COTA je i ove godine položila ispit što se tiče uzbudljivosti utrke. Različite strategije i borbe na stazi zaslužne su za jednu od najboljih utrka ove sezone.
I to smo dočekali. Kimi je i s 39 na leđima još jednom zasjao i dokazao da ga ni nakon silnih godina u ovom sportu ne treba otpisati. Start je odradio odlično i tu je već pola posla bila obavljeno. Strategija Ferrarija je bila dobra, a Kimi je obavio sjajan posao s brigom oko guma. Bez i jedne greške, hladnokrvno je držao iza sebe Verstappena i Hamiltona. Ovim slavljem je postao najuspješniji Finac po broju pobjeda u Formuli 1. A ta, 21. pobjeda karijere, stigla je baš na isti dan kada je osvojio naslov prvaka 2007. Kimi se na lijep način oprašta od Ferrarija, a to je i zaslužio nakon 5 i pol godina bez pobjede. Uostalom, Iceman je i nakon 11 godina još uvijek Ferrarijev posljednji prvak.
Nizozemac je još jednom demonstrirao u kakvoj se zoni nalazi nakon VN Monaka. Ponovno je morao startati sa začelja, i ponovno je stigao do postolja. S 18. pozicije je stigao do samog vrha i borio se za pobjedu. Na supersoft gumama je uspio pritisnuti Raikkonena i stići unutar DRS zone, ali više od toga nije išlo. Međutim, obranio je poziciju od Hamiltona s kojim je vodio sjajan okršaj. Još jedna Verstappenova utrka za pamćenje. Ako je Hamilton najbolji vozač drugog dijela sezone, onda je Verstappen odmah iza njega.
Hamilton nije imao najbolju utrku, ponajviše zbog Mercedesove strategije, ali i njihovih problema s gumama. Sa strategijom od dva zaustavljanja Britanac ipak nije uspio osigurati peti naslov. Za to će morati još malo pričekati. Iako je završio “tek” treći, povećao je svoju prednost u odnosu na Vettela. A što reći za Nijemca? Ponovno se nestrpljivo pokušao probiti do vrha poretka nakon kazne, a rezultat toga znate i sami. Hamiltonu će u Meksiku biti dovoljno sedmo mjesto za drugi naslov zaredom.
Iako su Ocon i Magnussen završili u bodovima, nakon istrage sudaca obojica su diskvalificirani zbog tehničkog prekršaja. Ocon je prekoračio limit protoka goriva od 100 kg po satu tijekom prvog kruga utrke, a Magnussen je potrošio više od dozvoljenih 105 kg goriva tijekom utrke. Kad jednom smrkne, drugom svane. Hartley je tako sa samog začelja osvojio deveto mjesto i dva boda, dok je Ericsson uzeo posljednji bod.
– Raikkonenova pobjeda nakon 2,044 dana, odnosno 113 utrka (F1 rekord)
– Raikkonen je sada jedini vozač u F1 povijesti koji ima pobjede s V6, V8 i V10 motorima
– 50. pobjeda za finske vozače u F1
– Mercedesov 99. pole position
– Rezultat karijere za Hartleyja
– Vettel je skupio samo 2 boda više od Raikkonena tijekom posljednjih 10 utrka i 71 manje nego Hamilton
– Grosjeanovo 40. odustajanje karijere
– Haas je prva momčad nakon Saubera 2011. kojoj su oba vozača diskvalificirana kroz sezonu
Hamiltonova prednost sada iznosi nedostižnih 70 bodova. Preostaju nam tri utrke i stvari su vrlo jasne. Kao i prošle godine, naslov će najvjerojatnije uzeti u Meksiku. Ferrari je nakon VN Belgije (5 utrka) napokon pobijedio i to im je uz Vettelovo četvrto mjesto smanjilo zaostatak za Mercedesom. Međutim, baš kao i Vettelu, treba im pravo čudo da otmu naslov Mercedesu. Raikkonen je s ovom pobjedom preskočio Bottasa u poretku vozača i sada se nalazi na trećem mjestu. Hulkenberg se malo odvojio na sedmom mjestu. Prvi koji ga prati je Perez s 4 boda zaostatka. Što se tiče konstruktorske borbe za četvrtu poziciju, Renault je s dvostrukim bodovima prešao granicu od 100 bodova te se nakon Magnussenove diskvalifikacije odvojio od Haasa na 26 bodova. Nove bodove osvojili su Force India, Toro Rosso i Sauber, ali nije došlo do promjena u poretku. Već po običaju, McLaren i Williams jedini bez bodova.
Listopad ćemo zatvoriti utrkom u Meksiku, a onda nam slijedi završnica prvenstva u Brazilu i Abu Dhabiju.
Pozicija | Vozač | Momčad | Zaostatak |
---|---|---|---|
1 | Nico Hulkenberg | Renault | – |
2 | Carlos Sainz | Renault | +7.784 |
3 | Sergio Perez | Force India | +13.870 |
4 | Brendon Hartley | Toro Rosso | +46.812 |
5 | Marcus Ericsson | Toro Rosso | +48.101 |
6 | Stoffel Vandoorne* | McLaren | +49.484 |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso | +1:12.638 |
8 | Sergej Sirotkin | Williams | +1:24.956 |
9 | Lance Stroll | Williams | +1 krug |
– | Charles Leclerc | Sauber | DNF |
– | Romain Grosjean | Haas | DNF |
– | Fernando Alonso | McLaren | DNF |
– | Esteban Ocon | Force India | DSQ |
– | Kevin Magnussen | Haas | DSQ |
*najbrži krug utrke
Vozač | Bodovi | |
---|---|---|
1 | Nico Hulkenberg | 218 |
2 | Sergio Perez | 202 |
3 | Carlos Sainz | 202 |
4 | Esteban Ocon | 186 |
5 | Kevin Magnussen | 177 |
6 | Fernando Alonso | 156 |
7 | Pierre Gasly | 123 |
8 | Romain Grosjean | 119 |
9 | Charles Leclerc | 113 |
10 | Marcus Ericsson | 95 |
11 | Stoffel Vandoorne | 87 |
12 | Lance Stroll | 54 |
13 | Brendon Hartley | 53 |
14 | Sergej Sirotkin | 29 |
Momčad | Bodovi | |
---|---|---|
1 | Renault | 420 |
2 | Haas | 296 |
3 | McLaren | 243 |
4 | Sauber | 208 |
5 | Toro Rosso | 176 |
6 | Force India | 169 (388) |
7 | Williams | 83 |
Vozač | Pobjede | Postolja | Pole positioni | Najbrži krugovi |
---|---|---|---|---|
Nico Hulkenberg | 5 | 9 | 2 | 3 |
Esteban Ocon | 2 | 8 | 4 | 0 |
Carlos Sainz | 0 | 8 | 2 | 0 |
Fernando Alonso | 2 | 6 | 0 | 1 |
Kevin Magnussen | 2 | 6 | 5 | 3 |
Sergio Perez | 3 | 6 | 1 | 3 |
Romain Grosjean | 1 | 4 | 3 | 3 |
Charles Leclerc | 1 | 3 | 0 | 0 |
Pierre Gasly | 2 | 3 | 1 | 0 |
Stoffel Vandoorne | 0 | 1 | 0 | 2 |
Marcus Ericsson | 0 | 0 | 0 | 2 |
Lance Stroll | 0 | 0 | 0 | 1 |
Brendon Hartley | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sergej Sirotkin | 0 | 0 | 0 | 0 |
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zar Sauber 2011 nije diskvalificirani ? U Australiji Kamui i Perez ?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tako je, hvala!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
još žalba nije gotova. ;)
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Blago Ferrariju ?
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da su Mecki zasilikonirali kotace?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jos bi napomenuo da su crveni trebali 3 trke da skuzie, kako su na bolid stavili “antinadgradnje”, jer su jucer opet bili jaci od srebrnih.
Vettelova pirueta kostala ih 1-2…
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kimi still has it, Sebo pukao kao kokica u drugom dijelu sezone a Max je paklen vozac.
4
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Zanimljiva mi je ova konstatacija oko u ovoj trci”nestrpljivog” Vettela.Jbt,o tome se na portalu komentira ko da je iz čista mira,ničim izazvan,iz pizdarije odlučio-Ajd da se sad malo izvrtim-.Nitko ne spominje bezobrazan potez još nestrpljivijeg Ricciarda čiji je udarac u prednji kotač Vettela okrenuo za 180.Ako je to postao kad je RB u pitanju preporučeni i opće prihvačen naćin ponašanja,nazdravlje!
Ovo ne pišem iz nekakvih navijačkih pobuda,već na temelju odgledanih snimki-nemam link-I konačno radi istine.Prvenstvo je za Ferrari odavno izgubljeno,tako da mi ostaje čestitati Kimiju,čije najbolje godine po svemu sudeći tek dolaze.Čovjek je jednostavno nepoderivo čudo.Bwoah! :thumbs:
7
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja to gledam na ovaj način.
U duelu dvije slične momčadi jedna najčešće ima malo bolji bolid
ili ukupni paket skupa sa strategijama….. Ne mora biti u svakoj utrci tako……..
ali kada se pogleda ukupna sezona jedna momčad je uvijek malo tehnički bolja.
Vozači momčadi koja je malo lošija moraju više riskirati, agresivnije sve raditi.
Od vožnje, do taktika.
Ista je stvar i kod situacije kada pri kraju sezone vozač ima debeli zaostatak u bodovima.
Mora riskirati.
U situaciji Riocci – Vettel ne optužujem ni jednog vozača.
Pravi fajt, s nesretnim dodirom.
Doduše Ricci je morao znati da Vettel neće popustiti jer mu je to bila jednina šansa
da se pokuša boriti sa Mercedesima.
Eh, sada solidarnost je žuljava stvar
Da ga je Ricci propustio bez borbe za jedne bi bio solidaran, za druge izdajica, papak…
Vettel – Da je Riccija napadao par krugova uništio bi si gume.
Dakle Vettelova opcija je bila pretjecanje Riccija u 1. krugu ili i teoretski gubitak prvenstva.
Jednostavno, to, kao i zadnjih par utrka morao je agresivu dići do maximuma..
Sada, da li je dovoljno dobro odrađivao stvari ili ga je malo prala nervoza
možemo raspravljati.
Mene čudi još jedna stvar.
Ja Hamiltona zovem bušać protivničkih guma.
Po meni u nekoliko navrata tijekom sezone bolid bi postavljao namjerno tako
da krilom zaore po suparničkoj gumi.
Zbrojite Hamove duele koji bi završili nečijim odustajanjem.
Ham ima debelo najveći omjer bušenja tuđih guma.
To je vjerojatno i u okvirima pravila, ali i u okvirima Hamovog načina vožnje.
Provokacije, malo prljavo….. ali u granicama pravila .
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
S velikim djelom tvog komentara se apsolutno slažem,jer i ja razmišljam na sličan način,osim u onom djelu gdje apostrofiraš nečiji način vožnje kao nešto pozitivno.ono u smislu,pusti ga on je takav.Kakav?Latentna pizdarija na stazi,pa kad nekom sjebe trku,kriv bude oštečeni jer kao nije znao da je on “takav”.Sorry Pero,čujemo se kasnije jer me gazdarica k stolu.LP
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažemo se i u tome.
Samo apostrofiram……….
nečiji način vožnje mi se dopada ili ne dopada.
Uvijek je bilo prljavijih i manje prljavih vozača.
Kao i u većini sportova.
Stvar je pravila.
Ako je unutar pravila onda je to dozvoljeno i smiju svi rabiti – zlorabiti.
npr bušenje tuđih guma u što sam apsolutno uvjeren kod Hamiltona.
Siguran sam da on ima i to u glavi kod direktne borbe za poziciju, pretjecanja….
Tu su pravila nedostatna a ne Hamilton.
Pogledaj Verstapena.
Trebalo mu je 3 sezone da se smiri.
Doduše ja to pripisujem direktnom prelasku
sa F3 u F1 i pubertetskom dijelu života.
Ne znam gdje im se žuri.
Ja bih postavio pravilo da ispod 21,22, 23g života nema F1.
Kada bi tako bilo F2 bi postala još zanimljivijom
a F3 bi postala gledljiva.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još jedna zanimljivost: Kimi je tek sedmi vozač koji je pobijedio u hibridnoj eri. Za usporedbu, 2012. smo imali sedam različitih pobjednika, i to u prvih sedam utrka sezone.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Je,ali bi jednako tak bilo zanimljivo vidjeti kako su te pobjede bile raspoređene po timovima ili vozačima ,svejedno.Mislim naravno na proteklih 5 sezona hybridne ere.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
2014. (19):
Mercedes 16 – Ham 11, Ros 5
Red Bull 3 – Ric 3
2015. (19):
Mercedes 16 – Ham 10, Ros 6
Ferrari 3 – Vet 3
2016. (21):
Mercedes 19 – Ham 10, Ros 9
Red Bull 2 – Ver 1, Ric 1
2017. (20)
Mercedes 12 – Ham 9, Bot 3
Ferrari 5 – Vet 5
Red Bull 3 – Ver 2, Ric 1
2018. (18/21):
Mercedes 9 – Ham 9
Ferrari 6 – Vet 5, Rai 1
Red Bull 3 – Ric 2, Ver 1
Od 97 utrka u hibridnoj eri Hamilton ima 49 pobjeda (50.52%), a Mercedes 72 (74.23%).
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala,Nikola.
Najprije korekcija.Ako Lujo od 97 trka ima 49 pobjeda,to bi onako odokativno bilo preko 50%.
To sam pitanje postavio s nekom svrhom.Mislim da bi ovi podaci i one s navijačkim naočalama debljine pepeljare,mogli potknuti na razmišljanje,barem što se objektivnosti tiće.Kad bi se mene pitalo od 2014-te do danas F1 se svodi na pitanje-Kako uhvatiti Mercedes?-a kad i ako ga uhvate kako prestiči istog.O uzrocima takvog stanja napisao sam puno-danas neću ni slova-a posljedice će se lječit godinama.LP
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Korigirano. Kalkulator je kriv ?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sorry zbog korekcije.Ispravio si valjda dok sam pisao,pa nisam vidio 50,52%
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Raikkonen je sada jedini vozač u F1 povijesti koji ima pobjede s V6, V8 i V10 motorima
-na forum.hr-u je spomenuto kako senna ima pobjede sa v6, v8, v10 i v12.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ah, sve je do perspektive.
Ovo za Kimija se odnosi na 3 različita tehnička pravilnika oko motora (3,0L V10; 2,4L V8 i 1,6L V6T PU).
Kod Senne su takođe u pravu, ali su u pitanju 2 različita tehnička pravilnika (1,5L T i 3,5L) u kojima nije bilo ograničenja u broju cilindara, te su zato 4 motora u pitanju.
Prost je pobjeđivao sa V6, V10 i V12., kao i Mansell, te Berger.
Piquet sa L4, V6 i V8.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo to što @Frantic kaže, misli se na tri različita tehnička pravilnika. I F1 je objavila na Twitteru.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ne vjeruj mafiji ni kad darove nosi! :D
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jel to raketa ili možda Superman?
Ne, to je my man
Iceman
3
0