F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Za 2020. se razmatra promjena bodovanja i formata vikenda [anketa]

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Liberty Media za 2020. godinu razmatra drastične promjene sportskog pravilnika koje bi uključivale novo bodovanje i promjenu formata GP vikenda.

Britanski RaceFans piše kako Liberty želi ostvariti svoje planove čim prije, a dok su rasprave o tehničkom i komercijalnom aspektu za 2021. u tijeku – čini se da prije toga žele odraditi i sportske preinake.

Podsjetimo, prošle godine su ekipe debatirale o tome treba li se krug osvajača bodova proširiti s trenutnih 10 na 15 ili možda čak 20 pozicija, ali nisu postigli jednoglasan dogovor i bodovni sistem za ovu sezonu ostaje isti. Ipak, promjena se može progurati kroz iduća tri mjeseca čak i ako se ne slože sve ekipe. Naime, ako 70% glasača u F1 Komisiji bude za to – imaju vremena do 30. travnja da promjene pravilnik.

Osim bodovanja, navodno se želi promijeniti i format vikenda. Vrijeme za slobodne treninge bilo bi smanjeno kako bi momčadi bile manje spremne za kvalifikacije i utrku, što bi navodno povećalo zanimljivost. Povećala bi se i ograničenja za korištenje dinamometara i ostalih simulatora, a smanjio bi se i broj dozvoljenih sati za rad na bolidu tijekom GP vikenda.

Očekuje se da bi o tim prijedlozima danas u Londonu trebali raspraviti Liberty Media i šefovi momčadi.

Jeste li zadovoljni trenutnim formatom GP vikenda?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donatori su: Frantic, Sarma.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

42 komentara

  1. F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

    Zadovoljan sam trenutnim formatom GP vikenda, ali isto tako bilo bi dobro uvesti neke promjene, nešto slično kako i piše u članku. Samo NE nešta kao što su uveli 2016. onaj glupi format na kvalifikacijama na ispadanje.



    3

    0
  2. Ovo mi je glupo za prosirenje bodova do 15 ili cak 20 pozicije.A ovo za treninge nije losa ideja.Iako mislim da se ne bi svatko slozio



    3

    1
  3. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Totalno bez veze, prije je zavrsavanje u bodovima bio nadljudski posao i jako se cijenilo osvajanje bodova, a sad ako stave da svi dobivaju neke bodove sve pads u vodu…. takoder ako su bolidi ovoliko komplocirani i zahtjevni ne mozes im smanjit vrijeme setupa i onda da utrka bude odlucena kockom samo radi tog nekog umjenog dojma “zabavnih” utrka…amerikanizacija strongly disagree



    11

    1
    • Aston Martin PharaohAthem Donator Prikaži

      Vjerovatno zele prosiriti sustav bodovanja da se dobije na neizvjesnosti jer tehnicki gledano onaj ko je 15. u utrci, sa trenutnim nacinom bodovanja, sasvim mu je svejedno bio od 13. 14. ili 16. Pretpostavljam da zele potaknuti sve bolide na utrkivanje bez obzira na kojoj poziciji bili



      4

      0
  4. Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

    Neeeeeeee ? Čemu tolko glupih promjena, pocetak utrke u xx:10, izbacivanje grid girls, novi logo, nepotrebne grafike, nedostatak dobrih grafika…. Umjesto da se zabave problemom da auto s vozačem ima skoro tonu i da je metar duži nego rije 10 godina oni bi mijenjali bodovanje i akciju na stazi… Stvarno me zaboli malo kad pročitam da se tako nešto razmatra, a kamoli uvodi…



    9

    2
    • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

      Kada su nesposobni odraditi jednostavne tehničke stvari u F1.
      Žele brzu i dobru zaradu. Lova, samo lova,….. pareeeeee,……..

      Sprćkali su ovo za 2021.-u.;…… ajmo de ovako, te ovako, te onako,….. biti će više proizvođača u F1,….. kad ono stativa, ćorak.

      :facepalm:



      4

      1
  5. Marlboro McKruno Donator Prikaži

    Slažem se s promjenom bodovanja. Jbg., navijam za McLaren. ?



    17

    0
  6. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    Što Bernie kaže na to?



    1

    0
  7. Ako zele vratit napetost dosta bi bilo da svako ima jedan brzi krug i da prvo vrime radi pobjednik trke pa drugoplasirani itd, jer sta staza bude brza sporiji bolidi voze, i eto veselja kolko hoces, jer ovako imaju svaki put bar 2 pokusaja te mogu ispravit pogreske..



    5

    0
  8. Kad već žele “baciti klipove pod noge” momčadima, onda bi mogli vratiti format kvalifikacija iz 2005.
    Meni se sviđao taj format kvalifikacija, gdje svaki vozač ima samo jedan krug i nastupa se u obrnutom redosljedu od poretka zadnje utrke. To je uzrokovalo izmješane poretke, (npr. Japan 20005), doduše, u 2018 su prve tri momčadi bile toliko blizu da pobogu svejdno startaju li sa začelja ili naprijed, oped bi bili prvih 6 iz top 3 tima.



    4

    0
  9. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Ne znam, čemu mijenjati nešto, što RELATIVNO dobro funkcionira.
    Posebno mi se gadi, “amerikanizacija” sistema bodovanja. Pa čemu to, da svi osvoje bodove!? Da se pokaže da svatko vrijedi?
    F1 vozači su svi OK, od talenata do platiša…… ali za bodove se valja izboriti, zaslužiti ih.
    Sada recimo Luca Badoer, koji je bez F1 bodova može ispasti manje talentirani vozač od Lance Strolla ili Marcusa Ericssona koji su naslagali bodova!? To je apsurd.
    Navodeći primjer ovoga Talijana, biti će kroz statistiku provučeno da su Stroll i Ericsson bolji F1 vozači od njega. A baš naprotiv.

    Na početku teksta sam naveo da nemam namjeru podcjenjivati bilo kojeg F1 vozača….. ali sa promjenom sistema bodovanja, uvijek se na neki način čini nepravda na povijest F1.

    Al’ dobro, što god da napišemo….. nećemo moći promijeniti VAŽNE odluke MOĆNIH vlasnika. Bezveze.



    5

    1
  10. Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

    I jos se moram nadovezat, posto nisam općenito raspoložen za promjene mi je bilo žao Berniejevog odlaska, ali su svi pisali kako je bilo vrijeme, pa sam mislio da je vjerojatno većina u pravu. Al sad nekako imam osjećaj da mi fali Bernie.



    5

    0
  11. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Gdje je anketa? Vidim samo rez.

    Nemam pravo glasovati u anketi? Ili imam neki misterious ban?
    Vjerovatno opet šteka,…. nešto……


    0

    1
  12. F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Svima bodovi, svima medalje! Zapravo najbolje da u rezultatima utrke piše da su svi pobijedili. Koga briga više za izvrsnost, bitno da su svi sretni i da se nitko ne može potužiti ni na što. Nema razloga da Hamilton dobije 25 bodova, a Russell 0 ako su se obojica jednako potrudili. Onda će BBC lijepo svaki ponedjeljak pisati da su svi bili izvrsni, a na kraju sezone će svi biti prvaci!



    13

    1
  13. Sta tocno fali postojecim kvalifikacijama i treninzima? Po meni ama bas nista.. Ajmo sad sve sjebat jer poneke momcadi ne mogu parirat velikoj trojci.. Pa jel su ferrari i mercedes krivi sto meclaren ne moze slozit dobar bolid, ili sto ga ni renault ne moze slozit.. Smijesno, na dobrom su putu da od f1 naprave cirkus, kak mi se cini vise ni ne sumnjam da ce ga napravit, pitanje je samo kad ce ga napravit…



    5

    0
  14. Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

    Mozda bi eventualno nesto sitno kozmeticki promjenio glede bodovanja jer mi malo nije ok da je razlika od 3 boda izmedju 2. i 3. i 3. i 4. a 7 izmedju pobjednika i prvog iza..
    A ne znam sta bi promjenili, meni se ovo cini ok.. Ne zelim nespremne ekipe u kvalama i utrci, zeljeti to je amaterizam..
    Nemojte znacajno mijenjat pravila svako malo pa cemo s vremenom dobit i na zanimljivosti..



    1

    0
  15. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Muka me ulovila čim sam pročitao naslov, a onda se pogoršalo do kraja članka. Retardirani idioti.



    8

    1
    • Pierre Gasly Frantic Donator Prikaži

      Apsolutno se slažem. :thumbs:
      Opet se bave glupostima.
      Ako će već mijenjati nešto, vrattiti sve na fabričke postavke (po stoti puta).
      Čitaj: odvrnuti motore, pa neka crkavaju i ne oganičavati broj istih; vratiti bodovanje 10-6-4-3-2-1 pa kom` opanci kom` obojci, ……; “vratiti” prenose na “obične” TV postaje, itd….
      Kažu bila bi razlika između vrha i sredine grida – uvijek je bila
      Kažu bilo bi dominacija – uvijek ih je bilo
      Možda sam “staromodan” i nostalgičar, ali mi se nikako ne sviđa pravac u kojem ide F1 zadnjih 5-6 godina. :gandalf:



      5

      0
      • Tag Heuer tifosoante Prikaži

        Slazem se sa svime osim sa bodovanjem, po meni je fali nista ovom trenutnom bodovanju. Svi se bore protiv te dominacije 2-3 momcadi, ali zato slave i hvale 80te i 90te, a tada je bila isto prisutna dominacija 1-2, eventualno 3 momcadi, pogotovo 1988. kad je Mclaren sa strasnim mp4/4 pobijedio u 15 od 16 utrka. Ej, u 15 od 16 utrka! A i tada su bila ogranicenja oko potrosnje goriva i broja okretaja, tkd sve u svemu, nema potrebe za blacenjem danasnjih vremena i nekritickog slavljenja proslosti. A jedino sto bih dodao je budget cap i vratio v8 motore, koji imaju jako jako dobar zvuk, trpe dosta, pouzdani su u usporedbi sa v10, a i relativno su jednostavni i jeftini za razvoj u usporedbi sa v6 turbo hybrid motorima.



        1

        0
      • Marlboro McKruno Donator Prikaži

        @tifosoante, i tu jedinu utrku nisu pobijedili jer je Senna imao sudar dok je nekog prelazio za cijeli krug. Naravno, do tog trenutka je bio vodeći.


        0

        0
  16. Italija senna66 Donator Prikaži

    i prije LM F1 je volila popravljati ono što je dobro i to pretvoriti u s*anje, tako da ništa čudno. Zanimljivo kako se uporno izbjegavaju isti problemi godinama.



    3

    0
  17. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    U zadnje vrijeme F1 toliko stvari i ideja donosi iz drugih kategorija da bi se moglo dogoditi da promijene naziv u mixed racing arts sport. Sto se tice ovih promjena svakako sam protiv. Iako je logicno da u buducnosti pratimo i tehnologiju, mislim da F1 treba biti jedinstven sport, brutalan, surov i nepredvidiv. Prvi korak je povratak zvuka. Meni kao ljubitelju Formule 1 dugi niz godina nije toliko bitan zvuk, ali stavljam se u poziciju onih koje tek treba zainteresirati, a gdje boljeg nacina nego oni decibeli sto uzrokuju eargasm. Tehnicki pravilnik bi trebalo pojednostaviti takoder. Nazalost sve je to nemoguce. Auto industrija je jednom nogom u elektricnom svijetu sto gadno unistava surovost i jedinstvenost ovog sporta. To je moje misljenje ?



    5

    1
  18. jedan brzi krug u subotu i ćao đaci,vidimo se u nedjelju na utrci. jedino prevo pravilo koje su uveli bio je jedan brzi kval. krug,bilo je to…ne zna točno kad,ali bijaše zanimljivo.



    2

    0
  19. Lewis Hamilton MarkoCro33 Prikaži

    Jos 5 godina i unistit ce F1 ako ovako nastave?


    0

    0
  20. Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

    Iako se slažem s komentarima koji kažu da je ovo bavljenje glupostima, odnosno razmatranje promjena tamo gdje nisu potrebne, nemam ništa protiv nijednog od ovih prijedloga.

    Ne vidim razlog zašto bi povećanje broja osvajača bodova tako strašno negativno utjecalo na sport. Iako smatram da tu promjene nisu potrebne te da je 10 osvajača na 20 bolida sasvim dobar broj, ne vidim apsolutno ništa negativno u povećanju tog broja za nekoliko pozicija. I dalje će oni najbolji dobivati najviše bodova, i dalje će imati jednaku prednost (samo s malo većim ciframa), a mogla bi se povećati zanimljivost u borbi za niže pozicije, svako mjesto dobilo bi nešto veći značaj.

    Što se tiče skraćivanja slobodnih treninga, također nemam ništa protiv, ne vjerujem da će zbog toga doći do lutrije u kojoj je jedan vikend Mercedes prvi, a idući zadnji, ali sigurno bi omogućilo više nepredvidivih rezultata, što ja pozdravljam (slično mišljenje sam već iznio i za prijedlog o posebnim gumama za treninge).

    Za kraj ću svejedno ponoviti da ovo nisu promjene koje F1 treba. Ovo su stvari koje nije potrebno mijenjati, a F1 ima puno bitnijih problema kojim bi se trebala pozabaviti.



    4

    0
  21. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    Osim bodovanja, navodno se želi promijeniti i format vikenda. Vrijeme za slobodne treninge bilo bi smanjeno kako bi momčadi bile manje spremne za kvalifikacije i utrku, što bi navodno povećalo zanimljivost.

    Ahaaaa znaci radit ce simulatori na max.
    Opet se ide na ruku bogatijim momčadima, koje iza sebe imaju vojsku analitičara.
    Zst mijenjati sustav bodovanja?


    0

    0
  22. Mclaren KERS Prikaži

    Dobro je proširenje bodova..jer ce se boriti i za 18 mjesto..svako mjesto ce biti bitno za fenjerase.



    1

    2
  23. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Bodovanje:
    1962-1990 se u F1 koristilo bodovanje 9-6-4-3-2-1. kroz godine mijenjao se broj utrka koje se odbacuju iz konačnog zbroja. Pa se tako u razddoblju od 1981-1990 brojalo najboljih 11, a za konstruktora sve.
    1991. uvedeno je 10-6-4-3-2-1 kako bi se više nagradilo pobjednika.
    2003. htjelo se Kimiju dati šansu da pobijedi Schumachera i pouzdanost bolida je porasla pa je broj osvajača bodova proširen na 8 i jako su se smanjile razlike u osvojenim bodovima 10-8-6-5-4-3-2-1. Sve do kraja 90-tih pouzdanost F1 bolida je bila katastrofa. Kad bi više od pola bolida završilo utrku to bi bilo super.
    2010 zaključili su da su auti još pouzdaniji pa treba proširiti broj osvajača bodova na 10, ali je onda trebalo povećati broj bodova pa su tako bodovi u principu pomnoženi s 2.5 i tako smo dobili 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Također drugo mjesto nije 20 (8*2.5) nego 18, kako bi se pokušalo motivirati onoga koji je na drugom mjestu da pokuša napasti prvog jer je plijen značano veći nego za 2. mjesto, to je posljedica dosadnih utrka nakon zadnje promjene guma u kojima se na kraju utrke ništa nije događalo, pa je ovo bio pokušaj da se nešto tu dogodi.

    Kao što vidite s bodovanjem se pokušavaju kontradiktorne stvari u razna doba f1. 2002 je Schu već svima dosadio pa je mijenjano i bodovanje ne bi li Kimi lakše skupio bodove. 2010. su opet mijenjali bodove u suprotnom smjeru ne bi li motivirali nekoga da se bori na kraju utrke….

    Zbog svega ovoga broj osvojenih bodova u karijeri je najgluplja od svih f1 statistika



    5

    0
  24. Za bodove me bas briga, neka daju svima. to bi malima bio neki poticaj a i neki novac. A sve ostale zabrane bi ukinuo, osobito u vezi testiranja. Daj im goriva koliko zele i raspali pa da vidis utrkivanja.



    2

    0
  25. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Bernie vrati se, sve ti je oprosteno.



    4

    2
  26. Ja mislim da je ovo pogrešan, umjetan način za bolje utrkivanje. Da bi imali bolje utrkivanje bi trebalo ukinuti neka trenutna ograničenja. Ja bih vratio nadolijevanje goriva, ukinuo zabrane testiranja i ograničenja broja PU. To bi dovelo do toga da se bolidi ne štede i gledali bi vožnju na granici. PU bi trebalo pojednostaviti. Ja bi volio opet gledati V10 ili V8 motore. I vraćanje na FTA TV bi pomoglo.
    F1 je natjecanje najbržih bolida, a ne najizdržljivijih.



    3

    0
    • bas to….F1 bi trebala bit vrhunac utrkivanja i tehnologije…….a to je sad toliko ograniceno pravilima da tu vise nema….nema ono neceg sto F1 bila zapravo…….



      1

      0
    • Tag Heuer tifosoante Prikaži

      I jos nesto, malo ublazit pravila, tj na nacin da postoji donekle siva zona ili rupa u pravilniku da neka momcad ili momcadi malo se istaknu sa nekom inovacijom(malo sam inspiriran starim lotusima i colinom chapmanom). I ponavljam jos jednom, postaviti budget cap(cca 200-250 mil), vratiti V8(V10 je milina za slusat, ali nepouzdan zbog cega je V8 bolji) te smanjiti dimenzije bolida(na cca 450-475 cm duzine i 180 cm sirine)


      0

      0
  27. Danas sam vidio usorednu sliku bolida od 2018 i 2008 godine, mislim da tu leži najveći problem, uz dominaciju Mercedesa najveći pad popularnosti zadnji godina. Mogu neke stvari promjeniti, ali da 15 bolida dobija bodove, to mi nema smisla. nekad 15 bolida nije ni završavalo nastup.



    1

    2
  28. Force India alen-sisul Prikaži

    Mislim da su gringosi malo izgubili kompas sa ovim novim pravilnikom. Ispravite me ako griješim ali oni shvatio sam da hoće da izdržljivost bolida ,tu mislim prije svega na motor bude jednaka ako ne i bolja od sadašnje, onda ovo smanjenje rada na bolidu i simulatoru nema smisla. sve u svemu ova vladavina Liberty medie neće dobro svršit. Bernie je po meni bio vrlo toksičan za ovaj sport ali ni ovi nisu ništa bolji.


    0

    1
  29. ne znam…po meni je jos uvijek najbolji sustav bodovanja onaj stari…prvih 6 mjesta(10,6,4,3,2,1)… onda to bodovanje ima puno vecu tezinu nego sad……ali sta rec,nitko od nas ionako nema utjecaja tako da mozemo samo filozofirat o tome sta,di,kako,ovo,ono…….a svi smo svjedoci o tome sta se desava sa pravilma u F1…..svi smo mi samo promatraci toga svega….. a F1 postala od natjecanja privatnih momcadi sa potporom proizvodjaca poligon za namjestanja utrka velikih………sva cast na domininaciji Mercedesu,ali nekako mi se izgubila tu sva car F1 koja je bila tamo sredim 90ih kad sam ju poceo pratit…..
    Nikad nije bilo jasno tko dominira i gdje…..a i kad je neko dominiro nije imo potporu 3 ekipe….svi su imali neku sansu za pokazat se tamo ili vamo…..i bilo je puno vise neizvjesnosti…..sad je to sve postalo previse…neznam kako bi reko….umjetno….
    svaka jaca momcad ima bar jos jednu mocad koja radi za nju….to prije nije bilo…..
    a neznam,mozda ja samo pisem gluposti…ali meni je bila puno draza ona F1 tamo 95-96-97-98 i tih godina kad je svaka ekipa bila privatna momcad s potporom velikih tvornica(vise ili manje) ali sve su mocadi bile za sebe……
    Da kazem da je bilo idealno….a nije….ali je bilo neizvjesno i puno vise mogucnosti da neko napravi neko iznenadjene ili nesto…(tipa Fisichella u Hockenheimu kad se s Jordanom borio za pobijedu)……a sad to jednostavno nije mogoce



    1

    0
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Izvjesna dekadencija je počela kad si dobio šefa jedne momčadi kao menadžera vozača koji u jednom trenutku počinje voziti za drugu momčad.

      Također tamo negdje 2000 i neke je trebalo spasiti Minardi – jedini koji se ponudio u tom trenutku uletiti je bio RB, pa smo dobili Bull Red na talijanskom. Oni su čak u početku nastupali s istom šasijom, ali s drugim motorom, pa su ih natjerali da ipak budu konstruktor, ali oduvijek su micali jedni drugima.

      Ne možeš imati tehnološku F1, a da u tome nema ultra velikih igrača. Nemaju Williams ili McLaren kapacitet razviti motor. A onda ako pustiš proizvođače motora da sami nastupaju (a to moraš zbog Ferrarija), a nemaš ih dovoljno da napune grid bez prodaje motora drugima. Onda će ti koji kupuju motore biti u podređenom položaju jer sigurno od proizvođača neće dobiti baš sve što oni znaju o motoru….

      Sramota je da dvije najveće autoindustrije ne nastupaju u F1: Toyota i VW. Gdje su Ford. GM, Suzuki, SAIC, Mazda.
      Evo to je puni grid. Nema kupovine motora ili dijelova od druge momčadi iz F1.
      To je jedna krajnost.

      Druga krajnost je svi isti motor, a šasiju radite sami Pa ćemo onda imati privatne momčadi, a ne korporacije….

      A što se zapravo promijenijelo od nekad?
      Optimiziranost. Nekad je puno više toga bilo: “ajmo probat ovako”, pa izvezi na stazu pa probaj. Danas se sve proračunava, simulira. Nije dopustivo da se bodovi prospu jer se pokvarilo nešto. Jer bodovi su lova. Mehaničari mijenjaju kotače u 2 sekunde. I onda imaš momčadi od tisuću ljudi i budžetom srednjeg grada. I naravno da u takvom svijetu Williams ili McLaren ili Sauber ne mogu ništa. Gdje da oni nađu sponzore od 250 milijuna da kad se doda 100-150 od FOMa budu tu negdje sa Mercedesom ili Ferrarijem?

      Ne znam. FIA bi trebala razmisliti kamo to sve ide, a onda i kuda treba ići da bi se tamo stiglo. Dok nešto ne smisle, neminovno je da ćemo imati F1 i F1B.



      1

      0