Mercedes u Austinu vozio bez kontroverznog dizajna stražnjih kotača

Ante Vetma

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedes u Austinu vozio bez kontroverznog dizajna stražnjih kotača

Ante Vetma

Autosport izvještava kako je Mercedes na posljednjoj utrci u Austinu vozio bez svog inovativnog dizajna stražnjih kotača zbog kojih je Ferrari prije nekoliko tjedana poslao FIA-i upit o legalnosti.

FIA je Ferrariju odgovorila da je s dizajnom sve u redu i da se radi o legalnoj inovaciji, ali je Ferrari tražio dodatna pojašnjenja, a čini se da Mercedes nije htio riskirati dramu nakon utrke jer se radilo o situaciji u kojoj su mogli osvojiti vozački naslov prvaka.

Procedura je takva da FIA u ovakvim slučajevima djeluje kao savjetodavno tijelo, a konačna odluka bila bi na sucima utrke. Zbog te činjenice je u Mercedesu odlučeno da žele izbjeći probleme i kontroverze nakon utrke.

Nije poznato je li povratak na stari dizajn utjecao na trošenje guma na bolidu Lewisa Hamiltona koje je direktno utjecalo na konačnu poziciju:

“Prisiljeni smo bili na dva zaustavljanja zbog određenih stvari koje nisu bile idealne na bolidu,” rekao je Lewis Hamilton.

“Nismo znali da će to biti slučaj kad smo ušli u utrku. Da nismo imali probleme koje smo imali – trošenje guma ne bi bilo ni blizu ovoliki problem.”

Zadnji donatori:
288GTO
Vordas
dalmat

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9621 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 8 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3882 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

37 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7 Crash Donator Prikaži

    Rani ulazak u box u kombu bez novog dizajna felge = dodatni problemi i 2 ulaska u box
    Doduse, gubitak petka im sigurno nije pomogao..



    1

    0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Ma znali su oni odmah da će ići na dva zaustavljanja sa onako ranim prvim ulaskom. Inače nebi Hamilton odmah u startu onoliko pritiskao, ako je mislio čuvati gume do kraja. A vidjeli smo i po Bottasu da su sa jednim zaustavljanjem jedva prošli.



      2

      1
  2. Očito da te felge itekako pomažu te da nemaju baš bezazlen učinak na ponašanje bolida. JA očekujem zabranu ovog, jer će sad Ferrari a i Redbull sigurno pritisnuti FIA-u da ovo zabrani.



    4

    0
    • Ili će isto napravit sa svojim felgama i onda će FIA reći da je to ipak ilegalno



      5

      0
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Naravno da pomažu, ne bi ih stavili na bolid da ne pomažu.
      Ako ne mogu dokazati da kotači imaju aero efekt nema razloga da im se zabrani, ja bi prije rekao da će dopustiti te felge.
      Čitao sam da su na oba Mercedesa nakon kvalifikacija promjenili pumpe za vodu i da kad su sastavljali bolide nazad da nije sve bilo naštimano savršeno.
      Tako da vjerojatno da malo to, malo vožnja bez novih felgi i kao što je Crash rekao malo to što nisu imali petak i nakupilo se.



      4

      2
  3. Blue Flag dFixxx3r Prikaži

    kužiš. oni su im rekli ok je legalno vam je, al istovremeno dali mig da maknu to jer ipak nije, ali neželimo (mi,fia) dovoditi u pitanje mercovu superiornost pa zato je ipak legalno :)
    samo trollam, al realno to je jedna od mogućnosti.



    8

    0
  4. Alfa Romeo limitmaker1 Donator Prikaži

    …sad mi je malo jasnije zašto je vikend bio kakav je bio…a čini mi se da je i ferrari ‘riješio’ drugi senzor, nije bilo očite razlike u brzini, čak štoviše crveni su bili al pari mercu ako ne i brži na pravcu…težina monze je sada uduplana za ferrari i bolje da nisu uopće slali upit oko ovih kotača u fia-u… hehe


    0

    1
  5. Robert Kubica Stipe Prikaži

    I što ćemo sada? Očito, dizajn felge ima jako bitnu ulogu u potrošnji gume. Ako su ga maknuli onda je ilegalan, ako je ilegalan što s rezultatima od Italije do USA.
    Dali netko zna postoji li šansa korekcije rezultata ako sada FIA ipak odluči da felge nisu legalne?
    Dali je uopće bilo takvog slučaja u povijesti?



    9

    1
    • Mick Schumacher Multi 21 Prikaži

      Pričamo o Mercedesu lol…



      17

      0
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      To samo u slučaju diskvalifikacije kao što se desilo Oconu i Magnussenu.
      Nisu ilegalni, ako je FIA potvrdila da nisu ilegalni.
      Eventualno što se može dogoditi je da bude tehnička direktiva koja odsad nadalje zabranjuje takve felge, no nema razloga za to osim ako se ne dokaže aero efekt.
      Prije da će ih dopustiti, pa da će RB i Ferrari razviti svoje varijante. (RB samo mora prepraviti svoji stari dizajn zapravo)
      U pravilima kako su trenutačno napisana MB nije napravio ništa van pravila, stoga nema šanse za korekcijom bilo kakvih rezultata.



      3

      2
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Nema teoretske šanse da se ikakvi rezultati promijene. Čak i da se dokaže da je 100% bolida Mercedesa (ili Ferrarija) ilegalno – prvak će ostati prvak. Pa imali smo u nedavnoj povijesti namještenu utrku i pobjednik je ostao pobjednik, a kamoli će nešto mijenjati zbog tehničkih prekršaja, taman posla.



      7

      0
      • Robert Kubica Stipe Prikaži

        Da ali i u malo daljoj povijesti, M.Schumacheru su oduzeti svi bodovi zbog jedne greške. A ko će razumit FIA u , čini mi se da su gori od naših političara. Jako su selektivni i kreativni u primjeni i tumačenju pravila.



        6

        0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Tako je, ali to je bilo prije internet-manije. Danas da to naprave mogu slobodno izgasiti natjecanje.



        1

        1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Stipe
        Nije bila jedna greška, napravio je sličnu stvar Hillu 94′ za naslov, zato su Jaques i Williams cijeli tjedan prije utrke trubili o mogućnosti da se tako nešto opet desi.
        Tako da su svi to imali u podsvjesti i prije starta utrke.
        @Ante
        Misliš da se Ham ili Vet namjerno zabiju jedan u drugog u pokušaju da osvoje naslov da nebi bili kažnjeni drakonski?
        Ja čak mislim da baš zbog interneta i svega da bi kazne bile i gore.



        2

        2
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        MS-Hill 1994. i MS-JV 1997. su 2 kontakta koja nemaju veze jedan s drugim, dijametralno su suprotni i uopšte ih ne treba stavljati u istu rečenicu.
        Međutim, to opet nema nikakve veze sa onim što je @Stipe htio poentirati, i što, BTW, uopšte nije nelogično.



        2

        1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        @Frantic
        Nije bila poanta izjednačavati ta dva incidenta (meni su prije slični nego dijametralno suprotni, no dobro), nego je poatna bila ukazati da su 94′ Jaques i Williams iskoristili da nabiju pristisak u medijima ako se nešto slično ponovi i to su uspješno odradili.



        1

        2
  6. FIA je tragikomicna u svakoj odluci vezano za Merc…
    RB su bile zbranjene ovakve felge i ovjes. Merc je upravo napravio istu stvar sa ovjesom i felgama…
    Sad kad im vise nije bitno sad su kao vratili stare felge a vjerojatno i ovjes…

    Dakle, FIA im je rekla maknite to jer je ilegalno ali mi cemo reci da je legalno tako da “izija vuk tovara”…



    9

    2
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Osim ljudi unutar Mercedesa i par ljudi unutar FIA-e nitko ne zna ništa konkretno o funkcioniranju tih felgi, a pogotovo zadnjeg ovjesa.
      Da znaju, onda bi Ferrari mogao doći da nekakvim svojim mjerenjima i reći vidite dobivaju to,to i to, a ne bi morali tražiti pojašnjenja od strane FIA.
      A druga stvar lijepo ti piše u članku da FIA daje samo smjernice, a da su stvari u rukama sudaca utrke, tako da zašto riskirati ako ima i 1% šanse za neke probleme kad su i ovako imali dovoljno brz bolid da pobjede.
      A nitko od nas ne zna ni da li bi se Ferrari žalio uopće da su ovi ostavili felge, tako je i Mercedes tražio pojašnjenja tijekom ove sezone, ali se nikad nisu žalili.



      3

      2
      • Da je Merc imao dovoljno brz bolid da pobjede onda bi pobjedili… Pa zar nevidis da je glavni razlog sta Merc nije pobjedio trosenje guma. To nije bio slucaj dok su imali kontraverzne felge i ovjes… Pa daj molim te sagledaj stvari objektivno pa napisi komentar…
        Samo budala nemoze zakljuciti da su makli felge i ovjes po direktivi FIAe da ih nemoraju kazniti…
        Mercu se vec godinama progledava keoz prste… Suludo je uopce nabrajati sve njihove grijehe…



        3

        1
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Opet priče o famoznom magičnom ovjesu, a ja jadan već treći tjedan čekam od vas koji ga spominjete neki članak ili nešto na tu temu.
        Ne sumnjam u postojanje istoga samo bi molio nešto što bi ukazalo da je na bilo koji način sporan – činjenice u bilo kojem obliku.
        Ovjes btw nisu micali, čak su tijekom treninga komentirali taj ovjes Brundle i ekipa.
        Jedine činjenice koje ti i ja imamo je da je FIA rekla da što se njih tiče ok, da je MB odlučio napraviti preinake da se izbjegnu kontorverze.
        Pobjedili bi da su strategiju bolje odigrali tj. da su Hama pozvali u 32.krugu u box, a ne 36. jer je u tom 36.krugu izgubio 8.2sek u prometu u odnosu na Kimia.
        Jednom Ferrariu koji ima resurese neograničene je trebalo tri utrke da shvate šta su fulali sa nadogradnjama, ali eto ti znaš da kotači i ovjes MB nisu regularni ovako odokativno.
        I onda meni pričaš o nekom objektivnom sagledavanju činjenica? Molim te.



        2

        2
      • @smr201
        Nisi objektivan…
        Da su mogli pobjediti onda bi pobijedili… Ali nisu imali felge…
        Da je Ferrari najbolji uzeli bi oba naslova ali nece nijedan…



        2

        1
  7. Lando Norris 4 AMG Prikaži

    Nemojte biti losi gubitnici…

    Pricajte malo s argumentima, a ne rekla/kazala?

    Ovaj postupak Mercedesa osim vase teorije da je Mercedes ovako postupio zbog toga sto 10000% nije legalan, moze takodjer biti sasvim drugacije, da Mercedes iako smatra da je legalno, ne zeli ni najmanje riskirati bilo sto diskvalifikaciju/kaznu pa su zbog toga odvozili na starim felgama.

    I da, nije Mercedes valjda glup da ulozi 500.000$ u nesto sto nije legalno i da takve informacije daje u javnost.

    Znam da vam objektivnost nije jaca strana, ali zar stvarno morate sumnjati u sve zivo i nezivo?



    11

    4
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Jbga, to je vjerovatno zbog izvjesnih događaja iz 5. mjeseca, godine 2013. :chill:
      A dalje, od tada pa naovamo, da ne nabrajamo stvari u kojoj su “Benz + FIA” bili, u najmanju ruku sumnjivi



      6

      1
      • Lando Norris 4 AMG Prikaži

        Slazem se s tobom, posebno za tajni test to nije bilo nikom potrebno. Ali umanjivati Mercedesove pobjede i zasluge tako sto se svaki put spominje FIA/Pirelli/Charlie to takodjer nije posteno! Znamo svi dobro da je Mercedes u hibridnoj eri napravio najbolji posao sa PU a i aerodinamika ocito odradjuje svoj posao. Prve 2 godine su mogli osvojiti naslov na celicnim felgama sa zimskim gumama, ali se svejedno pricalo o pomoci neke trece strane i o legalnosti.

        Ja jesam navijac Mercedasa, ali da se kojim slucajem Ferrari nalazi gdje sad Mercedes, cestitao bih Ferrariju na najbolje odigranoj igri i smatrao bih da je to potpuno zasluzeno.

        Kladim se da je Ferrari danas Mercedes da bi vi bili dosta tisi i mirniji nego sto ste danas, prema tome, nemojte bez potrebe komentirati i najmanju sumnju, ne mozete znati da ste u pravu.



        5

        5
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        A opet jbga, počevši od teh.pravilnika koji kao da je krojen po Benzovoj PU (ko zna zašto se MS vratio), pa preko zadržavanja takve prednosti putem sistema tokena, zatim rješavanja problema sa gumama (taj legendarni test), zatim pritiska u gumama (simptomatično je da je nakon te famozne monze Benz odjednom izgubio preko sekunde u Singapuru, pa odmah to potom vratio), pa onda sagorijevanja ulja, power modova (i to čak i za druge ekipe),…., pa opet ove godine, kad ih je Ferkan stisnuo, sve je nekako “ispalo” u korist Benza (opet gume, barem u početku, retrovizori, provjere baterije sa senzorom, felge),…..
        Svaka Benzu čast, ali ako se nekad za FIAu šprdalo da je Ferrari International Assistance, ne znam kako da je nazevemo zadnjih 5-6 godina.
        Nisam pobornik teorija zavjera, ali ne mogu ne imati crv sumnje.
        Opet, i AKO je to sve “odigrano” tamo nekad 2010., čestitke Benzu na tako odigranoj igri.
        Nevezano za sve ovo, ove godine su Benz i Hamilton itekako zaslužili titule.
        BTW, što se tiče aerodinamike, za 2014. ne bi stavio ruku u vatru, ali od 2015. Benz ima aerodinamički 3. (u najboljem slučaju) bolid po kvaliteti.



        4

        2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Ne bi rekao da imaju treći paket, sve ovisi o stazama.
        Na stazama sa brzim zavojima tipa Silverstone, je MB najbolji.
        Uostalom Ferrari je išao MB-ovim aero stopama na početku sezone kad su produžili bolid u odnosu na prošlu godinu.
        A što se tiče teorija zavjere nije mi jasno u toj priči što FIA dobiva kad svi znamo da sa stajališta popularnosti sporta nebi bilo bolje stvari nego da Ferrari osvoji oba naslova.
        I jedno je imati crv sumnje kao ti, a drugo je pričati o tome kao da je opće poznata činjenica kao većina ovdje :D



        3

        2
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Stavi istog vozača i isti PU u Benzovu, Ferrarijevu i RB šasiju, podesi iste postavke, pa da onda vidimo ko je najbolji, pa čak i na Silverstoneu. Mislim da bi Benz imao treće vrijeme. (RB 1. naravno, Ferrari 2.) A vjerujem da tako misle i puno eminentnija imena (i prezimena) od mene. Naravno, ne bi to bile velike razlike. Međutim, i kada bi na Silverstoneu Benz imao prednost, na svih 20 staza bi bilo onako kako tvrdim.
        FIA, boli njih ona stvarka. Oni imaju svoj dio, bez obzira ko uzeo titulu.
        A važnost “brojnosti Ferrarijevih navijača” je polako izlapjela pred sve jačim britanskim lobijem, u nastojanju da Britanac (još i tamnoput), poruši sve rekorde, uz hvalospjeve na britanskoj TV postaji, (koja bi trebala nepristrasna – jer je official), a koji je puno zanimljiviji američkim gazdama F1 (koji bi trebali biti bliži Britancima nego Italijanima) jer je celebrity, Rihana, Minay, malo fashion, malo filmovi, spotovi, malo muzika ovo, ono, dsz,…
        Pa glavni sudac je Britanac, najveći kreten od ovih sudaca – bivših vozača, što se mijenjanju je Britanac (čovjek otvoreno rekao da navija za Lewisa – tako nešto),….
        Sve se ovo nekako poklopilo sa onim što sam pisao u gornjem postu. ;)



        4

        2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        A ništa morat ćemo se složiti da se ne slažemo :D
        Osim oko ovoga da bi RB bio prvi, ja mislim da bi ove sezone MB bio ispred Ferraria da svi imaju isti PU.
        Dobro onda ako FIA-u boli kifla, onda bi bar Libery trebao imati u interesu da bude raznolikosti što više u pobjednicima i prvacima.
        Sumnjam da se istopila prednost Ferrari navijača jer su prvenstveno kao ti, navijaju i žive za Ferrari neovisno tko vozio za njih.
        Dok mnogi koji navijaju za MB (kao ja) to rade jer su fanovi Hama, a ne MB.
        Tako kad se Ham umirovi da za 2-3 godine i odluči baviti se samo modom velika većina MB fanova bi se mogla “raspršiti” po ostalim timovima.
        MB bi morao ostati još barem 10-15 godina u sportu da dobije i približno tako vjerne navijače, pogotovo u tolikom broju.
        Da FIA misli da je bezazlen utjecaj tih navijača SF i same SF odavno bi im ukinuli onih 60 miliona što dobivaju na račun godina u sportu.



        1

        2
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      A kako bi rizikovali kaznu sa nečim legalnim?



      4

      2
      • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

        Tako što FIA kaže da oni misle da je legalno, a suci na utrci ako se neko požali se ne slože sa tim.
        Znaš i sam da su svi oni na granici legalnosti i kad si tako blizu granice razne interpretacije su moguće.
        Mislim da je besmisleno raspravljati o ovome uopće jer nemamo potrebne informacije, a MB će sigurno tražiti crno-bijelo pravilo jesu dopuštene ili ne.
        Ako ih vidimo do kraja sezone bio sam u pravu i sve je legalno, ako ih ne vidimo svi vi ste bili u pravu i bok.


        0

        2