. No, možda sam se i tu prevario: Sasvim je moguće da je Mercedes sada u tako dobroj poziciji za pregovaranje da će za mali ustupak (ne ići na sve pobjede u ovoj i narednoj sezoni) zauzvrat dobiti još pet godina “ekskluzivnih prava”? Možda to i ima smisla ako ne zna da li ćemo imati više F1 u formatu kakvu je imamo danas? Sada mi se čini više nego ikada realna perspektiva da će Hamilton uzeti dvocifren broj titula prvaka. Imaćemo dostojan pečat kojim će nova F1, u vrijeme društvenih mreža i “pljuska brojeva” i kolektivnog zaborava(gdje svako čudo kratko traje) pokušati potisnuti priču o minulim “starim vremenima” F1 kojoj se tako rado vraćamo. No, treba biti realan nije to tako ni loše moglo je biti mnogo gore: mogli smo imati npr Bottasa kao peterostrukog ili sedmostrukog prvaka pa bi sve bilo gorčije nego što se sada čini. Ili nekog vozača poput Jolyon Palmer-a što bi tek bio problem jer je riječ o britanskom vozaču pa bi bilo teško nositi se sa salvama hvalospjeha Sky-jevaca bez pokrića. Iako je očigledno da Mercedes ima status koji je “jednakiji od drugih” nije sve ni do favoriziranja i a priorne glavne uloge. Tim iz Brackley-a radi, gledamo iz ljudske perspective, gotovo pa savršen posao.

      Ne mogu da naći onaj Wollf-ov komentar da računaju na Hamiltona još 15 ili čak 20 godina….. ako neko naći bio bih zahvalan.



      3

      1
    • Bernie Ecclestone Dani Prikaži

      Dakle ferrari ima šansu pobijediti mercedes u narednih 5 sezona. Možda da im opet dozvole neograničena privatna testiranja kao od 96. do početnih godina novog tisućljeća.


      0

      4
      • @Dani
        Da li su privatna testiranja, u vrijeme koje pominjete, bila dostupna samo Ferrariju ili su i drugi imali mogućnost koristiti to pravo sve do 2010. godine? Ako su i drugi timovi imali to pravo, zbog čega ističete samo ekipu Ferrarija u tom kontekstu? Kada se pročita Vaš post stiče se dojam da ukazujete na povlasticu koja je Scuderiji data u miraz ili na neku “nepravilnost” koju su Crveni koristili?!!
        Ako ste već željeli reći da je Ferrari imao bolje uslove za iskoristiti (posjed staze Fiorano) pravo na testiranje trebali ste to transparentnije napisati.



        4

        0
    • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

      Ako ćemo pravo, poslije Britanaca i Nijemaca, dolaze na red Francuzi i Talijani po svoju zadovoljštinu.



      1

      0
    • Slažem se sa “avalonom” , a narocito sa dijelom …jer dok su ferrari/MS ili RB/SV nastojali “usporit” da ne bude preduga dominacija , predvidljiva , dosadna prvenstva čini mi se da FIA sve radi da “ubrza” mercedes !?!?!?

      Tome u prilog ide i “prica” o gumama …hajdemo riješiti Mercedesov problem sa gumama iako je i sa tim problemom bio dominantan …nema logike.
      Ovo je definitivno postao samo jedan veliki biznis ..i prije su ga zvali cirkus ali mislim da sada taj naziv zaslužuje više nego ikad. Sport nije ni u tragovima ..dođe poletarac i ostvari drugo najbolje vrijeme u Barceloni …to samo znaci da je udio auta
      90 % a vozaca 10% ili manji ..



      2

      0