F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Uskoro velike promjene u Formuli 1?

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

GP BAHRAIN F1/2015

Na sastanku Strateške grupe Formule 1 jučer u Biggin Hillu bilo je jako burno i prema informacijama koje je izdala FIA, očekuju nas sitne promjene u Formuli 1 već ove sezone, a veće promjene u budućnosti. Strateška grupa se sastoji od predstavnika šest “top” momčadi (Mercedes, Ferrari, Williams, Red Bull, McLaren i Force India), FOM-a i FIA-e, već godinu i pol predlaže i regulira sve novosti u sportu. Na jučerašnjem, kako su ga nazvali, produktivnom sastanku donijete su neke važne odluke koje će manje ili više utjecati na ovu sezonu, ali glavna tema su promjene koje su predložene za naredne sezone.

Zakon koji će najranije stupiti na snagu je da će vozači od VN Belgije, koja se održava krajem kolovoza, u bolidima imati povećana ograničenja na informacije koje dobivaju od inženjera iz boksa. Ovo pravilo će se posebno odnositi na start utrke, kada, kako iz FIA-e kažu, vozači će ponovo imati potpunu kontrolu na bolidom.

“Ove mjere će vratiti punu kontrolu bolida u ruke vozača, i poboljšat će zanimljivost i neizvjesnost utrka.”

Sljedeća promjena još uvijek nije službena, a odnosi se na kazneni sustav prilikom mijenja komponenti pogonske jedinice. Nakon cirkusa u Austriji kada su oba vozača McLarena dobila kaznu od po 25 mjesta na gridu, u javnosti se digla prašina oko smisla takvih kazni, i mnogi se pitaju kako netko može dobiti kaznu od 25 mjesta kada je na startu samo 20 vozača. FIA je odmah uvidjela taj problem i predložila neka rješenja, a jedno koje se izdvaja jest da bi novi kazneni sustav kao najtežu kaznu slao bolid na kraj grida. Odnosno, vozači će biti automatski poslani na zadnju poziciju na startu umjesto da dobivaju kazne od 25 pozicija i za to moraju odsluživati kazne tijekom utrke. Ova promjena je samo predložena, iako je prema izvorima većina zadovoljna njome, ona prvo treba biti izglasana od strane F1 Komisije, te će sljedećeg tjedna biti poslata na World Motor Sport Council koji se održava u Meksiku.

Sljedeća promjena je također vezana za motore, iz FIA-e tvrde da će vozači momčadi s novim dobavljačima motora dobiti jednu ekstra pogonsku jedinicu u prvoj sezoni natjecanja. Ono što je značajnije kod ove promjene je vijest da će FIA dodijeliti Hondinim vozačima po jednu dodatnu pogonsku jedinicu već ove sezone. Kako se navodi u službenom priopćenju, ovo pravilo odmah stupa na snagu, i “zbog pravednosti” će se odnositi i na McLaren-Hondu ove sezone.

Pored ovoga, bilo je i razgovora o konačnom mišljenju momčadi na vraćanje dolijevanja goriva tijekom utrke, ali izgleda su momčadi zadržale svoje mišljenje i da se dolijevanje neće vraćati.

Također, raspravljalo se i o načinima kako da bolidi budu glasniji, još ništa nije zvanično, ali bi već od sljedeće sezone mogli imati novi ispušni sustav na bolidima koji bi omogućio puno glasniji i bolji zvuk.

Na sastanku je potvrđeno da će momčadi od sljedeće sezone imati veću slobodu u odabiru guma koje će koristiti tijekom vikenda. Nije navedeno na koje načine će biti sprovedena “veća sloboda”, jer su pregovori s Pirellijem još u tijeku. Prema nagađanjima od ranije, po paddocku se šuškalo da bi momčadi od 2016. mogle same birati koje dvije komponente guma će koristiti tijekom vikenda, podrazumijevajući i dvije komponente za kišu.

Vijest koja je definitivno najviše uzburkala javnost je da će od 2016. biti promjena u formatu GP vikenda. Promjene koje su opisane kao “uzbudljive i inovativne” su trenutno u početnoj fazi i o njima se raspravlja između FIA-e i FOM-a. Evo što se navodi u službenom saopćenju:

“Nekoliko uzbudljivih i inovativnih promjena za formate kvalifikacija i utrka su bili raspravljani. One su trenutno pod procjenom FIA-e i FOM-a.”

Jean Todt, predsjednik FIA je izazvao burne reakcije izjavom da bi mogli imati sprint utrku subotom umjesto kvalifikacija.

“Format GP vikenda bi mogao biti unaprijeđen. Mogli bi imati utrke 10 krugova duže ili kraće, o tome će se raspravljati. Možemo imati i sprint utrku subotom, zašto ne?”

Posljednje, ali ništa manje važno, sve smo bliže da 2017. vidimo potpuno izmijenjene bolide. Prema priopćenju koje je izdala FIA, bolidi će imati agresivniji izgled, a cilj je da budu brži oko 6 sekundi po krugu u odnosu na trenutne bolide. Spominju se širi bolidi i šire gume, nova krila i promjene poda bolida i njihovog efekta na aerodinamiku. Kako FIA tvrdi, downforce će biti značajno povećan i bolidi će biti puno uzbudljiviji.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Oko ove sprint utrke vodit će se najveće rasprave..


    0

    0
  2. Mclaren raca Prikaži

    Joj,ne treba nam taj dodatni motor. Dosta mi je njihove pravednosti.


    0

    0