F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Liberty predstavio momčadima svoju viziju za 2021.

Luka Jurić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Šefovi Formule 1 su predstavili svoju viziju za 2021. šefovima momčadi te članovima F1 Strateške skupine i F1 Komisiji na današnjem sastanku u Londonu, gdje se nalazi sjedište vlasnika F1 komercijalnih prava, Liberty Media.

Trenutni sporazum oko F1 ističe na kraju 2020. S obzirom na kodeks sportske etike FIA-e, bilo kakve izmjene sporazuma koje bi mogle promijeniti „balans perfrormansa između automobila“ moraju biti odobrene od strane FIA Svjetskog motosport vijeća barem 18 mjeseci prije nego što se te izmjene uvedu, što je u ovom slučaju 1. siječnja 2021. Stoga, sve izmjene moraju biti finalizirane do 30. lipnja ove godine.

Iako je kôd tajnosti nametnut na delegate, prema pisanju britanskog RaceFans portala, došli su do saznanja da su dvije zajedničke prezentacije održali FIA, upravno tijelo Formule 1, te Liberty Media. Prva je bila ciljana na 10 šefova momčadi koji su bili prisutni na sesiji Strateške skupine, a druga na F1 Komisiju, koja se sastoji od promotora utrka, sponzora i trgovinskih partnera uz sve šefove momčadi.

Prema izvorima koji imaju saznanja sa sastanaka, prezentacije su bile sveobuhvatne te dobro prihvaćene od strane pojedinačnih publika te je raspoloženje na sesijama opisano kao „pozitivno“.

Individualne prezentacije su pokrile regulacije nakon 2020. (sportske, tehničke i regulacije motora), revidirani regulatorni okvir, pravedniju strukturu prihoda te prijedloge za financijsku kontrolu s kojom se cilja izjednačiti natjecateljsko okruženje za neovisne momčadi te potaknuti nove momčadi da se priključe sportu.

Posljednji paket je baziran na povratnim informacijama koje su primljene i istražene nakon prvih ovakvih prezentacija momčadima tijekom prošlogodišnje VN Bahreina. Pa su tako i ovogodišnji sastanci tajmirani da se održe prije ovotjedne utrke na pustom otoku.

Tijekom posljednjih 12 mjeseci, FIA i Liberty Media su održale niz individualnih i grupnih sastanaka sa svim igračima sporta, a današnje točke prezentacija su usavršene pomoću diskusija vođenih na tim sastancima.

Cjelokupni paket promjena cilja napraviti Formulu 1 što prihvatljivijom za momčadi i navijače, ali i unaprijediti utrkivanje kroz smanjenje nepotrebnih troškova te micanje tehnologije koja spriječava međusobno utrkivanje.

„Liberty je potpuno svjestan da će biti nemoguće usrećiti svakoga, stoga je njihova strategija ta da će pokušati učiniti što je manje ljudi moguće nesretnim“, opisao je Libertyjev pristup problematici jedan od šefova momčadi te je nadodao kako „tijekom prilagođavanja kompletnog paketa promjena s kojim će se složiti svih 10 momčadi, koje imaju jako različite modele poslovanja, neizbježno je to da će neke momčadi biti više oštećene od drugih“.

Iako su se nedavno i Ferrari i Mercedes smirili sa sugestijama da bi mogli napustiti sport nakon 2020. u slučaju da pravilnik neće odgovarati njihovim pojedinačnim ciljevima, prijetnja da izgube dvije velike momčadi bi upozorila Liberty na njihove prijedloge. Vjeruje se da su napravljeni određeni ustupci kako bi ih se zadovoljilo.

S obzirom da su sastanci bili više informativni nego regulatorni, nije bilo glasanja ni odredbi o procesu glasovanja.

Međutim, tijekom poslovnih sesija obaju sastanaka, održao se niz glasovanja o određenom broju manjih izmjena pravila koje se planiraju uvesti 2020. Prema pisanju RaceFans portala, izmjene vezane za „sagorijevanje ulja“, protok goriva, kočioni kanal te dizajn prednjih krila su među prihvaćenim stavkama. Njih sad treba ratificirati WMSC (Svjetsko motosport vijeće) za implementaciju u 2020.

Niz naknadnih sastanaka pomoću kojih bi se formalizirao pravilnik za 2021. planirani su za nadolazeće razdoblje pa sve do kraja lipnja.

Podrži F1puls

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput F1pulsa koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: limitmaker1, Kvarner45.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

15 komentara

  1. Lewis Hamilton 44 Hamiltonteam44 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    “Iako su se nedavno i Ferrari i Mercedes smirili sa sugestijama da bi mogli napustiti sport nakon 2020. u slučaju da pravilnik neće odgovarati njihovim pojedinačnim ciljevima, prijetnja da izgube dvije velike momčadi bi upozorila Liberty na njihove prijedloge. Vjeruje se da su napravljeni određeni ustupci kako bi ih se zadovoljilo.”.

    Na ovako nesto bi u normalnom svijetu trebala biti reakcija svih ostalih timova da se povlace iz takmicenja,pa neka se Ferrari i Mercedes sami trkaju. A ovi ostali naprave svoju ligu,gdje ce pravilnik odgovarati svima. Pa cemo vidjeti sta ce biti gledanije.

    Sramota je da je karting zanimljiviji od F1.



    11

    0
    • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

      Romantican komentar..



      9

      0
      • Lewis Hamilton 44 Hamiltonteam44 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        Kada ovo pisem,pisem kao istinski fan sporta,prije i Mercedesa i Hamiltona za koje navijam. Sto se mene tice neka Mercedes i Ferrari odmah napuste takmicenje,ako ce to znaciti ujednacene trke. Koliko god da se radilo o novcu,bez gledanosti nema ni F1. Bas me zanima kolika bi im zarada bila,kada se trkaju na nekoj livadi u Austriji ( A1 ring),a da to niko sa strane ne gleda i da nema prenosa.

        Niti sam fan motora,niti navijam izakoga,ali sam MotoGP poceo gledati prvenstveno jer je od 15-20 trka prosle sezone, bar pola zavrsilo na ciljnoj ravnini u zadnjem krugu ( Dovi i Markez). Razmisljam,sta bi tek bilo da navijam za nekoga od njih dvojice kao sto navijam za Hamiltona.



        7

        2
    • Niki Lauda wapi Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

      Zanimljivost F1 nije nikad bila u broju pretjecanja. Do početka 90-tih zanimljivost je bila u pogibelji i nepouzdanosti bolida, a nakon toga u tehnologiji i strategiji.

      Ako danas ne želiš pratiti live timing, gume, tehnologiju pogonske jedinice i znati osnove aerodinamike onda ti F1 ne može biti zanimljiva. Ako bi je učinili zanimljivom standardizacijom automobila onda ne znam zašto bi Ferrari, Mercedes ili Renault u tome sudjelovali. I koja bi onda bila razlika između F1 i Renault Clio Cupa?

      Mene je svaki put strah kad počnu prčkati po pravilima da bi F1 napravili zanimljivom. Meni je zanimljiva i ovakva.



      15

      0
      • Lewis Hamilton 44 Hamiltonteam44 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        wapi u potpunosti se slazem sa tobom.

        Ispravio bi te samo u navodu gdje si napisao da treba standardizovati bolide. Ja takvo nesto nisam napisao,to si mozda ti zakljucio pogresno. Ne kazem da bolide treba standardizovati,nego da Mercedes i Ferrari ne mogu biti ti koji ce odredjivati pravila po svome i samim tim uloziti najvise novca i na taj nacin duplo izbaciti ostale timove iz konkurencije,samim tim sto su pravila po njihovim standardima,sto ujedno i rezultira najvecim ulaganjima. Kada si kreator nekoga pravila,naravno da ces bez bojazni i najvise uloziti u njega. Sve to dovodi do predvidljivosti takmicenja i samim tim sport postaje dosadan ili ti drugacije receno nezanimljiv.



        1

        0
      • Honda zekohonda Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        Sudjelovali bi jer bi to i dalje bila najprestižnija, najbrža evropska formula sa najboljima vozačima i timovima, a trošak razvoja motora bi bio kikiriki naspram power unita.
        Kao npr. veći dio v8 ere kad su bili ograničeni okretaji i zamrznut razvoj.


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @Hamiltonteam44
        Nisam mislio da ti predlažeš standardizaciju, to je jedno od često predlaganih “rješenja” za problem konkurentnosti i novaca zato sam to spomenuo, nije se odnosilo direktno na tebe.

        F1 traži puno novaca kad se mijenjaju pravila. Napisao sam jedan relativno opširan članak danas o tome koliko zapravo F1 momčadi troše na F1. Nije to tako strašno kad se izuzmu motori. Dakle put prema održivoj F1 je ne mrdajte pravila s motorima.

        @zekohonda
        misliš da bi Ferrari sudjelovao u F1 u kojoj svi voze Renault PU/motor? Siguran sam da ne bi.



        2

        0
      • Honda Red Bull no1 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @Wapi….Slazem se sa tobom, mora postojati ta draz razlicitosti raznih koncepta kako na sasiji tako u PU.Trebaju naci neki kompromis oko troskova ali nista vise od toga.



        1

        0
      • Honda zekohonda Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @wapi
        Ne. Daj neko pametnije pitanje.


        0

        1
      • Niki Lauda wapi Donator Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @zekohonda
        onda nisam shvatio tvoj prethodni post – pardonček.


        0

        0
      • Lewis Hamilton smr201 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

        @wapi
        Slažem se sa tobom u potpunosti.
        Još bi dodao da je velika zabluda to što ljudi misle da kad bi svi bolidi bili isti da bi to automatski značilo da bi naslove mogli osvajati od Williamsa do Mercedesa.
        Bilo bi uzbudljivije da i tu i tamo bi neke utrke osvojili Hulk i slični, no na razini sezone bi opet najbolje ekipe izašle na vrh i borba bi se svela na MB/RB/SF jer te ekipe imaju najbolje pit wallove i box ekipe.
        Red Bullu npr. se ne može desiti ko Haasu da ne zašarafe kotač jer je njihov box crew odradio 5x više sati vježbe.



        1

        0
  2. ivica071 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    formula se trenutno zbog ogranicenja agregata i menjaca svela na putujuci cirkus ili ti karavan koji se samo reklamira ,,trke su postale dosaadne dominacija par timova ,,a sto je jos gore posle starta vise malte ne nema uzbudjenja ,,svodi se na kruznje stazom ,,parada ,,hahah sve je pocelo jos davno kada su krenuli da ogranicavaju broj obrtaja motora jos dok se vozio zracni motor od 3000 kubika V10 sa 10 cilindra ,,tada je sve krenulo nizbrdo ,,a bmw je prvi povukao noku cim su poceli da limitiraju broj obrtaja i znate svi povukao se iz frmule ,,
    tako da ako nesto ne promene na bolje formula je osudjen na propast



    2

    1
  3. Master_F1 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Eh tako ti je to. Formula 1 gdje se svake godine obrne par milijardi, pitanje je kome će pripasti najviše ustupaka da im se smiluju da ostanu u ovom cirkusu zvana Formula 1 (automobilističko tehnološko čudo). Samo se sjetim prije dvije sedmice Moto GP, prva utrka velika nagrada Katara i brzine na pravcu 352 kmh, pa onda jutros odgledam Bottasa najavu za VN Bahreina – instalacijski krug, jedva 315 kmh sa DRS-om, 8 brzina, baterijom i ostalim sofisticiranim đavolima. Politika ostaje ista i 2021. godine, ali koga će sreća zahvatiti da bude novi ili stari prvak… ćemo da vidimo :)


    0

    0
  4. vedo4444 Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    I ove godine se gleda F7 pošto se u prvih 6 dogodi nešto svakih dva mjeseca kad je Max od volje…


    0

    0
  5. Fangio Negativno ocijenjen komentar. Prikaži

    Kao sto je netko napisao. meni je Formula 1 bila zanimljiva prije isto kao i sada. Po mom misljenju, pravila treba ostaviti nepromjenjena duzi niz godina, onda bi se vecina ekipa izjednačila po performansama. Ovako ovi manji taman uhvate prikljucak a onda se pravila okrenu naglavacke i opet sve iz pocetka.



    1

    0