Izdvojeno

Pat Symonds komentira Tostovu teoriju o 40-50% manje downforcea

Piše: Ante Vetma

Prije 4 godina, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Bivši tehnički direktor Williamsa, Benettona, Renaulta, Virgina i jedan od glavnih aktera najsramotnije afere u povijesti F1 “Crashgate”, Pat Symonds, komentirao je prijedlog Toro Rossovog šefa Franza Tosta o smanjivanju downforcea za 40 ili 50%. Kao što smo pisali, Tost smatra da trenutne razine downforcea pogoduju samo vozačima, te ne pridonose zabavi i spektaklu. Symonds je malo oprezniji oko te teorije:

“Kad razmišljate o nekom argumentu, često ga morate dovesti do ekstrema da vidite što ćete dobiti. Ako idete u ekstrem i potpuno oduzmete downforce bolidu – možemo reći da bi to bilo bolje jer [prateći drugi bolid] ne možete izgubiti ono čega niti nema.”

“Nema logika postoji u tom argumentu. No, stvar je puno kompleksnija. Mogli biste proizvesti bolid koji ima 50% trenutnog downforcea, ali ima puno gore karakteristike raspodjele težine. Sve to bi bilo prejednostavno. Onda ne biste bili u ništa boljoj situaciji nego sad.”

Tost smatra da bi manje downforcea olakšalo praćenje bolida, postalo bi teže voziti kroz zavoje, što bi povećalo zone kočenja i samim time broj pretjecanja.

Symonds se slaže da je visoka razina downforcea negativna stvar, te također žali za nedostatkom zabave:

“Želim da bolidi budu brzi, ali želim da budu spektakularni. Ako su prikovani za podlogu mislim da nisu pretjerano spektakularni.”

“Rally automobil je spektakularan. Vidite da je na rubu stabilnosti, izgleda težak za voziti i jest težak za voziti.”

“F1 bolid ne izgleda uvijek težak za voziti. Posebno u situacijama kad momčadi traže od vozača da vozi sporije od maksimuma zbog optimalne strategije, odnosno, zbog smanjivanja broja ulazaka u boks. U toj situaciji bolidi izgledaju sve osim spektakularno.”

— Pat Symonds

Komentiraj

4 komentara

  1. Maurizio Arrivabene
    Dean 13 Prikaži

    Slažem se i sa Tostovom izjavom i sa izjavom Pat Symondsa



    1

    0
  2. Mclaren
    wilson Prikaži

    Jednom sam napisao da mi u sadašnjoj F1 fali samo jedna stvar iz ere Bernija. A to je diktatura, u smislu pravila. Oni predlože, ekipe ne diskutiraju 38490 godina, pa milijun primjedbi da na kraju ne bi bilo skoro nikakve promjene. Uzmi ili ostavi. Točka. Za dobro sporta.



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni