Izdvojeno

F1 razmišlja o zabrani slobodne upotrebe guma na treninzima

Piše: Ante Vetma

Prije 4 godina, 21 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Formula 1 bi mogla zabraniti slobodno korištenje i testiranje različitih guma na slobodnim treninzima petkom, otkriva Williamsov tehnički šef Paddy Lowe.

Prošlogodišnja VN SAD-a bila je jedna od najboljih utrka sezone, a čitatelji F1pulsa su joj dali najbolju ocjenu prošle godine. Kimi Raikkonen je pobijedio nakon što se uspio obraniti od Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona, a uzbudljivoj nedjelji sigurno je doprinijela činjenica da su sva trojica bili na različitim strategijama. S obzirom na to da je petak bio kompromitiran zbog kiše – momčadi nisu bile sigurne koja je strategija najbolja.

Lowe kaže da je Brawn to primijetio, te je iznio ideju da se momčadima onemogući testiranje različitih komponenti, odnosno, pronalazak optimalne strategije.

“Bolidi su potpuno pouzdani i optimizirani po pitanju setupa, guma i čega god. To znači da su rezultati u neku ruku predvidljivi. Glavna nepoznanica je vozač i pogreške koje možda napravi. Oni ne rade puno pogrešaka. Moramo ubaciti stvari koje sprječavaju optimizaciju.”

“Ross je pričao o ovome. Ako ne možete testirati gume petkom, imat ćete nekakve osnovne gume koje će vam omogućiti da radite na bolidu i naučite stazu. Takve stvari.”

“U tom slučaju je sve na sreći u utrci. Mislim da je ideja sjajna.”

Lowe kaže da je predvidljivost moderne Formule 1 rezultat napretka momčadi kroz posljednja tri desetljeća i načina na koji analiziraju različita područja.

“Prije 30 godina smo na utrke dolazili s 2 inženjera, a sad ih imate 30 na stazi i još 30 u tvornici. Ako želite vrjedniji sport – morate spriječiti optimizaciju i dozvoliti više faktora, više nereda koji će dolaziti izvana, od eksternih faktora koji se ne mogu optimizirati.”

“Bit će dobro. Alternativa je da se riješimo inženjera pomoću ograničenja budžeta ili da smanjimo broj operativaca na stazi.”

“Ne želim reći da su suvišni, oni mogu raditi druge stvari.”

“Mislim da je Ross shvatio da toliko testiranja dovodi do predvidljivih utrka, to je njegova nova misao i ima projekt vezan za to.”

— Paddy Lowe

Komentiraj

21 komentara

  1. David Croft
    Ferrari Prikaži

    U tom slučaju je sve na sreći u utrci. Mislim da je ideja sjajna.”

    Zašto bi netko želio “sretne” pobjednike utrka? Kao i ekipe.

    Neka pobjedi onaj koji je najbolji tog vikenda…ne želim lutriju…uostalom i dalje bi dvije-tri najbolje ekipe isplivale na vrh.



    12

    1
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      Mislim da se Paddy ovdje potpuno krivo izrazio jer, baš kao što kažeš, najbolje ekipe bi bile one koje bi isplivale na vrh. Meni se ideja ne čini lošom, momčadima i vozačima bi se otežao posao, samim time bi bilo više prostora za greške i neke nepredvidive rezultate, a opet nije riječ o nikakvoj sreći jer bi i u tom slučaju opet oni koji su odradili najbolji posao bili najbolji.



      3

      0
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        Lovro, ja mislim da bi ovo pravilo uništilo (ako već nije uništeno) tzv. Male ekipe.
        Veliki bi poduplali broj inženjera i opet bi nakon pet utrka stvari došle na isto.
        Male ekipe, u nedostatku resursa, bi bile kao izgubljene ovce na stazi.



        2

        2
      • @HarKi

        Ako ti nemaš podatke koje ćeš obradit đabe ti 1000 inženjera. Ako sam shvatio proćitano, ideja se ima što manje obradit podataka nakon npr. slobodnih treninga…. Tu ti ne može pomoć broj inženjera.



        1

        0
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        @HarKl
        Veliki će uvijek imati prednosti ispred malih, uvijek oni mogu angažirati više ljudi, više ulagati itd., ali ovime bi se sigurno povećale šanse za neke iznenađujuće uspjehe autsajdera. Veći broj inženjera sigurno ne bi škodio, ali, kao što kaže Majki, ako nemaš podatke, neće ti to biti presudno. Mislim da bi mali u ovakvoj situaciji više mogli doći do izražaja (bar ponekad), a i ne bih rekao da je ovo umjetan način, tako da ja odobravam.



        3

        0
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        Lovro, ovdje ne govorimo o običnoj prednosti. Čak ekipe iz srednjeg reda, tipa FI ili Haas bi bile u podređenom položaju.
        Odgovor za obojicu:
        Ovaj prijedlog, za koji sam ubijeđen da neće zaživjeti, ne govori o totalnoj zabrani testiranja. Zabrana bi se odnosila na testiranja petkom. Za testiranja raznih scenarija, ostala bi subota, gdje bi broj inženjera nadomjestio nedostatak vremena za testiranje.
        Mercedes i Ferrari bi već nakon pete utrke bili “svoj na svome”.
        Jedina mogućnost da se taj faktor sreće desi, je da padne kiša na trećem treningu. Ali onda ne govorimo o tome da treba pobijediti onaj koji je odradio bolji posao. Jednostavnije je da uvedu bacanje kockica koje će određivati startni red.
        Pravilnik bi se trebao fokusirati na zbijanje grida, a ne na još veće razdvajanje.



        1

        2
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        Ni ja ne vjerujem da će ovo zaživjeti, ali kao ideja mi se čini prihvatljivom. Ja ne vjerujem da bi ovo izazvalo bilo kakve radikalne promjene, ne vjerujem da bi izazvalo povećanje ionako ogromne rupe između velikih i malih, vjerujem da bi samo otvorilo koju priliku više za raznovrsnije rezultate i forme određenih momčadi tijekom pojedinih vikenda.



        1

        0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Mislim da nisi shvatio o čemu je ovaj prijedlog. Po ovome bi se treninzi odradili na posebnoj gumi, ili samo na jednoj od komponenti za taj vikend. Ono kao što ima posebna guma za onaj filming day. Tako da bi se i dalje na treninzima mogao podesiti setup bolida, ali bi gume ostale nepoznanica. Pa bi tako strategije se odlučivale tek na utrci, s obzirom na trajanje prvog seta guma na kojem startaju.

        Mislim da ovakav prijedlog nebi bio lutrija, u smislu da recimo Williams odjednom dođe do pobjede. Ali bi donijelo određenu neizvjesnost. A pored toga bi mogli i smanjiti broj setova guma za svaku utrku.



        2

        0
  2. Ma, najbolje umjesto treninga petkom uvesti izvlačenje tvrdoće guma na startu, pa kad smo već kod toga umjesto kvalifikacija uvesti izvlačenje startnih brojeva kao u skijaškom kupu!! Kaos i pretjecanja zagarantirani!! #sarkazam



    6

    2
  3. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Zaista me čudi da jedan Ross Brawn dođe u javnost s takvom idejom (ako je njegova uopće). Kad ne ide pametnijim rješenjima onda će se sve odvijati na sreću?
    Toliko pametnih umova u F1, a ideje na razini male djece. Što je sljedeće, vozači će svake godine izvlačiti nove momčadi?



    5

    0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Jer žele brza rješenja, a van dodira su s realnoscu. Žele novu publiku pa je rješenje apelirati na mlade, odnosno angažirati Buxtona da glumi dvorsku ludu po instagramu i twitteru, a uz prave hashtagove i memeove i punove – sigurno će privući novu generaciju. Što bi moglo poći po krivu? Ali pazi plot twist – nova generacija ne može pratiti ništa koncentrirano ni 2 minute, a kamoli 2 sata osim ako je turbozabavno baš svakog momenta. Rješenje mora biti u skraćivanju utrka, ili uvođenju obrnuto grida s kraćom utrkom, ili lutrija s gumama i slično.

      S druge strane, pola Britanske publike prestaje pratiti jer ih ubija Sky pretplata, a tko zna koliko zainteresiranih ne može pratiti jer F1 TV malo radi, a malo ne.

      Marketing im rade volonteri, a tehniku amateri, pa se pitaju zašto nakon godinu dana testiranja nemamo pouzdan stream ili aplikaciju za smart tv (pazi, nešto što se zove F1 TV nema opciju gledanja na TV-u).



      11

      3
  4. Ja sam za meritokraciju, a ne lutriju. Kome je do lutrije nek ide u Vegas.



    4

    0
  5. Celnici Formule1 sto stariji to s losijim idejama.



    1

    1
  6. Fernando Alonso
    Lux14 Prikaži

    “U tom slučaju je sve na sreći u utrci. Mislim da je ideja sjajna.”

    Gdje ide ovaj sport?



    2

    0
  7. Napokon da im došlo u glavu. Podržavam povećanja udjela sreće, ali treba naći dobar balans…. Ne valja pretjerat. Ne treba bit lutrija….



    2

    3
  8. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Neznam.. Nisam siguran da se zabranama može postići veća uzbuđenja i neizvjesnosti.. Mislim da bi naprotiv trebalo vratiti neke stare stvari poput nadoljevanja goriva i ne uvjetovati da se moraju na utrci obavezno voziti 2 komponente.. Mislim da bi se time povečala raznovrsnost taktičkih opcija a samim tim i zanimljivosti na stazi.. Vjerujem da bi umjesto sa zabranama trebalo krenuti u suprotnom pravcu i uvesti još dodatnih stvari i opcija..



    3

    0
  9. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ne laje pas zbog sela, Paddy zna da Williams do neke velike promjene pravila ne može prismrditi postolju, a kamoli pobjedi tako da mi je jasno zašto se njemu sviđa.
    Glupa ideja, da li tražimo kroz sezonu najbolju momčad i vozača ili najsretnije?



    1

    2
    • Vjeruj mi niti sada ne nalazimo najboljeg vozača ni ekipu… Zar je Alonso za 200 bodova slabiji od Hamiltona? Zar su svi ostali za 100 bodova lošiji od TOP 3?



      1

      6
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Nikad u povijesti F1 nismo tražili “najboljeg” vozača u apsolutnom smislu jer nitko nikad nije bio prvak bez konkurentnog auta.
        A faktor momčadi je uvijek ključan u toj priči.
        Kao što možeš vidjeti u F2 čak i sa istim bolidima sve najbolje ekipe izdignu iznad ostalih (npr. Prima)



        2

        0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni