Izdvojeno

FIA nakon Ferrarijevog upita potvrdila da je dizajn Mercedesovih stražnjih kotača legalan

Piše: Ante Vetma

Prije 4 godina, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je potvrdila da je novi Mercedesov dizajn stražnjih kotača legalan nakon što je Ferrari tražio pojašnjenje oko njihove interpretacije tehničkog pravilnika.

Ferrari je FIA-u upitao zašto je Mercedesu dozvoljeno koristiti rupe u središtu kotača ako je sličan koncept zabranjen Red Bullu 2012. godine na VN Kanade.

Podsjetimo, Red Bull je tada morao mijenjati dizajn svojih prednjih kotača jer je FIA smatrala da su rupe koje kanaliziraju zrak iz kočionih diskova prema vanjskoj strani kotača zapravo pomični aerodinamički uređaj, što je zabranjeno.

Članak 3.15 tehničkog pravilnika kaže da “bilo koja komponenta koja utječe na aerodinamičke performanse mora biti čvrsto osigurana [statična] na bolidu”. Rotacija zraka u tim rupama je utjecala na protok zraka i zbog toga je proglašeno ilegalnim.

Ove godine na VN Belgije je Mercedes promijenio dizajn svojih stražnjih kotača nakon čega je uslijedila i blaga promjena ovjesa na VN Singapura nakon čega je bilo jasno da je Mercedes ponovo bolid koji ima značajnu prednost pred konkurencijom.

Kako bi se stvar raščistila, FIA je Ferrariju pojasnila da u tome ne vidi ništa ilegalno, te da Mercedesov dizajn ima drukčije namjere u usporedbi s Red Bullovim rješenjem iz 2012. godine zbog čega je ovaj sustav legalan.

Komentiraj

20 komentara

  1. Pazi pojašnjenje, ima drugačije namjere. Sigurno je sigurnosno pitanje.



    13

    1
  2. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    A nadoknada troškova za Mercedes, zato što su morali gubiti vrijeme objašnjavajući da su legalni?
    Redbull je iskorištavano zrak sa prednjeg krila (koliko se ja sjećam) pa je zabranjeno.
    Kod Mercedesa nema nikakvog duct-a prije točkova. Tako da iako izgleda slično, namjena je skroz drugačija. Drago mi je da je presuđeno kao legalno,.



    6

    12
  3. Kimi Raikkonen 7
    Rajko Nen Prikaži

    A za ovo ne postoji senzor?



    5

    2
  4. Kako je Mercedes kažnjen za “tajno” testiranje guma kada je Hamilton “tvitao” kako surfa ili koji k već, a vozio je bolid sa desetom kacigom…
    A da, nije kažnjen…

    Mercedes, koji je od povratka Schumachera pa i kod dolaska Hamiltona bio bolid koji ima jako velike probleme sa gumama…



    12

    1
  5. Mercedesov dizajn ima drukčije namjere

    ?‍♂️
    Sigurno zele pomoci gladnoj djeci u Africi. Ne zele osvojiti prvenstvo.



    10

    3
  6. Mclaren
    KERS Prikaži

    Bravo Mercedes, opet su više sile kontra Ferraria..hahaha



    6

    2
  7. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Zar ste sumnjali da je ilegalan?



    8

    1
  8. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Ne vidim šta je sporno, RB je koristio kao aerodinamičko “oružje”, dok Mercedesu ovakav dizajn omogućava bolju kontrolu temperatura u gumama. Skroz druga svrha.
    Više me fascinira proječna reakcija ovdje.
    Kada se kod Ferraria ispituje legalnost neke komponente i ne nađe ništa tj. potvrdi se da je sve legalno onda je FIA u utroti sa MB da Ferrari gubi vrijeme na kontrole.
    Kada se ispituje legalnost neke komponentne kod MB i ne nađe se ništa, onda je to opet dokaz urote FIa-e i MB-a.
    Kako god okreneš ispada da je Ferrari žrtva belosvetskih urota :D



    7

    9
    • Možda je vlada, možda su srbi, možda masoni…



      7

      0
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      I Red Bull je tvrdio da je to u svrhu hlađenja guma…



      4

      1
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Da i zato je FIA da tu odradi kontrolu.
        Pogledali su očito zaključili da za razliku od RB, MB ne laže jednostavno.
        Ako će netko reći da FIA laže onda za njega nema smisla pratiti sport.


        0

        3
    • Michael Schumacher
      VRSV546 Prikaži

      Objasni onda zastonsu komplet ovjes mjenjali?



      1

      0
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Šta sam ja James Allison pa da znam zašto su mjenjali nešto?
        I valjda već 3-4 put tražim da mi netko od vas da neki članak o tom magičnom stražnjem ovjesu, ali niko ništa već 2 tjedna, ali bitno da ga spominjete svaki drugi članak.
        Tako da teško da ti mogu objasniti kad ni ti, ni bilo tko drugi ne zna šta su mjenjali i koliko.
        FIA kaže da je legalno, onda je legalno vrlo jednostavno.
        Ako je vama lakše zabiti glavu u pijesak i praviti se da je sve urota protiv sirotog Ferraria, vaša stvar.
        Možda tako zaboravite da ide još jedna sezona bez trofeja.


        0

        1
  9. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Standardne felge i gotovo.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni