Izdvojeno

Iduće sezone Zandvoort ulazi u kalendar umjesto Barcelone?

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 37 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Prema pisanju pouzdanog portala motorsport.com, iduće sezone u kalendaru Formule 1 neće biti VN Španjolske, a na njezino bi se mjesto nakon 35 godina izbivanja iz kalendara trebala vratiti VN Nizozemske na Zandvoortu.

S obzirom na veliku popularnost Maxa Verstappena koja zadnjih nekoliko godina puni europske tribine narančastim majicama, VN Nizozemske dugo se spominjala kao jedna od utrka koju F1 želi u svom kalendaru. Assen, staza na kojoj se godinama organiziraju MotoGP utrke, je također bio u igri za organizaciju F1 utrke, no čini se da je Zandvoort ipak prvi postigao dogovor s Liberty Medijom.

Izvor tvrdi kako je ugovor spreman, ali još nije potpisan zbog dogovora oko završnih detalja.

Catalunya je jedna od pet staza iz trenutnog kalendara koje nemaju ugovor za iduću sezonu. S obzirom na gubitak podrške španjolske vlade i odlazak Fernanda Alonsa iz sporta, očekuje se da novog ugovora neće biti. Ostale staze pod upitnikom su Silverstone, Hockenheim, Hermanos Rodriguez i Monza, no čini se da posljednju možemo maknuti s tog popisa jer izvještaji tvrde da će uskoro biti potpisan novi petogodišnji ugovor.

Prva VN Španjolske održana je još davne 1951. na stazi Pedralbes, a kontinuirano se održava od 1986. Na Catalunyi se utrke voze od 1991., a redovito se tamo voze i predsezonska testiranja. VN Španjolske tradicionalno označava početak europskog dijela sezone, a to bi mjesto od iduće sezone trebalo pripasti Nizozemskoj.

Prve četiri utrke – Australija, Bahrein, Kina i Azerbajdžan – trebale bi ostati na istom mjestu u kalendaru, a iduće će im se godine još pridružiti i potpuno nova VN Vijetnama u travnju. Nizozemska bi tako dobila termin u svibnju, odmah prije Monaka. F1 nije posjetila Nizozemsku još od 1985., a prvi put je tamo bila 1952. Vožene su ukupno 34 utrke i sve su bile na Zandvoortu.

Pokojni Charlie Whiting posjetio je stazu u listopadu prošle godine te izjavio kako je sama staza zadovoljavajuća, no priznao je da ima puno posla oko infrastrukture pored staze.

“Mislim da u Zandvoortu ima puno potencijala. Nekoliko stvari treba promijeniti, ali postoji velika volja za promjenom.”

“Mislim da je prerano za govoriti o tome [utrci]. Donose nam određene prijedloge koje ćemo mi procijeniti s gledišta staze – nevezano za komercijalne elemente – ali s gledišta sigurnosti, mislim da je izvedivo.”

“Imali bismo lijep dugačak pravac dovoljno dobar za korištenje DRS-a, a također bismo zadržali povijesne elemente staze. Mislim da bi to bila vrlo lijepa staza.”

– Charlie Whiting (listopad 2018.)

Jedna od stvari koja zabrinjava fanove jest širina staze. Riječ je o vrlo uskoj stazi na kojoj bi današnjim bolidima pretjecanja bila vrlo teško izvediva ili čak nemoguća. Lewis Hamilton ovdje se utrkivao u Formuli 3 i kaže kako pretjecanja tada nije bilo:

“Bila je to sjajna staza dok sam bio mlađi. Tamo nije bilo pretjecanja, stoga ne znam hoće li to biti drukčije.”

“Ne znam jesu li promijenili stazu, bila je nevjerojatna staza za vožnju u F3, ali kao što sam rekao, tad niste mogli pretjecali, no s DRS zonama, ne znam.”

– Lewis Hamilton

Komentiraj

37 komentara

  1. Formula1
    f1zd Prikaži

    Ni jednu stazu je obožavam, ali Barcelona je neusporedivo bolja…



    2

    1
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Meni je Španjolska odlična staza, utrkivanje može biti dobro i sada, a kamoli kad se srede malo bolidi.
    A Zandvoort ne izgleda primamljivo, barem meni.



    2

    1
  3. The power of Verstappen.. Nisam bas odusevljen, ima drugih staza koje su mogle ispast al imaju vise love od Barcelone pa su sigurne..
    Kae s testiranjima, ona ostaju?



    5

    0
  4. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Ono kad zamijene loše za gore :bonk:
    Španjolska je jedino dobra za testiranje. Za F1 bolide ovih brzina i dimenzija nikako.
    Ali Zandvoort priželjkuju samo oni koji ne znaju šta će gledati tamo. Bolje utrkivanje ćemo gledati u Singapuru nego u Zandvoort-u.
    Marketinški gledano super stvar.
    Navijači, tradicija … sve ima na jednom mjestu.



    6

    1
  5. Španj i nije toliko zanimljiva po pitanju pretjecanja ali Zandvort je jos gori mislim.
    Volio bi da i ove ostale staze ostanu u kalenadru.
    Meksiko je zanimljiv, unikatna staza… Dugi pravci, brza, a setup je iz Monaka.



    5

    0
  6. Nemre biti gore od Barcelonea



    1

    3
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    malo je glupo zamijeniti staze, ali volio bih da ubace Zandvoort u kalendar i da nadograde tribine kako bi moli primiti 300 000 gledatelja. Nemojte mi se smijati, al siguran sam da bi bilo sve puno



    3

    0
  8. Fernando Alonso 14
    Marci Prikaži

    Minuta šutnje za sve fanove F1



    9

    0
  9. Kad je harao Schu, vozile su se dvije trke u Njemačkoj. Nakon druge titule Alonsa uvedena je Valencija, pa je Španjolska imala dvije utrke. Sad je Max velika zvijezda pa treba izmisliti trku u Nizozemskoj…..

    Uvijek ista spika. Stalno staze ganjaju vozače u potrazi za profitom.



    8

    0
  10. Ooooooo, dugo te nije bilo Tarzane
    https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51jEaYk5%2BcL._SX258_BO1,204,203,200_.jpg
    Marketing, Max, profit, ….., sa malo tradicije, pijeska s plaže, “saliniteta” iz mora (ali imamo toga i u Monacu).
    Treba tu dosta uložiti.
    Ipak, mislim da je Catalunya (koliko god bila “loša”) bolja staza.
    Da hoće makar izbaciti Singapur.



    2

    1
  11. Mick Schumacher
    tifosoante novinar Prikaži

    Barcelona nije nesto posebno, al definitivno je bolja od Zandvoorta, gledao sam onboard snimku Maxa Verstappena kako vozi RB7 u sklopu nekog F1 ili Red Bull eventa, staza je stvarno, stvarno uska i stekao sam dojam da je dosta tesko za pretjecati, cak i u bolidu iz 2011. koji je vidno uzi od danasnjih, tako da ce pretjecanje biti moguce tek ako neko pokusa izvesti nekakvo kamikaza pretjecanje. Uglavnom, ako vec mijenjaju Barcelonu, neka stave neku stazu koja je dovoljno siroka da se moze pretjecati, kao na primjer Magny-Cours, novi dio Nurburgringa ili Fuji.


    0

    0
  12. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Meni je zao sto su izbacili Maleziju. To je po meni jedna od ljepsih staza. A ovu i ako ubace morace odraditi neke modifikacije staze. Po meni vecina staza u F1 je zastarjela. Ovi bolidi su kao rakete, treba vise pravaca. A takvih je malo u F1 trenutno.



    8

    0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      VN Malezije bi se navodno mogla vratiti za koju godinu. Njihov je novi/stari premijer poprilično nabrijan na povratak, čak je izjavio da bi se to moglo dogoditi već iduće godine, no priču su ipak smirili vlasnici staze. Oni žele da prođe još koja godina njihovog života bez F1, ali zainteresirani su za mogući povratak.



      6

      0
  13. Jebeno vrijeme kapitalizma i interneta.. Do maxa nisi mogo vidit 2 nizozemca na tribinama, vidi ih sad.. Nema gdje ih nema.. Ajmo sad odma i trku u nizozemsku ubacit.. Ovaj sport je otiso u kurac.. Zbog malog balavca se mjenja kalendar.. Nisam ja nikad bio odusevljen barcelonom al ovo mi vec prelazi preko granice.. Daj nam staze koje su zabavne ak vec mjenjamo stare koje nisu.. Jebeni populizam.. Fuj



    2

    5
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Lijepo je gore netko napisao da se ne mjenja samo zbog balavca već zbog para. Kad se izmislio Nürburgring i GP Luxembourga zbog Gospodina Savršenog, onda to nikome nije smetalo. Nebi imao niš protiv GP Nizozemske kad bi staza bila malo bolja. Bojim se dosadne procesije. A Barcelone mi nije nimalo žao.

      Načelno nisam protivnik uvođenja novih egzotičnih destinacija pod uvjetom da je staza OK. Baku mi je do sad uvijek bio zanimljiv, ajde ove godine je malo podbacio. Početkom dvijetisućitih je netko Maleziju smatrao egzotičnom, poslije i Tursku, a sama staza i utrke su bile OK i sad plačemo za njima. Desetak klasika koje nebi dirao su Monaco, Montreal, Silverstone, Monza, Hockenheim, Spielberg, Spa, Interlagos, Mexico, ostalo je podložno promjenama.



      5

      1
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Izuzmimo ponašanje “malog balavca” kako na stazi, tako i van nje, ali on stvarno zna voziti f1 i doveo je mnoštvo navijača širom svijeta u ovaj sport, htjeli mi to priznati ili ne. Nije pridobio samo Nizozemce, već masu drugih. Nije Zandvoort utrka poklon Maxu Verstappenu. Održavale su se tamo utrke i prije njegovog rođenja. Staza ko staza. Ima još dosadnih staza pa neupitno ostaju u kalendaru,. Ko zna. Možda ju do početka malo preurede i postane zanimljiva. U svakom slučaju je bole da je u Europi, nego da se još jedan šeik ku.či sa svojim bogatstvom i ima utrku sa gledateljima kojima je plaćena ulaznica samo da bi utrka imala smisla.



      1

      0
  14. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Steta, ako ode Barcelona, ode nam i titula sampiona u testiranju!



    9

    0
    • Nema to veze jedno s drugim. U biti ima dvije staze pogodne za testiranje u Europi: Barcelone i Jerez. Na ostalima je u kasnu zimu preloše vrijeme, a da nisu na drugom kraju svijeta. Tako da je Barca relativno sigurma po tome.



      1

      0
  15. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Catalunya uopce nije losa staza i vjerujem da bi pretjecanja bilo vise da se vrati stara konfiguracija staze zbog brzeg izlaska na ravninu, a ako gledamo staze po zanimljivosti utrke onda zasto nitko ne spominje Monako (po mojem misjenju najdosadniju stazu u F1 iako je vizualno najprivlacnija). Tu je jos i Australija koja vec godinama ne pruza dobru utrku, no ne samo da ima cast biti u kalendaru nego je cak i utrka otvorenja F1 sezone. Stvari su takve jer se sve vrti oko novca i ako u Spanjolskoj bude novca dovoljno nadam se da nece doci do zamjene. Da sam u vrhu F1, zubima bih hvatao nazad Maleziju, unikatnu stazu zbog nepredvidljivog vremena i odlicnih zavoja i siguran termin za utrku u Njemackoj svake sezone.



    8

    1
  16. Mijenjalo se i uvijek će se mijenjati. Ništa nije kao prije. Muzika, moda, filmovi, zabava, automobili pa čaki ni F1 staze. Izgleda da sve ima svoj rok trajanja.



    5

    0
  17. Prosle godine kad sam bio na Monzi iznenadilo me koliko Max ima navijaca nisam mogao vjerovat… tako da cisto logicki vjerovatno mudar potez u nizozemskoj oragizirat trku….



    5

    0
  18. Bolidi svake godine napreduju, a staze ostaju iste.
    Ne mogu pronaći sliku usporedbe veličine bolida zadnjih 20 godina ali slika je frapantna, danasnji bolidi su duplo veci od bolida od prije 20 godina i naravno da je teze pretjecati i jos kad se doda danasnja aerodinamika bolida i prljavi zrak imamo procesiju.
    Monako ne bi dirao ni pod razno. Ali def bi promijenio vikend format u Monaku, nesto slicno kao i u F2. Sprint utrka, obrnuti grid i te sheme. Ili je to po vasem misljenju glupiranje?



    2

    0
  19. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Barcelona pruža jako dosadne utrke, ali ako uvedu Zandvoort moglo bi biti duplo dosadnije.
    Ja se samo pitam kada će maknuti Australiju? Pa ta staza je očaj za utrkivanje, a da ne govorim koliko je loša u prikazivanju stvarnog odnosa snaga, što bi za prvu utrku trebalo biti dosta bitno. Čekaš cijelu zimu, raduješ se novoj sezoni, i onda paf Australija, 3 pretjecanja, očaj od utrke + misliš si da Ferrari stvarno kasni +0.7 sek za Mercedesom i onda 2 tjedna patnje do Bahreina koji više manje pokaže prave odnose snaga.



    1

    0
  20. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Zandvoort :), daj me nemojte zajebavati , staza je prekratka , sa losim izletnim zonama i sa nikakvim mogicnostima za pretjecanje.
    Tamo je davne 1980 na istovjetnoj konfiguraciji odvozen pole lap 1.17.
    Danas bi vozili barem 10 sekundi brze !.

    Koliko bi se krugova trebalo voziti jedno 100:).

    Najobicnija glupost


    0

    0
  21. Bilo bi šteta da ukinu Barcelonu.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni