Honda planira započeti godinu s 3. najboljim motorom

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 5 godina 2 min 23 komentara

Honda želi 2019. godinu započeti tako da njihov motor bude treći najjači na gridu. Drugim riječima – žele odmah prije početka preskočiti Renault, a onda tijekom sezone hvatati Mercedes i Ferrari.

Japanci su od povratka na grid 2015. godine očigledno napravili najslabiji proizvod, a premda su se s McLarenom mučili tri godine, s Toro Rossom je sve to izgledalo puno perspektivnije. Štoviše, pretpostavljaju da su s tim razvojem već preskočili Renault.

Na upit kako će započeti novu sezonu, Masashi Yamamoto je za Autosport izjavio:

“Jako ćemo se potruditi preko zime. Barem bismo htjeli krenuti s pozicije trećeg najjačeg proizvođača motora, a onda bi pokušali uhvatiti vodeće tijekom sezone.”

Honda je, dakle, optimistična oko nove godine iako još uvijek radi na poboljšavanju pouzdanosti. Kao što smo pisali, i Red Bull očekuje da bi moglo biti kazni tijekom sezone, te da ih neće izbjegavati nauštrb performansi.

“Ne želimo postavljati određene datume, ali Mercedes i Ferrari imaju znanje o određenim sivim zonama u pravilniku, pa su još uvijek ispred nas. No, imamo iza sebe četiri godine pokušavanja i razvoja, tako da smo sad spremni za pravi put. Puno nam je jasnije nego prije godinu ili dvije. Mislim da možemo ubrzati naš razvoj.”

– Masashi Yamamoto

Honda je tijekom 2018. donijela dvije nadogradnje motora, a obje su imale bolje performanse, ali je druga donijela i nove probleme s pouzdanošću. Pierre Gasly je tako tijekom zadnje utrke sezone imao problema s curenjem ulja.

“Da vam budem iskren, još učimo iz tih zadnjih specifikacija koje smo vozili,” rekao je Toyoharu Tanabe, Hondin F1 tehnički direktor, još u studenom.

“To nije uvijek dobra stvar, ali je na dinamometru malo teže shvatiti neke stvari. Zato smo tu mi, inženjeri. Mi smo dio razvoja. Mi puno stvari prenosimo sa staze natrag u Sakuru. Što se tiče zadnje specifikacije – puno toga moramo iskomunicirati s razvojnim timom.”

– Toyoharu Tanabe

Odgovor

23 komentara

  1. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Zbilja mi to vise nije jasno. Nema zabrane razvoja ,nema tokena i oni u startu misle da nemogu uhvatiti Ferrari ili Merc. Nekad bi se promjenio odnos snaga nakon 3 utrke sa nekim nadogradnjama a ne nakon 5 godina. U cemu je fora? Jesu jedini ljudi u Mercedesu pametni a ovi glupi ili sta? Da nema mjesta pronalasku nekog rijesenja koje ce biti bolje od ostalih? Razumijem da je to tesko , no da u startu nitko nema ideju kako napasti sam vrh a ne trece mjesto to mi nije jasno. Jadno je to da od 10 ekipa samo eventualno 2 momcadi se mogu nadati da ce pomrsiti racune Mercedesu i to nakon 5 godina dominacije. To je zbilja previse…… Slicno razmisljam i o ekipama kao McLaren. 5 godina stoje na mrtvoj tocki i tapkaju malo gore malo dolje. Sta su nakon 2012 zabiravili raditi bolide pa da budu medu 2 najlosija na motoru na kojem RB pobjeduje. Zar su ti motori toliko komplicirani da je napredak uvijek minijaturan nezz ali ovo je vec i dosadno i smjesno



    13
    12

    1
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Zabrana razvoja je i dalje tu, neovisno o tome što je kakti “nema”…
      Problem je u pravilniku koji ne dozvoljava baš bilo šta, nego sve mora biti po specifikaciji i onda je naravno ogromna prednost ako znaš za nešto što je u nekakvoj sivoj zoni i što može proč pod postojeća pravila kao legalno, a drugi o tome pojma nemaju…

      Honda bi recimo u teoriji bez problema stigla Mercedes i Ferrari da nema restrikcija po pitanju broja okretaja, nekad davno kad nije bilo tih restrikcija se upravo Honda vrtila na najvećem i to debelo najvećem broju okretaja, duplo više nego što je danas dozvoljeno…ako dobro pamtim oko 22 tisuće okretaja.
      No eto sad to ne dolazi u obzir i gle vraga više nije tako jednostavno…
      Dakle ono što su oni znali i što znaju ne vrijedi doslovce ništa.

      Drugi ogromni dio problema Honde je bio McLaren, najviše zbog njihovog veta po pitanju drugih ekipa.
      Jer puno je teže znati što i kako kad imaš samo jedan tip bolida, jedan tip montaže PU i ostalih popratnih stvari u bolid.
      A puno i to puno lakše je kad imaš 4 različita bolida (4 tipa bolida tj. 4 ekipe) pa imaš i debelo više informacija.
      McLaren je s tim svojim ekskluzivnim pravom u principu potpuno ubio bilo kakav napredak Honde, ali i njih samih…



      8
      3

      5
      • Michael Schumacher
        VRSV546 Prikaži

        Taj limktator okretaja nista neznaci jer imaju svi motori dosta viska turbo motori uvik imaju manje okretaja nego atmosferci, ako dobro pamtim ogranicenne je 14 a vrte se malo iznad 12…



        2
        1

        1
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        15 je ograničenje.
        Zabrana razvoja ne postoji. :chill:



        5
        5

        0
      • avalon Prikaži

        The Best F1 Driver … samo ću se osvrnuti na ovo sa okretajima . zadnji hondin motor u turbo eri Honda RA168E iz 1988 . se “vrtija” na 12 500 o/m . motor Honda RA806E ( V8 ) iz 2006 . se “vrtija” 19 500 o/m . takve okretaje je ima i Renault RS26 iz iste godine , Mercedes FO 108S je postiza 19 000 o/m , Ferrari Tipo 055 takođe 19 000 o/m ( ovo je motor iz 2005 . jer za 2006 . nisam pronaša podatak o okretajima ) . dakle honda se “vrtila” identično renaultu , a 500 okretaja više od motora mercedesa i ferarria tako da ove priče o 22 000 o/m su samo … priče ;) možda problem honde nisu restrikcije po pitanju broja okretaja jer i motori konkurenata podlježu istim restrikcijama u tom segmentu . prije bi moglo bit da su možda olako shvatili svoj povratak u F 1 , a ni suradnja sa McL im baš nije bila od pomoći … “specijalna” šasija bolida , inzistiranje/veto dennisa da McL ima ekskluzivno pravo na hondinu PU = nedostatak informacija . osim toga u prvoj turbo eri motori su se “vrtili” otprilike ka i sada ( i manje ) pa su bili vrlo uspješni korisnici njihovih motora . osim toga “atmosferci” su trebali okretaje jer kako bi drugačije “usisali” ogromne količine zraka ? turbo ne treba recimo ekstremne okretaje jer zrak mu “ubacuje” turbo . a i sa manje o/m motori su puno trajniji . nekad su atmosferske motore “trošili ko ludi” ,a sada sezonu “odrade” sa 3 PU … manje više ;)



        3
        2

        1
      • Sebastian Vettel
        The Best F1 Driver Prikaži

        Rekoh u teoriji ili ti ga teoretski..
        a ne da je jedan i jedini Hondin problem baš-baš u broju okretaja ili da je problem uopće u tome.

        U principu je ionako jasno da s obzirom na druge restrikcije tipa one o protoku goriva i broju dozvoljenih PU u sezoni samo ograničenje broja okretaja ne znači skoro pa ništa, teško da se i sad uopće vrte blizu maksimuma dozvoljenog upravo zbog tih drugih restrikcija o protoku i broju PU u sezoni…

        No teško da itko može znat što bi bilo kad bi bilo…
        micanje svih tih ograničenja po pitanju PU pa i toga o broju okretaja bi čist komotno moglo rezultirat još debelo većom prednošću Mercedesa, a možda bi eto baš ispalo da bi Honda, Renault ili Ferrari zbog toga bili na vrhu…
        Najprije Mercedes, no ko zna ŠBBKBB…

        Proizvođačima je problem sigurno u raznim restrikcijama, a itekako ih ima.
        Motori moraju bit napravljeni i korišteni striktno po određenom pravilniku kojeg Mercedes očito debelo najbolje razumije i koristi, dok se ostali baš i nisu tak dobro snašli u tim pravilima…
        Ferrari recimo čak i je u zadnje vrijeme i tu su jako blizu, Renault i Honda još nisu no i oni su sve bliže…
        Al naravno taman kad se svi približe i dođu do nekakvog teoretskog maksimuma, e onda bumo imali novi set pravila i eto nas nazad na početku sa opet jednim motorom ili šasijom koja je dominantna jer je eto od prve izvukla maksimum iz novog pravilnika…



        1
        1

        0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Tako je uvijek bilo sa promjenama u pravilniku, jbga.
        Uvijek neko iskoči u prvi plan i ostalim treba koja godina da ga stignu.



        1
        1

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        ne štima ti teorija.
        honda je promijenila cijeli koncept nakon dvije godine. renault sad mijenja koncept. tokeni se trošili ko ludi. kad su ukinuti honda je imala jedno barem 10ak različitih specifikacija. ostali manje, ali razvoj je konstantan.
        ove pu s ovakvim pravilima su dušu dale za razvoj.


        0
        0

        0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Imaj na umu da su razlike u brzini najbržeg I najsporijeg 3%.. To je u narmalnom životu ništa a u F1 je to razlike pobjednika i dva kruga zaostatka.



      10
      10

      0
  2. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Prenosi li koji program Race of champions?? Nije vezano za temu al eto hvala


    0
    0

    0
  3. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Ne znam koliko je ovo moguce, ali Red Bull sigurno ne bi tako lako presao na Hondu prema tome ja vjerujem da je ova teorija realna. Samo ne treba zaboraviti da Renault takodjer ne spava! Mercedes i Ferrari mozda ovu godinu nisu u realnom dosegu po pitanju performansi motora, ali kombinacija Red Bull Honda tko zna. Jedva cekam…



    5
    5

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Pa ako Honda bude bolja nego Renault onda ja vjeruiem da su RB vi realni kandidati za naslov. Jer njima nije puno ove godine falilo da budu medu najboljima. Prvo su imali hrpu odustajanja (14 kod oba vozaca) i samo bez toga bi vec daleko bolje stajali. Ima RB dobre sanse ako Honda nastavi gdje je stala ove godine.



      2
      2

      0
  4. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Ovaj tip je planirao kupit mobitel za 1 kunu!?
    Pogledajte kako se razočarao:

    https://youtu.be/8jRRqTTQN4g

    Planovi su samo planovi.
    Mislim da je i Renaultu laknulu i da će nakon razlaza sa RB prodisati punim plućima i odviti taj motor do kraja 2019.
    Siguran sam da će Renault PU i dalje biti ispred Honde.



    2
    0

    2
  5. Mick Schumacher
    Kaiser Prikaži

    Ne svida mi se ovo. Podsjeca me na najave od vremena kad su bili s McLarenom


    0
    -1

    1
  6. Alpine
    Alpine Prikaži

    Mercedes je 2 godine razvijao motor s kojim trenutno dominira prije nego ga je uopće stavio u bolid. Odnosno, priznaju te 2 godine. U jednom tekstu pred koju godinu su rekli da je motor npr. razvijan samo od strane Mercedesa i AMG-a, ne bi ni izdaleka bio dobar kao što je, a dobar je jer su osnovnu koncepciju i znanje postavili inženjeri iz Mercedesovog kamionskog/gospodarskog odjela, tj. oni su zaslužni za ideju smještaja ostalih komponenti kao npr. turbo u odnosu na motor i ostalo. Tu se naprosto radi o znanju koji drugi nisu imali u tom trenutku.
    Kad je Budkowski iz FIA dolazio u Renault digla se buka oko nekakvih tajni koje bi mogao eventualno prenijeti u Renault. Tada su u Renaultu priznali da im Mercedes npr. da kompletne nacrte svog bolida i motora u tom trenutku, daju uputstva za izradu i da još maknu zidove u boxovima i da im daju da gledaju što rade, u Renaultu tada ne bi mogli a ni znali iskopirati ni Mercedesov bolid ni motor. Jednostavno i Honda i Renault moraju proći sve razvojne faze razvoja od početka, inženjeri moraju sami shvatiti znanje, nema ni brzo ni prečica.
    A koliko su današnji motori kompleksni jasno je i po izjavi Brawna koji je nedavno izjavio da ako se eventualno neki novi proizvođač motora zainteresira za ulazak u F1 da će mu trenutni proizvođači motora biti dužni transferirati dio tehnologije da prije uhvati priključak jer bez toga je gotovo nemoguće uspjeti. Naravno ako ostanu ovakvi motori u F1 i dalje….



    1
    1

    0
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Svako ko se razumije u strukturu bilo kojeg komplikovano sklopa, zna da je nemoguće prekopirati jedan dio sklopa u drugi sklop koji radi na neki drugačiji način. Vrlo je vjerovatno da bi došlo do puno sistemskih greški.
      Ja vjerujem, kad bi neko poslao tehnološku šemu Mercedesovog motora, da drugi inžinjeri ne bi ni za godinu dana je mogli savladati, iz razloga što ne bi imali potrebno znanje o namjeni svakog pojedinog sklopa.
      E tu dolazi Budkowski kao Jocker.
      Moja pretpostavka da je on upućen u tajne ne samo Mercedesovog, već i ostalih motora. Tako sam zaključio na osnovu galame koja se podigla oko njegovog transfera. A i njegovo mjesto u FIA je bilo takvo da je on morao biti uključen u tehnologiju sklopova, da bi mogao dati ocjenu legalnosti.

      Nije on taj koji će donijeti gotov Mercedesov motor na stol pa reći izvolite radite. Nije to ni cilj, jer bi se radilo o informacijama koje su stare 1 godinu i više. A to je u tehnologiji veliki period.
      On je taj koji će donijeti ideje kako premostiti raznorazne probleme koje Renault ima.
      Kao i otvoriti neke nove vidike gdje treba okrenuti razvoj motora.
      Sa pravim idejama Renaultovi inžinjeri su više nego sposobni da naprave slično rješenje za svoju pogonsku jedinicu.
      Upravo se to i dešava, jer Renault najavljuje potpuno novu PU.
      Koliko će oni biti blizu zavisi i od napretka ostalih.
      Honda je još veća nepoznanica, ali sudeći po količini novca koji upumpavaju u razvoj, ja sam optimista da bi ova dva proizvođača mogli izazvati Merc/ Ferrari.
      Ko zna možda ih neko i pretekne …


      0
      0

      0
      • Brazil
        Anonimus4138 Prikaži

        Pa bolje je da Renault i Honda uspiju ove godine,jer ako Honda podbaci u ove dvije godine Honda ide iz formule sigurno a ako ode i Renault onda nek se ta ista F1 jebe samo sa dva proizvodaca ja je necu gledat,jer kao fan Honde ako ne uspiju drazi mi je Renault od Ferrarija i Merca,nek si Merc i Ferrari imaju svoje prvenstvo!!! Jer ta Honda je pojam u svijetu,znas koliko je navijaca doslo u F1 samo radi Honde,pa Renault nece nikad postojat u Americi kao Honda,pa tamo imas dokumentarce kako je ta ista Honda unistavala Mustange,ni jedan europski auto nije poznat ko Honda u svijetu,a mi balkanci budimo zatvoreni u balkanu!!!


        0
        -2

        2

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.