Vozači Formule 2 odradili su 22 utrke na 11 različitih staza, a konačna odluka o prvaku past će ovog vikenda na posljednjim utrkama sezone u Abu Dhabiju. 16 vozača odradilo je punu sezonu, imali smo čak 10 različitih pobjednika, a samo 2 ostala su u igri za naslov prvaka najjače juniorske klase ispod Formule 1.
Prošlogodišnji GP3 prvak George Russell opravdao je visoka očekivanja te s velikom prednošću ulazi u finale debitantske sezone Formule 2. S druge strane, poprilično neočekivano, kao jedini čovjek koji mu može oduzeti naslov stoji Alexander Albon koji vozi svoju drugu sezonu u seriji.
Druga sezona Formule 2 u trenutnom ruhu bila je prva s potpuno novim bolidom, Dallarin F2 2018 s Mecachromeovim V6 turbo motorom zamijenio je GP2/11 s atmosferskom V8-icom. Bila je to prva sezona koju smo na F1pulsu pratili u našoj posebnoj rubrici, a zanimljivosti u utrkama nije nedostajalo. Na iznimno konkurentnom gridu određeni su se vozači ipak istaknuli kao najbolji.
20-godišnji Britanac Russell je, kao što je već spomenuto, stigao u ART GP kao njihov prvak GP3 serije. Jasno, od njega su se zato očekivale velike stvari, a kao glavni rival isticao se Lando Norris, lanjski prvak europske F3. Tako je i bilo većinu sezone, Norris je nakon pobjede na otvaranju sezone u Bahreinu dugo vodio u prvenstvu, a onda je točno na polovici sezone u Austriji to vodstvo preuzeo Russell i nije ga dosad ispustio.
Norris je od Bahreina skupio 7 podija, ali nijedan nije bio na najvišoj stepnici te je Russellov sunarodnjak ispao iz borbe nakon posljednje utrke u Rusiji. Nyck de Vries i Artem Markelov vozili su sjajnu sezonu, ostvarili svaki po 3 pobjede, no njihovi rezultati nisu bili dovoljno dobri da bi ostali u borbi za naslov do samog kraja u ovoj uzbudljivoj i izjednačenoj sezoni.
Jedini ovosezonski višestruki pobjednik uz Russella, de Vriesa i Markelova ostao je jedini čovjek s teoretskim šansama za naslov uoči finalnih utrka u Abu Dhabiju. Riječ je o 22-godišnjem tajlandskom vozaču DAMS-a, Alexanderu Albonu.
Od Albona se nije očekivalo puno, lani je kao viceprvak GP3 serije stigao u F2 s ART-om i završio 10. sa samo 2 podija u sezoni. Ove godine nije ni bilo sigurno hoće li voziti punu sezonu, na početku je imao samo ugovor za prvu rundu u Bahreinu. Uspio je dobiti ugovor za cijelu sezonu te je već na idućoj utrci u Bakuu slavio po prvi put u karijeri, najavivši time velike stvari. Ostvario je 4 pobjede i još 4 podija čime je bolji samo Russell sa 6 pobjeda i 4 dodatna podija. Također, drugi je po broju osvojenih pole positiona, ostvario je 3 uzastopna polea od Bakua do Monaka, što je na iduće 3 runde ponovio Russell, uz još jedan pole kasnije u Monzi.
Iz ovog se jasno da zaključiti i stanje u ukupnom poretku pred kraj sezone – Russell i Albon su odradili odlične sezone, no Russell je ipak pokazao nešto više od svih. To pokazuju i bodovi uz njihovu podjednaku dozu nesreće (6 utrka bez bodova za obojicu, što zbog odustajanja, što zbog drugih razloga) – Russell ulazi u finale kao veliki favorit s 37 bodova prednosti u odnosu na Albona.
Jedan vozač tijekom GP vikenda može osvojiti maksimalno 48 bodova. U to spadaju i dodatni bodovi za pole position (4) te bodovi za najbrži krug (2×2), stoga su kalkulacije nešto kompliciranije.
Ipak, s obzirom na Russellovu prednost, njegova računica nije pretjerano komplicirana – njemu je potrebno 11 bodova na ovom GP vikendu kako bi, bez obzira na Albonove plasmane, došao do naslova. Za to mu je dovoljno 4. mjesto u glavnoj utrci bez bonusa za najbrži krug ili 5. mjesto s bonusom.
Ako Albon ne osvoji pole, Russellu će biti potrebno još i manje, u tom slučaju treba samo 7 bodova, odnosno 6. mjesto bez bonusa ili 7. s bonusom. Ako Russell uzme pole, u utrci će mu biti dovoljna 3 boda, odnosno samo 8. mjesto ili 9./10. s bonusom.
Kombinacija ima previše da bismo ih sve naveli, ali stvari su prilično jasne što se tiče Albonovih šansi za naslov – njemu treba perfektan vikend sa svim mogućim bodovima uz katastrofalan vikend za Georgea Russella. Šanse su mu male, ali ovo je motorsport i ništa nije gotovo dok stvarno nije gotovo.
U većini se slučajeva momčadsko prvenstvo nalazi u sjeni vozačkog, ovaj vikend Formule 2 u Abu Dhabiju neće biti iznimka po tom pitanju. Tamo, zanimljivo, ne vodi nijedna od momčadi s kandidatom za naslov.
Vodeća momčad uoči finala je Carlin, britanska momčad kojoj je ovo službeno debitanstska sezona u F2 jer su zadnji put u seriji nastupali 2016. kad se ona još zvala GP2. Računali GP2 ili ne, ovo će im biti prvi naslov u ovoj seriji obrane li Lando Norris i Sergio Sette Camara prednost od 51 boda.
Situacija je ustvari slična kao i u vozačkom prvenstvu, Carlin kao i Russell ima veliku prednost s kojom rivali mogu računati samo na njihov debakl. ART GP prvi je pratitelj s vozačkom postavom Russell-Aitken, dok DAMS-ov dvojac Albon-Latifi ima samo 8 bodova manje. Maksimalan broj bodova za osvojiti je 78. Prošlogodišnji prvaci Russian Time više nisu u igri, a začelje će čini se ponovo pripasti Tridentu nakon turbulentne sezone i unutarmomčadskih sukoba.
Momčad | Bodovi | |
---|---|---|
1 | Carlin | 361 |
2 | ART Grand Prix | 310 |
3 | DAMS | 302 |
4 | PERTAMINA PREMA Theodore Racing | 213 |
5 | RUSSIAN TIME | 212 |
6 | Charouz Racing System | 182 |
7 | Campos Vexatec Racing | 101 |
8 | MP Motorsport | 61 |
9 | BWT Arden | 58 |
10 | Trident | 37 |
Kao i dosad, izvještajima ćemo popratiti kvalifikacije, glavnu i sprint utrku koje se voze u sljedećim terminima:
Kvalifikacije – petak, 16:00
Glavna utrka – subota, 15:40
Sprint utrka – nedjelja, 10:35
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Malo je offtopic i mozda je bilo rasprave oko toga, ali svaki put kad je F2 u pitanju si mislim kako bi bilo sjajno da postoji nesto izmedju F1 i F2.
Druga F1 liga.
Sadasnja F2 je vise “juniorska”. Trebala bi postojati i jedna 2. Liga uz ovu juniorsku, tek do oko 5sec sporija od F1, gdje bi se smjestili svi stariji vozaci za koje nema mjesta u F1…
Najslabija ekipa iz F1 ispada u F2, a prva iz F2 u F1…
Nesto kao sto smo imali ove sezone u F1, top 3 ekipe i jos takvih 7 da cine F1, a ovi ostali uz jos 3 da cine F2 npr… taj omjer brzina…
Malo sanjarenja, ali bilo bi genijalno…
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sasvim OK zamisao, al čemu ono “tek do 5 sek sporija” ?
Ako bi ove godine Williams ispao iz F1, sasvim su dovoljno sporiji od prvaka. Ne treba umjetnu razliku ić pravit
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislio sam kao oko 5sec, odn do 5sec, ne vise od tog, jer je sadasnja F2 previse sporija od F1…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Preskupa stvar i ovakva kao postojeća. Ionako je teško popuniti startnu listu sa 20 bolida, a nekakva aktraktivna brojka trebala bi biti 24+
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Formula 1 – druga liga :D
Što se tiče troškova, mogla bi to biti serija sa istim bolidima, kao i do sad. Ali da na primjer uzmu ovogodišnji Red Bullov bolid, i kopiraju ga za sve ekipe druge lige. Bitno je da se formiraju ekipe sposobnih ljudi koji bi radili sa vrhunskom šasijom, i svi sa istim motorom takođe. I da se vidi koja je ekipa najsposobnijia. I na kraju sezone najbolja ekipa ulazi u F1, gdje moraju sami napraviti svoj bolid. Naravno, ako prvoplasirana ekipa nema dovoljno para za ulazak u F1, mogu prepustiti mjesto drugoplasiranoj, i td.
Mislim da bi ekipa koja bi pokazala da može upravljati sa takvim bolidom, i pobijediti sve ostale vrlo lako našla sponzore da uđe u F1 – prvu ligu. A iz prve lige da ispadaju najslabiji, najsiromašniji, najnesposobniji (mislim da to sve povlači jedno drugo, ako si nesposoban niko neće ulagati u tebe, pa onda nema ni para, ni sponzora…).
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vec je pretrpan raspored u cijeloj godini motorsporta tako da ne vidim gdje bi se ovo moglo ukombinirati, a ako ameri ne vide pare onda ni ne razmisljaju o tome…..ali ideja je brutales
0
0