Finale Formule 2: Može li Albon zaustaviti Russella na putu do titule?

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 5 godina 5 min 6 komentara

Vozači Formule 2 odradili su 22 utrke na 11 različitih staza, a konačna odluka o prvaku past će ovog vikenda na posljednjim utrkama sezone u Abu Dhabiju. 16 vozača odradilo je punu sezonu, imali smo čak 10 različitih pobjednika, a samo 2 ostala su u igri za naslov prvaka najjače juniorske klase ispod Formule 1.

Prošlogodišnji GP3 prvak George Russell opravdao je visoka očekivanja te s velikom prednošću ulazi u finale debitantske sezone Formule 2. S druge strane, poprilično neočekivano, kao jedini čovjek koji mu može oduzeti naslov stoji Alexander Albon koji vozi svoju drugu sezonu u seriji.

Priča dosad

Druga sezona Formule 2 u trenutnom ruhu bila je prva s potpuno novim bolidom, Dallarin F2 2018 s Mecachromeovim V6 turbo motorom zamijenio je GP2/11 s atmosferskom V8-icom. Bila je to prva sezona koju smo na F1pulsu pratili u našoj posebnoj rubrici, a zanimljivosti u utrkama nije nedostajalo. Na iznimno konkurentnom gridu određeni su se vozači ipak istaknuli kao najbolji.

20-godišnji Britanac Russell je, kao što je već spomenuto, stigao u ART GP kao njihov prvak GP3 serije. Jasno, od njega su se zato očekivale velike stvari, a kao glavni rival isticao se Lando Norris, lanjski prvak europske F3. Tako je i bilo većinu sezone, Norris je nakon pobjede na otvaranju sezone u Bahreinu dugo vodio u prvenstvu, a onda je točno na polovici sezone u Austriji to vodstvo preuzeo Russell i nije ga dosad ispustio.

Norris je od Bahreina skupio 7 podija, ali nijedan nije bio na najvišoj stepnici te je Russellov sunarodnjak ispao iz borbe nakon posljednje utrke u Rusiji. Nyck de Vries i Artem Markelov vozili su sjajnu sezonu, ostvarili svaki po 3 pobjede, no njihovi rezultati nisu bili dovoljno dobri da bi ostali u borbi za naslov do samog kraja u ovoj uzbudljivoj i izjednačenoj sezoni.

Jedini ovosezonski višestruki pobjednik uz Russella, de Vriesa i Markelova ostao je jedini čovjek s teoretskim šansama za naslov uoči finalnih utrka u Abu Dhabiju. Riječ je o 22-godišnjem tajlandskom vozaču DAMS-a, Alexanderu Albonu.

Od Albona se nije očekivalo puno, lani je kao viceprvak GP3 serije stigao u F2 s ART-om i završio 10. sa samo 2 podija u sezoni. Ove godine nije ni bilo sigurno hoće li voziti punu sezonu, na početku je imao samo ugovor za prvu rundu u Bahreinu. Uspio je dobiti ugovor za cijelu sezonu te je već na idućoj utrci u Bakuu slavio po prvi put u karijeri, najavivši time velike stvari. Ostvario je 4 pobjede i još 4 podija čime je bolji samo Russell sa 6 pobjeda i 4 dodatna podija. Također, drugi je po broju osvojenih pole positiona, ostvario je 3 uzastopna polea od Bakua do Monaka, što je na iduće 3 runde ponovio Russell, uz još jedan pole kasnije u Monzi.

Iz ovog se jasno da zaključiti i stanje u ukupnom poretku pred kraj sezone – Russell i Albon su odradili odlične sezone, no Russell je ipak pokazao nešto više od svih. To pokazuju i bodovi uz njihovu podjednaku dozu nesreće (6 utrka bez bodova za obojicu, što zbog odustajanja, što zbog drugih razloga) – Russell ulazi u finale kao veliki favorit s 37 bodova prednosti u odnosu na Albona.

 

Usporedba svih bitnih statističkih podataka kandidata za naslov

Kalkulacije za osvajanje naslova

Jedan vozač tijekom GP vikenda može osvojiti maksimalno 48 bodova. U to spadaju i dodatni bodovi za pole position (4) te bodovi za najbrži krug (2×2), stoga su kalkulacije nešto kompliciranije.

Ipak, s obzirom na Russellovu prednost, njegova računica nije pretjerano komplicirana – njemu je potrebno 11 bodova na ovom GP vikendu kako bi, bez obzira na Albonove plasmane, došao do naslova. Za to mu je dovoljno 4. mjesto u glavnoj utrci bez bonusa za najbrži krug ili 5. mjesto s bonusom.

Ako Albon ne osvoji pole, Russellu će biti potrebno još i manje, u tom slučaju treba samo 7 bodova, odnosno 6. mjesto bez bonusa ili 7. s bonusom. Ako Russell uzme pole, u utrci će mu biti dovoljna 3 boda, odnosno samo 8. mjesto ili 9./10. s bonusom.

Kombinacija ima previše da bismo ih sve naveli, ali stvari su prilično jasne što se tiče Albonovih šansi za naslov – njemu treba perfektan vikend sa svim mogućim bodovima uz katastrofalan vikend za Georgea Russella. Šanse su mu male, ali ovo je motorsport i ništa nije gotovo dok stvarno nije gotovo.

“Sporedno“ prvenstvo

U većini se slučajeva momčadsko prvenstvo nalazi u sjeni vozačkog, ovaj vikend Formule 2 u Abu Dhabiju neće biti iznimka po tom pitanju. Tamo, zanimljivo, ne vodi nijedna od momčadi s kandidatom za naslov.

Vodeća momčad uoči finala je Carlin, britanska momčad kojoj je ovo službeno debitanstska sezona u F2 jer su zadnji put u seriji nastupali 2016. kad se ona još zvala GP2. Računali GP2 ili ne, ovo će im biti prvi naslov u ovoj seriji obrane li Lando Norris i Sergio Sette Camara prednost od 51 boda.

Situacija je ustvari slična kao i u vozačkom prvenstvu, Carlin kao i Russell ima veliku prednost s kojom rivali mogu računati samo na njihov debakl. ART GP prvi je pratitelj s vozačkom postavom Russell-Aitken, dok DAMS-ov dvojac Albon-Latifi ima samo 8 bodova manje. Maksimalan broj bodova za osvojiti je 78. Prošlogodišnji prvaci Russian Time više nisu u igri, a začelje će čini se ponovo pripasti Tridentu nakon turbulentne sezone i unutarmomčadskih sukoba.

Momčad Bodovi
1 Carlin 361
2 ART Grand Prix 310
3 DAMS 302
4 PERTAMINA PREMA Theodore Racing 213
5 RUSSIAN TIME 212
6 Charouz Racing System 182
7 Campos Vexatec Racing 101
8 MP Motorsport 61
9 BWT Arden 58
10 Trident 37

Raspored vikenda

Kao i dosad, izvještajima ćemo popratiti kvalifikacije, glavnu i sprint utrku koje se voze u sljedećim terminima:

Kvalifikacije – petak, 16:00

Glavna utrka – subota, 15:40

Sprint utrka – nedjelja, 10:35


Odgovor

6 komentara

  1. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Malo je offtopic i mozda je bilo rasprave oko toga, ali svaki put kad je F2 u pitanju si mislim kako bi bilo sjajno da postoji nesto izmedju F1 i F2.
    Druga F1 liga.
    Sadasnja F2 je vise “juniorska”. Trebala bi postojati i jedna 2. Liga uz ovu juniorsku, tek do oko 5sec sporija od F1, gdje bi se smjestili svi stariji vozaci za koje nema mjesta u F1…
    Najslabija ekipa iz F1 ispada u F2, a prva iz F2 u F1…
    Nesto kao sto smo imali ove sezone u F1, top 3 ekipe i jos takvih 7 da cine F1, a ovi ostali uz jos 3 da cine F2 npr… taj omjer brzina…
    Malo sanjarenja, ali bilo bi genijalno…



    4
    3

    1
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Sasvim OK zamisao, al čemu ono “tek do 5 sek sporija” ?
      Ako bi ove godine Williams ispao iz F1, sasvim su dovoljno sporiji od prvaka. Ne treba umjetnu razliku ić pravit


      0
      0

      0
    • Fia
      bodo Prikaži

      Preskupa stvar i ovakva kao postojeća. Ionako je teško popuniti startnu listu sa 20 bolida, a nekakva aktraktivna brojka trebala bi biti 24+


      0
      0

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Formula 1 – druga liga :D

      Što se tiče troškova, mogla bi to biti serija sa istim bolidima, kao i do sad. Ali da na primjer uzmu ovogodišnji Red Bullov bolid, i kopiraju ga za sve ekipe druge lige. Bitno je da se formiraju ekipe sposobnih ljudi koji bi radili sa vrhunskom šasijom, i svi sa istim motorom takođe. I da se vidi koja je ekipa najsposobnijia. I na kraju sezone najbolja ekipa ulazi u F1, gdje moraju sami napraviti svoj bolid. Naravno, ako prvoplasirana ekipa nema dovoljno para za ulazak u F1, mogu prepustiti mjesto drugoplasiranoj, i td.
      Mislim da bi ekipa koja bi pokazala da može upravljati sa takvim bolidom, i pobijediti sve ostale vrlo lako našla sponzore da uđe u F1 – prvu ligu. A iz prve lige da ispadaju najslabiji, najsiromašniji, najnesposobniji (mislim da to sve povlači jedno drugo, ako si nesposoban niko neće ulagati u tebe, pa onda nema ni para, ni sponzora…).


      0
      0

      0
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        Vec je pretrpan raspored u cijeloj godini motorsporta tako da ne vidim gdje bi se ovo moglo ukombinirati, a ako ameri ne vide pare onda ni ne razmisljaju o tome…..ali ideja je brutales


        0
        0

        0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.