F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

James Hunt (29.08.1947. – 15.06.1993.)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

James Simon Wallis Hunt rođen je 29. kolovoza 1947. godine u Epsomu, gradiću blizu Londona. Kao dijete je bio vrlo nemiran, hiperaktivan, uporan i buntovan. U mladosti je igrao tenis gdje se iskazao dobrim rezultatima. Visok i zgodan učenik također je imao i velikog uspjeha sa ženama. Na 18. rođendan prvi je put gledao utrku na Silverstoneu što ga je potaklo na ideju da jednog dana želi voziti bolid Formule 1 i postati svjetski prvak. Njegovim roditeljima se ta ideja nije svidjela, pa je James radio razne poslove kako bi kupio praktički uništeni Mini i s njim proveo dvije godine spremajući se za utrke.

Mnoge njegove početničke utrke su završile velikim nesrećama. Jedna od njih bila je kada se nakon sudara njegova Formula Ford našla na sredini jezera, nakon čega je potonula. Da je imao zaštitne pojaseve, teško da bi preživio. Sreća u nesreći je bila što nije imao novca da ih kupi. U Formuli 3 je imao još veće nesreće. Na kraju je naučio ostati na stazi dovoljno dugo kako bi pobijedio, ali nikad nije savladao svoje strahove. Njegov ugled “divljaka” i osrednji rezultati su značili da neće mnogo napredovati u auto sportu, sve do pojave Lorda Alexandera Hesketha, koji mu pomaže da nastavi trkaću karijeru.

“The Good Lord”, kako ga je James zvao, bio je britanski bogataš koji je sav novac naslijedio. Iako nije znao ništa o autosportu i utrkama, odlučio je iz zabave formirati momčad. Tu je angažirao “Superstara”, kako su zvali Hunta, za vozača. Hesketh Racing je bio poznat jer je trošio šampanjca koliko i bolid goriva, a zbog toga je oko tima bilo više lijepih žena nego mehaničara. Također, odsjedali su u hotelima s 5 zvjezdica. Kada je Hesketh Racing pristupio Formuli 1 1974. godine, mnogi su im se podsmjehivali. Podsmijeh je nestao na VN Nizozemske 1975. godine, kada je James Hunt pobijedio u utrci ispred Nikija Laude u Ferrariju. Na kraju sezone Lord Hesketh priopćuje da gasi momčad te Hunt iznenada ostaje bez trkaćeg mjesta. Bio je to kraj jedne lude priče iz koje je proizišlo nekoliko dobrih stvari, a najbolja je svakako bio formirani James Hunt.

Početkom sljedeće godine, Emerson Fittipaldi napušta McLaren, a Hunt je bio jedini iskusni vozač na raspolaganju u tom trenutku. Brzo se James snašao u novoj momčadi, a već je na četvrtoj utrci prvenstva, koja je vožena u Španjolskoj, pobijedio. Nastavio je nizati dobre rezultate te je tako postao najveća prijetnja Ferrarijevom vozaču, Nikiju Laudi. Za Austrijanca je prvenstvo teklo odlično sve do strašne nesreće na Nurburgringu, na kojoj je umalo poginuo, te i dan danas uvijek ima “podsjetnik” na svoju nesreću jer je ostao bez dijela uha. James u utrci pobjeđuje s pole positiona.

No, Lauda se već nakon dvije utrku vratio, i to na VN Italije, Ferrarijevu domaću utrku. Završio je kao četvrti, dok je Hunt odustao čime je borba za vrh ponovno zakomplicirana. U zadnju utrku Lauda ulazi kao vodeći u poretku, s 3 boda ispred Hunta. Bila je to VN Japana na kojoj je kiša lijevala kao iz kabla. Lauda je ubrzo nakon starta odustao jer se nije osjećao dovoljno sigurnim te nije htio riskirati, čime je naljutio Ferrarijeve navijače diljem svijeta, ali i čelnike momčadi. Tako je Huntu već bilo lakše, no trebao je završiti barem četvrti kako bi osvojio prvenstvo. Cijelo je vrijeme Britanac briljantno vozio i bio u vodstvu skoro cijelu utrku. Puknuće gume nekoliko krugova prije kraja nije pomoglo, no srećom, vratio se na treće mjesto, osvojio četiri boda, što je bilo dovoljno za  titulu prvaka.

Zanimljivosti:

Na kamp kućici mu je stajao natpis “SEX, breakfast of champions”.

– Kako je često noćario i spavao sa ženama, mehaničari bi ga znali naći kako drijema u bolidu tijekom pauze.

1977. godina nije dobro započela. McLaren M26 je bio brz ali i vrlo nepouzdan. Bolid je profunkcionirao tek od VN Velike Britanije, što je bilo prekasno jer su se Andretti i Lauda bodovno previše odvojili od prošlogodišnjeg prvaka. Te sezone je osvojio šest pole positiona i tri pobjede. Zadnja je stigla na VN Japana, kada nije došao na proglašenje pobjednika, ne sluteći da će mu to biti zadnja u Formuli 1. Dobio je i kaznu od 20 000 dolara zbog izbivanja s postolja.

Sljedeća godina počela je još gore za Hunta. Lotus je razvio vrhunsku aerodinamiku te su njihovi vozači, Andretti i Peterson, dominirali. Andretti je osvojio prvenstvo, a Lotus konstruktorski naslov. McLaren je stalno pokušavao izvesti ono što je Chapman napravio s aerodinamikom, no bezuspješno. Tako je James završio na 13. mjestu u poretku vozača s jednim osvojenim postoljem, treće mjesto u Francuskoj. Na kraju sezone odlazi iz McLarena u Wolf Racing. Nova momčad donijela je još gori bolid, koji nije bio nimalo konkurentan. Nakon sedam odvoženih utrka, Hunt napušta momčad i zauvijek napušta formulu 1.

Njegov dobar izgled, nesvakidašnja ličnost i ludo ponašanje su mu omogućili popularnost u široj javnosti. Uvijek je govorio ono što je mislio. Mrzio se oblačiti, stalno je nosio poderane traperice i često je hodao bos, čak i na svečanim prilikama. Mnogo je pio, a pušio je i do 40 cigareta dnevno. No zato je uz Jamesa uvijek bila gomila žena koje su ga obožavale. Bio je miljenik tabloida, ali njegovo ponašanje nije bilo cijenjeno od strane F1 novinara, koji su ga okarakterizirali kao oholog čovjeka. Dva puta je proglašen za najneomiljenijeg vozača, a članovi Formule 1 su ga optuživali da donosi loš imidž sportu. Budući da je postigao svoj cilj iz djetinjstva, entuzijazam za utrkivanje mu je bio sve manji. Priznao je da više nije uživao u vožnjama poslije osvajanja titule svjetskog prvaka.

Hakkinen u društvu Jamesa Hunta 1992. godine

Teško mu je palo odsustvo iz Formule 1 pa je često padao u depresivna stanja. 1980. godine je počeo raditi kao komentator formule 1 na BBC-u. U početku nije ozbiljno shvaćao posao, pa je prije prvog emitiranja popio dvije boce vina. Ali ubrzo je postao poštovan komentator te je s Murrayom Walkerom postao nezamjenjiv. Dva puta se ženio, no ni jedan brak nije dugo izdržao. Iz drugog su mu ostala dva sina kojima je posvećivao mnogo pažnje. Ponovno se zaljubljuje 1989. godine, i to u Helen Dyson, mladu konobaricu koja je radila u restoranu u Wimbledonu. Nakon nekoliko godina tajne veze, 15. lipnja 1993. godine je prosi, no samo par sati nakon toga umire od snažnog srčanog udara. Svijet je ostao šokiran kako ih je Hunt naglo napustio. Umro je u svom domu u Wimbledonu. Sprovod se odvio u Putney Valeu, gdje je njegovo tijelo kremirano. Tako je završio život jednog velikog vozača, ali i velike medijske ličnosti, osebujnog playboya.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

19 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    jedan od najvećih ikona ovog sporta, počivao u miru


    0

    0
  2. Mclaren raca Prikaži

    Kad je Fittipaldi otišao iz McLarena, bilo mi je jako žao jer mi je bio, ko klincu, bio velik idol i ne sjećam se zašto sam ostao privržen McLarenu, a ne njemu. Međutim, kad sam u sportskim novostima pročitao tko dolazi, bilo mi je drago jer sam, što iz novina, što iz malobrojnih prijenosa znao da je James nesvakidašnja pojava u f1, dosta razuzdan kakav sam i sam bio (tad me je debelo prao pubertet). Mogao bih reći da sam se divio njegovoj nestereotipnosti. Rivalstvo između Laude i njega, te 1976. god., bilo mi je interesantnije i od nogometa i od košarke koji su bili daleko najpopularniji sportovi tog toba u nas. To je možda zacementiralo moju privrženost tom sportu. 1977, je u tadašnjoj SN reviji izlazio feljton o njihovom rivalstvu. Tu se negdje spominjala situacija na zadnjoj utrci u Japanu, kada je Hunt prelazio Claya Regazzonija, da mu je ovaj lagano mahnuo rukom u znak pozdrava kao prvaku, što je okarakteriziralo Clayevu malu osvetu starom Enzu, koji je već potpisao Reutemanna za slijedeću godinu mjesto njega. Kad sam jednog dana u sp. novostima pročitao vijest o Huntovoj smrti, ko da me je jači grom opalio. I bez obzira što sam znao kakvim je životom živio, nisam mogao vjerovati. Kakva legenda.


    0

    0
    • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

      Regazzoni ili Reutemann, Laudi je bilo svejedno :D
      Ali što se tiče Hunta, njegove izjave na komentatorskoj stolici su bile genijalne.


      0

      0
      • Da kao komentator je bio odličan, kao vozač ne, po meni, čak osrednji i s nimalo osječaja za trku, prvak je samo zbog laudine nesreće, čak i to je upitno, jer su mu vračeni bodovi, iako je vozio s nelegalnim autom, ali to je bilo tako, i opet bez nesreće i da je bio blizu s laudom bar matematički, u japanu bi lauda pobijedio, vjerojatno i u monzi.
        Ali osim komentatorstva, skidam mu kapu, (ili zavidim što je bio u takvom okruženj) na ženama koje je brao u tom položaju, i sam bih to radio da mogu – što kaže raca u mlađim danima, a i sad nisam još dedek, da se odreknem toga, žene su mi slabost, ne mora biti kvantite, ali mora biti kvalitete :)
        Uostalom i drugi to rade i danas, “voze” modele, samo to ostaje u nekom hotelu, seb je jedan od većih napaljenaca, mlad se oženio, vjerojatno ljubav čini svoje, ali nebih dao ruku u vatru, da neku baš dobru ribu, kakve on ima prilike sresti, nije priveo, opet iz iskustva, jer i kad sam imao najbolje veze, duge, sa super ženama, opet se dešavalo – neke ribe ne možeš propustit – ako su već voljne, hehe!



        1

        0
      • @Kush – evo zbog iskrenosti imaš plus od mene :D svaka čast haha!

        Inače slažem se s napisanim u vezi Hunta :D


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        @ Kush; ne slažem se da je bio osrednji vozač. Bio je brz i beskompromisan, jer i za brzinu treba imati osjećaja. Hesketh u njegovim rukama je bio nešto kao Toleman u Senninim. Slabiji bolidi, ali u njihovim rukama, sa rezultatom. Ako pridodamo njegov privatni život, f1 je već tada bio cirkus na visokom nivou



        1

        0
      • raca, to i jest to, cirkus ns visokom nivou, meni je stari govrio(kada bih bio malo objestan kao klinac): “ponašaš se k’o balavi lord”, a on je u heskethu našao takvog, koji ga je financirao i bio po prirodi neumjeren, što je huntu samo pasalo – dok je bilo para.
        On je bio brz, ne sporim, ali kako ide ona da mnogi mogu voziti brzo (i sam mogu i volio sam dok je bilo više para, ići na put samo radi vožnje), ali se rijetki mogu utrkivati. Opet, ne stavljam ga u isti nivo sa nama amaterima, ali što je to napravio u heskethu – jedan, ili dva dobra rezultata, pa mnogi su u to vrijeme to postizali čisto zbog teorije velikih brojeva, jer je jako puno auta tada odustajalo, i ako ti uz to imaš bolji dan, poklopi se rezultat, ali je imao nebrojeno fenjeraških rezultata u tom autu, i još toliko izlijetanja i nikako ga nebih sa sennom uspoređivao, iako se i senni u tolemanu to moralo poklopiti, da je kiša i da jaki auti pod navalom momenta prokližu, a ostali se ne usude dirnuti gas jače, dok on u tom autu nije imao što izgubiti, ali je kasnije u lotusu pokazao i dokazao da je faca..
        Hunt je razvikan zbog tog cirkusa u koji se sport počeo pretvarati, radi love od promocije i prodaje prava TV kućama, ali pripremao se u miniju za ozbiljno utrkivanje, i kad je došao u F2, pa i u F1, uglavnom se kršio, jer je bio brz, ali ne i dovoljno razborit, a pogotovo nedovoljno uvježban – pa berger se pripremao, tj utrkivao s alpinom, što je ipak puno ozbiljnije, pa kada je došao u formulu, rekao je da nije imao pojma o utrkivanju s formulom, da je stajao uz stazu i gledao gdje iskusni vozači koče, i onda ušao u auto i riskirao da i on koči tamo (dok max mosley to nije imao hrabrosti), i prošlo mu je prvih nekoliko puta, i pomalo se navikao na formulu, a utrkivati se već znao taktički i zanatski općenito, samo sa cestovnim autima, i isto se kršio sa formulom dosta, ali je napredovao i po meni bio puno bolji vozač od hunta – samo mu se nije poklopilo, u ferrariju nije imao dovoljno dobar auto, a i neki su kolege i tamo bili bolji, dok je u mcL imao ayrtona za kolegu, pa ni sa raketom nebi bio prvak, dok se jamesu baš poklopilo, da slože auto nakon lošeg otvaranja, da protivnik izgubi efektivno trečinu sezone, i na kraju i odustane od trke za prvaka – i ostalo je povijest!
        Ne sporim da je bio dobar, da je legenda formule zbog svega u kompletu, ali trvdim da je kao vozač u F1 bio posve osrednji, ali nije jedini kojem se poklopilo, i to se računa, treba i to iskoristiti, ali je u bruceovoj ekipi bilo puno boljih vozača koji nikada nisu uzeli titulu, bar ne tamo, mnogi uopće, eto, to sam mislio pod osrednji, ne umanjujem njegov doprinos šarenoj povijesti sporta, samo je po meni on više iz te glamur perspektive, nego trkačke. :)


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        @kush: pa nije Hunt u Heskethu imao samo jedan ili dva dobra rezultata. 1974. imao je tri treća mjesta, 1975. god tri druga i pobjedu u Nizozemskoj. Te je godine Hesketh bio četvrti u konstruktorskom poretku, a sve bodove, kao i prethodne, osvojio je Hunt. Ako misliš da je bodove osvajao igrom slučaja, zbog odustajanja drugih, onda znaj da je i on imao dosta odustajanja dok je bio u bodovima. Osvajao je postolja kad su utrke visoko završavali vozači moćnijih, bogatijih i organiziranijih Ferrarija, McLarena i Brabhama. Završavao je utrke ispred Laude, Fittipaldija, Reutemanna, jednog Claya, ispred koga je i završio sezonu i to vozeći za nekog bonvivana kojem je bilo do glamura, provoda , i pijančevanja i koji je možda i mogao platiti, bar neko vrijeme, kvalitetniji stručni tim i mehaničare, ali ih nije bilo previše kao što su si to mogle priuštiti spomenute ekipe, a bilo je još timova sa reputacijom i tradicijom. Pa sad mi reci jel je to mogao napraviti samo osrednji vozač koji je neuredno živio 500 na sat, brže od bolida kojeg je vozio i još usto nije sam bio mehaničar kalibra Laude, Fittipaldija… I još nešto. Nije Senna u Tolemanu osvajao postolja samo na kišnim utrkama.



        1

        0
      • Ok raca, moj bed što mu nisam provjerio statistiku, pišem po sječanju, a njega se sjećam iz McL i to sam bio klinac i blijedo mi je, u heskethu se ne sjećam, samo se sječam te priče o tom timu, nebitno, moja poanta je da mi ne ide u razred s laudom, a sennom pogotovo, a za njega sam pisao za trku kada je skoro pobijedio u MC, nebitno, nije to ni tema već hunt, i po meni nije neka veličina vozačka, a nije ni po statistikama ni po mišljenju navijača, uostalom to što je bio faker mi više vrijedi nego da je imao tri naslova, neznam možda sam ja malo opsjednut, ali dosta toga u životu mjerim tim, ili recimo da sam sklon frojdovoj teroiji, da nam večinu stvari u životu diktira podsvjesni i svjesni seksualni poriv, i meni je taj aspekt važniji od drugih, tipa love, dobre pile, itd.
        Treba imat dobar i prostran krevet, dobru barsku stolicu i da ne nabrajam komade namještaja koji su po meni za to najbolji, to je u principu bit svega i kratkoročno i dugoročno sex i ljubav, ljubav i sex, drugo je sve manje bitno, to nam je u principu i glavni nagon kao i drugim životinjama, samo ga svojim razumom pokušavamo racionalizirat i obuzdat, a zašto, kad smo takvi stvoreni, da bi kasnije žalili za tim nagonom i pili tablete za umjetan doživljaj..
        ..kad su još stari rimljani govorili: penis bonus pax in domus


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        Ma nisam ni rekao da je toliko bio dobar da je ispisao povjest, samo da je živio životom Laude, sportski, pomalo asketski što se tiče f1… Ko zna? Ali to ne bi bio Hunt. Poz.


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        @Kush, gle, neko se namrčio na nas pa je išao serijski nam stiskati minuse. Čak je i Luki pritisnuo jedan. ‘Ajd’ ak’ se s jednim ne slaže, bilo kojim, ali drugi je oportunista. Da se nije kakav hejterski virus sa nekog drugog portala probio? Vrag će ga znat.


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        @raca – Svako malo dođe neki koji lupa minuse. Ništa neuobičajeno, a uskoro će ih biti još više.


        0

        0
      • Mclaren raca Prikaži

        @Marko, u to nema sumnje da će doći, znaš i sam na što i koga mislim, a tu je još i Formulino pred gašenjem. Samo ne shvaćam te bedake, ako dvojica o nekoj temi različito, ali uljudno, komentiraju, kako neko može biti protiv obojice kad treće varijante nema. Ovo nije osobina samo frustrirane osobe, već žešći problem


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Da da, i ja vjerujem da je to neka bolesna osoba. Uostalom, što drugo može biti. Vidit ćemo kolega raca, borit ćemo se najbolje što znamo pa će valjda sve izaći na dobro :)


        0

        0
      • Frantic Donator Prikaži

        @raca, Kush, Marko, ni ja ne kontam te likove sa lupanjem minusa. Znam to s formulina i nekih drugih portala.


        0

        0
  3. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Slažem se s korisnikom Kush. Da nije bilo Laudine nesreće te godine, ne bi on ni primirisao naslovu. Al eto, tako je ispalo i šta možeš. Nije bio loš vozač, ali ipak nedorastao Laudi i njegovom znanju koje ga je odvelo do svega što je u životu ostvario.


    0

    0
    • Red Bull Fullerton Prikaži

      mislite da bi Hunt bio toliko uvazen da je samo osrednji vozac?!Mislite da je osvojio titulu samo zbog Laudine nesrece?…Ne bih se slozio.Hunt je propustio vise trka nego Lauda te sezone zbog tehnickih problema. LAUDA- 1 odustajanje u sezoni zbog kvara,2 trke propustene u bolnici i svojom odlukom propusta Japan to su 4 TRKE. HUNT je te sezone imao cak 5 odustajanja zbog kvara na bolidu. Tako da je po mom misljenju Hunt ravnopravno osvojio titulu!



      1

      0
  4. Frantic Donator Prikaži

    Koji je ovo lik bio. Jedan vikend, mislim da je to bilo za VN Japana (ne znam koje godine), navodno je “opslužio” nekih 15-tak stjuardesa, hostesa, i sl. Što se tiče vozačkih kvaliteta, od 1 do 5, za mene 4. I slažem se da ne bio prvak da Lauda nije izgorio. Ali, tako je, kako je.



    1

    0
  5. Marros Donator Prikaži

    Čovjek je bio faca i po. Ustvari meni osobno bio je jedan od najzanimljivih ljudi upoče . Znao je vrlo detaljno opisivati ne samo utrke nego i svoj privatni život. Što se njegovih komentara na BBC-u tiće, ostali su mi u glavi njegovi komentari koji su se ticali Rene Arnoux-a (GP Monaco 1989), Jean-Pierre Jarier-a( GP Austrije 1983) i Andree De Cesarisa (GP San Marino 1989). Bez dlake na jeziku. Još i dan danas pogledam poneku utrku iz zlatnih 80-ih na youtubu, pogotovo ako je komentar njegov i od Murray Walkera. Biografija Geralda Donaldsona koju sam pročito odlična je. Hunt the Shunt-takvih više ne rade


    0

    0