Brawn: Bod za najbrži krug je unio života u VN Australije

Jelena Benger

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Brawn: Bod za najbrži krug je unio života u VN Australije

Jelena Benger

Valtteri Bottas je na Velikoj nagradi Australije osim do uvjerljive pobjede došao i do prvog boda za najbrži krug, koji se nakon nekog vremena ove sezone ponovno dodjeljuje. Odluka o dodijeli boda za najbrži krug je objavljena nedugo prije početka sezone. Bottas je, osim sebi, dodatni bod osvojio i svojoj momčadi Mercedesu.

Na utrci smo vidjeli, odnosno čuli, žarku želju mnogih vozača za osvajenjem boda za najbrži krug. Upravo je ta želja i borba ono čemu se FIA i nadala, objašnjava Ross Brawn.

„Povratak dodijele boda vozaču i momčadi koji odvezu najbrži krug je unio života u završnim krugovima utrke, kada ga je Max Verstappen pokušao preoteti Bottasu.“

„U utrci, u kojoj je pobjedničko postolje razriješeno vrlo rano, borba za taj jedan dodatni bod je oživjela završnu fazu utrke, jer su vozači svjesni da bi on mogao biti vrlo važan čimbenik u raspletu prvenstva.“

„To je točno ono što je FIA htjela postići tom idejom.“

– Ross Brawn

Brawn se osvrnuo i na nova pravila vezana uz aerodinamiku za 2019. Kaže da je zadovoljan njihovim učinkom s obzirom na to da je na Velikoj nagradi Australije bilo više borbe kotač uz kotač nego proteklih sezona.

Za razliku od 2018. kada smo vidjeli tri pretjecanja, ove ih je godine bilo čak 14.

„Prvi znakovi koje smo vidjeli nas ohrabruju. Posebice zato što smo osim samih pretjecanja vidjeli i nekoliko uzbudljivih borbi.“

„Naravno da uzrok tome nisu isključivo nova pravila, nego momčadi koje su se po performansama jako približile jedna drugoj, pogotovo one sa sredine poretka. Ipak, nekoliko je vozača izjavilo da je lakše pratiti bolid ispred sebe, nego što je to bilo prošlih godina.“

„Doduše, staza u Albert Parku ipak nije najbolje mjerilo, tako da bih radije pričekao sljedeće tri utrke i tek onda donio prave zaključke. Međutim, ovo što smo za sada vidjeli je pozitivno.“

– Ross Brawn

Rezultati VN Australije 2019.
1. slobodni trening
2. slobodni trening
3. slobodni trening
Kvalifikacije
Utrka

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9512 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Jelena Benger
Pulsmedia autor
162 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

32 komentara

  1. Safety Car bulletdodger Donator Prikaži

    Da, vidjeli smo ČAK 14 preticanja od čega jedno jedino u prvih 5 vozača (VER–>VET) i 13 u sredini poretka.

    A da jednostavno u prijenosu gledamo samo vozače “B prvenstva”? ?



    3

    4
    • Marlboro Hey You Prikaži

      Zapravo to jedno u prvih 5 je posljedica isključivo vožnje Veta u Safe modu radi problema sa elektronikom na bolidu. Ali poanta je da je bilo pretjecanja puno više nego lani i posve je nebitno tko je koga pretjecao. A ovo za B prvenstvo ne znam imam osjećaj da ljudima daš savršenu utrku sa svim djelovima savršenim opet bi netko ovdje kukao Ali što nije ovo ovako ili ono onako…



      14

      1
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Na utrci smo vidjeli, odnosno čuli, žarku želju mnogih vozača za osvajenjem boda za najbrži krug.

    Da, žarku želju mnogih,…..
    Koliko je to “mnogih”?
    Maksimalno 10 (ako pričamo o tom dodatnom bodu).
    A od tih 10, teoretski su samo 3 su mogli postaviti najbrži krug, bez mijenjanja guma (Bott, Ham i Ver), plus eventualno Leclerc, sa promjenom guma (a i to mi je diskutabilno, s obzirom na “formu” Ferrarija na trci).
    A realno, samo je Bott mogao uzeti taj FL i dodatni bod.
    I dalje sam protiv tog pravila. :gandalf:
    I čuj 14 preticanja.
    Što reče @bulletdodger, ČAK 14.
    Znam, da nije najsretnije poređenje (drugačiji bolidi, caution periodi u Indycaru, priroda staze Albert Park,….), ali prošle godine je na Indycar trci u St. Petersburgu bilo 366 preticanja, NA STAZI.
    SAMO 366. :rofl:
    Mislim, ako kažemo “ČAK 14”, možemo reći i “SAMO 366”.

    Jedini pozitivan detalj je taj što se ipak bolidi malo lakše prate (iako je Hamdo ustvrdio drugačije, no dobro, njega je yebavala podnica), ali se i dalje relativno teško pretiče (Max izjevio nešto u toim smislu za preticanje Vettela).

    Ajd, biće više preticanja na drugim stazama….
    Na kojim ih je oduvijek i bilo više. :chill:



    3

    14
    • Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

      Pa dobro, ne bore se svi za taj bod. To je širi problem sporta koji se ne tiče samog pravila…
      Ja sam bio isto mišljenja da nam to ne treba, ali realno, dodalo je uzbuđenja. Svakako + za show aspekt sporta :thumbs:



      5

      0
    • Lando Norris 4 AMG Prikaži

      A realno, samo je Bott mogao uzeti taj FL i dodatni bod.

      Samo Bottas? Ne vidim tu bas realnosti…

      Treba pogledati vremena kvalifikacija i usporedit ih sa FL na Albert Parku , a kome ce se stvari namjestiti da bude u igri za taj skromni bod ovisi o dosta stvari, svejedno mislim da ce uvijek biti par bolida koji ce i u zadnjih 10ak krugova loviti taj bod. Svako natjecanje je po meni dobro, tako da i nisam bas protivnik ovog novog pravila…



      3

      0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Ako misliš da tako lako bilo koji vozač (ili barem većina njih, računajući i one iz B prvenstva) može napraviti FL nakon nekih 290-295km trke, a na osnovu poređenja postavljenog FL i vremena iz Q (ako izuzmemo Williamse, protekli vikend najsporiji u Q1 je bio Sainz sa 1:23, 084, dok je Bottasov FL u 57. krugu bio 1:25,580), samo nabacivši najmekše gume, onda se grdno varaš i previdio si masu stvari.
        Za početak, bolidi su u trci vjerovatno malčice drugačije podešeni (znam, nema nikakvih velikih izmjena na set-upu bolida, ali neka minorna podešavanja trku su ipak dozvoljena, koliko znam). Zatim su i postavljeni na manje “agresivan” mod nego u kvalifikacijama (da ne govorimo o poređenju sa party modovima iz Q3, ali eto, Q3 nisam ni uzimao u obzir). Vozači su umorniji (znam, “mašine” su to, ali ipak sat i 20 ili više minuta prethodnog naganjanja je ipak malo teže nego 3, 4 ili 5 pokušaja od 3 kruga, od čega samo jedan brzi krug, u kompletnim kvalama), malkice je opala i koncentracija. Pri tome treba biti i više pažljiv zbog eventualne greške ili izlijetanja (ako pogriješiš i izletiš/odustaneš na kvalama, imaš sutra nedjelju da popraviš situaciju, koliko-toliko, ali ako pogriješiš i izletiš/odustaneš na trci, samo zato što si lovio FL, onda gubiš dio bodova ili sve bodove i yebavaćeš i FL i sam sebi sve po spisku). Dalje, postoji mogućnost da je možda došlo i do nekog malog, jedva primjetnog oštećenja bolida, koje će otežati posao. A da ne govorimo o tome da vozači najvjerovatnije nemaju više svježih setova najmekših guma, te o eventualnom sustizanju nekog zaostalog vozača, koji će zeznuti postavljanje FLa. Na kraju, uvijek imamo rizik zayeba u boxu pri promjeni guma.
        To je bilo moguće samo u periodu kada se gorivo doljevalo i kada se moralo startati sa onoliko gorivo sa koliko se išlo u kvalifikacije. Konsekventno tome imali smo i relativno “sporija” Q vremena, ali su bile dozvoljene veće izmjene u set-upu sa subote na nedjelju, nego danas. Ukoliko bi neko pred kraj trke mijenjao gume (doduše, tada nije bilo mekših smjesa, gume su imale žljebove, ali s druge strane smo imali gumarski rat), mogao bi sa svježim gumama (i pored otežavajućih, gore navedenih okolnosti) i uz LAKŠI bolid nego što je imao na kvalifikacijama, postaviti FL, koji bi bio brži od većine postavljenih vremena iz kvala (ali skoro pa nikad od onih najboljih – polesittera ili prvog reda).
        Naravno, pričamo o trkama koje su imale suhe kvalifikacije.
        Sve ovo napisano je podrazumijevalo promjenu guma.
        Ako si mislio na opciju postavljanja FL bez promjene guma od strane “bilo kojeg vozača”, pred kraj trke (na osnovu poređenja sa vremenima iz Q), sada ja tu ne vidim neke realnosti. To je rezervisano samo za one koji pokažu tempo kakav je Bottas pokazao u nedjelju.



        2

        0
      • Lando Norris 4 AMG Prikaži

        Frantic ja se u biti slazem s ovim tvojim navedenim ali takodjer mislim i dalje da ako si odvozio kvalifikacije 1:23, xxx a Fast lap je 1:25,xxx (2s razlike) da ima mogucnosti pri kraju kada ostane manje goriva i ako su gume u dobrom stanju (a pogotovo ako si otisao po nove) da se moze odvoziti 1:24,xxx. Rizik ulaska u boks je opravdan, ali ako nije pod moranjem da to zaustavljanje bude najbrze moguce mislim da je i rizik dosta manji.

        Opet kazem pustimo da ide sezona, vidit cemo kako ce se momcadi odnositi prema tom bodu pa ce nam biti jasnije…



        1

        0
    • Mclaren LH44 Donator Prikaži

      Aaa dobro @Frantic, bude interesantno na kraju kad se ganjaju za taj bod prva trojica, a kako Horner reče nećkali su se da uvedu Gaslya u box čisto da ga neko drugi ne uzme, što će biti interesantno.

      I ne slažem se s tobom da neko sa kasnim boxom ne bi mogao da uzme najbrži krug, a da nije iz top 3 ekipe, mislim da je pretprošle sezone Checo u Monaku uzeo najbrži krug, svježe gume, malo goriva i odvrnut motor čini čuda. Aaa sad da su motori i vozači na izdisaju na kraju trke, ne bih se složio, pogotovo ne za motor, koji je cijelu trku u konzervativnom modu, valja gorivo rastegnut, a i valja sam motor čuvat, treba 7 vikenda odvest na jednom motoru.

      Bit će interesantno vidjeti da li će neko rizikovati radi tog jednog boda ići u box na kraju trke :kokice:


      0

      1
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        A gdje sam ja to spomenuo da neko ko nije iz top 3 ekipe (generalno) ne može uzeti FL?
        Pazi, generalno gledajući, a ne u ovakvoj situaciji.
        Pa uzeo je i prošle godine K-Mag FL na jednoj trci.
        Pito bi te da li bi Checo uzeo taj FL da se dijelio bod za isti i da nije bilo onog Safeta (koliko se sjećam) koji je zbio kolonu, a Perez je lupio Kvyata zatzim otišao u box i završio zadnji od onih koji su prošli kroz cilj, sa 25 sec za čovjekom ispred sebe. Plus, Monaco, usko, zidovi,….. Ne moraš gazit, možeš pazit, a ovaj iza te ne može preteći.
        Nisi našao dobar primjer.
        Ako bi se ponovila slična situacija (samo na drugoj stazi), zašto neko ne bi od ovih vodećih, ako ima pola minute prednosti ispred nekoga, otišao u box? Ne kažem da će se to i desiti (velik je rizik odlaska u box, kao što rekoše) , ali shvataš poentu.
        Čak i da se desi takva trka, to će biti 1 po sezoni.
        I bez obzira na sve ovo, opet ću reći da ako su već uveli ovo, onda su trebali dopustiti da bod za FL dobijaju i oni van top 10 (kao što je Perez u navedenom slučaju), pa ako niko ne uzme FL van top 6 bolida ili van prvih 10, opet smo na istom, jel?
        I gdje sam pomenuo da su motori na izdisaju? Rekao sam da su u konzervativnijem modu.
        A i vozači? Rekao sam da su umorniji, ne i na izdisaju.


        0

        0
  3. Honda zekohonda Donator Prikaži

    meni je bilo zanimljivo gledat na grafici poretka kod koga stoji onaj ljubičasti sat i kalkulirat tko bi mogao pomrsiti račune najbržima.
    horner je spomenuo kako su razmišljali da gaslya pošalju u boks pa da napravi fl kako bi oduzeo bod bottasu i mercu.



    11

    1
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      horner je spomenuo kako su razmišljali da gaslya pošalju u boks pa da napravi fl kako bi oduzeo bod bottasu i mercu.

      I onda kad ja napišem da mi se pravilo ne sviđa, (između ostalog i zbog takvih stvari o kojima priča Horner, kao i zbog same činjenice da jednostavno nije fer uskratiti bod za FL, samo zbog toga što neko nije u prvih 10, a napisao sam o tome 10-ak komentara, što ovdje, što na forumu,), onda mi lijepe minuse (koji me u principu ne zanimaju), a niko da napiše neki smislen kontra argument.
      Na kraju krajeva, nisam ništa neistinito napisao i što se tiče preticanja, a i što se tiče praćenja (koje mi je jedino pozitivno).
      Samo mi sad Brawn diže pritisak sa “ukivanjem u zvijezde” ovog novog pravila, a ništa se posebno nije desilo u zadnjih par krugova, osim, eto “želje mnogih da postave FL i uzmu bod” i realnosti, da ga je praktično samo Bottas mogao odraditi.
      Želje su jedno, a mogućnosti drugo.
      Jedva čekam da se stvarno desi da npr. “Horner pošalje Gaslya u box po nove gume i da tako oduzme bod Bottasu i Mercu”.



      3

      6
      • Mclaren AlkY Donator Prikaži

        Mogao je Gasly ua zadnjih 10 krugova 7 puta uzimat nove gume , opet nebi uzeo FL.


        0

        2
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Bravo.
        I ja sam istog mišljenja (ovo gore što sam napisao za Gaslya je više figurativne prirode, naravno).
        Dakle, izuzev Bottasa, mogli su ga uzeti još (al daBogda) Hamdo i Max.
        Ali će se jednom desiti da neko nekom “otme” bod
        Ili kad se desi jedna od situacija koje je opisao @Montoya.
        Vidim da je neki hype train što se tiče FLa, a ništa se posebno nije desilo u tim zadnjim krugovima, osim malo više TRa (koji je išao u eter).
        Koliko god mi ne leži ovo pravilo, s druge strane, razumijem Brawna, koji “brani svoje čeljade”.
        Ali ako već vrše amerikanizaciju sporta (po mom mišljenju i po mišljenju mnogih), de brate neka onda barem dodaju i bod(ove) za najviše krugova u vodstvu i neka naprave bolide koji će omogućiti u prosjeku barem 1/5 od gore pomenutih 366 preticanja, …..
        Pa bi onda trebalo biti još zanimljivije. :chill:



        1

        1
      • Lando Norris 4 AMG Prikaži

        Ja se nadam da ce osvojiti ovaj bod na nekim stazama biti dosta lakse za momcadi i vozace “B prvenstva” kojima taj bod znaci vise !


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Ajde razmislite malo. Uđeš u bok na predzadnji krug. Imaš jedan krug za zagrijavanje guma i jedan za pokušaj. U q1 su vremena bila 1:22 ili 1:23 za sve osim Williamsa. Na kraju utrke imaš malo goriva, staviš 3 kruga stare crvene i sigurno ćeš odvoziti barem 1:25.


        0

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Da @wapi, ali neko od ovih iz vrha, ko je na 5. ili 6. mjestu.
        Od ovih iz B prvenstva, čisto sumnjam.
        Ograničavajuće faktore sam naveo u velikom komentaru od sinoć.
        Ajd vidjećemo, možda griješim.
        Uglavnom, jedva čekam situaciju da neko iz B prvenstva (ko se vozi na 8. ili 9. mjestu i bježi nekome 30 sec), ode u box po nove (ili 3 kruga stare) najmekše gume i oproba se. :kokice:
        I jedva čekam još neke situacije, ali o njima ću kad (ako) se dese…. ;)


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        @Frantic
        Sad sam pročitao taj komentar. Malo si pretjerao u raznim faktorima. Dvije sekunde sporiji od Q1 vremena glatko može biti bilo tko s 3 kruga starim crvenim gumama.

        To ti se dogodilo 2018 u Singapuru. Magnussen je s predzadnjeg mjesta otišao 9 krugova prije kraja u boks po nove gume i napravio najbrži krug utrke. Dakle s gorivom za 9 krugova je bio 2 sekunde lošiji od svojeg Q1 vremena i 3 sekunde lošiji od no party Q1 Lewisa Hamiltona. To je značajno brže nego što može voziti 1. liga sa starim gumama.


        0

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Dvije sekunde sporiji od Q1 vremena glatko može biti bilo tko s 3 kruga starim crvenim gumama.

        A gdje sam ja napisao suprotno? ;)
        Naravno da može.
        I upravo to – “to može bilo ko”.
        Tako da Magnusen neće više na taj način napraviti FL.
        Jer će to uraditi neko ispred, ko ima lufta.
        Opet, i pored boxa i zamjene guma, koliko je Magov krug bio brži drugog najbržeg (Lewisovog)?
        Sekundu, što po meni ipak nije značajno brže, barem za takvu stazu i toliku dužinu kruga (vremenski) …..
        A možda bi Lewis uključio i agresivniji (party) mod na jedan krug i skinuo i tu sekundu (dakle na starim gumama).


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Da, ali odeš u box 2 kruga prije kraja, a ne 9, pa si još lakši i dok netko shvati kaj ti delaš utrka je gotova….

        Naravno da je 6. u puno boljoj poziciji da to napravi jer najvjerojatnije ima minutu prednosti i brži je od predzadnjeg, ali je moguće maliciozno uzimanje fastest lapa samo kako ga ne bi osvojio netko iz prvih 10.

        Vidjet ćemo kako će to ići kroz sezonu. Ja načelno nemam ništa protiv dok pravila ne uvode kockanje, dok se boduje nešto mjerivo meni je to ok, jer je jasno koji je kriterij i za sve je isti.


        0

        0
  4. Charles Leclerc F12000 Prikaži

    Kad sam čuo Lewa kako preko team radija govori “I need that point Bono” i Bottasa kad je rekao “I want 26 points, I’m gonna try in the end”. Znao sam da je F1 donijela ispravnu odluku.



    12

    1
  5. Neznam što kukate, sve što je Brawn reko stoji, pa koliko bi to trebalo biti pretjecanja na stazi kao što je Melbourne, 150? Meni osobno je draže vidjeti da su bolidi blizu i da se vozač iza muči cijelu trku za prestići ovoga ispred kao Gasly Kvyata, ili kao što se Kvyat prekočio napadajući Strolla, pa onaj vlakić cijelu trku Magnussen, Hulkenberg, Raikkonen, Stroll, Kvyat, Gasly gdje su svi bili unutar 5 sekundi i svak se od svakoga pokušava obraniti, a usto i prestići ovoga ispred. Definitivno mi je to draže nego da kad dođeš bolidu unutar sekunde samo aktiviraš DRS i preletiš ovoga kao da ga nema i bude 100 bezveznih prestizanja po trci. Tako isto i ovaj bod za FL, baš je bilo zanimljivo kako su se Bottas, Hamilton i Verstappen raspitivali stalno i ganjali brza vremena pred kraj trke za dodatni bod.



    10

    0
    • Williams Montoya Prikaži

      E sad je pitanje da li će želja za tim bodom splasnut kad se netko zašilji u neki zid jer je previše pritiskao na starim gumama, ili kad s druge pozicije ode u box po gume jer ima 40sec prednosti ispred trećeg i onda mu poslije otpadne jedan kotač pa umjesto planiranih 19 bodova ne dobije nijedan.
      Taj dio me zanima, oće li se zadržat želja za bodom ili će im to postat preriskantno. Inače nisam protivnik toga, dapače dao bi i za pole position



      1

      4
  6. 11 preticanja je bilo:

    – Gasly on Giovinazzi (Lap 2)
    – Ricciardo on Kubica (Lap 4)
    – Magnussen on Giovinazzi (Lap 18)
    – Hulkenberg on Giovinazzi (Lap 19)
    – Raikkonen on Giovinazzi (Lap 19)
    – Norris on Giovinazzi (Lap 26)
    – Grosjean on Giovinazzi (Lap 26)
    – Perez on Albon (Lap 26)
    – Perez on Giovinazzi (Lap 27)
    – Verstappen on Vettel (Lap 31)
    – Kvyat on Gasly (Lap 38)



    1

    0
  7. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Sve sam manje uvjeren da ce neko ic u box po novu gumu da napravi FL, rizik ne opravdava nagradu ali ocekujem da sateliti van top 10 odu po novu gumu cisto da nekome izbiju bod..
    Da je borba za FL unijela neku zivost i nije.. Dogadja se da ekipa u nedostatku borbe na stazi proba uhvatit FL..


    0

    0
  8. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    Još Toto fali da se priključi raspravi, tako je i on govorio Bottasu i Hamiltonu, samo su ga oni otpilili i riješili to po kratkom postupku.


    0

    0