F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mercedes: Hamiltonov motor je bio tik do otkazivanja!

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedes je uvjeren da je Lewis Hamilton bio pod realnom opasnosti da odustane zbog kvara na motoru. Inženjeri tvrde da je motor preživio točno koliko je trebalo, te da bi eksplodirao da se moralo voziti još jedan krug.

Još u 28. krugu (od 71) Mercedes je međusobno komunicirao o problemima na ispuhu koji su doveli do previsokih temperatura u pogonskoj jedinici.

“Imam oko 10 otvorenih kanala na radiju, a onda sam čuo razgovor da je otkazivanje Lewisovog motora neizbježno.”

“Pojačao sam glasnoću i upitao ih – oprostite, što?! Oni su mi odgovorili da Lewis ima ogromnih problema na motoru. Pokušali su napraviti što se dalo napraviti, temperature su pale ispod 1000°C, što je također jako visoko.”

Wolff priznaje da se iznenadio kad je Hamilton uspio završiti utrku.

“Bog samo zna kako možete popraviti hardver koji samo što ne otkaže. Ova utrka je bila noćna mora do cilja, a sve se skoro raspalo.”

Hamilton je bio svjestan problema i mijenjao je postavke da bi pomogao inženjerima:

“Mogao sam to osjetiti. Očigledno, vozio sam ovaj motor od početka pa ga mogu osjetiti. Znam uglavnom sve što treba znati o motoru i kakav je osjećaj. Ostao sam fokusiran i malo više pazio, malo manje punog gasa, osiguravao da maksimalno čuvam motor.”

“U pozadini inženjeri rade sjajan posao, također u Ujedinjenom Kraljevstvu. Rade na razumijevanju što moramo napraviti da bi se popravila situacija.”

“Bacili su mi puno loptica dok sam žonglirao s drugih stvarima.”

“Zadnjih deset krugova sam vikao na bolid – idemo, idemo, možeš ti to!”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3248 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

78 komentara

  1. Ayrton Senna Ayrton_Honda Prikaži

    Hjaj, a ja se molio da otkaže :D



    4

    5
  2. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Vazda je bio “drama queen”, juče na retrovizoru primjećuje da mu se opet Max približava, počeo se žaliti na gume, a onda bum odradi 2 dobra sektora!??

    Znači lik toliko uvelica situaciju, da bi sa istom njegova pobjeda bila što veća.



    24

    7
    • Dobro je što izgovaraš “njegova pobjeda” kojih je btw sada već za povijest, za sada drugi SVIH VREMENA, a ostane li tako dobar bit će i prvi! S Mercom ili nekim drugim… Nemoj zaboraviti njegove pobjede i pole pos. sa ne baš tako konkurentnim McLarenom!



      5

      11
      • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

        Gle, juri ga Max, on kao “vrti” kanale na radiju gdje kao “nacuo” da se radi o visokom riziku vezano za njegov motor?

        Ovo zvuči kao u filmovima gdje dvije osobe komentarisu jedan slučaj, pa upale tv i baš u tom momentu cuju glavne informacije o kojoj pričaju.

        Nije sramota izgubiti, a pri tome se ne oslanjati na bolid, koji ga je krunisao sa 4 titule. Isto tako nije sramota reći, nismo bili na nivou, a “NE BOLID” je bio skoro pa mrtav, mislim koga briga za to?

        Znači Mercedes kao i Hamilton vazda nadju alibi, da su izgubili bilo bi definitivno do motora, a kada su pobjedili, onda velicaju izdržljivost istog, kao neko “cudo” da se desilo, a to čudo terorise F1 već 5 godinu.

        Jednostavno trebaju prestati da cmizdre stalno, suti i vozi, pobjedjuj, nije važno kako, pobjeda je pobjeda, ali očigledno bez drame ne mogu..



        9

        4
      • James Hunt turbo Prikaži

        Wolff je zapravo taj koji je “vrtio” kanale. Mozda bi trebalo to dodati u clanak.



        4

        0
  3. Sebastian Vettel Facooo Prikaži

    Da nisu smijesni bili bi tragicni sa ovim izjavama…..



    8

    6
  4. Ferrari Race Prikaži

    Njemu je uvijek nesto…a na kraju nikad nista..uvijek se nesto zali a nikad se nista ne dogodi..hmm



    11

    5
  5. Kakva licemjercina je ovaj Hamilton, pa to nikada nije vidjeno u ovom sportu.Vetel je usrao ove godine ali je za Hamiltona izmislio iskrenost i neposrednost.Znate ono kada 5 godina dolazite na trku znajuci da vam eventualno problem moze biti vas timski kolega jer imate toliko dominantan auto da vam je titula vec na pocetku sezone skoro pa sigurna.Na sve to timski kolega vam je bezlicni vodonosa kao i neki vozaci iz drugih ekipa tipa ocon.Valjda ga je jadnog sramota svega toga pa mora cesto praviti dramu od svega da bi sve ove njegove pobjede i titule imale nekakvu tezinu.O njegovom nekaznjavanju samo ove godine netreba trositi rijeci jer je sve postalo jadno.Najgore je od svega sto ce uci u istoriju ka nekakav GOAT a imao je srece vise od bilo kog vozaca u istoriji kada se uzme kvalitet auta u odnosu na ostale pretedente u tom trenutku.



    27

    14
  6. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Ma sigurno,trku je završio snagom svog brilijantnog uma. :facepalm:



    11

    7
  7. Formula 1 1883 Prikaži

    Toto izađe van u javnost dok su vozači još na pobjedničkom postolju, izjavi sve ovo, Hamo ponovi nešto kasnije i svi na njega navale kao muhe :D
    Zašto se Toto ne napada? Jel zato što manje nabija komplekse, ili? :rofl:
    Ista je stvar bila i nakon COTA-e, samo što je Hamo to sve ponovio par dana poslije, ne neposredno nakon šefa kao jučer u Brazilu ;)



    3

    3
    • Svaka cast MERCEDESU njima skidam kapu ali sve ovo sto radi Hamilton u ovako dominantnom autu radio bi isto recimo Alonso.



      9

      13
      • Marlboro MrDoomroom Prikaži

        Svi vozači na gridu sa ovim Mercedesom mogu do naslova osim Bottasa on će prihvatiti da bude wingman I da je sam u timu.



        7

        11
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Alonso je već jednom vozio Mercedes.
        I nikad više …



        5

        4
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Max ti je dobro rekao. Vettel, Ricci, on i Alonso bi bili. Sa ovim ferrarijem Lewis bi bio prvak vec oko Italije.



        5

        4
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Misliš :chill:



        3

        2
      • Formula 1 1883 Prikaži

        @Onomatopeja i @MrDoomroom
        Sasvim sigurno – bi, pogotovo Maestro, a kako i ne bi?
        A Maestro je od vremena McL. 2007. u kojoj je maestralno porazio momčadskog kolegu novopridošlog balavandera u F1 – još maestralnije napredovao kao vozač, timski igrač i osoba u konačnici. U tom periodu Ham je samo nazadovao u tim aspaktima, pogotovo u usporedbi s Maestrom, pa zato i imamo ovakve blagodati koje gledamo i slušamo svakog GP vikenda i nakon GP vikenda o najbolje odvoženom krugu ikad u kvalifikacijama, pa onda i o najbolje odvoženoj utrci ikada. Zaista, ne može čovjek ostati ravnodušan na ove maestralne maestralnosti, barem ja ne mogu.
        Eno Vakula preko DHMZ-a poručio kako će oni kao odu Maestru za sve svoje maestralnosti promijeniti naziv vjetra maestral (nedvosmislene asocijacije radi i mnogo poznatije institucije od tamo nekog vjetra) u Alonso kako bi i na taj način izrazili veliki respekt prema Maestru. Maestralnom Maestru Alonsu :klanjam:



        5

        2
      • Alfa Romeo rapante Prikaži

        MrD..ja mislim da ne mogu,nisam navijač Hama ali je momentalno najjači vozač,a za koju godinu će to postati Versttapen.Svi malo veći znalci su se složili da je Ham nijansu bolji od Vettela koji mu je konkurent,a jesi mislio na Hamiltonovog Mercedesa ili oba?! Jer ovaj drugi nekako nema tu dominaciju.I zadnje,ne bi imao Ham toliku dominaciju da Vettel nije uprskao.



        3

        1
      • Marlboro MrDoomroom Prikaži

        @rapante sarkastično sam sagledao situaciju i konstatirao ono što svi znaju da Bottas nikad neće biti prvak. Prvu godinu sam mu dao fore se prilagodbu i bilo je tu dobrih vožnji i pobjeda, no ove kad je recimo trebao biti bolji u performansama on se totalno podredio timu da rade s njim što god hoće i Vuk ga je javno nazvao najboljim wingmanom. Bi qurac to smio reći da je recimo Rosberg ostao.
        Bottasa beskičmenjaka svi gaze, javno sprdaju i smiju mu se u facu. Ponos ili što je već ostalo od njega naplatio je milijunima.Mnogi vozači sanjaju da voze bolid koji se može boriti za naslov neki se bore i daju sve od sebe drugi kao i Bottas samo su tu radi formalnosti.



        4

        1
    • Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

      Samo jedna opaska na komentar iznad mog. U Ferrariju ne bi imao kujicu u garaži do. To mu je u Mercedesu pola titule.



      4

      2
  8. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Ako uzmete četvrti na narednoj utrci povjerovat ću.



    8

    2
  9. Ferrari pro5i vilin konjic Donator Prikaži

    Da je, nakon što se popeo na bolid u paddocku i proslavio pobjedu i u tom trenutku skočio sa bolida, a u pozadini iza njegovih leđa odjeknula masivna eksplozija, možda bih i povjerovao.



    6

    3
  10. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …iz milke su mi upravo javili da je sviscu pukao nokat i da nema zamatanja slijedeća dva tjedna!!!…



    3

    6
  11. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Za mečku tik do otkazivanja znači da u modu za kvalifikacije može odvoziti bar još 2000km. Kh, kh, bull sheet, kh, kh.



    7

    7
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Ako si gledao krug za zagrijavanje, a i kvale mogao si vidjeti onaj oblacic dima iz auspuha. Toga kod Bottasa nije bilo.



      10

      4
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Na kvalama je par puta plavi dim izlazio iz auspuha kod Hamiltona, kako nije otkazao, samo Mercedes zna.



        1

        1
      • i nakon toga je izdrazao utrku u full ritmu i dosao do pobjede. Ocito poimanje problrma na motoru nije svima isto.



        3

        3
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Alonso
        Molim te ne piši gluposti.
        Motor mu je bio u jednom od najkonzervativnijih modova koji postoje i kad je tražio da mu daju više snage glatko su ga odbili.

        It was one of Hamilton’s luckiest wins – certainly one of the most stressful.

        Shortly before his pitstop on lap 19, the engine guys were advising that total power unit failure was just one lap away. An exhaust problem meant the valves were running at around 1,000 degC – about 10 per cent too high. Valve failure and then catastrophic mechanical mayhem were just a breath away.

        So the power was turned way down, the mixture richened to allow the fuel to help cool things, and then fingers were crossed. The first Hamilton knew of it was when he began experiencing sudden power dropouts. Yes, it was explained to him, they knew what the problem was. ‘We are trying to save the power unit.’

        Ah, that explained why they’d been so quiet on the radio after he’d pitted and why they hadn’t been giving him the gap to Verstappen who’d stayed out long after Hamilton; they’d been too busy firefighting.

        Even before that was spelt out to him, Hamilton had been fighting a losing battle to control his race, with a combination of his blistering tyres and the Red Bull’s apparent immunity to the phenomenon.

        Informed by the engine bods, who were in full crisis management mode, Hamilton’s race engineer Pete Bonnington was guiding his driver into running with the necessary conservative engine settings. So Hamilton was literally powerless to do much about Verstappen other than drive defensive lines when necessary.
        Hamilton was keen to be given a little more power. Absolutely not, he was told.



        3

        1
      • eto ti pametan covjek iz prve ruke znas sta je i kako bilo jer si prepisao to odnekud. Ajd nepisi ti ….. Samo budala pusi te fore. Najslabiji mod i on bjezi i dalje Maxu i pobjedi. Samo uzdizanje njega i njegove poklon pobjede od njihovog blente ocona. Da je to toliko dramaticno bilo pred otkazivanje motora ( kako oni kazu jos jedan krug je falio) onda bi se to i vidjelo i osjetilo po vremenima. Ja ne vidiim taj dramatican pad u vremenima nigdje naspram konkurencije iza sebe ni u odnosu na momcadskog kolegu. Baljezgate gluposti vi



        3

        4
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Ja nemam informacije, baš zato sam ti citirao jednog od najcjenjenijih F1 novinara koji zna ipak malo bolje od tebe ili mene.
        Mora da je lijepo živjeti u svijetu gdje ti odlučiš kad ti paše vjerovati novinarima.
        Kad recimo prenesu nešto loše o Hamu onda je istina, ali kada napišu nešto što ti se ne sviđa tipa da je motor pred otkazom onda je to belosvetska urota engleskih medija.
        Imam novu metodologiju pisanja ovdje, čitam komentare ovih inženjera iz fotelje poput tebe, pa probam na svaku primjedbu odgovoriti argumentirano i citirati po mogućnosti.
        Nakon toga ako dobijem normalan odgovor znam da je to osoba s kojim se može normalno diskutirati, na ako dobijem ovakav odgovor u kojem je vidljivo da ti stvarno misliš znaš bolje od novinara i ljudi iz paddocka te misliš da MB na dan osvajanja 5.naslova zaredom ima potrebu izmišljati bilo šta onda znam da je nema smisla s takvim diskutirati.
        Uživaj u teorijama zavjere, nemoj da te stres pojede ako Ham uzme još koji naslov ;)



        4

        1
    • Mclaren AlkY Donator Prikaži

      Eto Alonso ti radis u Mercedesu pa znas u kakvom je stanju motor bio. Nitko od nas nezna i nema potrebe da se to opce pise. Kako netko od nas moze znati dali je on mogao jos 1 krug ili 4 sezone s tim motorom. Bezveze prepirke.
      P.S. mozda je Lewis uspio drzati razmak od Maxa jer je i Maxu nesto bilo osteceno nakon sraza sa Oconom



      3

      1
  12. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

    Klasika, tresla se brda, rodio se miš.



    2

    5
  13. Motor i bolid pred otkazivanjem a komotno se obranio od svih napada. Mislim da su ovakve izjave prenapuhane jer da je situacija bila takva kakva kazu da je da bi se to i osjetilo na brzini bolida. Mislim da malo kake…



    3

    7
  14. Kimi Raikkonen buslje Prikaži

    Lewis apsolutno kontrolira svaki segment utrke. Taktički je na vrhu, u korist mu ide i to što je mercedes tako suveren. Pokazao je muda puno puta, odvozio niz sjajnih utrka i kvalifikacija. Nije pošteno da se toliko pljuca po njemu jer je drama queen. Shvaćam da je nabio komplekse mnogim navijačima vettela, ali treba biti realan. Ako ćemo sve svoditi na sreću jer se našao na pravom mjestu u pravom vremenu, pogledajte malo i ostale Goate pa ćete vidjeti veliku sličnost. Apsolutno je sazrio, onakva godina kakva mu se dogodila nakon što je rosberg uzeo naslov jer ga je djelomično i potcijenio, neće se ponoviti. Nema šanse da će bottas ili bilo tko drugi nakon što on osvoji naslov sada pobjedama na kraju sezone sebi bildati ego pred slijedeću godinu. Lewis ne ponavlja greške i jedino što mu ja mogu zamjeriti da je dosadan s tim stalnim pohvalama sjajnim i najboljim navijačima na svim utrkama.



    11

    3
    • kakvi komplexi i kome? koje su to djecije price? Lik jednostavno nit zna pobjedit normalno a o porazu da nepricam. Uz to cijelu karijeru je mutikasa na kvdrat…mogla bi se knjiga od njegovih proljeva napisati.



      5

      5
      • Ferrari Max Prikaži

        Zaboravio si da dodas da je za njega svaka publika najbolja na svetu i gde kod da se nalazi na trci nema bolje publike po izjavama koje daje posle kvalifikacija i trka???



        2

        3
      • Mclaren AlkY Donator Prikaži

        @Alonso1983 razumijem da nevolis Lewisa to je totalno razumljivo i normalno ali da na svakom clanku ovako pises to ide preko svake mjere. Da netko moze izjaviti da nezna pobjediti u utrci je stvarno previse. Nije u pitanju samo Hamilton nego bilo tko da uzme pobjedu nemoze se reci da nezna pobjediti a pogotovo covjek koji ima 72 pobjede. Znaci cak 72 puta nije znao pobjediti ? Eto svaki put mu se posrecilo i svaki put mu je poklonjena pobjeda.



        6

        1
      • Pirelli Hard Monty Prikaži

        Tu se ne radi o tome dal se neko voli ili ne,več kad si se počeo nabacivati pobjedama evo ti nekoliko podataka o Lujinoj karijeri i tim famoznim pobjedama.Od 2007.do 2013,ima 22 pobjede u dobrom i konkurentnom McLaren Mercedesu a već 2014.naniže ih 11!?Jel to tebi kao i svakom Lujinom navijaču normalno?Dali se on od jednog dobrog vozača u jednoj sezoni pretvorio u nepobjedivog genijalca ili moguče Mercedes od 2014-te nema nikakvu konkurenciju,pa izgube samo kad se pokvare ili kad to timu radi zanimljivosti prvenstva odgovara.Obrisati navijačke očale nebi štetilo.



        1

        2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Montoya
        Zajebano se igrati sa statistikom npr. MS je 56 od svojih 92 pobjede ostvario 2000-2006, to je 60%, ako dodaš tu još 18 pobjeda iz dosta jakog Benettona tu smo već na 81% pobjeda u dominantnim ili jako dobrim bolidima, usprkos tome nitko ne umanjuje njegov status zbog toga.
        Nije moguće doći do ovih rekorda bez dominantnog bolida u dobrom dijelu karijere.
        A da ne kažem da se zanemaruje utjecaj toga da je Ham puno bolji vozač sad nego što je bio u prvih par godina karijere što je sigurno donjelo nešto pobjeda.



        4

        1
      • smr201 … stvarno se igrat statistikom zajebano ? može bit , naročito ako se iznese damo dio “statistike” jer ovo napisano nije statistika , tek nekoliko podataka . ni one “moje statistike” to zapravo nisu …. i one su nekoliko podataka ( možda poneki više nego nam ti navodiš ka “dokaz” ) kji bi mogli malo pomoć u diskusiji . ovaj dio mi je naročito interesantan u tvom iznošenju “statistike” … ” MS je 56 od svojih 92 pobjede ostvario 2000-2006, to je 60%, ako dodaš tu još 18 pobjeda iz dosta jakog Benettona tu smo već na 81% pobjeda u dominantnim ili jako dobrim bolidima” . znači 81 % pobjeda je MS ostvarija u benettonu i ferrariu , a preostalih 19 % ? u jordanu i mercedesu ? bi li bilo neodmjereno kad bi se ja počeja smijat na ovu “statistiku” ? dio “ststistike” vezan uz pobjede MS “govori” 91 ( ne 92 ) pobjede , 19 ( ne 18 ) u benettonu i 72 ( ne 56 ) u ferarriu ;) dakle 100 % svojih pobjeda ( a ne 81 % ) MS je realizira u SAMO DVA tima , nema nikakvih 19 % ( koji u tvojoj “statistici” fale ) pobjeda za neki drugi tim ;) istina , MS je vozija i za jordan ( JEDNU trku ) i za mercedes ALI za njih nije ostvarije NIJEDNU pobjedu :) :):) slažem se sa tobom …..stvarno je statistika zajebana . nadalje , kako i zašto bi neko realan umanjiva status MS ? ka početnik je doša u benetton ( isto ka lewis u McL ) i u 4 sezone ( + 5 trka koje je za njih odvozija 1991. ) tj 69 trka osvojia 2 naslova + 19 pobjeda . LH u 110 trka za McL osvojia je jedan naslov i 21 pobjedu . kad bi komparirali ovaj dio karijere njih dvojice MS bi bija “debelo” uspješniji … titula više i 2 pobjede manje ali sa 41 trkom manje ;) za ferarri je MS odvozija 11 sezona , 180 trka i ostvarija 72 pobjede . LH za mercedes 6 sezona , 118 trka i ostvarija 51 pobjedu . možda bi ako gledamo kroz postotke LH u mercedesu bija uspješniji od MS u ferarriu ALI možda bi trebalo uzet u obzir neosprnu činjenicu da je MS “izgubija” 4 sezone ( 1996. do 1999. ) u ferarriu dok se “posrnuli div” iz maranela ( zadnja konstruktorska 1983 . , zadnja vozačka 1979 . … prije dolaska MS ) te 4 sezone priprema za ono šta se događalo od 2000. do 2004 . LH je ima “pripremnu” 2013. no onda su usljedile drastične promjene PU za koju se mercedes sprema prije drugih i recimo učestvova u “kreiranju priprema ” ( ako je virovat izjavama bernia ) , a rezultat toga je ne dominantan bolid ( ka šta su bili dominantni ferarri od 2000. do 2004. i RB od 2010. do 2013. ) nego vjerovatno najdominantnij bolid u povjesti F 1 . glup bi bija svak ko bi negira talent , vještinu LH ALI ostaje činjenica da se lewis od jednog srčanog , odličnog vozača iz McL u OVOM mercedesu najednom transformira u vozačkog “monstruma” . zar je to zasluga samo njegove genijalnosti ? jer sitimo se da je posli osvajanja titule ( i to na jedvite jade uz pomoć sriće ) ostvarija tek 11 pobjeda ( u 4 sezone ) , prvenstva završava na 4. ili 5. mistu , 2013. u “starom” mercedesu ostvarija tek jednu pobjedu , a sada u OVOM pobjeđuje skoro ka od šale i nedodirljiv je ?!?!? možda LH sada i nije nešto puno bolji nego onda u McL ( za mene su najbolje njegove sezone ona iz 2007. … 4 pobjede ka rookie , a npr 2008. kad je osvojia titulu 5 pobjeda i ovogodišnja ) samo je puno mirniji jer iza njega stoji odlično organiziran tim koji točno zna šta želi i kako želje pretvorit u stvarnost , “monstrum” od bolida i najbolji pomoćnik F 1 + sve moguče pogodnosti koje uživa u timu . jedino sa čime bi se 100 % složija da nema titula bez dominantnog bolida ma kakav majstor vozija lošiji bolid . ALI da parafraziram orwella … neki su bolidi dominantni ( bili ) , a neki su dominantnij ( sada ) ili najdominantniji ikad ;) to neće umanjit uspjeh LH jer ni super dominantni McL MP4/4 ( ali samo jednu sezonu super dominantan ) kad su od 16 pobjedili u 15 trka nije umanjija sjaj senninog osvajanja titule jer dominantan bolid treba i vrhunski odvozit ali morali bi priznat da je sa dominantnim ili u ovom slučaju valjda naj dominantnijim ikad sve puno , puno lakše ostvarit zar ne ? ;)



        3

        0
      • AlkY …. “Da netko moze izjaviti da NEZNA POBJEDITI u utrci je stvarno previse.” = “Lik jednostavno NIT ZNA POBJEDIT NORMALNO ….”(Alonso1983) nije baš isto ali valjda ti se desija lapsus prilikom čitanja ? mada ako želimo bit iskreni Alonso1983 malo pretjeruje … zna LH pobjeđivat normalno ( to je više puta dokaza ) ali ako ne može normalno onda može i drugačije … opet , ako će mo iskreno ;) primjer najsvježiji ovogodišnja rusija .



        1

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Edit – evo vidim, @avalon me malo pretekao
        A gle nešto, on je odradio već 44 pobjede i 3 titule (bila bi i 4. titula i koja pobjeda više da nije slomio nogu) prije nego je sjeo u baš dominantan bolid (a to je bio F2001, za koga se tek na polovini sezone ispostavilo da bi mogao biti dominantan, znači, nisu to ni 44 pobjede, već 46-47 pobjeda). B194, B195 i F1-2000 nisu bili dominantni bolidi (kao što nije ni Lewisov MP4-23). Benettoni nisu uopšti ni bili najbolji u dotičnim sezonama, dok je F1-2000 bio “tu negdje” sa MP4-15. Pa ni 2003. nije imao najbolji paket (po meni je to za nijansu bio FW25). 2006. takođe.
        On je ostvario cca. 30 pobjeda u baš dominantnim bolidima (drugi dio 2001., 2002. i 2004.). Ostalo je bilo u vrlo dobrim ili odličnim bolidima, koji su bili “al pari” sa još nekim bolidom, ili čak i malo lošiji od bolida koje je vozio neki konkurent.
        Mislim, jbga, ne možeš pobjeđivati i osvajati titule u kanti (nije niko, nisu ni Ascarri, ni Fangio, Clark, Stewart, Lauda, Piquet, Prost, Senna, Hakkinen, Alonso, Vettel).
        Ali, da podvučemo. Čovjek je imao dominantnu mašinu samo 2,5 sezone. Dobro, i Lewis je samo u 3 (2014. -2016.). Razlika je u broju trka, kod MS je to u te 2,5 sezone nekih 45 trka, kod Lewisa je to 59. S tim što W05-W06-W07 smtram dominantnijim bolidima nego su to bili F2002 i F2004 (a F2002 i F2004 su bili baš dominantni). Opet, Rubens MSu nije otimao pobjede, dok Nico jeste Lewisu.
        Međutim, po 100. put ponavljam, Lewis je generalno vozio bolje bolide (da ih uzmeš sve, rangiraš u sezoni u kojoj su vozili, pa da im nađeš neku srednju vrijednost) nego MS. Realno, samo u 2 sezone nije mogao jurišati na titulu (2009. i 2013.). MS to nije mogao 1992., 1993, zatim1996., 2005. , te u 3 povratničke sezone (ali eto, njih ne moramo ni računati), dok 1997. i 1998. nije trebao (po svoj logici stvari) jurišati na titulu, a zamalo se oba puta nije okitio titulom.
        No dobro, ne moramo se više igrati sa statistikom.
        Pričajmo o nečemu drugom.
        Kakav je bio Benetton kad ga je Flavio oteo Eddieju? Kakva je to ekipa bila 1992. i uporedi to sa onim s čim se benetton mogao podičiti na kraju 1995.?
        Kakav je Ferrari 1996.? Kakav je bio onaj F310? Kanta neviđena. Da li je iko očekivao borbu sa nadmoćnijim Williamsom i Mclarenom 1997. i 1998. do zadnje trke?
        Nedavno sam pominjao da treba sagledati neke stvari izvan konteksta brojeva.
        To da je Ham bolji vozač nego što je bio prije 10 godina, definitivno stoji. Ne vjerujem da bi ondašnji Massa od “sadašnjeg” Lewisa izgubio titulu za 1 bod. Smatram da bi razlika bila veća u korist Lewisa. Takođe smatram da bi se “sadašnji” Lewis vjerovatno 2007. okitio titulom.
        Međutim, smatram i da je Lewis sazrio i stekao samopouzdanje zbog toga što je sjeo u tako dominantan stroj (ok, morao se strpiti jednu godinu), plus što mu je Ross dizao samopouzdanje govoreći Rosbergu da ga pusti (ili da ga ne prelazi). I sa Mclarenom se to desilo, ali u drugom smislu (kao rookie sjeo u jedan od dva najbolja bolida na gridu). Dakle, ništa nije morao dizati, graditi,…, nekako je došao na gotovo, što MS ipak nije (dizao je i Benetton, pa onda i Ferrari). I onda kad dodaš savršen back-up koji Lewis ima u vidu Vuka, Laude, (ex) Paddya, Covella, Alissona, Coste,…. (pogotovo sada sa Bottasom, umjesto Rosberga), dakle, možda čak i na većem nivou nego što je MS imao od 2000. do 2004. normalno da će to rezultirati “poboljšanjem” vožnji. Kao suprotan primjer, vidjeli smo na Vettelovom primjeru ove sezone, kako loš “back-up” može dobrim dijelom uticati na nečije vozačke predstave.
        Plus Lewis ima iza sebe, britansku/Sky mašineriju, a ne možemo se otrgnuti utisku da je ipak zaštićen “ko međed” kod sudaca (Vettel, a pogotovo MS, su kažnjavani i za što treba i za što ne treba).



        4

        0
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @avalon
        Uzimao sam u obzir samo sezone di je imao dominantan ili jako dobar bolid, ne koliko je imao pobjeda u kojoj momčadi.
        @Frantic
        Nije poanta bila umanjiti uspjehe MS, nego mi ide na živce konstatntno umanjivanje Hamiltonovih uspjeha jer je za kao sve zaslužan MB.
        A kao što si napisao MS imao dominantan bolid 2,5 godine, a Ham 3 godine dakle razlike su manje nego većina ovdje očito misli.
        Nije uopće bila namjera uspoređivati Hama sa MS, nije ni vrijeme ni mjesto za to.
        Samo bi dodao da su nešto u tom uspjehu imali i inženjeri i tehničko osoblje Benettona koje je onda otišlo s njim i u Ferrari, nije baš za sve zaslužan MS.
        A za Hama bi rekao da se nije mogao boriti ni 2011 ni 2012 za naslov – ’11 RB je prejak bio, a 2012. zbog nepouzdanosti McL, no u globalu da imao je manje tih sezona od MS pogotovo jer će do kraja karijere vjerojatno biti u igri za naslove .



        2

        2
      • Pirelli Hard Monty Prikaži

        @smr201-Kao što rekoh ,obrisati navijačke očale.
        U replici od Monty,vidio si Montoya tako da nisam presiguran da si pročitao i jedno sitnije slovo mog komentara.
        Ps.Oprosti ako si prirodno slabovidan.



        2

        2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Monty
        Moje isprike, valjda sam mislio na Juana Pabla kad sam ti odgovarao, ostalo sam pročitao :D



        2

        1
      • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

        @smr201, kad tako gledamo, nije ni Vettel imao 4 godine dominantan bolid kao što mnogi misle, nego godinu i po. 2011, i drugu polovinu 2013. 2012 je i Red Bull bio nepouzdan, zato je i borbba za titulu išla do kraja. A McLaren je te godine bio najbrži, kad se uzme čitava sezona.



        2

        0
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Pastor
        Istina, ne treba ni Sebove naslov umanjivati.
        Vettelu će dionice dogodine dosta narasti ili pasti ovisno o međusobnom omjeru sa Leclercom nevezano osvojio naslov ili ne.



        1

        0
    • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

      Hvala na ovom objektivnom i smirenom komentaru.



      2

      1
    • buslje … uglavnom bi se složija sa svime šta si napisa osim ovoga o srići . ipak mislim da LH ima malko više sriće od drugih GOAT jer npr prvu titulu je osvojia uz osmjeh fortune , a i ove sezone je ima nekoliko ” poklapanja” sizuacija koje su mu išle u korist kad je bilo vrlo bitno mada kažu da se za sriću treba izborit ;) . da , ne bi se složija ni da je apsolutno sazrio . zapravo ka vozač i je ali ka osoba … siti se npr one primjedbe kad je optužija kimija da ga je namjerno udrija . kako itko imalo zrio može kimija optužit za tako nešto ? KIMIJA !?!?!? a bila je tu još poneka “otrovna strelica” ispaljena prema ferarriu kad nije išlo kako je LH očekiva i kad nije baš bija siguran da će osvojit titulu … to neka apsolutno zrela OSOBA ne radi …..



      2

      1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Imao je sreće naravno, ali ga je fortuna i koštala kroz karijeru:
        – 07′ mjenjač zablokirao u zadnjoj utrci – naravno da nije izletio u Kini nebi imao taj problem, no peh je peh
        – 2012. kada je imao više odustajanja zbog kvarova nego ostali iz prvih 4 zajedno, a bio je u borbi za naslov cijelu godinu
        – 2016. kada mu je grunuo motor u Maleziji.
        Tako da mislim da se generalno to sve izbalansira.



        1

        2
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        2012. Lewis nije imao puno odustajanja zbog mehaničkih kvarova, mislim da je imao samo jedno više od Vettela.

        Ok, 2016. mu je grunuo motor. A što da mu se dogodilo ono što i Rosbergu 2014. u Abu Dhabiju? Tada bi Nico postao prvak.

        Bilo je kako je bilo i to je to. Da je sad svaki scenarij pretumbat mogli bi reć da je Lewis zaslužija samo jedan naslov, a mogli bi reć da je zaslužija i 7. Trenutno ih ima pet, moguće je da stigne Schumachera i to je ono što je realnost.



        3

        2
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Imao je 2 kvara, ali su ga koštala jedno 60 bodova. Kad bi dodali Španiju i Brazil i onih par utrka gdje su ga zeznuli Mc’Larenovi pištolji nabralo bi se jedno 120 bodova bez problema. Mada to je ipak sezona u kojoj je bilo ko od 3 top ekipe mogao bit prvak, samo da su neke okolnosti i sami rezultati bili drugačiji. Realno Vettela ne bi niđe bilo bez one 4 trke gdje je Neweyeva sasija bila dominantna. A i Alonso je dosta utrka završio na visokim pozicijama ni kriv ni dužan.



        1

        1
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        U dvije utrke izgubio 60 bodova? Bome meni ta moderna matematika ne ide…

        Neweyeva šasija bila dominantna kažeš? Pogledaj Webberove rezultate.



        1

        3
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        @gospon Marko velik broj stranih stručnjaka se slaže da su kvarovi na bolidu u trenutku dok je vodio bila kap koja je prelila čašu. Tu negdje odlučuje otići u mercedes.

        https://youtu.be/IJUN0iy6VVk?t=1868



        1

        0
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Marko
        Imao je 6 odustajanja 2012. za koja nije on kriv, a Vet, Kimi i Alo zajedno 4 odustajanja, stoga se nije mogao boriti kako spada za naslov, to je nesreća, a o tome ovdje pričamo.
        Ako ćemo detaljno 2,5 mehanička (Singapur, Abu Dhabi, Njemačka puknuće gume plus ovjes) i 3x su ga izbili iz utrke (Maldonado u Špa, Grozni u Spa i Hulk u Bra)
        To su 3. odustajanja dok je 1. ili 2. eto ti 60+ bodova samo tu, ne kažem da bi uzeo naslov ali bi bio u borbi sa Alo i Vet do kraja vjerojatno.

        Ne, ne možemo jer je 2014. došao kao vodeći na zadnju utrku (i to sa komotnih 17 bodova) i bila je panika samo zbog imbecilong pravila o duplim bodovima.
        I prije Rosbergovih problema je Ham komotno vodio tu utrku, dok je 2016. Rosberg bio 4. dok je Ham opet komotno vodio i preuzimao vodstvo u ukupnom poretku.
        Dakle da nema kvarova u oba scenarija Rosberg gubi titulu tj. ako izbacimo faktor sreće oba naslova uzima Ham, a 2012. je u borbi za naslov do kraja.

        Ponavljam ovdje samo pričamo o tome da nije baš sad neki ludi srećković kakva je percepcija, nego da je imao i svoj dio pehova.



        1

        1
      • Sebastian Vettel 5 dzalac Prikaži

        @Marko Rakić kAkO Ne KuziS Da sE MoZee IzguBiti 60 bOdoVa u 2 UtrkE ?????? Imao sam raspravu o bodovima negdje na nekom ranijem clanu,ali sve je uzalud


        0

        0
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Amaaan ljudi kako ne razumijete. Da je Lewis trku u Singapuru završio, uzeo bi 25, a Seb bi izgubio 7 i Alonso bi izgubio 3. Znači u odnosu Vettela je u vozačkom prvenstvu izgubio 32 boda, a u odnosu Alonsa je izgubio 28 bodova. Jebena matematika koju sam ja kroz srednju proveo ispijajući kafu/capuccino/pivo!!!

        U Abu Dhabiju da je završio, uzeo bi 25, Alonso bi izgubio 3 boda, Vettel bi izgubio 3 boda. elem i tu u odnosu na obojicu gubi 28 bodova. Znači u odnosu na Seba je ispušio 60 bodova u te 2 trke, a u odnosu Alonsa 56 bodova.

        Vettel u Njemačkoj ove sezone, da je završio trku uzeo bi 25 bodova, a Lewis bi izgubio 7 bodova = 32 boda!!!

        Da sam imao normalnijeg profesora u srednjoj i da sam redovno pohađao nastavu u srednjoj, ko zna gdje bi stigao :D



        1

        1
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Prika, ne moraš mi objašnjavat o gubitku bodova, pisao sam članak na tu temu prije nekoliko godina.

        @smr201 – Kad isključimo kvarove tada bi Rosberg imao 0 odustajanja u 2014., a Hamilton dva jer je za njih zaslužan budući da je nije bilo mehaničkog kvara. Opet ti isto ispadne, a i ovo za Abu Dhabi stoji jer bi bilo isto u obrnutom slučaju – Rosberg bi preuzeo vodstvo i to je to. A da je Hamilton bio bolji u utrci, to se zna.


        0

        3
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Ne znam ni ja šta si ti izvodio s komentarom da ti moderna matematika ne ide? Kakav si onda članak napisao?



        1

        0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        @gospon Marko Australija i Kanada 2014. vas demantiraju toj vašoj tvrdnji. Što me čudi s obzirom da ste novinar.
        Australija:
        Polesitter Lewis Hamilton’s engine lost a cylinder at the start of the race, which resulted in him dropping to third by the first corner.[23] Nico Rosberg got a good start, allowing him to pass Daniel Ricciardo in addition to his teammate, and at the first corner Rosberg led, with Ricciardo second and Hamilton third. Hamilton continued to slip down the order with his engine running on five cylinders – having fallen from first to fifth by the end of lap one – and on the second lap he was called into the pits to retire.
        Kanada:
        Having built up a lead in excess of 20 seconds over their closest competitors by lap 37, the Mercedes of Hamilton and Rosberg suffered almost simultaneous MGU-K failures, occurring on lap 37 and 38 respectively. The loss of the MGU-K systems caused the Mercedes cars to effectively lose around 160 horsepower and put additional strain on their rear brakes. This loss of power resulted in them lapping considerably slower than the cars behind them. On lap 46, Hamilton passed Rosberg when exiting the pit lane following his second pit stop. At the turn 10 hairpin, Hamilton went wide after having complained of brake problems. This allowed Rosberg to move back up into second, behind race leader Massa. On the casino straight, after attempting to pass Rosberg once again, Hamilton completely lost his brakes and cut the chicane, conceding the place back to Rosberg on the following straight. Hamilton retired from the race due to the brake failure on lap 48. Mercedes later confirmed that the cause of the problem was the rear brakes overheating.

        Dakle Rosberg 2 odustajanja, a Hamilton 3. Zanimljivo.


        0

        0
      • Max Verstappen 33 Multi 21 Prikaži

        Moš izgubit 25 bodova i ništa više, a uzimanje u obzir koliko je netko drugi dobio na tvoj račun je druga stvar. Znači problem je u odabiru glagola :mrgreen:


        0

        2
      • Mclaren LH44 Donator Prikaži

        Umjesto 100-100 je 75-107 u bodovnom stanju… S time bi da okončam raspravu, a ove priče da je Lewis kriv što mu je cilindar prestao radit ili što su kočnice otkazale ću samo da ignorišem :facepalm:



        1

        0
    • Mclaren AlkY Donator Prikaži

      @Monty ja nisam navijac Hamiltona ako si na mene ciljao. Samo nevolim kad se netko konstantno napada bio to Lujo , Seb ili netko treci , a pogotovo ako se napada glupostima ” da nikada nije normalno pobjedio” , onaj tko to izjavi nemogu ga smatrat istinskim F1 fanom.
      Ja MS-a nisam mogao podnijeti jer je bio u ekipi koji je bio najljući rival mome McLarenu i on kao on mi ne odgovara ali nikada nebi mogao za njega reci da nije znao normalno pobjediti pa ni tada kad je imao dominantan bolid i imam svo postovanje prema njemu.

      @avalon istina krivo sam se izrazio ali se znalo na sta se misli. Slazem se s tobom da je Lewis imao svakakvih pobjeda i poklonjenih i nezasluzenih ali i bome je imao pobjeda koje je bas znao pobjediti



      2

      0
  15. Pirelli Hypersoft Einspritz7 Prikaži

    O Bože kakvih sve iskompleksiranih likova ovdje ima (shvatit će oni na koje se to odnosi) , mora da vas jako pate Hamiltonovi uspjesi kad pišete takve nebuloze !
    Jedina svrha vaših komentara je da popljujete Hamiltona , čak i kad tema nema nikakve veze s njim .
    Možda vam je pametnije da se prebacite na umjetničko klizanje , tako ćete bar sačuvati duševno zdravlje .



    4

    4
  16. Jim Clark Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Za odgovor na ovo pitanje je najbolje pričekati sljedeću utrku. Osobno, ne vjerujem da je bio tik do otkazivanja, ali nije isključivo da je pri kraju, ponajviše zbog tog što ga Hamilton u Meksiku nakon utrke nije žalio s piruetama, takve stvari motorima dobrano smanjuju životni vijek Ali budemo vidjeli, koji će motor u Abu Dhabiju voziti.



    3

    0