F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Nico – sad ili nikad?

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Nico Rosberg, Mercedes

Nico Rosberg, Mercedes

Nico Rosberg imao je osmijeh od uha do uha nakon pobjede u Štajerskim Alpama. Dva puta u posljednje četiri utrke Nico je uspio učiniti nešto što mu, zapravo, nije polazilo za rukom cijele 2014.: Uspio je pobijediti svojeg momčadskog kolegu i branitelja naslova Lewisa Hamiltona u ravnopravnoj, “rame uz rame”, borbi.

Start utrke je bio presudan, Rosberg je sjajno startao i grabio prema prvom zavoju. Zadržao je svoju liniju kroz zavoj 1 i obranio poziciju u zavoju 2, kada je Hamilton bio primoran naglo zakočiti i pomaknuti se u stranu. Ostao je ispred i u zavoju broj 3, zatim se pojavila obavijest o sigurnosnom automobilu zbog udesa Raikkonen/Alonso. To je bio kraj ikakvih nada da će Hamilton ozbiljnije ugroziti Rosberga na stazi.

“Mislim da sam ove godine pronašao ono što sam trebao pronaći prošle godine u pogledu “race peacea”, znate, samo radim malo bolji posao u utrkama i to zaista pali ove godine,” rekao je Nico na novinarskoj konferenciji nakon što je slavio treći put u protekle četiri utrke.

Hamilton je pobijedio u 9 od 11 utrka od prošlogodišnje VN Italije do ovogodišnje VN Bahreina, osvojivši naslov prvaka i otvorivši sezonu sa 27 bodova prednosti (veća prednost nego što je bila u bilo kojem trenutku prošle sezone). Sada je prednost smanjena na 10 bodova i Rosberg se profilirao kao opasni izazivač i opasnost za Britanca.

U svakom slučaju to je dobro za sport, jer kako se i očekivalo, Ferrari nije uspio značajnije zaprijetiti Mercedesima unatoč Vettelovoj pobjedi u Maleziji. Ovako nam ostaje neizvjesna borba dvojice momčadskih kolega u najboljem bolidu na stazi. Ferrari je prije dva tjedna u Kanadi imao tempo i brzinu, ali bili su onemogućeni materijalizirati potencijal zbog Vettelove loše startne pozicije i Kimijevih problema. U Austriji, Raikkonen je neobjašnjivo izgubio kontrolu nad bolidom i pokosio Alonsov obnovljeni McLaren. Vettel je, s druge strane, bio sigurna figura na podiju sve do velike pogreške u boksu, koja je pehar gurnula u ruke Felipeu Massi.

Vratimo se ponovno na Mercedes. Kako je Rosberg odletio ispred Lewisa iako smo očekivali da ostanu u istoj formaciji i nakon prvog kruga? Mogući razlog leži u činjenici da je Mercedes promijenio setup svojeg kvačila za VN Španjolske. Od tog trenutka, Rosberg je puno više zadovoljniji svojim bolidom nego što je to Lewis.

“Razvijali smo kvačilo i ostale stvari. Sada sve izgleda mnogo bolje, mnogo konzistentnije. Tako da sam imao mnogo sjajnih startova u posljednje četiri utrke, danas također, puno toga zahvaljujući postavkama kvačila koje je moj inženjer Evan podesio – vrijeme reakcije/odaziva, postavke samog kvačila i korekcija mojeg “hranjenja” motora pritiskom na gas na odgovarajući način. Zaista su važne postavke kvačila, sve je to funkcioniralo danas. Naravno da je važno ući u zavoj 1 prvi. Tako se posao odradi, zapravo, tako pobijediš. OK, ekstra bonus je bio to što sam bio brži danas, to je zaista sjajno vidjeti…” – rekao je Rosberg novinarima Motorsporta.

Hamilton je s druge strane nudio potpuno suprotne izjave.

“Imao sam problem sa čekanjem okretaja. Povukao sam nogu s gasa i okretaji su i dalje bili visoki – kao da i dalje držim gas – i tada sam pritisnuo spojku i dobio puno, puno proklizavanja. Dakle, to je, znate, ne baš najbolji način da krenete u utrku – ali nešto ćemo morati raditi na poboljšanjima u mojem dijelu garaže.

Toto Wolff, glavni šef Mercedesa, ponudio je svoje viđenje nastalog problema. On je Hamiltonove probleme s okretajima pripisao njemu i njegovim inženjerima koji su se odlučili za takve postavke – koje su ga na kraju i samog iznenadile.

Paddy Lowe, Mercedesov tehnički šef, izjavio je sljedeće:

“Nije bilo užasa na startu, zapravo start oba vozača je bio veoma sličan. Mislim da nije ključna točka utrke bio start. Nico je imao bolji tempo danas. Vidljivo je to u oba “stinta”, uspijevao je postizati vremena po krugu koja Lewis nije mogao pratiti, uglavnom…”

U šestom krugu, kada je sigurnosni auto napokon napustio stazu, mnogi su očekivali napad Hamiltona na Rosberga. Dogodilo se upravo suprotno, Nico je počeo stvarati prednost od 1,5 do 2,3 sekunde do kraja 10. kruga. Do 16. kruga prednost je opet spuštena na 1,7 sekundi. Stvari su počele nalikovati na kontrolu Hamiltona. U ovom dijelu utrke njegove gume su pružale bolje performanse od Nicinih. Nakon 17 kruga prednost je ponovno porasla na 4.2 sekunde.
Rosbergov ulazak u boks u 33. krugu je bio na nož, što se vidjelo po spektakularnom blokiranju prednjih kotača. Bilo je čak neizvjesno hoće li uspjeti usporiti do bijele linije koja označava početak boksa. Svejedno, da je malo pogriješio mogao si je osigurati kaznu i probleme.

“Bio sam na rubu, ali sam uspješno zakočio. Približavao sam se, zatvorio jedno oko, bio sam “whoo-ah”, linija se približava! Ispalo je sjajno. Mogu vidjeti svoju brzinu na ekranu, znao sam da je sjajno ispalo. Izgledalo je prilično gusto, slažem se…”

Hamilton je ostao dva dodatna kruga na stazi i ušao u boks u 35 krugu. Zadržao se na promjeni guma 0,4 sekunde duže, naspram 2,7 sekundi Nice Rosberga. Cjelokupni prolaz kroz bokseve za Lewisa je bio samo 0,1 sekundi sporiji. Zaista se trudio što prije izaći iz boksa na stazu – pa je nagazio na zabranjenu crtu i dobio kaznu. Pravdao se na radio kako nije vidio ni uočio prekršaj, ali kamere su bile neumoljive – baš kao i kazna.

“Za mene je sjajno kako su Nico i Lewis neskloni pogreškama, da budem iskren. Stupanj pogrešaka u ove dvojice u sezoni i pola je nevjerojatno nizak. Dakle, zamalo nula,” Lowe je bio očigledno ponosan na svoje vozače i pravdao Lewisovu pogrešku nakon utrke.

“Ovo što možete vidjeti je nastojanje da se pritišću veoma jako i trude se pobijediti. Ovo gaženje crte na izlasku iz bokseva i Nicino kočenje na ulasku u boks – kada znate da je to vjerojatno jedina šansa prestizanja svojeg momčadskog kolege, morate preuzeti neke rizike. Mislim da kada jurite toliko u utrci, da se takve stvari mogu dogoditi. Mislim da ne osjećaju pritisak cjelokupnog prvenstva još sada, ali definitivno pritišću veoma jako u nastojanjima da pobijede onog drugog. Stvarno rijetko možete vidjeti nekoga kako ulazi u boks blokirajući gume, zbog toga što može promašiti liniju i zaraditi kaznu, jednako tako na izlasku iz boksa, mislim da je to rezultat velike bitke između njih dvojice,” jasan je bio Toto Wolff.

Na žalost publike, bilo kakva šansa ozbiljnog utrkivanja za prvo mjesto je završila nakon Hamiltonove kazne od 5 sekundi.

“Mislim da je u tom trenutku Lewis znao da neće pobijediti. To je znatno olakšalo naš posao na zidu, zbog toga što smo se mogli vratiti borbi sa ostalim momčadima, a ne pratiti samo njih dvoje. Glavna briga bila je tih 5 sekundi kazne za Lewisa i zadržavanje prednosti ispred Sebastiana i Felipea koji su bili daleko. Najveći rizik predstavljala je mogućnost pojavljivanja sigurnosnog automobila koja bi anulirala tu prednosti i uvela nas u probleme,” objašnjavao je novinarima Lowe.

Mercedes nije imao tako savršenu sezonu iza sebe do sada – pogledajmo Hamiltonov fijasko u Monaku ili kvalifikacije u Austriji, kada su oba vozača uprskala svoj posljednji leteći krug – ali Mercedesi imaju toliku prednost u performansama da ih te pogreške ne mogu skrenuti s pobjedničkog kursa.
Ferrari, kako smo vidjeli u Maleziji, i dalje mora biti potpuno savršen u svim segmentima da bi ugrozio srebrne strijele.

Šef momčadi Ferrarija, Maurizio Arrivabene, zauzeo je jasan stav:

“Htio bih nas vidjeti naprijed, to znači da se moramo posvetiti poslu što je više moguće. Moramo koristiti sve što imamo na raspolaganju i pokušati se približiti koliko možemo svojim konkurentima – iskoristiti njihove pogreške.”

Nažalost, Ferrari ne samo da uspijeva iskoristiti tuđe pogreške – oni se ne uspijevaju riješiti niti svojih mana i pogrešaka koje se stalno ponavljaju.

Očito su svi pretrpjeli neke probleme na putu do cilja visoko u austrijskim Alpama. Nico Rosberg nije bio iznimka, dapače, mogli smo pred kraj utrke čuti zabrinutu konverzaciju preko timskog radija.

“Prednje gume su pod ekstremnim opterećenjem. Neki komadići počeli su otpadati s nje, počelo je jako vibrirati. Ako se to stabilizira – onda OK, ali je iznimno neugodan osjećaj,” Nico je prenosio zabrinutim tonom informacije svojim inženjerima.

“Njegove gume ušle su u proces “graininga”. Proces trenja i trošenja guma očito je bio asimetričan. Nije to ništa novo, viđalo se to i prije. Zabrinutost je bila puno veća s njegove strane nego sa naše, bilo je više pitanje – smiriti ga. Promatrali smo situaciju i sve je bilo unutar limita,” Lowe je bio jasan i u ovom slučaju.

Na kraju je Rosberg prošao ciljnu liniju 3,8 sekundi ispred timskog kolege, što postaje 8,8 sekundi nakon dodane kazne. Massa je ostao dodatnih 8,7 sekundi iza, veoma daleko – da bi ugrozio još jednu dvostruku pobjedu Mercedesa.
Bila je ovo peta dvostruka pobjeda u sezoni kojom su se odmaknuli na 136 bodova prednosti ispred Ferrarija. Ova prednost je ipak manja od prošlogodišnje u isto vrijeme – Mercedes je bježao Red Bullu 158 bodova.

S druge strane, unatoč Hamiltonovim problemima, on je u boljoj situaciji nego što je bio poslije VN Austrije 2014. Tada je Rosberg bio u prednosti od 29 bodova; sada, kao što smo rekli, Hamilton vodi s 10 bodova prednosti. Nico se definitivno vratio u borbu za naslov.

Sljedeća utrka je Hamiltonova domaća na Silverstoneu, iako to nije neka prednost – Britanski vozači posljednjih godina imaju jedan od najgorih domaćih rezultata u sportu. U 2014., Rosberg se kvalificirao na pole position, ali Hamilton je osvojio pobjedu nakon što je Rosbergu otkazala mijenjačka kutija.

Branitelj naslova, dakle, ostaje u poziciji favorita za sljedeću utrku i naslov prvaka, ali prednost se smanjuje.

Podsjetimo da su samo dvije utrke u sljedećih 9 tjedana i možete se kladiti da oba vozača žele pozitivni moment koji će ih nositi kroz dugo toplo ljeto. Po prvi puta u dugo vremena, ovaj pozitivni moment trenutno stanuje u Rosbergovoj strani garaže.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    nakon prvog pasusa se nema šta čitati :D
    “Uspio je pobijediti svojeg momčadskog kolegu i branitelja naslova Lewisa Hamiltona u ravnopravnoj, “rame uz rame”, borbi.” daj nemoj me zahebavat :rofl: :rofl: :rofl:


    0

    0
    • F1puls David Vidović novinar Prikaži

      Što je tu pogrešno napisano?
      Možda da su bili rame uz rame, a nisu, jer je Nico cijelo vrijeme imao prednost…


      0

      0
    • Procitaj ipak jos malo :)
      Ne znam zasto bih ja imao za cilj omalovazavati nastupe vozaca za kojeg sam i sam navijao dok je poceo karijeru u McLarenu…
      Ali kad startas prvi i netko te prodje do prvog zavoja..
      Morao ti je bit rame uz rame :)


      0

      0
    • David Croft Ferrari Prikaži

      LOL…nemoj fantazirati i biti fanboj…Rosberg je pobjedio u potpunosti zasluzeno te puno bolje vozi u zadnje vrijeme od Hamiltona.


      0

      0
    • Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

      pročitao sam ja sve, ali ta rečenica je smijeh… Španija nakon lošeg starta Lewisa nije bilo borbe, tako da nisu tu bili rame uz rame, nego u totalno drugoj trci, Rosberg sam sa sobom, Hamilton sa Vettelom, Monako je poklon, a Austriju je dobio na startu i ok, dobio ga je, ali o5 ko zna šta bi se desilo da nije bilo te kazne. o5 Australija, Malezija, Kina, Kanada, čak i Bahrein, jer nisu bili toliko daleko jedan od drugoga pa i Monako do onog fijaska, bivao je rasturen i sad dobije jednu trku na startu, pripisuje mu se da je to dobiveno u borbi rame uz rame… kad ga pretekne ko njega Lewis u SAD ili Suzuci ili kad ga dobije u borbi ko u Bahreinu prošle godine, onda možemo pričati da ga je dobio u borbi :)


      0

      0
      • F1puls David Vidović novinar Prikaži

        Luka je napisao da se ta rečenica odnosi na zadnje četiri utrku u kojima je Nico pošteno i fer pobijedio Lewisa (Austrija i Barcelona).
        Nije se odnosilo na tijek sezone prije Španjolske, a u prvom dijelu te rečenice je napisao da je “uspio uraditi nešto što prošle sezone nije uspio, pobijediti Lewisa”.

        I koje je tvoje mišljenje, što je bolje, sažvakati i ispljunuti momčadskog kolegu s 20+ sekundi prednosti na cilju, ili ga pobijediti za pola desetinke?


        0

        0
      • Rame uz rame ne mora imati samo neki – borilački kontekst – možda ćeš ovako shvatiti..
        Ne mislim samo pod tim borbu na stazi, pretjecanje, direktni dvoboj.

        Borba rame uz rame predstavlja i borbu u kojoj dva natjecatelja dođu na početak meča sa istim uvjetima, istim bolidima, istim vjerojatnostima za pobjedu ajmo reći – i onda jedan pobijedi.
        Ne mora nužno biti letenja dijelova po stazi i urlanja u mikrofon komentatora da se odvija epska borba.

        pobijedio ga je jer je bio bolji DVA PUTA U POSLJEDNJE 4 UTRKE. I sam si rekao, nakon lošeg starta u Španjolskoj Lewisa nije bilo blizu borbe- u Austriji ga je Nico prošao na startu.

        Dakle?

        p.s. Formulu jedan ćeš više voljeti i razumjeti ako skineš navijačke naočale – one slijepog tipa..
        Svako od nas za nekog navija, ali treba biti objektivan i poštivati protivnike – pogotovo ako su bolji.
        Onda si i ti bolji fan i čovjek u globalu – kao i u životu.

        Otkrit ćeš bogatstvo sporta i smanjiti gorčinu i razočarenje kada tvoj pulen podbaci u nastupu – jer netko drugi će imati sjajan nastup i tebe će to veseliti. ;)


        0

        0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Bravo Luka, ponajprije za veliki trud.
    Ja se nadam da Rosberg može uzeti naslov ove godine, ne zato što ne volim Hamiltona, već da imamo novog svjetskog prvaka i da se zakuha stanje u Mercedesu. To bi pogodovalo boljoj situaciji za 2016.


    0

    0
  3. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    S obzirom na oduzetu čistu pobjedu Hamilton je realno trebao imati 27 bodova viška . I prošle godine je Rosberg bio bolji u Austriji tako da nema neke razlike u performansama vožnje. Čak bi rekao da Rosberg ove godine više troši gume i gorivo od Hamiltona. Tako da ostaje šansa za Rosberga pod uvjetom da Hamilton svaki drugi vikend ima ovoliko grešaka. A to baš nije izgledno.


    0

    0