Retrovizor: Tko bi gori… tamo i ostaje

Izdvojeno / Oton Ribić: Retrovizor

Oton Ribić

Prije 9 godina 5 min 5 komentara

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

[dropcap]M[/dropcap]oram priznati da mi je u neku ruku duhovito čitati najave istaknutijih članova ekipa pred utrke. Svi jako oprezno najavljuju kako će biti napeto, nepredvidljivo, da konkurenti očito imaju neke nove prije neviđene adute u rukavu, i slično… pa onda opet Mercedes odnese dvostruku pobjedu. Prilično čvrstu u Austriji, a demolirajuću prije toga u Kanadi. Ako ništa drugo, sad nakon Spielberga barem znamo da bitka za vozačkog prvaka nije još zaključena, naročito ne ako se još tu i tamo upletu nekakvi problemi s pouzdanošću (za koje doduše zasad nema indicija). Deset bodova između dvojice Mercedesovih vozača se začas otope, pa i Rosbergovi navijači nisu nerealni ako se nadaju njegovoj kruni.

Nema više nikakve sumnje da su Ferrari i Williams ostali još jedini koji će skupljati mrvice iza Mercedesa. Zasad Ferrari ima osjetnu prednost među konstruktorima pred Williamsom, točnije 63 boda, ali još nekoliko utrka u stilu Austrije i Williams bi mogao početi nišaniti titulu konstruktorskih viceprvaka. Nije ni čudo, stoga, da su Räikkönena stavili u Ferrariju pod toliki pritisak. Iako – opet je taj pritisak dijelom i show: ionako ne navijam za Finca pa ga nemam potrebu nerealno braniti, ali činjenica je da je četvrti u poretku vozača, doduše s odmakom od Vettela, ali ipak četvrti, i dijelom i radi toga Ferrari drugi među konstruktorima. Da Räikkönen čak i ima isti broj bodova kao i Vettel, ne bi se ništa drastično promijenilo. Prema tome, čini mi se da je posrijedi više bacanje karata na stol oko mogućnosti dogovora s novim vozačima, nego nekakvo “iživljavanje” na Fincu jer je imao grešku-dvije. Politika je politika, i Ferrariju to nikad nije bilo strano. Uostalom, sad je pravo vrijeme za žetvu interesa drugih vozača, a s aktualnom formom Ferrarija, za očekivati je da će biti zainteresiranih.

E sad, ovdje se u “kuloare” opet naglo uvukao Nico Hülkenberg svojim pothvatom nevezanim za Formulu 1 – pobjedom na Le Mansu. Ima naravno i drugih kandidata, iako su mlade interesantne snage zapravo pod prilično čvrstim žigom Red Bulla, tako da ostaje pitanje koliko su dostupni. Ali opet tu su i Grosjean i možda Nasr. No zasad izgleda kao da drugih rošada u velikim ekipama ne bi trebalo biti. U tom šahu vozačkih mjesta, ne zaboravimo da bi od 2016. još dva nova kokpita trebala biti stavljena na raspolaganje – u Haasu. Ali teško da će oni od samog starta ciljati na imena s vrha liste.

Kad smo kod Red Bulla, malo je bilo kiselo vidjeti kako on osvaja jedan jedincati bod na stazi koja nosi njegovo ime, i to s debelo preko punog kruga zaostatka. I dalje je tu posrijedi gorka veza s Renaultom, za koju se čini da “velike jadikovke” od prije mjesec-dva nisu puno pomogle. No veza ide dalje, osim ako Renault u nekom trenutku odluči okrenuti priču, izaći potpuno iz Formule 1, ili kupiti ekipu. (Ta treća varijanta bi mogla biti dosta zanimljiva.)

McLaren i Honda su nastavili sa svojim autogolovima. Sad već možemo reći da se može držati uspjehom prestignu li do kraja sezone Toro Rosso, i odlijepe se s predzadnjeg mjesta konstruktora. Gotovo da im Manor-Marussia radi uslugu time što egzistira, da Woking nije baš tvrdo posljednji u tablici. Iako je to čista fantazija, bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi McLaren kotirao jednu utrku s, primjerice, Mercedesovim motorom.

Vlast i bezvlašće

U široj perspektivi od onoga što se zbiva na asfaltu, čini se da se jednako tako nešto zbiva i na dokumentima i činovničkim stolovima. Ako je istina da se CVC kani riješiti Formule 1, ili barem djelomično prodati prava, to bi neizravno moglo izazvati lavinu promjene linija vodstva sve do same “operative” sporta. Što to znači za Bernieja Ecclestonea, ekipe, pravila i FIA-u, teško je reći jer se čini kako svaki ozbiljniji medij nastoji kolorirati ishod prema nečijem specifičnom mišljenju ili interesu. Kako bi sport izgledao i razvijao se ako mu na čelu više ne bi bila osoba koja ga vodi već, ne godinama već desetljećima, možemo samo nagađati.

Često Ecclestoneu zamjeraju kako profit stavlja ispred svega drugog, što rezultira padom nekih povijesnih staza u zaborav, i angažiranjem novih staza u državama koje su prekjučer asfaltirale prvu cestu. Možda je to točno – ali zašto itko misli da netko drugi tko bi došao na vlast ne bi nastavio stavljati profit ispred svega drugog? Zar je realno da ga kupi netko tko ga želi za zabavu? Prošla su vremena kad su posrijedi bili veseli entuzijasti u jaknama od grubog tweeda i s cigarama koje bacaju u vožnji pokraj staze. Ako mogu to tako frazirati, netko tko danas dolazi s deset milijardi dolara u posao, vjerojatno dolazi zato da bi iz njega izvukao dvadeset, a ne da bi se rođaku iz Njemačke pohvalio kako je, usput, kupio Formulu 1, nek’ se nađe.


Odgovor

5 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    fic212 Prikaži

    Odličan retrovizor. Megustam :)


    0
    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Otone, kao i svaki put :)

    Žao mi je zbog Ferrarijeve greške, Vettel bi ganjao bolid do maksimuma i pitanje je bi li Hamilton zadržao prednost. Nekako pretpostavljam da bi, imam osjećaj da se štede. Jao da nam se negdje ponovi Malezija.


    0
    0

    0
  3. Wolf
    hattrick Donator Prikaži

    HAha.. super tekst. Posebno mi se sviđa onaj zadnji dio.
    Dobro si primjetio da ekipa uglavnom fantazira za nekim dalekim romantičnim vremenima kad je konzumerski način života bio tek u nekakvom razvoju.. danas je to već daleko napredniji kozorcijski (vražiji) mehanizam koji proždire sve što mu je na putu.. i to sve radi profita. Stoga sve staze, nove ili stare mogu prdnut u vjetar ako nemogu ponudit nešto što nije financijski održivo i u interesu svih mogućih strana, ista stvar je i sa samom F1.

    Kakko bi to Großpićka rekla.. “Di je tu financijska računica?”


    0
    0

    0
    • Oton Ribić Prikaži

      Hvala vam svima na lijepim komentarima.

      Da, i meni se čini da Formula 1 kao sport veselih lordova i entuzijasta lagano mora otići u zaborav. U igri su tu danas sami bogataši, i osim ako se pojavi netko tko svarno razmišlja jako dugoročno, $$ će se crpiti iz sporta jednako kao i prije.


      0
      0

      0
  4. Luka Maloić Prikaži

    Odlično!
    Takvi tekstovi koji ne predstavljaju puki prijenos informacija – nego nude neku širu perspektivu, razmišljanja i kritiku su pravi gušt za čitanje :)


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.