F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Steiner: Previše razgovora o gumama ne pripada Formuli 1

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Haasov šef Gunther Steiner nije zadovoljan ovogodišnjim Pirellijevim gumama, te smatra da zbog njih Haas ne može izvući maksimum iz svog VF-19 bolida.

“Radi se samo o tome tko se više ili manje muči na njima. Mi se mučimo više. Razočaravajuće je kad znate da imate dobar bolid.”

“Ne bismo uvijek trebali pričati o tome rade li gume ili ne. To, po mom mišljenju, nije Formula 1. “Jesi li uspio osposobiti gume?” – “Da” – “U redu, onda si brz” – “O ne, gume mi ne rade, zbog toga sam spor”…” Potrošimo milijune i milijune na razvoj bolida i onda ne možemo učiniti apsolutno ništa kad su temperature van radnog opsega.”

– Gunther Steiner

Njemački novinar iz Auto Motor und Sporta, Michael Schmidt, spominje razgovor kojeg tvrdi da je imao sa Sebastianom Vettelom:

“Vettelova teorija je ta da Mercedes uvijek pogodi idealne temperature guma. Nove gume su dizajnirane tako da se spriječi blistering. To ne znači da je samo površinski sloj tanji nego da je kompletna konstrukcija drukčija – da bi sve ostalo hladnije. U posljednjih par godina Mercedes je imao problema s pregrijavanjem (bili su daleko iznad radnog opsega) i nikad nisu pronašli rješenje za to. Sudeći po Vettelovim riječima – Mercedes sada upada u idealne temperature.”

– Michael Schmidt, AMuS

Schmidt nastavlja:

“S druge strane, Ferrari i Red Bull imaju problem da su im gume sad prehladne. Ferrari je malo napredovao po tom pitanju nadogradnjama u Bakuu, što znači da imaju malo više kontrole oko temperature. Nažalost za njih – u kvalifikacijama su temperature pale i Ferrari je djelovao pomalo bezglavo, ponovo nisu donijeli pravu odluku.”

– Michael Schmidt, AMuS

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

41 komentara

  1. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Gume nekakav impact moraju imat ali se definitivno slazem da nikako ne bi trebale imat ovoliko utjecaja na performanse bilo kojeg bolida..



    15

    1
    • Charles Leclerc _splico Prikaži

      u potpunosti se slazen… gume bi trebale imat utjecaj na performanse bolida samo kada neko pritisce nenormalno jako pa ih potrosi prije svih ostalih na gridu, pomalo je smisno da trenutno pola grida ima problema sa zagrijavanjem guma i zadrzavanjem radne temperature…



      12

      1
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    više manje od povratka pirellija gume su glavna tema… u negativnom smislu, naravno.



    20

    0
  3. Renault Alpine Prikaži

    Osobno mi je bilo draže i zanimljivije kad su bila 2 dobavljača guma u f1.
    Michelin bi npr. došao u roku odmah kad bi mu dali da se natječe sa Pirellijem, a bilo bi i još zainteresiranih…



    6

    5
  4. Baš sam razmisljao jucer o tome kako je Mercedes imao problema sa pregrijavanjem gum prije. Izgleda da se nisam samo ja toga sjetio :)
    A jbg. dok jednom ne smrkne drugo ne osvane kaze poslovica.



    4

    0
  5. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Gunther prestani kukati i napravo sam svoj bolid. Gume su jednake za sve. Kaj bi onda trebao reći williams ili mclaren? Kada gume nisu pasale mercedesu tada su svi govorili neka se prilagode. Sada kada se guma promijenila, a znali su za to jer su i prošle godine imali u nekim utrkama takve,, svi nešto kukaju umjesto da traže riješenje.



    3

    18
    • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

      Sad su se gume prilagodile mercedesu ??



      17

      1
    • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

      Tko o čemu, kurva o poštenju.



      7

      1
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Nemojte biti licemjeri.



      1

      6
      • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

        Zasto smo licemjerni? Samo Mercedes se zalio na gume, nakon promjene samo Mercedes se ne žali na gume. Jedino Mercedes je imao tajni test s Pirellijem nakon kojeg odlicno cuvaju gume.
        Izgleda da jedini šupak osim Pirellija je Mercedes.



        11

        3
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Osim što ste licemjerni, još i pišete gluposti.
        Žalio se i Ferrari, isto kao i Redbull, kao i Mercedes. To niko neće da prizna.
        Svi su imali problema sa blisteringom.
        Mercedes je pismeno (navodno) poslao dopis gdje je ukazao na blistering na testiranju.
        Zašto to nije uradio Ferrari ne znam. Ne bi me čudilo da su napisali i zaboravili poslati.
        Jedini koji je mogao testirati obje komponente je Vettel. Pročitaj njegovu izjavu.
        Trolate bezveze. Vrh neznanja je argument da iako znate da su gume odgovarale Ferrariju, da ne znate koliko su one odgovarale Mercedesu. Al zato što je Mercedes pobijedio u Španiji sigurno je zbog guma.
        Sem toga Mercedes je pobijedio u 2/3 utrke na tanjim gumama.
        Ali pobijedio je i na 9/18 na debljim gumama.
        Gdje je tu obrazac?

        Što se tiče ovogodišnjih guma, Hamilton je nakon prvih testiranja rekao da su gume pretvrde da ih je teško kontrolisati. Samo što je tada Ferrari bio zvijezda testiranja pa se njegova izjava popljuvala.
        Nakon napada ste zaključili da su gume iste za sve i da su svi na istim pozicijama.
        Sad kad je voda počela ulaziti u uši, mijenja se priča.
        Opet Pirelli napravio gume za Mercedes.



        5

        7
      • Ferrari AMG Prikaži

        Pirelli kao i svi ostali su na strani prvaka a ne luzera poput Škodarije Ferrari :). Ja da proizvodim gume sigurno bi da me radje povezuju s necim sto funkcionira (Mercedes) nego s vjecno drugim…

        Salu na stranu, svi su imali problema s gumama! A to sto je Mercedes opet pronasao najbolje rijesenje, Ferrari moze samo sjest i plakat ili mozda pak za promjenu potrudit se i napraviti bolju stvar.



        3

        7
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Dakle tajni test iz tamo 2013. utječe na potpuno drugačije bolide i gume u 2019. A mislio sam da sam sve čuo i pročitao do sada.



        7

        5
      • Ferrari AMG Prikaži

        Dani

        Naravno da utjece, ali u 2019. je to vise psikicki ?



        2

        2
  6. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Pardon my French, ali….
    Koji k…. je potrebno svaku godinu mrdat po gumama?

    Otkako je Pirelli u F1 još se nije dogodilo da je 2 godine za redom ista specifikacija guma.
    Testovi guma koji teoretski postoje kroz godinu su zapravo potpuno neadekvatnog trajanja za utjecaj koji gume imaju na bolide.

    Da sam FIA ja bi im zabranio da mijenjaju specifikaciju guma češće od 5 godina osim ako se baš svi timovi i FIA ne slože.



    5

    0
  7. Svi se bore sa gumama, svih 10 timova. Mene interesuje kako na testu u Barceloni nisu imali problema ni Haas ni Ferrari. Sve je bilo Ok, bolidi su klizili stazom kao po loju, vremena su bila dobra, svi happy i zadovoljni u Haasu i Ferrariju. Haasov problem je isti kao i Ferrarijev zato što se malo više oslonuo na Ferrari, kopirao mnoga rešenja. Sada kad vidimo da je Ferrari malo kiksao u pravljenju šasije, automatski se odražava na Haas i to duplo više nego na Alfu, koja se potrudila da više razmišlja svojom glavom. Nadam se da je Ferrari pripremio extra rešenje da se vrati u Barcelonu 14. maja ili ćemo svi pisati u komentarima kako je sezona završena.


    0

    1
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Tko kaže da se gume nisu promijenile između Barce i Australije. Za sada samo Haas se javno žali jer su oni iz druge kulture.



      1

      0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        a haas ima onog japanca bivšeg zaposlenika bridgestonea koji je doktor, bog, isus za gume.



        3

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Ma da, ali taj je gume zadnji put konstruirao dok je bog hodao zemljom….



        3

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        2010. je bila zadnja bridgestoneova sezona u f1, mislim da nije to tako daleko. prepostavljam da je tada bio njihov zaposlenik.
        prošlogodišnji članak o japancu:
        https://www.motorsport.com/f1/news/haas-hails-impact-of-ex-bridgestone-tyre-man-1060804/3142729/



        2

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        @zeko a kako onda imaju ove godine probleme?


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        To je lutrija zvana Pirulija.

        Pirelli svake godine mijenja gume, neki puta se rade i hitne promjene unutar sezone.
        Svaka momčad dobije priliku testirati gume koje će doći iduće godine, ali su te prilike distribuirane kroz godinu i kako dizajn guma napreduje sigurno da oni koji su testirali u Bahreinu nisu testirali ono što su imali na testu u Abu Dhabiju. Također to je sigurno premalo kilometara da bi se dobro ispitala sva svojstva gume, a pogotovo njeno ponašanje pri raznim temperaturama asfalta…. Zbog toga je to sve skupa lutrija i kako tko pogodi koje godine….


        0

        0
      • Ferrari AMG Prikaži

        wapi

        Ja prvi nisam odusevljen gumama ali puno stvari tumacite krivo. Kao prvo gume velikih perfomansi se ne ponasaju na svakoj stazi isto, odnosno konfiguracija staze ima velik utjecaj na to zasto gume nisu iste na svim stazama, nije to nikakva lutrija-pirulija, znate to i sami vrlo dobro. Druga stvar, nije da momcadi takvu izmjenjenu gumu dobiju tek u nedjelju nego se ta ista guma koristi i na treninzima i postoji mogucnost da se ta gume koliko toliko “testira” prije same utrke, sto takodjer svi znate… uz to sve postoje i testiranja guma. Eh sad koliko je ovakav sistem guma u F1 dobar ili los je sasvim druga prica…


        0

        1
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        I u Pirelli-ju ima sigurno velikih promašaja, daleko su oni od savršenog.

        U cijeloj F1 najveći znalci su po timovima, a ne van njih. Zbog Prellijevih grešaka neko plaća, a neko profitira.

        Guma ne bi trebala biti dio F1 tehnologije, ona bi trebala biti totalno sporedna stvar, nešto kao sprinteru sprinterice ili fudbaleru kopačke.



        1

        0
      • Ferrari AMG Prikaži

        Slawenowsky

        Guma ne bi trebala biti dio F1 tehnologije, ona bi trebala biti totalno sporedna stvar, nešto kao sprinteru sprinterice ili fudbaleru kopačke.

        Najmanji problem je napraviti gumu koja ce izdrzati cijelu utrku ako treba, odgovarati na svakoj stazi i svakom bolidu podjednako. Samo sto tada necemo gledati performanse bolida koje danas gledamo…



        1

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Gledat ćemo 3% manje performanse i nećemo niti primjetiti



        1

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        @AMG
        Mislim da Slawenovskom to (što ti poentiraš) uopšte nije bilo na umu kad je replicirao, ali možda nam on bolje objasni, ako vidi ovaj post.


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Lutrija je sto se guma mijenja svake godine, a ono malo testiranja je nedovoljno za “upoznavanje”
        Kad sezona počne, gotovo je – bolidi su u bitnom gotovi i mogućnosti podešavanja prema gumama minimalne

        Kao i sa svime ostalime kad pravila i gume miruju onda dolazi do smanjenja troškova i približavanja performansi.
        Kao što smo svjedoci s motorom. Kad bi gume mirovale koju godinu i one bi prestale biti faktor….


        0

        0
      • Ferrari AMG Prikaži

        wapi

        Lutrija je sto se guma mijenja svake godine, a ono malo testiranja je nedovoljno za “upoznavanje”

        Nije to po meni lutrija, mozemo onda jednostavno reci da je lutrija cijela F1, mozda je i vrijeme od novog teh. pravilnika kratko za sastavljanje bolida pa se opet nadje netko tko to u tom vremenu uspije napraviti bolje od drugih i na osnovu toga osvoji prvu sezonu… ali upravo to i je car natjecanja.

        Meni je jasno da se ti razumijes u F1, ali ove pausalne procjene kao da cemo imati 3% (odnosno minimalno manje) performanse i da je testiranje guma prekratko ne sluze nicemu


        0

        0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Cinjenica je da se i Pirelli ne razumije kako njihove gume funkcionisu. Medium guma je brza od softa i s tim sve receno. Hajde da je to bio jednom slucaj , nego vise puta.

        Isto tako timovi ulazu enromne svote novca na razvoj svoga bolida, a isti se vise bazira na prilagodlivost gumama, a ne stazama. Znaci gume su akcenat cijele price, sto je totalno pogresno. Messi u svojim F50 kopackama (koje btw imaju neke tehnologije) ne igra bolji fudbal, vec ga igra sto je talenat ili sto je razvijao isti.

        Aerrodinamika, kao i motor su to sto krasi F1. Mislim da nemam potrebe da komentarisem zasto je aerodinamika bitna, ali evo u kratkim crtama, njihova osnovna stvar je da ublazi otpor zraka. Gume same po sebi nisu aerodinamicne – jer su siroke i stvaraju otpor, ali u danasnje vrijeme, ako je grip guma bolji, onda se aerodinamicki deficit moze popraviti, ali je sustina sto se danasnja aerodinamika podredila vise gumama, nego opcenito otporu zraka. Ako su gume hladne, tesko da se zagriju, onda djaba aerodinamicki grip, ako na stazi sveras ko mahnit.

        Jasno je da ne treba biti previse bukvalan, pa samo gurati pricu kako gume nisu dio F1, te kako se prema njima ne mora odnositi kao dio tehnologije, ali ne u ovolikom obimu. Ona je za mene samo guma, njen sastav odredjuje njenu formu, a danasnja guma je totalni sataras.



        1

        1
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Slavenowsky,
        Ovaj dio

        U cijeloj F1 najveći znalci su po timovima, a ne van njih.

        Mislim da si pobrkao Pirelli i FIA.
        U F1 cirkusu, što se tiče tehnologije izrade i razumijevanja guma, najveći znalci sjede u Pirelliju.
        Dalje si napisao nešto što se nikako ne slažem. Gume su jedina veza između bolida i piste i one će uvijek igrati bitnu ulogu.
        U drugom postu si dao jako zanimljivo mišljenje, s kojim se i ja slažem.
        Definitivno se previše priča o gumama, većinom negativno.
        One ne bi trebale biti u fokusu F1.
        Samo što ja mislim da nije tu kriv Pirelli.
        FIA je naručilac posla, Pirelli je samo isporučilac. Kao što reče @AMG najlakše bi Pirelliju bilo napraviti gume koje traju cijelu sezonu.


        0

        0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        @ Har Kl

        Pirelli nije u F1 kao rob, vec je tu kao brend koji isporucuje gume. Mislim da i Pirelli ne bi pristao na nesto sto ce baciti mrlju na njih, da prave gume koje ce od njih napraviti totalne amatere! Nigdje nije izaslo saopcenje gdje se Pirelli priczno izjasnio da oni samo rade ono sto im FIA kaze!? Brem ja to nisam nigdje vidio. Naravno da FIA ima svoje standarde, ali oni sasvim sigurno su u dogovoru sa Pirelli-jem i koji su btw katastrofalni.

        Gume jesu veza izmedju bolida i asfalta, ali to je samo “tocak” koji se vrti. Njihova bit je da preveze bolid od tacke A do tacke B i da imaju siguran grip. Ali danas da bi dosli brze od tacke A do tacke B moras “stvoriti” grip!??

        Ako se vec tezi da F1 barem sto se tice gume mora biti ravnopravna za sve, onda se ne smije previse experimentisati sa gumama. Te gume stvaraju velike glavobolje timovima. Ako se vec tehnoloski gume zele uvrstiti u F1, kao glavna karika, onda neka prepuste timovima da sami dizajniraju iste. Tek tada bi vidio kako nema pametnih glava u timovima, jer svaki tim ima sigurno nekog experta koji bi nesto sigurno promjenio u sastavu guma.

        Dakle gume bi trebale biti staticne, totalno neutralne u sampionatu, danas one diktiraju formu ekipa, sto je totalni apsurd. Jos veca glupost je sto neki timovi dobijaju nekakve “bonuse” za testiranje guma, sto opet one jadne privatnike jos vise srozavaju.

        Generalno F1 je totalno skrenula sa svoga kolosijeka



        2

        1
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        @AMG
        Mojih 3% je jednako paušalno kao i tvoj post na koji je to odgovor. Ovo što pišem nema veze s niti jednom momčadi, to je pitanje kako F1 upravlja Pirellijem.

        S gumama ti je bolja usporedba kao da kupuješ laptop, a trgovac ti ne zna reć koji procesor će biti unutra.

        Još uvijek mi nitko nije objasnio zašto treba svake godine mijenjati gume. Koje dobro to donosi? Što bi falilo ovoj sezoni da su gume identične kao prošle godine?

        @Slavenowsky
        FIA Pirelli
        Bilo je tih izjava da Pirelli radi ono što FOM i FIA žele, ako se još netko sjeća onih guma koje su se doslovno raspadale u utrci. Tadašnji šef Pirelli motorsporta je davao točno takve izjave.


        0

        0
      • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

        Jasno se vidi zašto je guma u današnjoij F1 veliki problem, imate haas koji ima jako brz bolid mozda cak 4. po brzini ali imaju velikih problema i to sve pada u vodu…po mom misljenju to ne bi trebalo biti tako. Gume trebaju biti jednake svake godine da timovi imaju osnovu po kojoj ce raditi a ne kao da su na LUTRIJI ( na ovo je wapi mislio AMG ) i doslovno tu ide tko pogodi pogodi jer onih par dana testiranja im otkrije jako malo o gumama



        1

        0
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Bilo je tih izjava da Pirelli radi ono što FOM i FIA žele, ako se još netko sjeća onih guma koje su se doslovno raspadale u utrci. Tadašnji šef Pirelli motorsporta je davao točno takve izjave.

        Eto toliko o “strucnjacima”!

        I opet niko ne dovodi u pitanje njihovo znanje, ali zdrava logika, kao i razum govore kada si dobar u necemu i strucan, onda neces donijeti los produkt.

        Neke momcadi na testiranjima su znale forsirati konstantno jednu gumu, sto je smijesno, a i pokazatelj da se ekipe aerodinamicki prilagodjavaju gumama.



        1

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Pirelli bi bio loš kad bi se gume međusobno razlikovale iako bi bile istog tipa. Ako su sve po jednakoj specifikaciji napravljene, onda je kvaliteta da se sve do jedne vrlo precizno drže te specifikacije.


        0

        0
      • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

        @wapi

        U teoriji, da.
        U stvarnosti – nešto tu smrdi, nešto ne štima. Ako se budu i drugi timovi bunili za gume, onda je to znak da Pirelli ne radi stvari korektno.

        Treba nam, bar još jedna dobavljač guma, ali….. u ova vremena – teško. A opet, nema zdrave logike da Pirelli ima monopol.


        0

        1
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Nipošto 2 dobavljača.
        Tek bi onda imali žešće sranje.



        1

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Meni je osnovni problem sa sadađnjim gumama što ih mrdaju svake godine, a ponekad i u toku godine.
        Ono sa raspadajućim gumama je bio znak da je Bernieju prošao rok trajanja, ali niti ovo danas nije puno bolje.

        MIchelin je nudio koncept da svaka momčad ima svoje gume, svi od Michelina, ali svatko svoju specifikaciju. Naravno tada otpada pravilo o dvije tvrdoće guma. Obavezna zamjena bi mogla ostati…. Ne znam koliko bi to koštalo, ali bi sve momčadi trebale dobiti jednaku pozornost gumara, dakle momčadi ih ne bi smjele dodatno plaćati kao u doba Michelin/Bridgestone, kad je svaki od gumara imao svog miljenika.


        0

        0