F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Analiza: Gdje je zapravo McLaren-Honda nakon 8 utrka?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Jenson Button i Fernando Alonso, McLaren Honda

Jenson Button i Fernando Alonso, McLaren Honda

Rezultati u prvih 8 utrka ove sezone za slavni britansko-japanski dvojac su mizerni i zahtijevaju hitnu intervenciju. Velika mrlja je bačena na slavno ime koje je dominiralo u prošlosti.
Gdje su problemi? Tko je glavni krivac za ovako loše rezultate? Ima li svijetla na kraju tunela?

Što je pošlo po zlu?

Prema Marku Hughesu iz “Motor Sport Magazinea”, automobil bi morao biti u ravnopravnoj borbi između Ferrarija i Williamsa, barem ako je šasija u pitanju. MP4-30, prema velikom broju stručnjaka, je jedan od najboljih, najsofisticiranijih proizvoda McLaren Technology Centra u posljednjih nekoliko godina. Williams i Ferrari mogu na svakoj utrci realno očekivati borbu za podij, McLaren, s druge strane, može jedino sanjati o pokojem bodu. Hondinom motoru nedostaju tri osnovne komponente svakog “dobrog” motora – snaga, pouzdanost i efikasnost. Sve to dovelo je do samo 4 osvojena boda na jednoj jedinoj utrci.

Druga najuspiješnija institucija u povijesti ovog ovog sporta koja ima dva super-uspješna vozača u posljednjih 10 godina – dvostrukog svjetskog prvaka Fernanda Alonsa i svjetskog prvaka iz 2009. Jensona Buttona, sramoti se posljednja tri mjeseca i baca u očaj navijače diljem svijeta. Polako je splasnuo entuzijazam i žar velikog broja navijača i ljubitelja slavnog dvojca. Malo je komentara podrške i razumijevanja za ovakva izdanja. Alonso i Button, koji su tako dobro naučeni boriti se za vrh, odjednom su prisiljeni moliti za kišu ili čekati da F1 karavana posjeti staze sa jakim downforceom na kojima njihov bolid može postići barem nešto (naravno, ako im Hondin motor izdrži do kraja).

Bilo bi potpuno pogrešno svu krivicu svaliti na Japance jer McLaren nije uspio pobijediti na utrci skoro pune tri godine. Možda Honda ne isporučuje dovoljno snage, ali gotovo je sigurno da momčadi nedostaje i snage s “pit-walla”. Povratak Rona Dennisa, legendarnog šefa momčadi, na čelnu poziciju označen je kao dolazak spasitelja na početku 2014., ali 18 mjeseci kasnije – nema značajnih napredaka u rezultatima – polako se stječe dojam da je 68-godišnjak nešto učinio krivo. Eric Boullier, koji je doveden iz Lotusa, također ne uspijeva učiniti značajni korak naprijed, ali ne uspijeva se ni isprofilirati kao vođa momčadi. Kada Alonso ili Button odustanu u utrci i parkiraju bolid u garažu, koga TV kamere redovito pokazuju? Dennisa, ne Boulliera.

Dennis je u potpunoj kontroli nad Boullierom, što je vidljivo iz intervjua kojeg je dao za “Mail Online”. Tamo je jasno naglasio da je Ericu dao “dobar udarac nogom u guzicu” nakon VN Španjolske. Boullier, očito, ima sve manje samopouzdanja i njegovi nastupi u javnosti sve su lošiji i čudniji. Često priča novinarima sve i svašta, a ne izrekne ništa važno. Neki bi rekli da je to isti stil kakvog godinama prakticira Dennis. Britanci to popularno nazivaju “Ronspeak” (Ronov govor). Boullier je tako od čovjeka koji je momčad Lotusa doveo do pobjeda i podija 2012. – postao marioneta svojeg šefa. Momčad se traži, ali nikako da se isprofiliraju glavni ljudi i vozači. Kod Mercedesa se točno zna tko je tko i koja mu je uloga i zadaća, ali u McLarenu je sve to mutno. McLaren je u pet sezona promijenio 5 vozačkih postava. To je samo još jedan znak nekonzistentnosti i lutanja.

Prema Andrewu Bensonu, Button je potpisao ugovor koji mu jamči 2015. sezonu. O 2016. sezoni odlučuje McLaren. Button je ove sezone bolji od Alonsa zbog mnogih razloga i produženje ugovora čini se kao normalna opcija. Problem je u tome što McLaren ima “gužvu” s mladim vozačima koji čekaju u redu za svoju priliku, ali to je već neka druga priča. Riječ je naravno o Stoffelu Vandoorneu koji dominira GP2 prvenstvom i Kevinu Magnussenu koji već ima F1 iskustvo.

Honda vjeruje u napredak?

Yasuhisa Arai ima plan iskoristiti sedam preostalih razvojnih tokena koji će nakon ljeta pružiti bolje rezultate. Ovo nam je već svima poznata priča. Stalno obećanja da će nakon ovog ili onog biti bolje, ljudi su polako umorni od toga i povjerenje je na niskim granama.

“Imamo sedam preostalih tokena na raspolaganju. Iskoristit ćemo ih u drugom dijelu sezone nakon ljeta. Zamijenit ćemo mnoge dijelove da povećamo konjske snage. Možemo spasiti donekle ovu sezonu. To je cilj koji smo podijelili sa svojom momčadi. Naši vozači znaju plan i vjeruju nam. Proces unutarnjeg sagorijevanja u motoru je vrlo važan za dodavanje konjskih snaga. Dakle, promjena samog dizajna komore sagorijevanja i rad ventila moraju donijeti napredak. Uglavnom je stvar u ICE-u, ali i ostali elementi poput MGU-K i MGU-H, uključujući turbo moraju biti poboljšani da bi se dobilo više snage.”

Hondin stupanj napretka i razvoja ograničen je pravilima o homologaciji motora koji im je ostavio samo 9 razvojnih tokena, a 2 su iskoristili prije VN Kanade. Za sljedeću sezonu Honda će imati na raspolaganju 25 tokena.

“Već imamo dobar plan. Sa tokenima za sljedeću sezonu imamo mnoge ideje.”

Arai bi bilo sretniji kada bi se postigao dogovor o dopuštenom razvoju unutar sezone koji je u planu za sljedeću sezonu, radije nego da datum ostane takav kakav jest (28.veljače).

“Preferiram da se datum pomakne – tako da se preostali tokeni mogu koristiti iduće godine. To bi bilo dobro za sve. Možda ćemo u drugom dijelu sezone diskutirati o tom problemu o preostalim tokenima sa Mercedesom i Ferrarijem.”

Uglavnom, Honda se odlučila za unikatan i jedinstven pristup i dizajn kod mnogih komponenta. Agresivni paket bi u teoriji trebao pomoći automobilu, ali zasad mu donosi samo probleme. Arai vjeruje da kompleksnost mnogih rješenja donosi mnoge koristi na duge staze.

“Drugačiji put je možda jedini put do podija. Sve je drugačije – primjerice MGU-H i turbo su vrlo kompaktni, kao i pogonska jedinica zasebno, sve je vrlo usko upakirano kako bi dobili pozitivni utjecaj na aerodinamiku. Baterija i kontroler su vrlo, vrlo maleni sa niskim centrom gravitacije na automobilu. Naš cilj je prestići top momčadi. Ako ćemo raditi na isti način, samo ćemo ih dostići. To je sve. Trebamo neke ideje da primijenimo i unaprijedimo hibridne sisteme i ponekad je to vrlo teško ukomponirati. Vjerujemo da je to pravi put da dostignemo i prestignemo top momčadi.”

Što kažu ljudi iz F1 svijeta i Ron Dennis?

Aktualna je kritika koju je uputio Eddie Jordan – on krivi argonaciju u McLarenu kao ključni faktor koji ih koči kod povratka na vrh. Eddie krivi Rona Dennisa i njegovo vođenje momčadi iz Wokinga. Eric Boullier i Jenson Button upozoravaju da bi se trenutno stanje moglo prenijeti i na 2016., ali Dennis je za “The Independent” opovrgnuo takve glasine i naglasio da sve ide prema planu.

“Oni su samo sjena od onoga što su bili nekada. Pogotovo otkada su rekli da će Hamilton žaliti za danom kada je napustio McLaren. Ta arognacija je i dalje na čelu McLarena. Ron Dennis je otpustio Martina Whitmarsha, ali Martin nikada nije vodio momčad ovako loše kao što to Dennis radi sada,” jasan je bio legendarni Irac u razgovoru za “BBC”. Također je naglasio kako je program cestovnih automobila preveliko opterećenje i za McLaren koje oduzima resurse i odvraća pažnju.

Ron Dennis, s druge strane, smatra da je ovo partnerstvo s Hondom najbolje koje su imali u povijesti i da rezultati jednostavno moraju doći.

“Naš cilj ostaje pobjeda u svjetskom prvenstvu. To traži veliki fokus na svaki aspekt automobila i sve mora biti odrađeno na najbolji način. Ni Honda ni mi sami nismo očekivali da će izazov biti ovako težak kao što je sada. Oni su startali sa čistim komadom papira, ne samo u pogledu motora, nego i programa razvoja i istraživanja – sve je kompletno novo. Znamo da je pred nama veliki izazov, ali ostvarujemo veliki napredak. Honda je napravila toliko mnogo motora kroz godine, tako da znam da ćemo imati jedan od najboljih, ako ne najbolji. Ovi hibridni pogonski sustavi sa sistemom povrata energije su veoma, veoma kompleksni i nema veze tko vozi automobile, trebate vremena da ih prokužite. Ostale momčadi su trenutačno ispred nas jer su počele poizvoditi i razvijati svoje motore u 2014. i mogle su koristiti pet motora. Sada u 2015. Honda mora učiniti istu stvar, ali sa jednim motorom manje. To je po meni nepravedno. Svako jutro ustanem iz kreveta prilično miran. McLarenov DNA je jak i vrlo dobro znam naše vrijednosti.”

Dotaknuo se i Ron famozne “Strateške grupe” koje je i sam član. Posljednji sastanak ga je posebno razočarao. Pogotovo kada je čuo sugestije da bi se zračni tuneli trebali ukinuti – prijedlog je došao, vjerojatno, od strane Force Indije. Problem leži u tome što je Ron u procesu investiranja od 30 milijuna funti u izgradnju potpuno novog tunela.

“Bio sam uključen u 17 prvenstava osobno. Mislim da razumijem kako stvari stoje. Kada prisustvujete na takvim sastancima Strateške grupe – tamo imate fenomenalan nedostatak iskustva koji je očit kod nekih momčadi. Oni predlažu stvari koje sam probao ne samo jednom i pogriješio, nego sam ih probao sedam puta i pogriješio. Sve što možete učiniti je izreći svoje mišljenje u pravo vrijeme na pravi način.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

19 komentara

  1. E, o ovome se isplati udariti debatu. Tko je kriv, gdje je problem, Honda, Dennis, McLaren, Bouiller. Ajmo ovako. Honda nije po prvi puta u F1. To je več njihov četvrti dolazak. U 60-ima jedna pobijeda u Lolinoj šasiji, pa onda zbogom. U 80-ima Spirit-proba, pa skoro dvije godine do dominacije sa Williamsom i onda Mclaren-era. Pa opet zbogom. Sa Lotusom uspjeha u to isto vrijeme nije bilo, da nije bilo Senne…Kasnije vračanje sa BAR-om, pa kupnja te momčadi i “slavne” 2007. i 2008. godine (več tada se je Button napatio). Pa opet zbogom. Pa onda Ross Brawn kupi strojeve i Mercedes motore i odmah osvoji naslov sa upornim Jensonom. I najedanput Mercedes shvati, da gube vrijeme sa McLarenom. Jer u Mclarenu vole eksperimentirati. Jer tamo govore o prošlosti, a mi naše “mečke”prodajemo danas. Možemo mi da bacimo našu značku na ovog Brawna i kroz koju godinu bit će. I na kraju je Boga mi i postalo. U međuvremenu je “Hammy” shvatio nešto slično. Ja sam odličan ali moji previše eksperimentiraju. I ne pokazuju baš neku preveliku “sekiranciju” ako sezona ne uspije. Ajde, ća…hvala puno, ali ja nisam u F1 da živim sa jednim naslovom prvaka. I onda se pojave pametnjakoviči koji kažu “Joj Lujo što si ti nezahvalan i što češ još da naj…” Što je onda duboko izdahnuo Hamilton, kada je vido Buttona i “Spidi Gonzalesa” u 2013. I kaže McLaren Perezu, ma ti si lud ajde ća imamo mi jednog Danca i to je superstar i bit će 2014 puno bolja. I malo je bila, ali Kevine znaš nije to to. Button ostaje Fernando dolazi, dolazi i Honda, bit će. I piše se puno o tome, i ljudi se prisječaju 88′-91′ i Ronu se to sviđa. Jer on u tome uživa. I dolazi debakl. Naime 2015. nije isto kao 1988-1991. godina. Tada su Senna i Prost bili na vrhuncu, dok su Button i Alonso veterani, dva prvaka, od kojih je jedan dobar koliko i auto, a drugi umoran od “Don Kihotovskih” borbi sa drugim vozačima u superiornijim bolidima a i nije baš poznat po nekom tehničkom znanju i sposobnostima razvijanja bolida. Honda je ponovno na početku, skoro “rookie” i naravno da bi bilo potrebno vrijeme da se stvari počinju razvijati. I tu dolazmo do opasnosti. Jer Honda je navikla pobijeđivati, ako ne onda oni uvijek odlaze. McLaren voli eksperimentirati, no tu su se več više puta opekli, a F1 je sport gdje se traži konstantnost. Naravno da McLaren kupuje ekskluzivnost jer to je ključ do uspjeha. No tu ekskluzivnost su imali i sa Mercedesom pa su poslije 1999. dosta puta prokockali stvari. Stvar je u tome da su Honda i McLaren žrtve svojih imena i razdoblja od 88′-91′, ali iz toga razdoblja jedino živo ime koje postoji je Ron Dennis. I taj danas ima 68 godina a ne više 40+. A sa godinama čovjek ostari, karakter ostaje isti, a voli pričati o dobrim starim vremenima. Izvinjavam se na predugom komentaru i ako McLaren Honda film kroz vrijeme dobije sunčanije scene bit će mi veliko zadovoljstvo. PS Svaka čast Jensonu Buttonu. Na strpljenju.


    0

    0
  2. Dobar tekst, Luka. Dennis, koliko god bio kompliciran, Ronspeakast i uvijek sa svima u svađi, iza sebe ima rezultate. Ne vjerujem da je kroz dvije-tri godine iznenada zaboravio voditi organizaciju, barem ne toliko drastično.

    Pretpostavljam da ne želi pretjerano pred medijima kritizirati Hondu, svjestan da time neće nešto naročito postići. Honda se i sama ovako dovoljno blamira da sigurno ne bi pomoglo ako se njenom općem ismijavanju priključi i njen sam korisnik. Time bi Honda mogla brzinski početi gubiti zamah (a sjećamo se od 2008. da oni neće trpiti previše jada prije odlaska). Uostalom, McLaren sada nema pravu alternativu. Povratak Mercedesu bio bi posipanje pepelom koje Dennis ni u ludilu ne bi napravio. A Ferrari? :)

    (Red Bull je u drukčijoj situaciji. Oni slute da će Renault povući neki “veći” potez, bilo odlazak ili preuzimanje cijele vlastite ekipe, i slutim da izjavama žele isprovocirati tu odluku što ranije, jer ni nijma ne odgovara biti na nepoznatom, tj. s partnerom za kojeg ne znaju što mu se dugoročno kuha u glavi…)


    0

    0
  3. @Marros – da, slažem se. Ljudi su nakon objave vijesti da se spajaju Honda i McLaren bili oduševljeni – među njima i ja sam. Na jednom forumu postavio sam pitanje: “što ako ne bude sve bajno i sjajno?” Što ako budu problema i vucaranja po sredini poretka? – naravno, bio sam napadnut kako mogu dovesti u pitanje formu takve institucije i “sile” u motorsportu! Na kraju je ispalo i gore. Ne vucaraju se po sredini nego po začelju.
    Bio sam vođen povijesnim podacima koje si sjajno naveo – pogotovo ovaj najsvježiji primjer BAR Honde.
    Nitko nije bezgrešan pa nije ni Honda.

    Drugi problem je sam McLaren kako sam i naveo u tekstu – mnogo toga tu ne valja i previše dobrih ljudi je napustilo kompaniju. Dobrih ljudi se ne smije olako rješavati.
    McLaren je oduvijek bio inovatorska i kreativna momčad i to je o.k.! Smatram da moraju postojati inovatori koji vide dalje od ostalih, ali sve u svoje vrijeme. Uzalud sve inovacije ako si prikovan za začelje.

    @Otone – Hvala!
    Istina je sve što si napisao.

    McLaren je htio ekskluzivna prava kao jedini kupac motora i sada to imaju. Istina, nisu imali mnogo mogućnosti nakon raskida suradnje s Mercedesom i sada su tu gdje jesu. Moraju zasukati rukave i raditi.
    Prije svega moraju posložiti organizaciju i isprofilirati čelne ljude.


    0

    0
  4. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Nigdje. Na žalost. To bi bio odgovor na pitanje iz naslova.
    Meni, kao dugogodišnjem navijaču Ferrarija, je iskreno žao vidjeti Mclaren u “ovakvom” stanju. Nadamo se, zbog samog sporta, da će se stanje popraviti. A i mora, po defaultu. Jer, teško da može gore od ovoga.


    0

    0
  5. Mclaren raca Prikaži

    Mogu svi pljuvati po Dennisu iz nekog razloga, ali da loše vodi posao, nikako. McLaren pod njegovim vodstvom uvijek je težio ka inovativnosti i eksperimentima. Zar je to loše? Zbog takovih ljudi f1 se i je razvila. Već sam jednom spomenuo da je f1 glavni poligon za razvoj auto industrije i ako već netko ima resurse za eksperimentiranje, zašto to ne bi i činio. Drži pod kontrolom Erica i druge? Pa šta? Na hijerarhijskoj ljestvici on je na samom vrhu i šta bi trebao? Otići par mjeseci na odmor dok traje prvenstvo? Doveo je kvalitetne ljude koji su potrebni McLarenu, Erica, Prodromoua i druge, što mu je i posao, a vjerujem da su oni napravili dobar posao što se McLarenovog udjela u stvaranju bolida tiče. Tu je da ih drži pod kontrolom. Obnavljanje partnerstva sa Hondom? Niti to ne smatram lošim potezom, dapače, iako su Japanci napravili katastrofalan motor. Jedino se tako moglo stati velikoj, žilavoj zmiji, Mercedesu, za vrat. Sa svojom današnjom tehnologijom i ljudskim resursima te Mercovim motorom, bili bi najvjerojatnije bolji od Ferrarija ali nikako od samih Nijemaca. Vrijeme će pokazati da li je Ron pukovnik ili pokojnik. Za šta bi još Ron Dennis trebao biti kriv? Možda za loš zrak u gumama?


    0

    0
    • Ron Dennis je čovjek koji je premazan svim mastima (ali valjda takvi šefovi momčadi trebaju biti – poput Rona i Flavia). Ron Dennis je čovjek koji je dva puta otvoreno stao protiv svog vozača (Prosta u Suzuku 1989. kada je tražio njegovu diskvalifikaciu – pogledati F1 review 1989, i Alonsa – we’re racing Alonso). Ron Dennis je čovjek koji je imao poziciju i snage raditi nešto da se smanje troškovi ali nije, a sada kao nešto glumi da bi htio raditi na tom polju, ali samo na način da mali postanu još ovisniji o velikim, te da na taj način veliki imaju dodatan izvor novaca. Ron Dennis je čovjek koji je otvoreno kritizirao svoj tim nakon što je pošao, i otpustio Martina koji je bio kao krivac za sve. Što je Dennis napravio od kad se vratio? Ništa. NIŠTA. Od dana kada je došao najavljivao je glavnog sponzora i još ga nije našao. Ron Dennis je prošlost, čovjek koji je definitivno bio netko i nešto (veliki rezultati su tome dokaz), ali čovjek kojega je kao Berniea pregazilo vrijeme. Njegovo preuzimanje uzda samo je dodatno gurnulo McLaren pema dolje.
      I još jedna stvar- Formula 1 NIJE poligon za razvoj auto industrije. Formula 1 je uvijek bio sport (ili spektakl), ali sve dok Bernie nije skinuo gaće auto proizvođačima, nikada nije bila vezana s auto industijom niti bi trebala biti. WTCC, DTM i WEC su poligoni, Formula 1 je posebno.


      0

      0
  6. @Luka Maloić – kao i obično odličan tekst. Lijepo je čitati tvoje tekstove – samo naprijed!


    0

    0
  7. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Luka se raspisao, kao i inače :)
    Izvoli 5 zvjezdica.


    0

    0
  8. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Ron Dennis je za McLaren ono što je Jean Todt bio za Ferrari. Koliko god ga neki pojedinci mrzili radi osobnih razloga ( preferiraju jednog vozača bio to Alonso ili Prost ), ostaje upamćen kao osoba koja je transformirala McLaren u dominantnu momčad 80-ih. A što se tiče mclarenovog projekta cestovnih automobila da je uteg oko vrata jednostavno nije istina. Naime čitav projekt se isplatio godinu dana ranije od predviđenog, p1 je rasprodan kao i mp412c tako da sumnjam kako stalan prihod novca može biti uteg. Pored toga tim za razvoj f1 automobila je odvojen of tima za razvoj cestovnih automobila.


    0

    0
    • Ovo za cestovne automobile se slažem s tobom; Eddie Jordan nije, očito, dobro informiran. Moje osobno mišljenje je da im je taj projekt s automobilima kao i onaj “applied technologies” – koji nudi razna informacijsko/sistemska rješenja nešto najbolje što mogu raditi.
      To sve spada u visoku znanost, inovacije i za svaku je pohvalu.


      0

      0
    • Mclaren raca Prikaži

      Tako je Dani. Ja pamtim što smo bili prije njegovog dolaska, a sam si rekao što smo postali u njegovoj eri.


      0

      0
    • Pretpostavljam da se ovo odnosi na mene, ali pokušavajući nešto objasniti ne shvaćaš da si upravo potvrdio ono što sam pisao – “ostaje upamćen kao osoba koja je transformirala McLaren u dominantnu momčad 80-ih”. Govoriš o prošlom vremenu, to što je bilo 80-tih i 90-tih je prošlo vrijeme. A ja te pitam – što je Dennis napravio od povratka?
      @raca – nisam znao da imamo insajdera ili člana McLaren momčadi. “Mi smo postali”???


      0

      0
      • Mclaren raca Prikaži

        Pa, mislim da barem tebi to ne treba crtati. Svaki vatreni navijač neke ekipe ,u bilo kojem sportu, sebe poistovjećuje sa tom ekipom iako nema materijalne veze. Što je tu sporno i zašto nepotreban sarkazam? Navijači su sastavni dio nekog tima, a oni bez njih, su puno “siromašniji”. Ferrarijevi navijači isto kažu MI. Oprosti ako te to smeta, ne čitaj više što pišem


        0

        0
      • @raca – pa iskreno, kao vatreni (i u to vrijeme jedan od rijetkih) navijača Jordana nikada nisam govorio “mi” :-D Ono što želim reći, jest da tako veliki navijači nekada ne vide realnu situaciju, što je sasvim normalno. I ne želim reći da je Dennis loš, dapače netko tko je loš ne bi mogao ostvariti sve one rezultate. Ali, mislim da je njegovo vrijeme prošlo i da se od povratka malo pogubio. Naravno, tu ne mislim na odluku da se uzmu Hondini motori jer je to bila jedina logična odluka (tko je uopće i mislio da će biti ovako loši), ali je otpuštao neke ljude koje nije trebao, najavljivao je sponzore a od svega ništa… McLaren je došao do toga da kao pobjede slave osvajanje bodova. Zar to nije dokaz katastrofalnog stanja?


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        ono Mi, svako doživljava za sebe. To te ne bi trebalo smetati, a pogotovo ne vrijeđati. U pravu si što se tiče otpuštanja, ali tu mislim samo na Martina i što se sponzora tiče. Ali danas je svima manje više zaguljeno izvući novce od sponzora. Kad nije jedan Dennis mogao puno učiniti, mislim da se slažeš, puno teže bi netko drugi uspio. E,da dodam. Vatren jesam, ali nisam neobjektivan


        0

        0
  9. Lando Norris stari lisac Prikaži

    Dobar članak…
    “Drugačiji put je možda jedini put do podija. Sve je drugačije – primjerice MGU-H i turbo su vrlo kompaktni, kao i pogonska jedinica zasebno, sve je vrlo usko upakirano kako bi dobili pozitivni utjecaj na aerodinamiku. Baterija i kontroler su vrlo, vrlo maleni sa niskim centrom gravitacije na automobilu. Naš cilj je prestići top momčadi. Ako ćemo raditi na isti način, samo ćemo ih dostići. To je sve. Trebamo neke ideje da primijenimo i unaprijedimo hibridne sisteme i ponekad je to vrlo teško ukomponirati.”
    Zar je tako teško shvatiti da kad krenete u nešto radikalno novo (a u to je Honda krenula) nemate olakšicu kotištenja tuđih iskustava za unapređenje svojeg rada, izbjegavanje pogrešaka kroz učenje na tuđim greškama.
    Kao i mnogi, bio sam malo previše optimističan. Zaboravio sam na nešto. A to je da Japanci nisu počeli razvijati PU 2012, pa su rekli da će doći 2015 u takmičenje… Oni su zaista počeli crtati 2013, počeli proizvoditi PU u drugoj polovici 2014 i u kontroliranim uvjetima je sve funkcioniralo… Ali utrkivanje je sve samo ne kontrolirani uvjeti… Tu je i pitanje iskustva sa očitavanjima senzora i značenjem podataka, tumačenja istih…
    Najradikalniji koncept kojeg je Honda primjenila jest aksijalni turbo punjač… Koliko ima vozila koja takav turbo punjač koriste? Kakva su iskustva s takvim turbo punjačem? Drugi radikalni koncept je sa ERS-om i batrijom… Honda je krenula na minimiziranje baterije i kontrolne jedinice. Kako se takav sustav ponaša u utrkama. Nitko ne zna. Kako saznati? Utrkujući se, jer drugih iskustava nemamo…
    Veliki sam navijač Fernanda. I volio bih da osvoji još koji naslov. I nadam se da će ovogodišnja sezona konačno donjeti dovoljno podataka za veliki skok u slijedećoj. No, bez obzira na Fernanda mislim da ste nepravedni prema McLarenu i prema Hondi…
    Hvala!


    0

    0