F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Nico 24Hulkenberg – što F1 radi krivo, a Le Mans ispravno

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nico Hulkenberg

Nakon što je proveo toliki dio svoje karijere negdje u sjeni, negdje postrance, gledajući druge vozače u F1 kako dižu pehare, Nico Hulkenberg napokon je dobio svojih 5 minuta slave, ili bolje rečeno – 24 sata slave. U manje od sedam dana uspio je završiti osmi u Force Indiji u Kanadi i pobijediti u legendarnoj utrci izdržljivosti. Nijemac je vozio za Porsche, najuspješnijeg konstruktora u povijesti ovog sporta.

Unatoč tome što je počeo utrku s najbržim automobilom na raspolaganju – Porsche je osigurao prvo-drugo-treće mjesto u kvalifikacijama – mnogi su zbog nedostatka iskustva, nepravedno, otpisivali Nicu. Zaista, Porsche 919 Hybrid Nice Hulkenberga označen je kao slaba karika u taboru Audija. Pritisnuli su ga na startu i gurnuli ga ubrzo na peto mjesto. Kako je utrka odmicala i kako su ostali polako padali u probleme i padali u poretku, Hulkenberg i njegovi suvozači, Earl Bamber i Nick Tandy, našli su se na čelu utrke pod okriljem mraka. Tamo su se zadržali i kada je sunce provirilo kroz krošnje stabala u nedjeljno jutro.

Samo vikend nakon što je završio krug iza pobjednika VN Kanade, Hulkenberg, kojemu je dopala čast provesti auto pokraj ciljne zastavice, bio je pobjednik utrke s krugom prednosti ispred ostatka ekipe. Kada je posljednji puta Nico stajao na podiju? 19. rujna 2009. godine u GP2 seriji u Algraveu. Predugo vremena za takvog vozača? Svakako!

Hulkenbergov trijumf, prvi kojega je ostvario aktivan vozač Formule 1 u Le Mansu od Johnnyja Herberta 1991, sigurno je ključan moment u modernom motorsport svijetu. Nadajmo se da će to itekako utjecati na njegov ugled kao vozača i donijeti mu unosniji plasman u neku top ekipu u F1. Uostalom, sve što je Hulkenberg tražio, sve to je ikada trebao je bila prilika da se pojavi na naslovnicama, da se stavi na pijedestal, da svijet čuje za njegovo ime. Nakon ovog trijumfa može odahnuti jer se vinuo u zvijezde – među zvijezde koje su ga pratile nad Circuit de la Sarthe u subotnju noć.

Nije se uspio proslaviti u F1, gdje je proveo dosadašnju karijeru u prosječnim bolidima, ali je zato uspio to u Le Mansu. Uspio se popeti na podij nakon šest godina i na taj način zavolio ovo natjecanje više od F1. Možda ovaj potez nešto govori, možda je Nici dosta povlačenja po F1 bez prave šanse – iako je on to jasno negirao u intervjuu kojeg smo objavili nedavno. Njegov ugovor s Porscheom, objavljen na kraju prošle godine, bacio je sjetu na neka prošla vremena kada su vozači F1 bili skloni natjecanju u raznim drugim serijama u pauzama između utrka. Sve je ipak zabrinulo da je s tim potpisom Nico lagano otkrečio vrata izlaska iz F1 svijeta.

Podsjetimo samo da su financijski problemi opasno pritiskali Force Indiu na početku godine – Bob Fernley je pričao za Sky Sports kako nedostatak novca guši ekipu i uzrokovao je odgodu predstavljanja novog bolida. Nico je imao problema s traženjem sponzora koji bi mu osigurali vozačko mjesto. Motorsport je pisao kako je Mercedes gurao svojeg rezervnog vozača – Pascala Wehrleina u auto kako bi testirao bolid i gomilao iskustvo. Vrlo malo je nedostajalo da zapravo on potpiše stalan ugovor s ovom ekipom.

Nije prvi puta Nico skoro postao višak na ovaj način. Ako je vjerovati NBC Sportsu, Hulkenberg je bio spreman potpisati ugovor s Ferrarijem u 2013. godini, ali je talijanska ekipa ipak odabrala Kimija Raikkonena u posljednji čas. Autosport tvrdi da je Eric Boullier iz Lotusa bio spreman ponuditi mjesto Nici, ali je odabrao Pastora Maldonada i njegove venezuelanske milijune. Tako blizu, a tako daleko.

Sada se karte nanovo miješaju. Pobjeda u Le Mansu može Nici donijeti hrpu novih sponzora i partnera koji mu mogu, ne samo pomoći u konsolidaciji pozicije u Force Indiji, nego mu mogu pomoći u njegovoj najvećoj želji – traženju mjesta u top ekipi.

Još u Montrealu, kada je govorio o skorom nastupu na Le Mansu, Nico je bio uzbuđen i pun hvale za predstojeći izazov i natjecanje. Nije lako krenuti putem Grahama Hilla i Jacky Ickxa, a pogotovo ponoviti njihov uspjeh. Spremno je spuštao tenzije i uvjeravao sve prisutne da je Le Mans samo kratkotrajan izlet u nepoznato.

“Svaka karijera je drugačija i odluke koje donosimo su drugačije. Nikada nemate garanciju i očito je da ne ispadne uvijek perfektno, ali s druge strane, ja sam i dalje sretan momak – i dalje sam u F1, radim što volim. Nikada ne znate što će se dogoditi za par godina. Zasigurno je atraktivno utrkivati se u WEC serijama koje su se razvile u sjajno natjecanje, ali i dalje stalno mislim o F1. Očito u ovom trenutku vodi se mnogo razgovora o tome što se treba mijenjati, što se može mijenjati, ali ja mislim da F1 proizvod nije loš. Uvijek ima mjesta za napredak i stvari koje možete napraviti bolje, ali za mene, najvažnija stvar za napredovanje sada je zvuk. Automobil treba biti glasniji tako da prođe kroz kožu i stomak, kao što je bilo – i trebamo dodati malo brzine.”

To su riječi pravog racera! Za Le Mans je imao samo riječi hvale. Rekao je kako je Le Mans stara staza za prave muškarce.

“Voziti ovdje je fascinantno. Drugačije je od F1, ali nije se teško naviknuti. Kada čujete riječ “endurance”, mislite na mnogo štednje oko automobila i guma. Vrlo brzo shvatite da to nije istina. Gume su vrlo konzistentne i omogućuju vam da zaista radite pritisak. Ovdje su stvari mnogo otvorenije.”

Zaista, 83 izdanje Le Mansa poklopilo se sa svojevrsnom krizom u F1. Formulu kritiziraju da je komplicirana, dosadna, predvidljiva i irelevantna – dok legendarna utrka od 24 sata dobiva na popularnosti. Mnogi utrku u Le Mansu opisuju kao festival u Glastonburyu (Engleska) – “Bučan, prljav i smrdljiv – ali nevjerojatno zabavan.”

Allan McNish, vozač koji je također nastupio u oba natjecanja i pobijedio u Le Mansu vozeći za Audi i Porsche, djeli ovo mišljenje:

“Mislim da Le Mans radi nešto ispravno jer ne samo da privlači proizvođače, privlači i sve bolje vozače, ali privlači i brdo navijača. Imaju nešto oko čega mogu nastaviti graditi. Ne žele izazvati Formulu 1, i mislim da to ni ne mogu učiniti, ali mogu se jače pozicionirati na tržištu.”

Ako se pitate koliko ljudi je posjetilo ovogodišnju utrku – brojka iznosi 263,500 gledatelja – Frapantan podatak!

No,vratimo se mi Nici Hulkenbergu i njegovoj budućoj karijeri. Ako se Kimi Raikkonen nastavi mučiti s performansama i rezultatima, ako ne ulovi formu svojeg momčadskog kolege – mogao bi napustiti crveni tabor i pokrenuti lavinu promjena vozačkih mjesta. Nico je odjednom, ponovno, postao jedan od glavnih pretendenata za mjesto u momčadi. Problem je, naravno, Valtteri Bottas za kojeg se piše da ima potpisani predugovor s Mauriziom Arrivabeneom koji to nikada nije demantirao. Nico bi ga, dakle, mogao zamijeniti u Williamsu, s kojim je počeo svoju karijeru 2010. godine. Podsjetimo, Williams je objavio gubitak od 42,5 milijuna funti u 2014. godini.

Možda će i ova pobjeda Nicu povući u WEC. seriju koja ima mnogo sličnosti, ali koja je ipak suprotan pol od F1. Vozač koji se sada dokazao u oba natjecanja može biti svojevrsna poveznica i ambasador ova dva natjecanja, stalan podsjetnik da različite discipline motorsporta mogu raditi zajedno, a ne biti rivali.

Bob Fernley je rekao za Sky Sports da će dorađena Force India, razvijena u Toyotinom zračnom tunelu u Kolnu, pokazati svoje zube na VN Velike Britanije. Hulkenberg će, nadajmo se, imati priliku redovito završavati u bodovima. Ako može nastaviti ostvarivati dobre rezultate potaknute uspjehom u Le Mansu i ponoviti rezultate s početka 2014., kada je osvojio bodove u prvih 10 utrka – uključujući 4 plasmana u top 5, 27-godišnjak može postati ključna figura na tržištu. Spomenimo za kraj da je ovo bila rekordna -17 pobjeda za Porsche u Le Mansu.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    pohvale za članak!


    0

    0
  2. Nico Hulkenberg je odlićan vozač. Tu pitanja i sumnje nema. No ako vozač predugo ostane u zoni srednjih momčadi, što se Hulkenbergu dešava, može ostati van igre za top momćadi ili ako i slučajno dođe do takvih pozicija može da izgubi žar koji je imao na početku karijere. Rubens Barrichello je bio top vozač no zbog predugog čekanja u Ferrariju je bio samo Schumacherova sjenka. Heinz-Harald Frentzen i Riccardo Patrese još su dvojica koji mi u ovom trenutku padaju na pamet. Mislim da Hulkenberg neće još da kidne u WEC, još je mlad i nije čovjek bez ciljeva u F1. Ako bi i prešao u Williams to ne bi značilo i automatski uspjeh ako se uzme u obzir da ponekad mogu gadno da promaše u slavnoj momčadi (2011,2013). U Ferrariju mislim da neće biti mjesta za njega dok je tamo Vettel, tako da u ovom trenutku niti ne vidim neke druge opcije za njega, osim ako ostane u Force Indii, koja opet sa druge strane više-manje uvijek igra na sigurnu kartu. Čestitke na pobjedi, potvrdio je još jednom da je vrhunski vozač, no pitanje je da li će ta pobjeda utjecati na mišljenja i poteze odgovornih ljudi u top F1 momčadima


    0

    0
  3. F1puls David Vidović novinar Prikaži

    Bravo Luka. :)

    Prije utrke nitko, ali baš nitko se nije nadao da će #19 pobijediti. Ok, stavio bih pare na #18, ali baš na tri rukija u P1 klasi, nema šanse. :D Momaci su pravi revolucionari, svaka čast. Nije to mali posao, je li itko od vas ikada vozio 8-9 sati prosječno oko 200km/h, pritom pazeći na gorivo, gume i cestu punu drugih automobila? :zub:


    0

    0
  4. Bernie Ecclestone Ferrari1345 Prikaži

    Njega bi jako volio vidit u mclarenu, naravno ne uvoj kanti ali u takvoj momcadi. Nadam se, jednog dana da ce se to i ostvariti…
    Nico Hulkenberg: The Hulk that F1 didn’t allow to turn “green”


    0

    0
    • F1puls David Vidović novinar Prikaži

      Nitko ne obraća pažnju na to, ali sasvim je realan rasplet da Massa ili Bottas ili obojica odu iz Williamsa i da se Nico vrati kod Franka… :D


      0

      0
    • Mclaren raca Prikaži

      I ja bih ga volio vidjeti u Mclarenu. I razmatralo se da ga uzmu, ali je navodno visok za gabarite McLarenove šasije. Sličan je problem svojedobno imao i Mansell u McLarenu. Njemu je bilo skučeno u bolidu.
      Za razliku od jedno drugog Nike, ovaj bi, u konkurentnom bolidu, imao više šanse da postane svjetski prvak. Članak, palac gore


      0

      0
  5. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Odličan članak Luka, svaka ti čast.
    A što reći za Hulkenberga, a da već nije rečeno. Nažalost, uvijek ćemo imati takve vozače i nikad nećemo otkriti za što su stvarno spremni.


    0

    0