Izdvojeno

Jacques Villeneuve o Le Mansu, IndyCaru i F1

Piše: Luka Maloić

Prije 7 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Jacques Villeneuve

Jacques Villeneuve

Jacques Villeneuve, pobjednik Indy 500 iz 1995. godine i svjetski prvak F1 iz 1997. godine, održao je zanimljiv intervju s novinarima za vrijeme Vn Kanade na stazi u Montrealu – “Circuit Gilles-Villeneuve” (koja je, naravno, nazvana po njegovom ocu).

Poznati Kanađanin, rođen samo 50 kilometara od staze, nikada nije skrivao što misli o svemu i svačemu – to je zaista osvježenje i ugodna promjena nasuprot izvježbanim PR vozačima koji skrivaju emocije. Jacques sada ima 44 godine i nekoliko godina je prošlo od njegove zadnje pobjede bilo koje vrste – vozio je Peugeot na 1000 kilometara SPA u Belgiji 2008. Villeneuve i dalje ima ambicije za volanom i želi se natjecati. Pravi trkači nikad ne ostare – barem se tako kaže.

Te iste godine, 2008., Villeneuve je zamalo promašio okruniti se trostrukom krunom Motorsporta kada je sa svojim kolegama Marcom Geneom i Nicolasom Minassianom završio drugi na 24 sata Le Mansa. Tako je Graham Hill ostao jedini vozač koji je uspio učiniti takvo što: pobijediti na Indy 500, u prvenstvu F1 ( ili prema nekima, na VN Monaca, Villeneuve nije slavio u kneževini), te na Le Mansu. Hill je osvojio trostruku krunu 1972.

Villeneuve je rekao da je i dalje zainteresiran za utrkivanje na Le Mansu u momčadi koja može pobijediti. Spreman je čekati još nekoliko godina za pravi poziv i nastup na Le Mansu ne dolazi pod upitnik. Unatoč sijedima i otpadanju kose, Villeneuve se čini kao spreman uskočiti u kokpit istog trenutka.

“Moj je cilj vratiti se u IndyCar da odradim pravu punu sezonu, ne samo jednu utrku ovdje i ondje, što je bio slučaj prethodnih godina. Činjenica je da iskusni momci rade prave stvari u IndyCaru (Juan Pablo Montoya), zaista pomaže, otvara mnoga vrata. Dobra utrka u Indy500 prošle godine je isto pomogla, ali to je dalek put.”

U svojoj jedinoj IndyCar utrci prošle sezone, Villeneuve je završio 14-i na Indianapolisu u konkurenciji 33 automobila. Za to vrijeme, Montoya, koji se utrkivao protiv Villeneuvea u F1 od 2001 do 2006 i koji je 4 i pol godine mlađi, bio je četvrti u poretku IndyCara za 2014 za momčad Penske i vodi u poretku za naslov (trenutna top 4 vozača su najmanje 34 godine stara).

Villeneuve nije propustio prokomentirati Kanađanina Lancea Strolla, koji je 16-godišnji član “Ferrari Driver” akademije. On je, podsjetimo, kažnjen zbog izazivanja strahovite nesreće u Formuli 3 na Monzi 31.5.

“Ono što je učinio je tako opasno, gurnuti drugog dečka u travu. Moramo naučiti te klince poštovanju i respektu. Ovo nije video igra. Možeš se zaista ozlijediti baveći se ovim sportom. Problem je što imamo takve roditelje koji guraju svoje klince kada su tako mladi u go-kart, u trkaće aute, govoreći im, “ti ćeš biti trkaći vozač i prvak.” Ali, to ih ništa ne nauči. Zapravo ih čini veoma opasnima. Tada klinci poput (Maxa) Verstappena dođu u F1, voze opasno i nisu sposobni čak ni prihvatiti vlastite greške.”

Villeneuve nije bio sretan prošle godine kada je 16-godišnji Verstappen potpisao ugovor s Toro Rossom nakon samo jedne godine iskustva s otvorenim bolidima. Mladi Nizozemac nije se ispričao nakon sudara s Grosjeanom na VN Monaka.

“U redu je kada napraviš pogrešku. Svi radimo greške, ali onda moraš reći, “Oops, oprostite dečki”. Tako učiš o poštovanju i tako stvarno napreduješ.”

Nakon što je obavio ovaj kratak razgovor s novinarima, iako je bilo 6 sati, Villeneuve je ostao na stazi cijeli dan. On nikada ne napušta stazu odmah – uvijek ga netko čeka.
Na domaćoj utrci, uvijek je netko – netko tko želi fotografiju s njim, rukovati se ili malo popričati o aktualnostima.
Tako se kanadski prvi i jedini F1 svjetski prvak, sin čovjeka kojeg se smatra jednim od najvećih čistih trkača koji su ikada živjeli, hrabro bori da ne nestane u ropotarnici povijesti. Bori se da njegovi aktivni dani traju i traju.

Komentiraj

6 komentara

  1. Jedini vozač za kojeg sam navijao u F1 i koji je postigao top rezultate. Za ostale sam bio sretan ako su osvojili po koji bod . Na žalost učinio je veliku pogrešku (sličnu potezu Emersona Fittipaldija), kada je prešao u novoosnovanu momčad BAR 1999. Da je tada ostao još koju godinu u Williamsu, tko zna kako bi bilo tamo negdje od 2001-2004. godine. Ne cjeni ga se baš previše, zbog njegovih izjava koje ponekad vuču na ljubomoru, ali u stvari se zaboravlja da je Jacques Villeneuve vrlo dobar vozač, koji se ne boji izazova i praktično vozi sve što ima volan. Pravi “all round ” vozač.


    0

    0
    • Meni je zanimljivo čitati kako se uspoređuje sa Fernandom – Jacques indirektno krivi Hondu zbog propasti karijere i predviđa isti scenarij sa Alonsom.
      Govorio je on to i prije, ali ga nitko nije slušao.. – očito ima iskustva s Japancima :D


      0

      0
      • Pa ima. U BAR-u su upotrebljavali Hondine motore. I 2003 kada je Craig Pollock , Villeneuveov menadžer otišao iz momćadi (smjenjen), za Jacquesa su došla loša vremena. Kada su mu za 2004. godinu ponudili simboličnu plaču 1 dolar, naravno da je rekao “Zbogom”. I tako je na zadnjoj utrci sezone u Suzuki vozio Takuma Sato ( Hondin čovjek). Villeneuve je ostao bez angažmana za 2004, prvi puta su mu pokazana “vrata” i naravno da je to poprilično utjecalo i na Jacquesa i na njegovu daljnju karijeru. No več prije karijere u F1 vozio je početkom 90-ih (1992) u japanskom prvenstvu formule 3. Čak je i godinu dana živio u Japanu, i za razliku od drugih evropskih vozača niti nije htio odlaziti kući za vrjeme odmora. Relativno dobro se je aklimatizirao u Japanu, što je poprilično težko za ljude drugih narodnosti, i ustvari tek je tamo njegova karijera počela da se razvija.


        0

        0
  2. Fernando Alonso
    Alen13ASC Prikaži

    Odlično,Jacques još uvek može pružiti maksimum.Nebi mu bilo loše kada bi pored IndyCara i WECa pokušao FE.Sa tim talentom može lako parirati mlađim vozačima ,ima dva američka tima za biranje : Andretti i Dragon.A ako voli Japance neka proba s Agurijom mada mu to ne preporučujem.


    0

    0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Misliš da bi bilo dobro da ode u Formulu E? Ne znam nekako, vidjeli smo Heidfelda, ne bi htio vidjeti Villeneuvea u toj ulozi, iako je ukupno kvalitetniji vozač od Nicka.


      0

      0
      • Fernando Alonso
        Alen13ASC Prikaži

        Zato sam i naveo timove Andretti i Dragon.Oba dva tima rade odličan posao i dobri su u FE trenutno.
        Heidfeld i Sarrazin imaju tu muku što njihov tim Venturi trenutno uči osnove motorsporta i FE im je prvo ikada takmičenje u motorsportu.Ostalih 9 timova ima iskustva u motorsportu i to im puno pomaže.S druge strane,Venturi muku muči učeći usput kako šampionat odmiče.Imaju sreće što su potpisali ugovore s starim liscima pa mogu lakše učiti i napredovati.Sledeće sezone biće bolje za Venturi,Nicka i Stephana..


        0

        0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni