5 stvari koje smo naučili nakon VN Australije

Izdvojeno / Kolumna

Ante Vetma

Prije 5 godina 5 min 49 komentara

1. Sedam različitih ekipa je ušlo u Q3

Da će borba u sredini biti napeta – to je bilo očekivano, ali kad se tome pridodala pogreška Gaslyja, bljesak Norrisa i fijasko Renaulta – priča postaje još zanimljivija. Osim očekivanih dvojaca Mercedesa i Ferrarija, Red Bull je u Q3 ušao sa samo jednim bolidom, ali je zato (opet) oduševio Haas čiji su Grosjean i Magnussen završili na 6. i 7. poziciji. Lando Norris je dokazao da cijeli hype oko njegove karijere nije toliko neopravdan, a Kimi Raikkonen je završio kao deveti, iako smo od Alfe možda očekivali još i više. Sergio Perez je pobijedio svog timskog kolegu, što možda i nije toliko iznenađenje, ali je sigurno mnoge iznenadilo da je iza sebe ostavio oba Renaulta. Sve u svemu – solidan miks različitih bolida u Q3.

2. Ferrari je sve karte bacio na Vettela

Traženje od Leclerca da ne napadne Vettela u završnici utrke dok je ovaj jedva kružio stazom je većini gledatelja dovoljan znak da Ferrari ove godine želi jasan broj 1 i broj 2 u svojoj momčadi. Međutim, ako nekome nije dovoljno – to nije bio jedini znak danas. Naime, Ferrari je Vettela povukao u boks puno prerano i očigledno s namjerom da naprave undercut Hamiltonu. Nije uspjelo, ali su pritom pokazali da stratezi ni u jednom trenutku nisu računali na opasnost od Leclerca. Sezona je tek krenula, ali razmišljanje je ostalo isto: gdje je Vettel u odnosu na Hamiltona. Na njihovu žalost – nisu računali ni na opasnost od Verstappena, a njemu nije bio nitko na team-radiju da mu kaže da ne napada.

3. Valtteri misli ozbiljno

Ne samo da je bio u svojoj ligi, nego je i dokazao poantu kad je na team-radio jasno poručio ekipi da njemu danas nije dovoljno 25 bodova. Bottas je par krugova prije kraja nakratko izgubio taj bod, ali ga je onda ponovo uhvatio, i to s gumama koje su već odradile dobar dio svog životnog vijeka.

4. Ricciardo bez krila

Daniela Ricciarda vidimo po prvi put izvan Red Bullovih bolida (ako izuzmemo kratak stint s HRT-om) i nakon silne buke koja se digla oko njegovog prelaska u Renault, nakon promotivnih filmića, klipova gdje Ricciardo uči Hulkenberga australski “sleng”, nakon svega toga – došlo je ono što se računa – GP vikend. Osim što je izgubio od Hulka u kvalifikacijama (za dlaku, ali i dlake se broje) – izgubio je i u utrci. Trebat će Ricciardu vremena da shvati kako Renault ne kosi travu kao Red Bull, ne leži na stazi i ne koči efikasno kao Red Bull.

I da, referirajući se na Red Bullov slogan “gives you wings”, navijači su slagali transparente prije utrke na kojima je pisalo da Ricciardu ne trebaju krila. Simbolično, prije prvog zavoja mu je krilo doslovno otpalo.

5. Williams

Ekipa koja tone kod mnogih je izazvala nostalgiju za nekim “boljim vremenima”, ali stvari rijetko budu tako jednostavne kao što izgledaju. Williamsov dokumentarni film na Netflixu nam je dao lijepu verziju priče. Pa bi možda bilo dobro da uzmemo u obzir i neku manje lijepu, recimo, onu koju je ispričao Mark Webber u svojoj knjizi:

“Trebao sam ljude koji uživaju u svome poslu, a ljudi u Williamsu u većini očigledno nisu spadali u tu kategoriju. Izgledalo je kao da je to zadnje mjesto na svijetu gdje žele biti. Ući u njihovu tvornicu nakon što sam bio u Jaguaru je bilo kao da uđete u mrtvačnicu. Jedva su podizali brade od kompjutora i pomislio sam, ovo nema smisla…

I, pokazalo se da sam bio u pravu. Tako nikad nije bilo dok sam bio u Red Bullu i mi smo imali sjajne uspjehe kao ekipa.

Ne znam zašto bi me Frank [Williams] i Patrick [Head] ikad išta pitali kad je bilo očigledno da uopće ne slušaju ono što imam za reći. Nisu trebali pomoć, živjeli su na svojim prošlim uspjesima.

Nisam upoznao mnoge, zapravo, nisam upoznao nijednog vozača koji je uživao dok je bio u Williamsu. Nikad nisam čuo niti od inženjera ili bilo koga da je Williams opisao kao briljantnu radnu sredinu.”

– Mark Webber

Webber opisuje i kako je prijavljivao probleme oko bolida, ali su njegove prijave brzo zanemarene, te kako je Frank Williams odbio zaposliti osobnog asistenta tadašnjem tehničkom direktoru Samu Michaelsu koji je dnevno radio po 12 sati. Današnje vrijeme možda je manje romantično od tih starijih vremena, ali jedno se ne može poreći – puno je brutalnije prema onima koji se ne znaju prilagoditi i stvari puno brže sjednu na svoje mjesto. U “ono” doba – ovakvo šlepanje bi značilo da možda imate još par sezona ispred sebe dok se ne izgasite ili prodate, a u “ovo” doba – tko može staviti ruku u vatru da će Williams doživjeti ovogodišnji Abu Dhabi?

Rezultati VN Australije 2019.
1. slobodni trening
2. slobodni trening
3. slobodni trening
Kvalifikacije
Utrka


Odgovor

49 komentara

  1. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Sezona je tek krenula, ali razmišljanje je ostalo isto: gdje je Vettel u odnosu na Hamiltona

    Osobno, meni je ovo i dalje najveci problem kod strategije… Stalno se gleda gdje je Hamilton, kao da je bitka Vettel vs Hamilton a ne Ferrari vs Mercedes, uopce se ne cilja na pobjedu, samo se gleda da se osvoji bod vise od Hamiltona.. Prosle godine ih je tako par puta zaskocio Bottas.. Ove godine ce izgleda sami sebe..



    6
    6

    0
  2. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    6- Ocon je jazavac koji jedva ceka Bottasove greške



    20
    11

    9
  3. Ferrari
    Korisnik Prikaži

    Nekako mislim da ovaj mutavi Binotto bas i nije neki izbor, a nekako mi se čini da Ferrari ne bi ovoliko zaostajao da je Arrivabene ostao iako to nije nikakav izgovor… uglavnom Ferrari je u Banani i kladim se da se neće uspjet popravit



    6
    5

    1
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Ferrari ne bi ovoliko zaostajao da je Arrivabene ostao

      Arrivabene nije inženjer i nema veze s tim kakav je bolid na stazi…



      7
      5

      2
      • Ferrari
        Korisnik Prikaži

        ma da šta Muto Binoto sam nacrta bolid, ma daj molim te…. Flavio prodavo odjeću pa vodio Renault do pobjede, jedva razlikovao gumu od felge… odavno nije bitno koliki si inženjer nego je bitan tim, tim stručnjaka, tim inženjera i leader, znači osoba koja će to posložit da to funkcionira i da je sve u syncu, što se mene tiče to može bit i čovjek koji je čuvao ovce jer bi vjerovatno to bolje radio od većine… a ti sad prati šta će mutavi inženjer napravit do kraja sezone jer ovo danas mu je bila tolka šamarčina da se neće ustat tjedan dana



        4
        3

        1
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @Korisnik

        Mislim da svakome treba dati šansu…nema smisla sada upirati prstom u ovoga ili onoga.
        Arrivabene je bio 4 godine direktor i imali smo iste greške…a Binotto je bio tehnički direktor.



        5
        4

        1
      • Ferrari
        Korisnik Prikaži

        svaka ta šansa traje 2-3 sezone i tako već 15 godina… kako god okreneš Arrivabene kad je zasjeo na čelo ekipe osjetio se korak naprijed i prošle sezone je bio najbliže mercedesu ikad, zato mislim da je trebao ostat i ovu sezonu, a mercedes je očito za ovu sezonu odradio vrhunski posao što također treba uzet u obzir naravno



        7
        7

        0
    • Alfa Romeo
      rapante Prikaži

      Čudan zaključak a tek počela sezona!



      7
      7

      0
    • Renault
      Crankshaft Prikaži

      Meni uopće nije jasno zašto su tehničkog direktora stavili na mjesto šefa momčadi. Otprilike isto kao da su Paddyja Lowea promovirali da upravlja Mercedesom (dok je bio u Mercedesu) ili Williamsom (dok je bio u Williamsu).



      1
      1

      0
  4. Charles Leclerc
    Leclerc1978 Prikaži

    Pa, ja sam naučio jednu stvar, a to je da Ferrari kao momčad ne štima još od odlaska Todta.
    A tako je bome i dan danas.
    Koliko su samo godina izgubili u Ferariu: Massa, Raikkonen, Alonso, sad Vettel….
    Leclerc, pokaži rogove, ne slušaj nikog i vozi po svome ka i Max, vise ljudi će te cijeniti ka čovjeka koji zna sta hoće, nego biti mrtvilo od čovjeka u ekipi….



    12
    9

    3
  5. Maurizio Arrivabene
    Dean 13 Prikaži

    U ovome Ferrariju nešto ozbiljno ne štima sa ljudima u ekipi od Binnota, pa na dalje. Ubiti Ferrari od odlaska Todta ne štima. Možda bi za Ferrari bilo dobro da ode iz F1 jer ovo je već postalo bacanje love



    1
    -5

    6
    • Marlboro
      Hey You Donator Prikaži

      Čitam ove komentare i ne vjerujem. Svi kmečite kako je loše Ferrari startao u sezonu a potpuno zaboravljate da je lani u Australiji bila ista situacija. Ne budite smiješni.



      6
      6

      0
      • Ferrari
        Korisnik Prikaži

        Vettel pobjedio 2018 u Australiji… o čem ti pričaš, start ove sezone i prošle nema veze s vezom, ko da su dvije momčadi različite… i treba kmečat a ne živit na staroj slavi,, ako se moglo toliko hondu pljuvat i razapinjat e pa može se i ferrari



        1
        -1

        2
      • Marlboro
        Hey You Donator Prikaži

        Kralju moj zabrijao si ti.

        Lani je razmak u kvalama bio identičan. Lani smo pobjedili radi Bottasova sudara i VSCa da nije bilo toga bilo bi isto kao i danas. Za razliku od prošle godine još je VET imao problem sa bolidom.

        Ide mi na nerve kad se sezona sudi po Australiji koja je POTPUNO SPECIFIČNA staza.



        8
        7

        1
      • Ferrari
        Korisnik Prikaži

        minuta zaostatka u utrci danas, a prosle godine pobjedili i ti kazes da je to isto, pa kako? samo se ti tješi s tim specifična staza i te sheme tifozske, kanta su i to je to, daj boze da sma u krivu al poučen prijašnjim iskustvima 99% da nisam



        2
        0

        2
      • Mick Schumacher
        tifosoante novinar Prikaži

        @Hey You U pravu si, svi ovdje su otpisali ovu sezonu a nije ni počela. Istina, nije ovo bio najbolji vikend, ali tek je prošla prva utrka, i to na stazi koja nije uopće pokazatelj stvarnog odnosa snaga. I prošle godine je zaostatak u kvalifikacijama bio sličan kao i ove godine, ali Ferrarija je tada posrala sreća sa VSC i na kraju je Vettel utrku završio prvi. Tek će pravi odnos snaga pokazati Bahrain, koja je prava trkaća staza za razliku od ovih zabarikadiranih cesta u Melbourneu. A vezano za momčadske naredbe Leclercu, koliko god ljudi i fanovi ih ne vole(ni ja isto ih ne volim) one su nužne jer je F1 isto tako i momčadski sport tako da se tu vidi barem nekakav napredak u odnosu na prošlu godinu jer se jasno zna ko je no 1 u momčadi(koliko god je teško vidjeti nešto pozitivno nakon ove utrke) , a i Leclerc je mlad, ima vremena za njega.



        3
        3

        0
      • Ferrari
        Korisnik Prikaži

        prvenstvo se osvaja na svim stazama na ne na one tri koje tebi ili tvom bolidu pašu, možete vi pisat šta hoćete al to je tako… ako ti staza ne paše, moraš bit drugi, a ne četvrti



        2
        2

        0
    • Mclaren
      LH44 Donator Prikaži

      Ja eto, Talijani bi pravo bili u F1 da nemaju zarade neovisno o rezultatima :D


      0
      0

      0
  6. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Ja bi dodao i 6-tu stvar, a to da je brada bolja od brkova…



    8
    8

    0
  7. Renault
    JP Renault Prikaži

    Nakon ove utrke smo naučili još nešto, to da većina navijača ne gleda sve vozače jednako. Ricciardo je na startu skrenuo udesno na travu da bi izbjegao Pereza i tako uništio svoj prednji spojler i utrku. Skoro nitko to nigdje ne spominje. Ali da je na njegovom mjestu bio npr. Verstappen, svi bi idućih tjedan dana pričali kako je Max loš vozač koji je na startu napravio glupost.
    Nadam se da će iduća utrka biti bolja za Renault, gdje će se nastaviti dvoboj vozača meni najdraže momčadi. Ovdje je Hulk dobio Riccia i u kvalifikacijama i u utrci, a ja bih volio da takvo stanje bude i na kraju sezone.



    5
    4

    1
    • Alpine
      Alpine Prikaži

      Ricciardo je krenuo kud je krenuo, nažalost, a još na veću žalost naletio je na komad betona gdje ga nije očekivao.
      Nadam se da će u slijedećim utrkama imati bolje kvalifikacije, pa će imati manju gužvu oko sebe, a u onim kvalifikacijama koje će mu biti lošije, morati će biti malo pametniji i strpljiviji i sačuvati bolid, što reći, odvikao se čovjek od starta iz sredine poretka, morat će se opet naviknuti i na takve borbe. Kao navijač nadam se da će na startu češće biti među prvih 10, pa će biti i manje tih problema.



      2
      2

      0
  8. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Neki to vole F1 – Teska vremena prijatelju moj



    3
    3

    0
  9. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa Prikaži

    Ono kad je Ricciardo uspio zakočiti u prvom zavoju bez da pokupi tri korateralne žrtve je bilo impresivno.
    Ali tu nismo naučili ništa novo, znamo da je najbolji u tome.



    8
    8

    0
  10. Ferrari
    dadomofa Prikaži

    Pesimist u meni smatra da će teško bilo tko zaprijetit Mercedesu. Opet s druge strane kao navijač Ferraria optimist u meni se nada da je ovo samo bio jako loš vikend i da Ferrari nije uspio postaviti setup bolidi onako kako bi trebalo i da još uvijek ne poznaju bolid najbolje. Isto to se u prošlosti znalo događazi i Mercedesu u Singapuru, pa se nekako iskreno nadam da je to bio i slučaj s Ferrarijem na ovoj utrci.



    2
    2

    0
  11. Alfa Romeo
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …nakon dvije godine s(p)retnih pobjeda ferrarija konačno se mercedesu posložilo kao je i trebalo biti i u 2017-oj i u 2018-oj…gledajući unazad 2017-je ferrari imao tempo za pobjedu, 2018-te nije, a nije ni ove…strateški su ovaj put pogriješili i bilo bi bolje da su čekali sa prvim pit stopom…barem bi sačuvali 3 mjesto..ovako su se kockali bezveze i izgubili…što se tiče blokiranja leclerca moje mišljenje je da su riskirali sa sebom i kad su uvidjeli pogrešku napravili su još veću stopirajući leclerca da bi pokrili barem jedno mjesto koje su sebu izgubili…iako ne opravdavam ne vidim krivicu seba ovdje već onoga koji vodi strategiju momčadi…biti će bolje u bahreinu već iako merc djeluje strašno…valtteri sjajan i vidim da su lewisu našli opravdanje u oštećenoj podnici…rb djeluje odlično u utrci no to je njihova odlika…što se tiče razlike u q3, seb i lewis u odnosu na lani oboje 6,5 desetinki brži…i svi smo otpisali godinu kao završenu pa je došao bahrein itd…nadam se da se po jutru dan ipak ne poznaje…



    1
    1

    0
  12. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    fala vetma na ovim webberovim citatima!
    nisam znao da je takva situacija.



    5
    5

    0
    • Williams
      skodaf1 Prikaži

      Ja sam mislio da nema šanse da bude kao što su u komentarima ispod ćlanka o Sauberu pisali ( RIP Williams 1977-2019), ali kako je krenulo… Katastrofalan bolid, katastrofalno vodstvo, katastrofalan pit crew, katastrofalna selekcija šofera (svaka čast Kubici na volji, ali ako ce ostatak sezone izgledat ovako samo će se okaljati) itd td…..


      0
      0

      0
    • Enio Prikaži

      Sad ce mi biti bar jednostavnije gledati tu propast


      0
      0

      0
  13. Mario84 Prikaži

    Nekad nisam propustao utrku, sve pratio desavanja ko je ko bio u boksu nista mi nije izmaklo… utrke su toliko predvidljive, da to nije normalno sta su uradili. Danas 2 puta zaspao i ko da nisam nista propustio, cak sam sanjao utrku i jbg probudio se, pa se samo razocarao :). Ako u bahrainu ne bude bolje onda pratim formulu na portalu i zena ce dobiti svaku nedelju izlet.



    1
    1

    0
  14. avalon Prikaži

    ja sam čitajući komentare popriličnog broja forumaša na topicu “Valtteri Bottas dominantno do pobjede u Australiji!” naučija da je 20 trka prije kraja sezone prvenstvo za ferrari izgubljeno ….



    4
    4

    0
  15. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    6. Naučili smo i to se potvrdilo da dio korisnika portala, unatoč tome što su godinu dana stariji i dalje reagira na prvu bez
    razmišljanja.

    S obzirom da je prvenstvo riješeno izgleda da smo se vratili u prošlost pa je Australija opet zadnja trka.



    1
    1

    0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Ne reagira bas ni bez razloga tako…
      Za one druge se moze reci da su “otupili” na neke stvari i smatraju ih pod normalno…

      Vec 6.god. za redom, pored dvije “velike” promjene tehn pravila i dalje gledamo istu stvar u Australiji. Dominaciju Merc u kvalama.
      Kako je to normalno?! Ljudi se pomire s površnim zakljuckom da je to staza koja odgovara Mercu… zasto bi bila?

      Jedne god se smatra da Ferr ima bolju sasiju, ali deficit u motoru. Jednu da je “nježniji” s gumama, a drugu da je ipak Merc. Ovu zadnju da Ferr ima mozda i bolji motor, da su stigli, mozda i prestigli Merc, ove god opet izgleda obratno.

      Kako pobiti i demantirati ovaj hipotetski dojam:
      Merc je u suštini jos uvijek i oduvijek korak ispred Ferr. A Ferrari konstantno pokusava raznim “sporednim” stvarima i forama dostic Merc(lani dosli najbliže), ali onda ih prokuže, izjednace to (potrosnja guma npr.) i opet smo na istome.
      Kao da uvijek imaju nekog Asa u rukavu i uvijek su zapravo “team to beat”.

      Slikoviti dojam: kao npr. školski mali nogomet osmaša protiv petaša. Ovi mlađi se trude raznim forama, driblinzima, agresijom… i uspijeva tu i tamo, postignu “nemir” i “challenge”, ali se onda ovi stariji “naljute”, kopiraju neke dobre fore i pobijede u konacnici na nenadoknadivu sirovu snagu… uz lažni dojam da su ih “imali”, ali su negdje pogrijesili, kiksali… i onda ih se napada za nezrelost i “glupe” greske, popuštanje, a zapravo je realno to da su išli konstantno preko svojih mogucnosti, “potrošili se” vise nego stariji, a ni u jednom trenu nisu imali sanse, cega su i bili svesni, ali su vjerovali u cudo i trudili se koliko su mogli…
      Tako to otprilike meni izgleda. Tako mi izgleda Ferrari.
      Deja vu vec 6.god za redom.

      Koji su argumenti da to nije tako?



      6
      6

      0
  16. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    6. pravilo o najbržem krugu je ‘položilo’ ispit.
    slažete li se?



    2
    2

    0
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Da, s tim da su veliki našli model po kojima neće malenima ni taj bod(ić) prepustiti.



      2
      2

      0
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Ja se slazem.
      Podržavam nagradu za vožnju na limitu jer to i jedna od glavnih poanta ovog sporta.



      1
      1

      0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Ja sam i dalje protiv
      I nije se nešto naročito dešavalo (barem ne onoliko koliko smo mislili da će se dešavati) u tim zadnjim krugovima.
      Bottas dao malo gasa i pokupio i taj bod.
      BTW, mnogi govore da je Leclerc trebao u box.
      Pa mogao je i Bottas u box.
      I dalje stojim da se pravilo nije trebalo uvoditi, a pogotovo ne na ovako nakaradan način da, kao što @Prost reče, ovi mali neće ni taj “bodić” moći uzeti.



      1
      1

      0
      • Ayrton Senna
        Beethoven87 Donator Prikaži

        Barem nam se manje mažu oči sa realnim stanjem u omjeru snaga i jasno se pokaže tko je gazda…
        Bit ce sigurno situacija kad ce presuditi necija komocija da moze u box po svježe gume. Ali treba se zasluženo i dovest u tu situaciju.
        Bilo bi zanimljivo vidjeti u Australiji usporedbu npr. Leclercovog kruga na svjezim gumama protiv Bottasovog…



        1
        1

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Bottas je imao rubnu prednost ispred Lewisa. Nije mogao obaviti boks. Da je to napravio Lewis bi stisnuo i postigao da se Bo77as vrati iza njega….. a onda bi bila kuknjava kako je Merc postigao da Lewis pobijedi…..


        0
        0

        0
    • Renault
      Crankshaft Prikaži

      I ja sam isto (barem zasad) protiv toga.


      0
      0

      0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.