Red Bull bi mogao potražiti uspjeh na 24 sata Le Mansa ako ne vide budućnost u Formuli 1 nakon 2020. godine kad se očekuje novi Concorde ugovor. Tvornica energetskog pića ušla je u F1 akvizicijom momčadi Jaguara 2005. godine i u svojoj relativno kratkoj povijesti su osvojili četiri vozačka i konstruktorska naslova od 2010. do 2013. godine.
Ipak, forma je drastično pala u trenutku kad su bolidi postali ovisni o snazi motora, odnosno 2014. godine s novom turbo-hibridnom erom. Renault se nije pokazao kao dostojan protivnik Mercedesu, a onda ni Ferrariju, pa je Red Bullov status pao i samo su na određenim utrkama imali priliku boriti se za najviše pozicije.
Vlasnik F1, Liberty Media, priprema komercijalnu i sportsku revoluciju jednom kad istekne trenutni Concorde ugovor, što će se dogoditi nakon 2020. godine, a sve momčadi nestrpljivo čekaju novi prijedlog, uključujući i Red Bull.
Helmut Marko kaže da nisu zainteresirani za ulogu kupca motora i ponavlja kako Red Bull neće biti talac novih pravila.
“Imamo ugovor do kraja 2020. godine. Dok nema regulacije motora i novog Concordea – ni Red Bull ni Honda neće donijeti odluku [o ostanku]. Nećemo biti više ovisni kao što smo nekad bili kad smo preklinjali druge za motor i oslanjali se na obećanja koja nisu ispunjena.”
— Helmut Marko
Red Bullov trenutni ugovor s Hondom odnosi se na 2019. i 2020. godinu. Nakon toga – budućnost nije jasna.
“Opcija je da odemo ili da se utrkujemo drugdje, u drugim serijama. Le Mans bi mogao biti opcija s Valkyrie hyperautomobilom. To je nevjerojatan uspjeh. Svi su prodani odmah. To je još jedan dobar pokazatelj za Red Bull Technologies.”
Red Bull je pomogao Aston Martinu u razvoju cestovnog hyperautomobila pod imenom Valkyrie, a Adrian Newey je bio ključni čovjek projekta. Verzija tog automobila za stazu je već napravljena.
Marko se osvrnuo i na rezanje troškova:
“Ako se dogodi limit budžeta – morat ćemo otpuštati ljude. To nije nužno nešto što želimo. Mogli bismo ih iskoristiti u sličnim projektima [poput Le Mansa]. Izgleda kao da se možemo utrkivati u WEC-u uz razumne troškove s bazom koju imamo u Valkyrie automobilu. Iako Red Bull nije nikad bio na 24 sata Le Mansa – razgovaramo o tome.”
“Glavni financijski izdaci bili bi na Astonu Martinu, što je jasno, jer u Le Mansu pobjeđuje proizvođač. Ali, to se uklapa u naš koncept.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Budžet za WEC hypercar program je ograničen na €20m. Još će i F1 imati budžet tako da onda se oni mogu natjecati u oboje bez problema (trošili bi manje u to dvoje nego sad u jednom). Mislim da nema ništa ni od ove Markove prijetnje.
Btw ako Ferrari, Aston/RB i McLaren uđu u hypercar klasu i ako još bude par lica iz F1 na Le Mansu, bit će itekako zanimljivo.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
20 milja je stvarno kikiriki.
prije par godina audi i porsche su trošili jednu nulu više.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa i nije neka prijetnja. Naravno da će ostati ako nova F1 pravila budu odgovarajuća. Isto važi i za ostale proizvođače. Naravno, ako dođe ograničenje budžeta, kako se najavljuje. Tada će moći višak preusmjeriti u druge projekte. Isto tako mislim da bi i Ferrari preusmjerio višak para i ljudi iz Ferrarija u Alfu Romeo…
Što se tiče zanimljivosti WEC-a, i da svi nabrojani uđu, meni to neće postati zanimljiva serija. Možda da u tehnološkom smislu. Ali za gledanje nikako. Kome je zanimljivo gledati 24 sata kruženja…
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Wec utrke u prvih par sati jedne utrke imaju vise preticanja i uzbudjenja nego pola sezone f1. Osim ove zadnje sezone gdje su skroz upropastili lmp1 klasu wec je najbolja trkaca serija. Jos ako ova nova hypercar serija bude imala samo dio čari kao i legendarna gt1 klasa bit ce odlicno. Cak i americka imsa nije daleko… formula ima negativan pad i uz sve to ogranicavanje i umjetna preticanja ne vidim neku svijetlu buducnost
6
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Samo mi nije jasno po čemu vi utvrđujete taj famozni pad F1? Po povećanju broja gledaoca?
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@07drogo
lijepo si ti objasnio.
meni je samo šteta što imsa dpi ne može nastupati u wec-u i le mansu.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Stalno nesto kukaju iz rb.. Pa dobro, ko vam brani da odete? Likovi postoje u foemuli 1 15 godina od cega su 10 kao u vrhu i oni postavljaju ultimatume.. Bas ih ne volim, smokljani
8
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ni najmanje mi ne bi falili…
9
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zar već ima problema s Hondom? Pukla ljubav?
6
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Riga mi se od ovoga. Ljubazno molim urednika da ubuduće preskoči ovaj teatar.
6
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nije baš da ću isplakati ocean suza za njima ako odu. S druge strane, nijedan tim me još nije toliko razačarao kao oni. Svako malo opet odlaze, ja se opet ponadam, a ono opet kita labudova…..
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Neki dan sam se osvrnuo na WEC, pa dobio hrpu minusa! Vise ni fanovi ne znaju sta zele…?
Toyota vs Honda vec dize mali hype, plus ako im se Ferrari pridruzi, onda je to za F1 momacki udarac u cahones.
Ovakva F1, da ne govorim ona prije 2-3 godine nije ni u snu zanimljiva. Ocigledno je nemoguce bilo sta napraviti da bi potapsao Mercedes, jedino ukoliko si sposoban da nadjes par crnih rupa u pravilniku i onda ako ih nadjes ovi te krenu tuzakati i vrate na tvornicke postavke.
Znam da RBR zna biti cangrizavac teski, al u ovom slucaju ih podrzavam. Jednostavno koja korist za njih od ove danasnje F1?
4
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Honda se ne natječe u WEC-u, a koliko ja znam, ne spominju se ni u budućnosti. Zasad je u WEC-u od proizvođača (što se tiče premijerne klase) samo Toyota. Nova pravila još uvijek se sastavljaju, a ovi potencijalni proizvođači tek su pokazali interes. I za F1 se u pregovorima oko 2021. spominjala hrpa potencijalnih proizvođača pa na kraju nećemo dobiti nikoga.
Ferrari i svi ostali veliki igrači sigurno prvenstveno žele ostati u F1, tu je daleko najveća zarada i upravo tu je i ta korist koju RB ima od F1. Da nam je svima kuna za svaku prijetnju odlaska iz F1, već bi se nabrala solidna svota u našim džepovima, time se samo pokazuju zubi Formuli 1, svi oni žele što veću korist pa je tako isto pokušavaju ispregovarati. Nadam se da Liberty nije toliko nesposoban da uspije izgubiti nekog od velikih igrača u ovim pregovorima.
Kao i u članku o Perezu, i ovdje ću iznijeti nepopularno mišljenje, ali meni je Red Bull jedna od dražih momčadi i stvarno bi mi bilo žao da odu :)
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nema teorije da Ferrari zamijeni F1 bilo kojom drugom serijom. Ako dođu do kraja slijepe ulice s Libertyjem onda će prije osnovati vlastitu seriju nego otići u WEC. Taj prelazak im ne bi donio apsolutno ništa jer je WEC na globalnoj razini neusporedivo manje interesantan od F1. Otprilike kao da Barcelona zaprijeti da će iz nogometa prijeći u futsal.
Bez obzira na učestale prijetnje RBR o odlasku, mislim da ovaj put ima nešto u tome. Oni bi mogli u WEC pod uvjetom da Aston preuzme veći dio troškova, a da oni poberu lovorike. Doduše, vjerujem da ni ovaj put od toga nema ništa. Utjecaj motora će se na ovaj ili onaj način neutralizirati među različitim proizvođačima, pa će RBR ostati. Također, Honda će biti bolja nego što mnogi očekuju.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
dobra usporedba na bazi Barcelone.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nisam ni mislio da će Ferrari napustiti F1, već da bi se mogao takmiciti u WEC-u. A samom pojavom to isto takmičenje diže na viši nivo! Isto tako Honde nema, ali sa Red Bullom se pojaviti, hmmm zašto ne? Jer svakako od ove F1 nemaju nikakve koristi, samo glavobolje, a da ne govorim troskove…
Ferrari sad za sad nema velike proteste, jer su došli “skoro” do Mercedesovog nivoa, no do 2021 godine, ocigledno ce biti samo Mercedes i djelimicno Ferrari u opciji za titulu, dok Renault i Honda će i dalje biti malom u deficitu!?
Ovi protesti iz RBR-a su ništa drugo nego realnost s kojom moraju da se nose, a to je da u naredne 2 godine, teško da mogu biti konkurenti za titulu.
Činjenica je da bez nekog adekvatnog aka revolucionarnog prijedloga teško da se bilo šta moze promjeniti u F1. Ako Mercedes i dalje bude dominirao, s tim ce da pogasi sve ove timove koji su do nekada bili temelji F1, a to su Red Bull, McLaren itd..
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Red Bullov ulazak u wec bio bi u suradnji sa Aston Martinom, sa njihovim Valkyrieom koji ima Aston-Cosworth V12 i Rimčev hybridni sustav. Tako da Honde nema na vidiku u tom planu.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
jedna stvar ne isključuje drugu. može ferrari biti u f1 i u wec-u. kao što se natjecao sve do ’73. ili ’74. (da ne guglam sad. ) onda su napravili krivi izbor. :D
nedavno smo komentirali ovu vijest: https://racer.com/2018/12/17/ferrari-in-the-running-for-wec-hypercar-program/
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Slavnowsky
Ako ti nije zanimljiva bila sezona u kojoj od Australije do Singapura nismo znali tko će na kojoj stazi biti brži MB ili SF i gdje su izravnoj borbi dva najbolja vozača svoje genracije onda stvarno ne znam šta bi ti smatrao zanimljivom sezonom.
Pa šta onda ako će samo MB i SF boriti za naslove do 2021.?
Ja ne pamtim kad su se tri ili više momčadi borile za naslov, ako je i bilo tkavih godina to je više iznimka nego pravilo, tako da ne vidim čemu drama oko toga sa se “samo” 2 ekipe bore za naslov kad je tako uvijek bilo.
@Ante
Sumnjam da će SF i MB dopustiti da se izjednače performanse motora, a i zašto bi?
Meni je dosta logično da motor bude najbitnija ili jedna od najbitnijih stavki u nečemu što spada pod granu MOTORsporta.
Inače mogu svima dati isti motor i nazvati to AEROsport onda bi ovi u RB bili sretni valjda.
Za Hondu ovisi što smatraš bolja nego što ljudi misle, ja osobno mislim da im je plafon da imaju rezultate ko ove godine – znači 2-3 pobjede i to je to.
Pa MB i SF su jedva izdržali sezonu na tri motora, tako da mislim da će to biti mission impossible za Hondu koja mora još dosta loviti navedene i to će ih po meni koštati borbe za naslov neovisno o performansama.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zato jer se ne mogu utrkivati sami sa sobom bez konkurencije? Mislim da je manje bitno što oni dopustaju ili ne. Pravilnik može ostati isti, pa će konkurencija prirodno uhvatiti korak, kad tad. Stabilni pravilnik s vremenom rezultira izjednačavanjem ili barem približavanjem performansi.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To što su Mercedes i Ferrari jedva izdržali sezonu na tri motora je ciljano. Ako sljedeće godine postignu još veću pouzdanost, onda će i pritiskati više. Onoliko koliko misle da mogu, a da izdrži potrebnu kilometražu.
A Honda iako ne izdrži, i ako Red Bull pokupi po koju kaznu, i u takvim utrkama će lagano dolaziti do 5. i 6. mjesta… Ako Red Bull bude opet imao najbolji bolid, a Honda bude blizu, barem po snazi, onda nema veze iako imali slabiju pouzdanost. To bi ih sigurno dovelo da budu konkurentni na puno više utrka nego ove godine.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Daj odite vec jednom !, i skupa povedite onog bahatog tatinog neodgojenog sincica !
Cini se da su skuzili da im Honda i nebude vas nesto jer eto vijest izlazi bas u ovo vrijeme kada su po svemu sudeci stavili u bolid novi motor :) he he
5
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Šupci Racing, ajte više..i daleko vam lipa kuća…
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Neeeee . Pa što će mo mi poslije toga . Zacijlo će pad gledanosti F1 biti preko 90% , jer odlazi najbolja , najstarija i najpoznatija momčad svih vremena . Na samu pomisao o njihovom odlasku već sam počeo razmišljati na koji način sebi oduzeti život . Molim vas ne idite .
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Malo jesu dosadni ali kao i druge pute se ne slažem s vama.
2 tima
4×2 titule
60 pobjeda…..itd.
Jedini tim koji je sposoban (da imaju dovoljno jak motor) poraziti Mercedes a tako i sve ostale timove. Ismijavali bi Mercedes da imaju ravnopravan motor.
Osjetio bi se njihov odlazak. Osiromašila bi se F1.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ko gubi ima pravo da se ljuti.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ja ću iskreno priznat da bi mi bilo žao da odu. Kao što mi je žao da nema još par momčadi, pa makar i ponekad smetale na stazi. Pridonose oni dosta i u razvoju f1 i u globalnoj popularizaciji ovog sporta
1
0