F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Sve što trebate znati o VN Velike Britanije

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Silverstone
VN Britanije predstavlja 9. utrku u prvenstvu i 5. europsku utrku ove godine. Ovogodišnja utrka prolazi u svečanom tonu – 65 godišnjica rođenja ovog sporta.
Davne 1950., ova staza ugostila je prvu ikada održanu utrku svjetskog prvenstva. Mnogo toga se promijenilo u međuvremenu, ali Silverstone je uvijek tu negdje – nikada nije prošlo više od 2 godine bez održavanja utrke F1 na ovoj stazi.

Od 1987. utrka se održava redovno; ove godina predstavlja 49. izdanje. Kada pogledate pobjednike ove staze, imate osjećaj da gledate zid legendi i nezaboravnih vozača. Prost i Clark imaju čak 5 pobjeda. Od aktualnih, Hamilton i Alonso jedini su koji su pobijedili više no jednom.
Rosberg, Vettel i Raikkonen pobijedili su jednom na ovoj stazi. Pročitajte opće informacije, zanimljivosti koje niste znali, sve o stazi, vremenu, gumama i DRS-u u ovom vodiču.

Opće informacije i zanimljivosti

Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske je država u zapadnoj Europi, obično poznata kao Ujedinjeno Kraljevstvo, ili manje točno kao Velika Britanija ili Britanija. Britanija je stari rimski naziv, a zove se “Velika” zato što postoji i “Mala” Britanija u Francuskoj. Ujedinjeno Kraljevstvo je po državnom uređenju parlamentarna monarhija. U Velikoj britaniji živi oko 54,5 milijuna ljudi; što ih svrstava na 22 mjesto u svijetu po broju stanovništva. U Glavnom gradu, Londonu, živi oko 10 milijuna ljudi – drugi najmnogoljudniji grad u EU.
Od 1952. na prijestolju je kraljica Elizabeta II. iz kuće Windsor. Nasljednik prijestolja mora biti član Anglikanske crkve (Church of England) i ne smije biti u braku s katolikom.
Velika Britanija je bila jedna od pobjednica u Drugom svjetskom ratu, ali nakon njega se našla u teškom gospodarskom stanju. Probleme je rješavala nacionalizacijom cijelih gospodarskih grana, npr. rudnika ugljena, željeznica, elektroindustrije, luka, i financijskom pomoći SAD-a u okviru Marshallova plana i postupnim osamostaljivanjem nekadašnjih kolonija. Gospodarstvo se već sredinom 50-ih oporavilo i počeo je nagli porast životnog standarda velikog dijela stanovništva. Velika Britanija se 1957. nije htjela uključiti u Europsku ekonomsku zajednicu, a kasnije se zbog francuskog protivljenja mogla pridružiti tek 1973.
Veliku Britaniju su od 1951. do 1997. vodile poglavito konzervativne vlade. Država se uspješno razvila iz nekadašnje klasične industrijske u suvremenu postindustrijsku državu s uslužnim djelatnostima kao najvažnijom gospodarskom granom, suvremenom i na svjetskom tržištu konkurentnom industrijom te produktivnom poljoprivredom. Gotovo potpuna liberalizacija gospodarstva dosegla je vrhunac u razdoblju tkz. tačerizma (po predsjednici vlade Margaret Thatcher 1979.-1990.).
Uslužne djelatnosti trenutno predstaljaju najvažniju gospodarsku granu sa turizmom i financijskim uslugama, a uslužne djelatnosti čine 73% BDP-a. Turizam je jedan od važnih motora britanskog gospodarstva, a Velika Britanija je šesta najposjećenija zemlja na svijetu. Godine 2004. Veliku Britaniju je posjetilo 27 milijuna turista. London je s 15,6 milijuna posjetitelja u 2006. godini daleko najposjećeniji grad na svijetu ispred Bangkoka i Pariza. U financijskom sektoru najzastupljeniji su bankarstvo i osiguranje. Godine 2005. Velika Britanija je izvezla financijskih usluga u vrijednosti od 21 milijarde £.
Raspored stanovništva vrlo je neravnomjeran, jer je najveća gustoća na području između Londona, Liverpoola i Leedsa, dok su rubna područja, npr. Cornwall, Wales, sjeverna Škotska, rijetko naseljena.
Što se tiče religije, najzastupljenija je Anglikanska crkva – ima 25,6 milijuna sljedbenika, odnosno 43,4% stanovništva.
U Velikoj Britaniji ima 392.000 km potpuno asfaltiranih cesta. Od toga ima 46 903 km cesta od regionalne i državne važnosti te preko 4 000 km autocesta. Zagušenost cesta je ozbiljan prometni problem, a prema britanskom ministarstvu prometa taj problem bi do 2025. državu mogao stajati 22 milijarde £ ako se ne riješi.

Najviša točka Britanije je “Ben Nevis” u Škotskoj koji je visok 1,343 metara. Najveće jezero je “Lough Neagh” koje ima 396 kvadratnih kilometara. London Eye koji se nalazi u Londonu je najveći kotač na svijetu kojemu za punu rotaciju treba oko 30 minuta. Podzemni tunel koji spaja UK i Francusku, “The Channel Tunnel” , je najveći svjetski podzemni tunel (38 km – otvoren 1994.).
Svaki dan se u Velikoj Britaniji popije oko 165 milijuna šalica čaja. Londonska podzemna željeznica izuzetno je važna za život ljudi u glavnom gradu. Zanimljivost je da postoji čak 409 liftova koji ubrzavaju ulaz i izlaz u podzemnu željeznicu. Preko Londonske rijeke Temze prolazi čak 200 mostova i 20 tunela. Škotska proizvodi više od 250 milijuna litara “whiskeya” svake godine. To je dovoljno da napunite 4546 standardnih sportskih bazena. U UK se nalazi oko 54 000 pubova koji zapošljavaju oko 600 000 ljudi.
“Big Ben” ne označava poznati sat u Londonu, zapravo je riječ o zvonu. Engleska je svijetu podarila tri sporta: nogomet, rugby i polo.
Za one koji vole Jamesa Bonda – poznati kod “007” je inspiriran autobusnom rutom od Canterburya do Londona, kojom je putovao Ian Fleming – autor romana o najpoznatijem svjetskom špijunu.
J.K.Rowling, prva je u svijetu koja je uspjela zaraditi milijardu pišući knjige o Harry Potteru. Ako živite u UK i doživite 100. rođendan, dobit ćete personaliziranu razglednicu i pismo od Kraljice.

Staza

VN Velike Britanije je jedna od ikonskih staza u F1 kalendaru. Izgled same staze mijenjao se mnogo puta kroz godine, najnovije preinake su iz 2010., kada je staza produžena za 759 metara. Karakter staze ostao je isti. I dalje je to “flat-out” staza koja je bila zračna pista u 2.Svjetskom ratu. Dominiraju brzi zavoji koje izrazito vole vozači. Silverstone je jedna od najbržih staza u kalendaru. U suhim uvjetima, pole position se osigurava s prosječnom brzinom od 250km/h. Pogonske jedinice stavljene su na kušnju zbog mnogih dijelova staze na kojima se vozi sa punim gasom. Od Luffielda do Stowea, automobili su na punom gasu oko 40 sekundi.
Kombinacija starog, abrazivnog asfalta i brzih zavoja znače da će Pirelli donijeti svoje dvije tvrde komponente na utrku.

Faktopedija

Broj krugova: 52
Dužina kruga: 5.891km/3.660 milja
Dužina do zavoja 1: 420 metara
Najduža ravnina: 1034 metara
Max brzina: 311 km/h prema prilazu u zavoj 15
Ključni zavoji: 10-14. Maggotts-Becketts kompleks.
Dužina “Pit-lanea”: 489 metara – najduža u kalendaru
Dužina utrke: 306,198 km
Pobjednik 2014. : Lewis Hamilton
Pole position 2014. : Nico Rosberg 1m35.766s 221.452km/h
2014. Najbrži krug: Lewis Hamilton 1m37.176s 218.239km/h
Šanse sigurnosnog automobila: Male – Statstički gledano postoji 55% šanse za pojavom sigurnosnog automobila. Silverstone ima mnogo velikih izletnih zona. Prošlogodišnja utrka morala je biti označena crvenom zastavom u 1. krugu nakon teškog udesa Kimija Raikkonena.

Potrošnja goriva: 2.5kg/po krugu – VISOKA
Postotak punog gasa: 66%
Opterečenje kočnica: NISKO. Samo 9% kruga je potrošeno na kočenje, što je najmanje u sezoni.
Promjena brzina: 48 po krugu/2496 u utrci.
Jeste li znali? Bilo je 160 Britasnkih vozača u F1 od 1950.

Riječ stručnjaka:
Matt Morris, direktor inženjer – McLaren

“Silverstone je tehnički vrlo zahtjevna staza; kako za vozače, tako i za nas. To je staza visokih brzina i visokog momenta zbog toga što su zavoji često kompleksno povezani, pogotovo kompleks” Maggotts and Becketts”. Vozaču je potrebno potpuno povjerenje u svoj automobil kako bi imao dobar balans. Kod Silvestona prvo uočavate nisku potrošnju kočnica. Zato ponekad imamo problema s temperaturom kočnica.”

Gume i DRS

Pirelli donosi bijelo markirane – srednje komponente i narančasto markirane – tvrde komponente guma. Razlika u performansama između ovih guma je oko sekunde po krugu. Pirelli očekuje strategiju jednog ili dva ulaska u boks. Opterećenje je više stavljeno na prednje gume; pogotovo na prednju lijevu čije će performanse i izdržljivost biti od ključnog značaja.

Postoje 2 DRS zone na VN Velike Britanije.
Prva će imati detekcijsku točku prije zavoja 3. Aktivacijska točka je nakon izlaska iz zavoja 5 i završava na kočenju u zavoju 6.

Druga će imati detekcijsku točku između zavoja 10 i 11 u “Maggots-Becketts-Chapel” kompleksu. Aktivacijska točka je nakon 14 zavoja i završava na kočenju u zavoju 15.

Vrijeme

Utjecaj Atlanskog oceana na klimu je izrazito velik. Za srpanj u Engleskoj obično su karakteristične temperature oko 21 stupanj i kiša koja pada svaki treći dan. Za nedjelju se očekuju stalne promjene smjera vjetra, naoblačenje i pad temperature. To znači da će performanse guma biti različite u kvalifikacijama i u samoj utrci. Velika Britanija je poznata po nepredvidljivom i kaotičnom vremenu tako da su sve prognoze upitne.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    To Luka, da te nema, trebalo bi te izmislit :)


    0

    0
  2. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Pohvale na članku Luka, briljantno kao i uvijek. :thumbs:


    0

    0