Izdvojeno / Oton Ribić: Retrovizor

Retrovizor: Tko bi gori… tamo i ostaje

Piše: Oton Ribić

Prije 7 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

[dropcap]M[/dropcap]oram priznati da mi je u neku ruku duhovito čitati najave istaknutijih članova ekipa pred utrke. Svi jako oprezno najavljuju kako će biti napeto, nepredvidljivo, da konkurenti očito imaju neke nove prije neviđene adute u rukavu, i slično… pa onda opet Mercedes odnese dvostruku pobjedu. Prilično čvrstu u Austriji, a demolirajuću prije toga u Kanadi. Ako ništa drugo, sad nakon Spielberga barem znamo da bitka za vozačkog prvaka nije još zaključena, naročito ne ako se još tu i tamo upletu nekakvi problemi s pouzdanošću (za koje doduše zasad nema indicija). Deset bodova između dvojice Mercedesovih vozača se začas otope, pa i Rosbergovi navijači nisu nerealni ako se nadaju njegovoj kruni.

Nema više nikakve sumnje da su Ferrari i Williams ostali još jedini koji će skupljati mrvice iza Mercedesa. Zasad Ferrari ima osjetnu prednost među konstruktorima pred Williamsom, točnije 63 boda, ali još nekoliko utrka u stilu Austrije i Williams bi mogao početi nišaniti titulu konstruktorskih viceprvaka. Nije ni čudo, stoga, da su Räikkönena stavili u Ferrariju pod toliki pritisak. Iako – opet je taj pritisak dijelom i show: ionako ne navijam za Finca pa ga nemam potrebu nerealno braniti, ali činjenica je da je četvrti u poretku vozača, doduše s odmakom od Vettela, ali ipak četvrti, i dijelom i radi toga Ferrari drugi među konstruktorima. Da Räikkönen čak i ima isti broj bodova kao i Vettel, ne bi se ništa drastično promijenilo. Prema tome, čini mi se da je posrijedi više bacanje karata na stol oko mogućnosti dogovora s novim vozačima, nego nekakvo “iživljavanje” na Fincu jer je imao grešku-dvije. Politika je politika, i Ferrariju to nikad nije bilo strano. Uostalom, sad je pravo vrijeme za žetvu interesa drugih vozača, a s aktualnom formom Ferrarija, za očekivati je da će biti zainteresiranih.

E sad, ovdje se u “kuloare” opet naglo uvukao Nico Hülkenberg svojim pothvatom nevezanim za Formulu 1 – pobjedom na Le Mansu. Ima naravno i drugih kandidata, iako su mlade interesantne snage zapravo pod prilično čvrstim žigom Red Bulla, tako da ostaje pitanje koliko su dostupni. Ali opet tu su i Grosjean i možda Nasr. No zasad izgleda kao da drugih rošada u velikim ekipama ne bi trebalo biti. U tom šahu vozačkih mjesta, ne zaboravimo da bi od 2016. još dva nova kokpita trebala biti stavljena na raspolaganje – u Haasu. Ali teško da će oni od samog starta ciljati na imena s vrha liste.

Kad smo kod Red Bulla, malo je bilo kiselo vidjeti kako on osvaja jedan jedincati bod na stazi koja nosi njegovo ime, i to s debelo preko punog kruga zaostatka. I dalje je tu posrijedi gorka veza s Renaultom, za koju se čini da “velike jadikovke” od prije mjesec-dva nisu puno pomogle. No veza ide dalje, osim ako Renault u nekom trenutku odluči okrenuti priču, izaći potpuno iz Formule 1, ili kupiti ekipu. (Ta treća varijanta bi mogla biti dosta zanimljiva.)

McLaren i Honda su nastavili sa svojim autogolovima. Sad već možemo reći da se može držati uspjehom prestignu li do kraja sezone Toro Rosso, i odlijepe se s predzadnjeg mjesta konstruktora. Gotovo da im Manor-Marussia radi uslugu time što egzistira, da Woking nije baš tvrdo posljednji u tablici. Iako je to čista fantazija, bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi McLaren kotirao jednu utrku s, primjerice, Mercedesovim motorom.

Vlast i bezvlašće

U široj perspektivi od onoga što se zbiva na asfaltu, čini se da se jednako tako nešto zbiva i na dokumentima i činovničkim stolovima. Ako je istina da se CVC kani riješiti Formule 1, ili barem djelomično prodati prava, to bi neizravno moglo izazvati lavinu promjene linija vodstva sve do same “operative” sporta. Što to znači za Bernieja Ecclestonea, ekipe, pravila i FIA-u, teško je reći jer se čini kako svaki ozbiljniji medij nastoji kolorirati ishod prema nečijem specifičnom mišljenju ili interesu. Kako bi sport izgledao i razvijao se ako mu na čelu više ne bi bila osoba koja ga vodi već, ne godinama već desetljećima, možemo samo nagađati.

Često Ecclestoneu zamjeraju kako profit stavlja ispred svega drugog, što rezultira padom nekih povijesnih staza u zaborav, i angažiranjem novih staza u državama koje su prekjučer asfaltirale prvu cestu. Možda je to točno – ali zašto itko misli da netko drugi tko bi došao na vlast ne bi nastavio stavljati profit ispred svega drugog? Zar je realno da ga kupi netko tko ga želi za zabavu? Prošla su vremena kad su posrijedi bili veseli entuzijasti u jaknama od grubog tweeda i s cigarama koje bacaju u vožnji pokraj staze. Ako mogu to tako frazirati, netko tko danas dolazi s deset milijardi dolara u posao, vjerojatno dolazi zato da bi iz njega izvukao dvadeset, a ne da bi se rođaku iz Njemačke pohvalio kako je, usput, kupio Formulu 1, nek’ se nađe.

Komentiraj

5 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    fic212 Prikaži

    Odličan retrovizor. Megustam :)


    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Otone, kao i svaki put :)

    Žao mi je zbog Ferrarijeve greške, Vettel bi ganjao bolid do maksimuma i pitanje je bi li Hamilton zadržao prednost. Nekako pretpostavljam da bi, imam osjećaj da se štede. Jao da nam se negdje ponovi Malezija.


    0

    0
  3. HAha.. super tekst. Posebno mi se sviđa onaj zadnji dio.
    Dobro si primjetio da ekipa uglavnom fantazira za nekim dalekim romantičnim vremenima kad je konzumerski način života bio tek u nekakvom razvoju.. danas je to već daleko napredniji kozorcijski (vražiji) mehanizam koji proždire sve što mu je na putu.. i to sve radi profita. Stoga sve staze, nove ili stare mogu prdnut u vjetar ako nemogu ponudit nešto što nije financijski održivo i u interesu svih mogućih strana, ista stvar je i sa samom F1.

    Kakko bi to Großpićka rekla.. “Di je tu financijska računica?”


    0

    0
    • Hvala vam svima na lijepim komentarima.

      Da, i meni se čini da Formula 1 kao sport veselih lordova i entuzijasta lagano mora otići u zaborav. U igri su tu danas sami bogataši, i osim ako se pojavi netko tko svarno razmišlja jako dugoročno, $$ će se crpiti iz sporta jednako kao i prije.


      0

      0
  4. Odlično!
    Takvi tekstovi koji ne predstavljaju puki prijenos informacija – nego nude neku širu perspektivu, razmišljanja i kritiku su pravi gušt za čitanje :)


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni