F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Predstavljena naprednija televizijska grafika za 2019.!

Nikola Klobučarić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nemojte propustiti

Novi vlasnici Formule 1 nastavljaju poboljšavati spektakl kojeg pružaju navijačima. Prošle smo sezone vidjeli inovacije na području televizijske grafike, a prema riječima Rossa Brawna, istim putem nastavljaju i sljedeću sezone.

U Formuli 1 mjere se i najmanji detalji. Pogonske jedinice Formule 1 imaju više od 100 senzora, i iako se čini da informacije koje skupljaju mogu razumjeti samo inženjeri, čelnici najdražeg nam sporta rade na tome kako bi ovaj komplicirani sport razumjeli i navijači te ga još više približili “običnim” ljudima.

S tim ciljem napravljen je F1 Insights s kojim nam FOM objašnjava tehničke detalje, dodaje neke podatke ili prikazuje detaljne usporene snimke određenih situacija. Ova inicijativa zaživjela je zahvaljujući servisu Amazon Sagemaker koji programerima i analitičarima omogućava brzo i jednostavno kreiranje, usavršavanje i korištenje raznih modela.

Brawn je na jučerašnjem Amazonovu eventu otkrio napredniju televizijsku grafiku za 2019.:

Stanje bolida i guma

U stvarnom vremenu imat ćemo prikaz u kakvom se stanju nalaze gume vozača, odnosno njihove temperature i potrošnja. Također će se vidjeti vozi li vozač do maksimuma ili pak štedi svoj bolid, te ima li tehničkih problema.

Vjerojatnost pretjecanja

Jedna od najzanimljivijih novina je ona oko pretjecanja. Osim prikaza razmaka između dva bolida, ova grafika moći će predvidjeti kolika je vjerojatnost za pretjecanje prema performansama bolida, njihovim putanjama te tempu iz prošlih krugova.

Pit-stop window

Više nećete morati strijepiti hoće li vaš omiljeni vozač nakon obavljenog pit-stopa izaći na stazu ispred svojih rivala. Pomoću ove grafike vidjet će se razmak između bolida te koja je vjerojatnost za pretjecanje.

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naši zadnji Donator je: zekohonda.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

55 komentara

  1. Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

    Malo glupo, oduzet će svu napetost.
    1. Ovo s potrošnjom guma će vidjet i konkurencija što postaje prejednostavno za razvijanje strategije. Pratilo se ko ima blistering, usporeni snimak gume itd, sad je sve na tanjuru

    2. Ovo sa šansama preticavanja je isto besmisleno, po meni to ne može dobro funkcionirat. Koliko smo puta vidjeli dva bolida da se prate, a nema preticavanja. I onda ćemo 10 krugova gledat 90% overtake probability dok onaj iza konačno ne istroši gume i odustane.

    3. ovo za boksove će oduzet čar napetosti.

    Jedino interesantno je ovo s potrošnjom gumom, al kako sam već rekao, mislim da je to veći nedostatak nego prednost.



    9

    0
    • Italija senna66 Donator Prikaži

      Za ovo prvo se ne slažem jer mislim da i bez toga protivnička momčad itekako već zna kome su kakve gume, to se može vidjeti po vremenima krugova, usporene snimke, team radio itd. Nikakva tajna. To je uvedeno čisto zbog nas gledatelja i nije loša ideja.
      Šteta što te grafike nije bilo u Brazilu kada se Hamilton žalio na gume čim je vidio Maxa u retrovizoru pa je čudesno postavio 2 najbrža sektora :P

      S 2. i 3. se slažem, nepotrebno i oduzima čar napetosti. Nema mi veće nervoze nego kad Seb izlazi iz boxa, a Hamilton na ravnici i ne znaš do zadnjeg trena što će biti.



      8

      0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Pa ovo je teorijsko vrijeme…može se dogoditi da npr. Hamilton odvozi strašan zadnji sektor i izađe ispred Vettela ili da u boksu Ferrari npr. zariba ili da odrade zaustavljanje ispod 2 sec…i onda se sve mijenja.

        Ovo je samo okvirna procjena…



        2

        1
      • Carmen Jorda Frantic Donator Prikaži

        Pa upravo to :thumbs:
        Koji će nam qratz ovo?



        2

        0
      • Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

        A sad.. Ja mislim da ce to bit live, to jest, tako bi jedino imalo smisla. Mozda ce zbrajat mini sektore? Nesto kao na kvalifikacijama pocetkom prosle godine. I onda bi bilo u mogucnosti 95% tocno predvidjeti.. S jedne strane super, inovativno, a s druge, ubije čar i nije nam potrebno :D


        0

        0
  2. Kevin Magnussen 20 Grah0 Donator Prikaži

    Ček, nije mi baš jasno kako će mjerit potrošnju guma? Hajd pred start trke mogu dobit i podatke od Pirellija, o istrošenosti tih guma, ali sad ovako u trci mi nije baš jasno. Hoće li imati podatke o timovima, ili će to biti puka simulacija?



    5

    0
  3. Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

    Jedino mi se sviđa ovo za gume, opcija vjerojatnosti preticanja nema smisla i nece raditi jer jedan bitan faktor ne ulazi u jedndzbu(tko vozi,u kakvom je stanju i sta je sve spreman napraviti), a ovo za box ne treba ni komentirat,mislim da svi, ukljucujuci i mene, vole gledati izlazak iz boxa i dolazak vozaca kojeg se htjelo undercutat…ovako se ubijaju cari formule,tipicna amerikanizacija



    6

    1
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      I sad oni koji prate pozorno su znali otprilike hoće li undercut uspijeti jer bi ovi na Skyu uvijek rekli koliko traje pitstop otprilike.
      Ovako će biti jasno napisano umejsto da oni kažu 22 sek i onda pola minute kasnije piše na ekranu da je razmak između vozača 25 sek.
      Po meni ostati će neizvjesno kad bude unutar 1,5 sek kao i dosad.


      0

      1
  4. Carmen Jorda Frantic Donator Prikaži

    Američki debilizam i američko proseravanje.
    Ali dobro, sve u skladu sa “Will Smith” efektom koji se pojačava u F1 zadnjih par godina, naročito sa pojavom gore pomenutih.



    12

    10
  5. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Za razliku od većine pozdravljam više informacija. Sad ćemo moć još jače psovat stratege ferrarija ili bilo koje druge koji to zasluže.



    9

    2
  6. Lewis Hamilton smr201 Prikaži

    Odličan potez po meni, približiti će sport ljudima koji ga ne prate fanatično i često im bude komplicirano pohvatati što se događa.
    Ne vidim mane, momčadi tako i tako znaju u kakvom je stanju konkurencija i bez ove grafike.
    Dosad smo se za undercut morali oslanjati na procjenu Brundela i Crofta koji se nisu baš iskazali na tom polju.
    Zanimljivo će biti pratiti koliko su točni ovi % za pretjecanje.
    U svakom slučaju ne vidim što može biti loše u tome da imamo više informacija u real timeu.



    1

    3
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Zašto bi se morao oslanjati na komentatora, kada ti uvijek ima grafika na svakoj utrci o predviđenom vremenu zadržavanja u boksu. A sa strane uvijek imaš razmak između bolida.



      1

      0
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      @Pastor
      Krivo sam se izrazio, ja se ne oslanjam na komentatora kad mogu jednostavno pogledati live timing, no prosječan gledatelj koji nije F1 fanatik se oslanja, a takvih je puno više nego nas fanatika.
      Gore si napisao da je poglupljivanje sporta, kako je išta gluplje kad stave sve u jednu grafiku umjesto da piše Ham – Vet 20 sek, a 5 sekundi kasnije Average pit stop time loss 22 sek?
      Isti k je samo što sad mogu cijelo vrijeme držati grafiku o međusobnim razmacima na ekranu, a u ove dodatne grafike ubaciti ove druge infomacije.


      0

      0
  7. Sve više će prijenosi utrka izgledati kao igrice koje igrate, a sve manje kao pravo utrkivanje moćnih bolida.
    + odluke sudaca bez ikakvih kriterija
    + dječica voze, a tate plaćaju
    + gume takve da više ni u Pirelliju ne znaju koja je koja i kakvih je karaktistika
    + taktiziranje, štednja goriva, …
    …. ?



    7

    3
  8. Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

    Sve podržavam i izgleda mi super.
    Osim ovoga

    Više nećete morati strijepiti hoće li vaš omiljeni vozač nakon obavljenog pit-stopa izaći na stazu ispred svojih rivala

    Želim strepiti.



    19

    0
  9. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Meni je sve ovo poprilično glupo. Kakvi postotci za prestizanje, kao da samo od brzine bolida zavisi hoće li doći do prestizanja. Zavisi hoće li se vozač ispred prljavo braniti, a da mu ipak suci progledaju kroz prste. Kao u slučajevima sa Maxom. Ili hoće li ovaj koji pokušava prestići, ići na rizik, ili na sigurno…

    Ovo za vrijeme u boksu, već imamo dovoljno podataka, da malo razmišljamo gdje će ko izaći, a ne da nam sve treba crtati…

    Ovo prvo oko stanja guma i sl. je možda jedino zanimljivo. Iako niko od nas neće znati previše šta to znači. Samo će doći do glupih rasprava u koga su bile kakve gume, prema viđenim temperaturama. A ipak je najvažniji vizuelni doživljaj, kada svojim očima vidimo ko ima potrošene gume, a ko ne. A ne da gledamo nekakve temperature. Treba to ostaviti onima u boksovima.
    Sve u svemu, čisto poglupljivanje sporta.



    9

    8
  10. Kimi Raikkonen tmajnari Prikaži

    Za gume super ali postotci za prestizanje su katastrofa :(



    5

    0
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Kako znaš? Pitanje je kako bude algoritamski realizirano, a i to će se s vremenom poboljšavat….



      2

      1
      • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

        @wapi pošto mi je to struka, opet ponavljam da je to jako teško realizirati,..mozes predvidit 70% radnji ali ovih 30 je nepoznanica ….tako da nikad se newce znati hoce li vozac iza pokusat napravit neki ludi dive bomb,hoce li vozac ispred napraviti glupi potez i totalno ga zablokira i sl….tko zna koliko ce bottas biti ocajan sljedece godine pa ce pokusavat neke stvari koje nikad ne radi a njegov algoritam predvida da ce samo odustat od poteza hehe



        2

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Pa da. Ali to je poanta vjerojatnosti – jer se nešto ne zna. Da se zna, bila bi vjerojatnost 100%.

        Ovako je to igra pogađanja na osnovu nekih prethodnih podataka… Pa je gledatelju možda zanimljivo vidjeti da se dogodilo nešto neočekivano…. Recimo algoritam kaže 5%, a Ricciardo izvede neko svoje čudo – zašto ne.

        Meni bi kao inženjeru bilo zanimljivo raditi na nečem takvom i pokušavati predvidjeti hoće li do preticanja doći ili neće i tražiti faktore koji na to utječu i kako.



        2

        0
  11. ubiše i ono malo žara i neizvjesnosti…



    4

    3
  12. odlične stvari, posebno ovo oko guma i štednje motora, a virujem što nebude popularno da će popraviti
    ali od F1 u idućoj godini neočekujem neki veći napredak općenito



    2

    0
  13. Mclaren KERS Prikaži

    Reakcija na prvu mi je vaaaauuu…ludilo…kad malo bolje razmislim pa sta mene briga za temp. zadnje lijeve gume od bilo koga..



    2

    2
  14. Malo me sve ovo podsjeca na video igru… mozda da ukalkuliraju jeli vozac imao sex, noc prije pa jeli raspolozen opcenito ili ne ? salim se naravno… a ne znam ne treba pljuvat vidit cemo kako ce to izgledat kad budemo gledali…



    5

    1
  15. To je onaj smjer o kojem sam pisao neki dan u kojem ne želim da F1 ide.



    4

    3
    • David Croft Ferrari Prikaži

      Što je to toliko loše da se gledateljima daje više informacija na ekranu?



      6

      1
      • Carmen Jorda Frantic Donator Prikaži

        Nekada previše informacija odvlači pažnju.
        Dok nije bilo interneta i kad je grafika bila oskudnija, više sam gledao sama dešavanja na stazi.
        Danas ti pažnju odvlače live timing, TR, sva silna grafika, a oni trpaju još i još….
        Ako pričamo o informacijama za one koji to slabije prate (ne za nas “iskusne” jer ćemo mi na slo-mo vidjeti koliko je guma sjebana), njih će to samo još više zbunjivati.
        Naravno, nakon 2 trke se više o ovome neće pričati, osim ako se ne desi bug tipa “Lastname”….. :mrgreen:



        3

        0
      • To što se ovdje radi o utrkivanju, ako vam se igraju igrice kupite Gran Trismo pa se nađite kod frenda , naručite pizzu, kupite q pack i igrajte cijeli dan i noć. Kakva vjerojatost pretjecanja u postocima? pa tko to može prognozirat? Zatim , postotak vijeka guma , dajte molim vas.


        0

        0
  16. Petronas robif Prikaži

    nije lose,kao kad doma gledan klince na gran turismo i project cars



    2

    1
  17. Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

    Tipicno americki



    1

    3
  18. Charles Leclerc 16 Zola Prikaži

    Sjetite se ljudi kad je 91 bila ona grafika old cshool e pa da tad je to bio vrhunac tehnologije. Isti je kurac i sa ovim grafikon vrhunac je u svom vremenu. Zaboravit cete na iste vec u prvoj utrci kao i na halo sistem…. Bitno je srat.. Btw meni izgleda mega



    4

    4
  19. Ayrton Senna maurich Donator Prikaži

    Da li ja možda samo previše volim old school, da li sam previše ostario, tko zna- ali meni itekako ima draži kad ne znam da li će ovaj iz boksa izaći prije ili kasnije svog rivala na stazu…ima nešto u toj napetosti, ovako imam osjećaj da ću sve dobiti “na pladnju”… kao da u filmu vidiš neku napetu scenu između muškarca i žene, ono, napetost do ludila, a u desnom kutu se pojavi: mogućnost da se ona sada skine je 82% ili – ona će se skinuti za 4, 3, 2, 1… ?
    Ma pustite me, još nisam popio prvu kavu… ?
    Dobro je netko rekao, sad cemo drvlje i kamenje po tome, nakon dvije utrke nećemo ni primijetiti…?



    9

    1
  20. Ferrari laky614 Prikaži

    Ok, izgleda. Ovo s postotkom prestizanja je stvarno loše. Ali ne kužim šta će nam postotak potrošenosti guma, kad pirelli kaže da će soft izdržati 30 krugova i onda Hamilton odvozi 50 krugova na njima i još ima mnogih sličnih primjera.



    4

    0
  21. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Pozitivne promjene i u skladu s vremenom, ali su sve kozmetičke prirode.

    Volio bih i smatram mnogo potrebnijim da tehnička i inženjerska znanja preusmjere više ka unapređenju automatiziranog sustava kažnjavanja situacija koje zbog sudačke nekonzistentnosti, paušalnih dodjeljivanja, pa i svjesne protekcije određenih ekipa i vozača, podigle mnogo prašine barem među publikom, koja ne smije biti zanemariv faktor, jer ona drži Formulu 1 na razini na kojoj jest.



    4

    0
  22. Nigel Mansell ujac Prikaži

    A sta kad bude trebalo pretjecati maxa? Tu valjda ni 100% nece biti dovoljno za pretjecanje.



    5

    1
  23. Meni su ove grafičke dopune super stvar, mozda jos da dodaju strijelcu koja pokazuje u kojem smjeru treba voziti, a predlažem da se dodaju virtualni ljudi pa kada ih vozač pregazi da dobije 5 sec. kazne



    2

    1
  24. Podaci kao podaci mi ne smetaju, ja preferiram što manje grafika jer ne volim kad nešto pokrije pola slike. Kad bi sve skupa malo smanjili :thumbs:



    1

    1
  25. Fernando Alonso Lux14 Prikaži

    Ovo je sad ko i kad je izašla glazba za špicu prije utrke. Svima je to bila glupost, plagijat, američka izmišljotina, skretanje pozornosti itd a onda je sezona krenula i danas sam siguran da ih polovina drugačije misli/osjeća :).
    Vidit ćemo, Ross Brawn nije budaletina.



    2

    1
  26. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Ja bih predložio da prate otkucaje srca vozačima. Ili da uvedu senzore koji će pratiti reakciju vozača, pa ako se uspava za vrijeme utrke da mu puste prikladnu muziku da ga razbudi…



    2

    0